Scudo Sports

Yardım ederseniz sevinirim; vites ayarı sürekli bozuluyor!!!

Can TOPCU

Üye
Kayıt
17 Şubat 2012
Mesaj
98
Tepki
7
Yaş
27
Şehir
Eskişehir
İsim
Can Topcu
Bisiklet
Carraro
merhaba ön vites ayarım sürekli bozulıyor zincir aktarıcıya sürtüyor ben ayarlıyorum neden bozulmuş olabilir daha önce vites kolları vites arttırınca ağırlaşmıştı bisikletçiye götürdüm su kaçmış olabilir dedi teli değiştirmişti sorun geçmişti yardımlarını bekliyorum
 
Scudo
Çukurlara çok girip çıkıyor olabilir misin aktarıcı çok sarsılıyordur belki?
 
@Ahmet Keçeci
mtb bu sonuçta :D deore aktarıcı alt seride bi model değil anlayamadım
 
@Can TOPCU

Su kaçınca vites kolları ağirlaşiyormuymuş.[emoji2][emoji106] ilk yapılması gereken şey vites telini dış kablodan geçirirken gres yağı ile yağlanmalıdır. Sonra vites ayarı yapılır, on aktarıcınızın kelepçesi ile oynadınız mı?


 
arttırıcının kelepçesine bakabilirsin belki gevşemiştir çukur kasislerde ayarın kaçmasını kolaylaştırır
 
yorumunuz için teşekkür ederim ama böyle bişey mümkün teli değiştirince sorun ortadan kalktı.
 
GRX 400 setli bir Mosso Gravel bisikletim var, sürekli olarak hem arka hem de ön vites ayarı bozuluyor, yapıyorum ayarı cillop gibi hem arka hem ön vites geçişleri hiç sıkıntısız oluyor, kullanmaya başlıyorum 4-5 gün sonra yine aynı şekilde bozuluyor. Dikkat ettiğim çok bozuk yollardan gidince veya kaldırım gibi yerlerden atlayınca bozuluyor ayarlar. Şimdiye kadar bir sürü farklı bisiklet kullandım , hiç böyle birşey ile karşılaşmamıştım, tabii ki zamanla bozulabiliyor ayarı ama bu kadar çabuk hiç başıma gelmedi. Daha önce bu konuda tecrübesi olan var mı, neden kaynaklanıyor olabilir?
Hani eski bisiklet olsa dış kablolar çok pislenmiştir ondan olabilir falan diye düşünüyorum ama öyle bişey de yok, ilginç yani.
 
Yerinde olsam
Aktarıcılar yerinde sağlam duruyor mu kontrol ederdim.
Vites kablo ucundaki vidalar kabloyu iyi tutuyor mu ona bakardım.
Vites değiştirici (gidondaki) ince ayar vidaları yerinde sağlam duruyor mu?
vites kablo içini yağlardım, olmuyorsa değiştirirdim.
 
Metallerin genleşmesi ve büzülmesi herkesin küçümsediği bir fiziksel gerçek. Vites ayarındaki kaymalar sıcaklık farkından kaynaklanıyor da olabilir.

Şahsen benim bisiklet kapalı balkonda durduğundan çok ısınıyor ve dışarı çıkınca da ciddi bir sıcaklık farkı ortaya çıkıyor. Bu sıcaklık farkı da kendini vites ayarı bozulması olarak hissettiriyor. Vites kolundaki vidayı sıkıp gevşetmek yeterli oluyor.

İzmirde karasal iklim olmadığından sıcaklık farkları çok olmaz ama yine de etkisi olabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Adil ÜNALDI
Metallerin genleşmesi ve büzülmesi herkesin küçümsediği bir fiziksel gerçek. Vites ayarındaki kaymalar sıcaklık farkından kaynaklanıyor da olabilir.

Şahsen benim bisiklet kapalı balkonda durduğundan çok ısınıyor ve dışarı çıkınca da ciddi bir sıcaklık farkı ortaya çıkıyor. Bu sıcaklık farkı da kendini vites ayarı bozulması olarak hissettiriyor. Vites kolundaki vidayı sıkıp gevşetmek yeterli oluyor.

İzmirde karasal iklim olmadığından sıcaklık farkları çok olmaz ama yine de etkisi olabilir.

Bi ara ben de acaba genleşmeden falan olabilir mi diye düşündüm ama yok yani bu derece bozulma olması için sıcaklığın sürekli değişmesi lazım, o çok zor bir ihtimal, diğer bisikletlerde de yaşardım yoksa aynı sorunu.
mcadirci nin tavsiyelerine bi bakıcam. Yoksa zaten servise vericem, çok da kafa patlatmak istemiyorum buna artık.
 
