Scudo Sports

Yeni 105 R7000 ve Ultegra RX duyuruldu

Scudo
Ön aktarıcılarda zincir çapraz olunca aktarıcıya sürtmesin diye bir kademe ufaktan hareket ettirir. Sizin ilk çıt bu hareket muhtemelen, ikinci çıt ise vites geçişi. Kablo en gevşek halinden en gergin haline geçerken 3 çıt sesi duymanız normal. İlk ve son çıt çapraz kullanımda sürtmeyi önlemek için 2. çıt vites geçişi.
 
@alisirin @trainspotting35 Cevaplarınız için teşekkür ederim. Okuduktan sonra tekrar denedim ve yavaş şekilde çıt sesleri duyarak baktım ve dediğiniz gibi yükseltirken birinci çıt hareketsiz ikinci çıt biraz itiyor üçüncü de direk ileri atıyor. Vites düşerken de birinci çıt hareketsiz ikinci çıtta yerine geliyor vites. Yeni bir şey daha öğrenmiş oldum. :)
 
Hareketsiz dediğiniz “çıt” ların ufak bir hareket vermesi lazım vites geçişi yapmayacak kadar. Zincir çapraza düştüğünde sürtüyorsa ayar yapın bence.
 
@alisirin Şuana kadar vites sürtme sesi olmadı pedal çevirirken bir dahaki sefere dikkat edeceğim. Teşekkürler tekrardan.

@alisirin Şimdi tekrar baktım yükseltirken bir etki yok ama düşerken vitesi kablo kısmı hareket ediyor sadece.
 
Son düzenleme:
Ön aktarıcı kablosu en gergin haldeyken ön ve arka ikiside büyük dişlilerdeyken sürtünme oluyorsa ve ilk “çıt” sürtünmeyi gidermiyorsa kablonun gevşemesi, kablo en gevşek haldeyken her ikiside en küçük dişlilerde iken sürtünme oluyorsa ve ilk “çıt” sürtünmeyi gidermiyorsa kablonun gerilmesi lazım. Bunlar olmuyorsa sorun yok saten.
Dahası zinciri o kadar çapraza düşürüp kullanmakta tavsiye edilmez. Normal kullanımınızda sürtünme sorunu yoksa hiç uğraşmayın bence.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hami Bulut
@alisirin Peki tekrardan teşekkür ederim. Çapraz vites kullanımına özen gösteren biriyim.
 
  • Beğen
Tepkiler: alisirin
Ruble de uyum sorunu yok değil mi? Yani 5800 ruble yerine R7000 ruble alıp takabiliriz?
 
Shimano yol setlerini çok güzel toplarladı 5700 4600 serilerinden sonra. Shadow arka aktarıcının Claris'e kadar ineceği günler yakındır inşallah. Fakat şu hissizliği çözemediler bir türlü. Sram apex ve rival kullandıktan sonra insanın bunları kullanası gelmiyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: CNC
Fakat şu hissizliği çözemediler bir türlü. Sram apex ve rival kullandıktan sonra insanın bunları kullanası gelmiyor.

Nasıl bir hissizlikten sözediyorsunuz? Hiç Sram kullanmadığım için neyi kaçırdığımı merak ettim:)
 
@Sinanthewhite en çok merak ettiğim sram lerde ki vites düşürme ve yükseltme olayları. Aynı kol ile kısa tık düşürürken uzun tık yükseltiyor. Pratikte shimano ile kıyaslayınca ne gibi bir avantaj sağlıyor?
 
@Cem Coşkun
Sram arka aktarıcılar 1:1 oranlı çalışır, yani teli çektiğiniz kadar hareket eder aktarıcı. Shimanolar 2:1 çalışır, yani çektiğinizin yarısı kadar hareket eder. Arka aktarıcılarının yayları da Shimanolara göre inanılmaz gergindir. Jantı çıkarırken kadro kulağını kırıcam sanırsınız, özellikle Wifli değilde kısa bacak aktarıcılarda. Üstüne doubletap gibi fantastik bir olayda eklenince, otomobilden örnek vererek anlatmak gerekirse; shimano cvt şanzımanlı toyota yaris hissi veriyorsa, sram civic type-r'ın kemikli net vites geçişlerinin hissini veriyor.

Benim kullandığım Apex ve Rival eskiydi yani 10'lu setlerdi. 11'li rival kollarının daha rahat olduğunu düşünüyorum. Sram'in kolları rahatsızdı, nasıl ayarlarsam ayarlayayım ideal pozisyonunu bulamadım ve fren kolunu kullanması çok zahmetliydi. Fren hissi de kötüydü, swissstop pabuçlara rağmen. isimsiz shimano 2100 kollar bile apex ve rivaldan çok daha rahattı ve fren yapmak çocuk oyuncağıydı. Fakat yine de sram'in vites değiştirme hisleri çok başka. İnsan özlüyor :agla:. Bu piyasada da daha özleriz gibi :agla:.


