@Sahinoz
Street ve Trial arasındaki ana fark...Ağırlık merkezidir...
Ana benzerlikleri ise Chainstay(arka-orta göbek arası mesafe) mesafesinin kısa olması gerekliliğidir...
Street bisikletinden ağırlık merkezini optimum derecede ortada tutmak gerekir...
Trial bisikletinde ise ağırlık merkezi dik konumdayken(pedal kickte) olabildiğince arkada olmak durumundadır...
İkinci en önemli nokta...Bunny potansiyeli ve kontroldür...
Trial'in ana mantığı pedal kickte dengede durmak ve bunny çekmektir...
Streette ise tamamen yerle olan bağlantıyı koparıp bağlama esnasında (bunnyler de, 180 yada 360 larda) tekerleklerin iniş pozisyonunun beraber olması(aynı anda yere değmesi gerekliliği) önemlidir...Bunun sebebi bağlantılı hareketler sırasında devamlılığı sağlamak ve hızı kesmemektir...
Bu iki türdede Chainstay'in kısa olmasının sebebi istendiğinde önü çekmenin kolaylaşması...Şöyle açıklayabiliriz...Chainstay i uzun olan bir kadroda bisikleti manuele çekmek istediğinizde(maşa faktörünü katmıyorum...Maşa ne kadar fazla travellı ise o kadar kolay manuel e gelecektir...)zorlanırken, Chainstay i nispeten daha kısa kadro daha rahat gelecektir...Bu sürüş sırasında genel ağırlık merkezinizin arkada olması sebebiyledir...
İşte yukarıdaki sebepler yüzünden iki türünde sürüş ergonomileri farklıdır...
Bu iki özellik yol bisikletinde de(pist ve triathlon farkı) karşımıza çıkıyor...Çünkü "ağırlık merkezi" yol tutuş ve sürüş ergonomisi (kullanım alanına göre ayarlanmış açılar) açısından en önemli şeylerden biridir...
İyi günler...