Scudo Sports

Yarış bisikletine en kalın dış lastik

700x25 için öneriniz var mı herkes continental önermiş ama
 
Scudo
Bende bir soru sorayım cyclocross en kullanılabilir en kalın lastik ebatı nedir ?
 
@Emre-12 benim cyclocrossta 42c mevcut. Her türlü yolda konforlu, asfalt yolda ise hızlı.
 
  • Beğen
Tepkiler: Emre-12
Schwalbe 700x35 almayı düşünüyorum sedona 640 d için cyclocross melezi diyorum henüz ben dahil kimse karar veremedi yol mu cyclocross mu :)
 
Ayna kolun küçük dişlisi 42 ise teker 32 veya daha büyük ise cyclocross. Değilse yol...
 
  • Beğen
Tepkiler: altur
@Emre-12 (link) burada belirtildiği gibi jantlarınız 25 mm den 38 mm ye kadar lastik ebatlarını karşılıyor. Ön ve arka maşa sıkıntı çıkartmazsa maksimum 38 lik lastik kullanabilirsiniz. Bence de sizin bisikletiniz Endurance. benim dişli oranlarımda 50-34 ve 11-32.
 
@Ozan k.

küçük dişlinin 42 olması cyclocross için de yol için de oldukça anormal bir durum. Genelde yol bisikletinde 53/39, 52/36 veya 50/34; cyclocrossta da 48/38 veya 46/36 kullanılır. Eskiden 53/42 ve 52/42 yol bisikletlerinde yaygındı ama teknoloji ilerledi, viteslerin bu kadar yakın olmasına gerek kalmadı.
 
Cyclocross ve yol bisikletleri arasındaki farklar sadece çekiş sisteminden ibaret değil malum. Forumda daha önce tartışılmıştı ancak bilgileri tazelemekten zarar gelmez :)

- Bir yol ve cyclocross (cx) bisikleti birbirinden ayıran en temel fark kadro geometrisidir. Bir cx bisiklet daha büyük teker merkez açıklığına, daha uzun çeki borusu/chainstay mesafesine, daha yüksek bottom bracket ve daha yatık alın borusuna sahiptir. Bu özellikleri onun bozuk zeminde daha dengeli olmasını sağlar. Aksine yolda ise bu özellikler tepkilerin daha yavaş, keskin dönüşlerin daha zor yapılması manasına gelir.

- Çamurlu / engebeli zeminde yarışmak için tasarlanan bir bisikletin doğası gereği daha geniş teker boşluklarına sahip olması gerekir. Birçok yol bisikleti 700x28 mm tekerleri üst sınır kabul eder veya 700x25'ten yukarısına müsaade etmezken cx bisikletlerde 700x38 ve yukarısı lastik ebatları görmek sıradan bir durumdur. Aynı şekilde bisikletin dayanımını artırmak için alınan önlemler yan etki olarak ağırlığın da bir miktar artmasına sebep olur. Görece kısa mesafelerde ve daha düşük hızlarda yapılan yarışlarda bu ağırlık farkının büyük bir dezavantajı olmasa gerek.

- Son dönemde disk frenler her tür bisiklette kullanılmaya başladığı için artık burada büyük bir ayrım noktası kalmadı. Ancak eskiden cx bisikletleri çamura daha dayanıklı cantilever frenlerinden tanımak mümkündü. Yol tipi kumpas frenler çamurda kısa sürede dolarak kullanılmaz hale gelebilmekte.

- Yine eskiden kablolamalar genelde kadronun dışından yapıldığı için cx bisikletlerde omuzda taşımayı kolaylaştırmak adına kablolar kadro üst borusunun üstünden yapılırdı. Artık çoğu firma kadro içinden kablolama yaptığı için burada da fazla fark kalmamış durumda.

- Son olarak her dişli tekere ve dropbara sahip bisiklet cyclocross demek değildir hatırlatmasını yapalım. En güzel örneklerinden biri Giant Anyroad olan Gravel/Adventure bike adı altında ara bir tür de mevcut. Yine kimi tur bisikletleri de görünüş olarak cx grubu ile karıştırılmaya müsait.
 
Yol biskletimin üzerinde hutchinson tubeless ready all season fusion 5 diye 28mm bir lastikle geldi. Ben bunun yerine 23 mm schwalbe pro one taksam daha iyi okur mu? Yoksa üretici bunu takmış bundan mı devam edeyim
 
Yol biskletimin üzerinde hutchinson tubeless ready all season fusion 5 diye 28mm bir lastikle geldi. Ben bunun yerine 23 mm schwalbe pro one taksam daha iyi okur mu? Yoksa üretici bunu takmış bundan mı devam edeyim
28mm lastikler daha çok konfor amaçlı kullanılıyor diye biliyorum.. Performans için değişeceksen bence 25mm lastik kullan. Linkte 23, 25 ve 28mm lastik testi yapmışlar ve burdada 25mm lastiği önermişler.