@Ahmet TOPAL vites yükseltmek aslında yavaş. Çoklu vites yükseltme diye bişey yok, her tık bir vites yükseltiyor. Küçültürken ikisi de tek seferde 3 dişli küçültebiliyor. Yine de kullanması çok keyifli. Yukarıda bahsettiğim gibi aktarıcının gerginliği ile birleşince çok başka bir noktaya taşıyor vites değiştirme hissini. Aslında bu bahsettiklerim daha çok rival için geçerli. Belki benim kullandığım rival kısa bacak, apex wifli bacak olduğundan böyleydi onu bilemiyorum ama rival çok keskin, net ve hızlıydı.

Mesajı defalarca editledim kusura bakmayın aklıma geldikçe yazıyorum 🙄. Bu arada orta aktarıcıda da shimanoyu tercih ederim. Arka aktarıcıda ve sert ve net hisler önemliyse orta aktarıcıda da bence bi o kadar yumuşak ve zahmetsiz hisler istiyor insan. Sramin orta aktarıcısını kullanmamak istiyorsunuz o kadar sert ve zordu.
 
Son düzenleme:
Aynı kol ile kısa tık düşürürken uzun tık yükseltiyor. P
Bence bu hiç pratik değil...Yayı sert vs, eğer dediğiniz gibiyse neden shimanonun çok daha tercih edildiği anlaşılıyor...Kullanmadım tabi sram ama bana deselerki 2 tip var , birinde büyütme küçültme 2 butonla ve çoklu yapılabiliyor, direk onu seçerim..Açık söylemek gerekirse ben flatbar kolları bile STI lerden daha kullanışlı buluyorum...
 
@hakanayd kesinlikle öyle.
 
  • Beğen
Tepkiler: HakanAydn
@Cem Coşkun
Sram arka aktarıcılar 1:1 oranlı çalışır, yani teli çektiğiniz kadar hareket eder aktarıcı. Shimanolar 2:1 çalışır, yani çektiğinizin yarısı kadar hareket eder. Arka aktarıcılarının yayları da Shimanolara göre inanılmaz gergindir. Jantı çıkarırken kadro kulağını kırıcam sanırsınız, özellikle Wifli değilde kısa bacak aktarıcılarda. Üstüne doubletap gibi fantastik bir olayda eklenince, otomobilden örnek vererek anlatmak gerekirse; shimano cvt şanzımanlı toyota yaris hissi veriyorsa, sram civic type-r'ın kemikli net vites geçişlerinin hissini veriyor.

Benim kullandığım Apex ve Rival eskiydi yani 10'lu setlerdi. 11'li rival kollarının daha rahat olduğunu düşünüyorum. Sram'in kolları rahatsızdı, nasıl ayarlarsam ayarlayayım ideal pozisyonunu bulamadım ve fren kolunu kullanması çok zahmetliydi. Fren hissi de kötüydü, swissstop pabuçlara rağmen. isimsiz shimano 2100 kollar bile apex ve rivaldan çok daha rahattı ve fren yapmak çocuk oyuncağıydı. Fakat yine de sram'in vites değiştirme hisleri çok başka. İnsan özlüyor :agla:. Bu piyasada da daha özleriz gibi :agla:.


@Ahmet TOPAL vites yükseltmek aslında yavaş. Çoklu vites yükseltme diye bişey yok, her tık bir vites yükseltiyor. Küçültürken ikisi de tek seferde 3 dişli küçültebiliyor. Yine de kullanması çok keyifli. Yukarıda bahsettiğim gibi aktarıcının gerginliği ile birleşince çok başka bir noktaya taşıyor vites değiştirme hissini. Aslında bu bahsettiklerim daha çok rival için geçerli. Belki benim kullandığım rival kısa bacak, apex wifli bacak olduğundan böyleydi onu bilemiyorum ama rival çok keskin, net ve hızlıydı.

Mesajı defalarca editledim kusura bakmayın aklıma geldikçe yazıyorum 🙄. Bu arada orta aktarıcıda da shimanoyu tercih ederim. Arka aktarıcıda ve sert ve net hisler önemliyse orta aktarıcıda da bence bi o kadar yumuşak ve zahmetsiz hisler istiyor insan. Sramin orta aktarıcısını kullanmamak istiyorsunuz o kadar sert ve zordu.
Vites ayarı falan konusunda farkı var mıdır? Shimanoya gore çabuk kaçırma vesaire
 
Bi abim hep derdi " stisini buldunda sramini mi arıyorsun " diye ehehe . Ya bu tatminsizlik, bu hc bseyi beğenmezlik sizi mutsuz eder bırakin bu kendinizi ozel hissetme kafalarini.
Oymus buymus ne fark eder

Ne alirsan al bi sure sonra yorgunluk , bitkinlik , kan ter icinde illa kaliyorsun takmayin yani
 
ben 105 R7000 set kullaniyorum, 2000km de biraz ayar istedi yaptik. on buyuk dislideyken arka rublede buyuk dislilere dogru attigimda on attiricida zincir degmeye basliyordu. yeni kesfettim onde buyuge alinca yarim tik kucultme koluna dokununca zincirin on attiriciya degmesi azaliyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hami Bulut
@gungor17 105 lerde olan bir özellik hocam..Kısmen çapraz kullanımda sesi kesmek için..5700 lerde de vardı..
 
Geri