(link)
 
Yol biskletimin üzerinde hutchinson tubeless ready all season fusion 5 diye 28mm bir lastikle geldi. Ben bunun yerine 23 mm schwalbe pro one taksam daha iyi okur mu? Yoksa üretici bunu takmış bundan mı devam edeyim
Ortalama hızın 40km/saatin üzerinde değilse 23mm takmanın anlamı yok.
28mm schwalbe Pro One TL tak. Hem daha konforlu hem de hissedilir hız artışı olur.
 
Bianchi SLR 200 , üzerinde 700x23 lastik var , bu lastikleri ne kadar kalınlaştırabilirim ve lastik markası önerisi rica ediyorum , tşkler.
 
Bianchi SLR 200 , üzerinde 700x23 lastik var , bu lastikleri ne kadar kalınlaştırabilirim ve lastik markası önerisi rica ediyorum , tşkler.
continental gp5000 f/p olarak çok iyi. kolay kolay patlamaz. 25 yada 28 sizin tercihiniz
 
Bianchi SLR 200 , üzerinde 700x23 lastik var , bu lastikleri ne kadar kalınlaştırabilirim ve lastik markası önerisi rica ediyorum , tşkler.
Lastiği ne kadar kalınlaştırabilirim diye sorunca daha geniş lastiklere geçmek istediğinizi bu sayede konforu artırmak istediğinizi anladım. Eğer amaç patlama direnci ise bunun için lastik markalarının patlama dirençlerini ölçen şu siteden çok rahat fikir edinebilirsiniz. (link).

Ne kadar geniş lastik takabilirim diyorsanız maşa ve kumpas fren neyi destekliyor onu bilmek gerekiyor. Tourney, claris veya sora set vardır diye düşünüyorum. Onlar 700*30'a kadar destekleyecektir. İnternetten arattığım kadarıyla Bianchi SLR 200 en fazla 700*28 destekliyormuş.
 
  • Beğen
Tepkiler: altur
Gerçekten teşekkür ederim , cevabınızdan sonra bisiklete gidip baktım arka kurtarıyor , gelgelelim ön maşa nın üst kısmında ters "U" şeklinde bir yuva var ,, lastikle burasının arası 4-5 mm anca var , en ufak bir jant ayarsızlığında buraya sürtebilir diye düşündüm , sürtermi sizce ?
 
  • Beğen
Tepkiler: sahrana
Gerçekten teşekkür ederim , cevabınızdan sonra bisiklete gidip baktım arka kurtarıyor , gelgelelim ön maşa nın üst kısmında ters "U" şeklinde bir yuva var ,, lastikle burasının arası 4-5 mm anca var , en ufak bir jant ayarsızlığında buraya sürtebilir diye düşündüm , sürtermi sizce ?
Bir yerde okumuştum kurtarsa bile 4 mm boşluk korunmalı diyordu. Sürtmese bile 4mm boşluk kalmalı diye düşünüyorum
 
  • Beğen
Tepkiler: altur
Lastiği ne kadar kalınlaştırabilirim diye sorunca daha geniş lastiklere geçmek istediğinizi bu sayede konforu artırmak istediğinizi anladım. Eğer amaç patlama direnci ise bunun için lastik markalarının patlama dirençlerini ölçen şu siteden çok rahat fikir edinebilirsiniz. (link).

Ne kadar geniş lastik takabilirim diyorsanız maşa ve kumpas fren neyi destekliyor onu bilmek gerekiyor. Tourney, claris veya sora set vardır diye düşünüyorum. Onlar 700*30'a kadar destekleyecektir. İnternetten arattığım kadarıyla Bianchi SLR 200 en fazla 700*28 destekliyormuş.

Bir yerde okumuştum kurtarsa bile 4 mm boşluk korunmalı diyordu. Sürtmese bile 4mm boşluk kalmalı diye düşünüyorum
Tamam dediğinize uyacağım ,
bende okudum sanki 4 mm olayını , mecbur 700x23 bakacağım
tekrar teşekkür ederim, iyi günler.
 
Tamam dediğinize uyacağım ,
bende okudum sanki 4 mm olayını , mecbur 700x23 bakacağım
tekrar teşekkür ederim, iyi günler.
SLR 150 sahibiyken 25 mm lastik kullandığımı hatırlıyorum. Deneyebilirsiniz belki.
 
  • Beğen
Tepkiler: altur
Alındıktan sonra malumunuz geri dönüş yok , keşke bir tanıdıkta olsa da denesem .
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemal Ç.
Tamam dediğinize uyacağım ,
bende okudum sanki 4 mm olayını , mecbur 700x23 bakacağım
tekrar teşekkür ederim, iyi günler.
700x25 bir tane alıp öne deneyin eğer olursa arkaya da aynından alırsınız eğer olmazsa 700x25 arkaya takıp 700x23 öne alırsınız.

Tavsiyem.
(link)
(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: altur
Geri