  • Beğen
Tepkiler: MutluGezgin
Bende de Mosso grx600 var. İlk satın aldığımda malesef bayi vites ayarlarını iyi yapmadan teslim etti. Tekrar götürüp ayar yaptırdım. Ama istediğim gibi olmamıştı. Arka aktarıcının tel gerginlik vidasını sonuna kadar gevşetmiş olduklarını fark ettim ve vidayı yerine sıkıp, high low ayarlarını da yapınca arka vites sorunu hiç yaşamadım. Ön aktarıcı ise ayar yaptık demelerine rağmen 2 kademeli çalışıyordu, trim çalışmıyordu. Onu da kendim youtubedan öğrenerek yaptım ama arka vites ayarına göre daha zor bence. Çok fazla dikkat gerektiriyor, milimetre ölçüsünde ince ayar lazım, bisiklet stand üzerinde yapılan ayar tutmuyor, ben arka freni kullanarak, aynakol pedal basınç altında iken zincirin durumunu çok dikkatli gözlemleyerek yapmayı başardım. İzlediğim birkaç video
(link)
(link)
(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: ratm
Modele özel işlemlerden biri atlanıyor olabilir. GRX'lerin ayar ve bakımları diğer serilerden oldukça farklı olduğundan genel işlemler yeterli gelmiyor olabilir. Kılavuzlarda öneri ve uyarıları tek tek kontrol etmek atlanan bir nokta varsa bulmayı sağlayabilir:
(link)
(link)
 
Modele özel işlemlerden biri atlanıyor olabilir. GRX'lerin ayar ve bakımları diğer serilerden oldukça farklı olduğundan genel işlemler yeterli gelmiyor olabilir. Kılavuzlarda öneri ve uyarıları tek tek kontrol etmek atlanan bir nokta varsa bulmayı sağlayabilir:
(link)
(link)

Evet, zaten bu dökümanlara göre ayar yapıyorum genelde.


Bende de Mosso grx600 var. İlk satın aldığımda malesef bayi vites ayarlarını iyi yapmadan teslim etti. Tekrar götürüp ayar yaptırdım. Ama istediğim gibi olmamıştı. Arka aktarıcının tel gerginlik vidasını sonuna kadar gevşetmiş olduklarını fark ettim ve vidayı yerine sıkıp, high low ayarlarını da yapınca arka vites sorunu hiç yaşamadım. Ön aktarıcı ise ayar yaptık demelerine rağmen 2 kademeli çalışıyordu, trim çalışmıyordu. Onu da kendim youtubedan öğrenerek yaptım ama arka vites ayarına göre daha zor bence. Çok fazla dikkat gerektiriyor, milimetre ölçüsünde ince ayar lazım, bisiklet stand üzerinde yapılan ayar tutmuyor, ben arka freni kullanarak, aynakol pedal basınç altında iken zincirin durumunu çok dikkatli gözlemleyerek yapmayı başardım. İzlediğim birkaç video
(link)
(link)
(link)

Evet, zaten ilk bu videoları izlemiştim. Çok fazla da video yok aslında grx ayarlarıyla ilgili, bu abimizin videoları var en belirgin. Ön vites ayarı kesinlikle dediğin gibi arkaya göre daha ayrıntılı.
Bugün güvendiğim bir yere tekrar ayar yaptırdım, bakalım ayar tutacak mı. Sonucu yazarım buradan
 
Bu başlığa ilerde ulaşabilecek başkalarına da yardımcı olması açısından son durumu yazayım istedim.
Sorunu kendim çözemeyince tanıdığım bir bisiklet servisine götürdüm. O tekrar ön-arka vites ayarlarını ve sorun oluşturabilecek yerleri şöyle bir gözden geçirdi. İlk başta yine düzgün çalışıyordu ama birkaç günden sonra tekrar ayar bozuldu.
Kendimce tekrar durumu incelediğimde sorunun kablo üzerine yerleştirilen ince ayar aparatından kaynaklanabileceğini düşündüm. Ama bir yandan da şüpheliyim çünkü sonuçta bir gravel bisiklet ve buna uygun GRX set ile birlikte gelmiş Shimano'nun kendi ayar aparatı var, yani nasıl böyle bir şey olabilir.
Biraz araştırıp Token'ın TK684 ayar aparatını denemeye karar verdim. Bunu seçmemdeki en önemli neden de, açıklamalarında yazan, içinde sarsıntılarda gevşemeyi engelleyecek bir yayın olduğuydu.
Onu alıp arka vites kablosuna taktım, tekrar ayar falan yaptım. Zaten cillop gibi değişiyordu vitesler, sorun yok, ama tabii zamanla bozulduğu için ona 1 hafta süre verdim, bakalım ne olacak diye. Bu bir hafta süre içinde olabildiğince bozuk yollarda zorladım bisikleti, kaldırımlardan indim çıktım vs.
Ve sonuç başarılı.

Sürekli vites ayarının bozulma sebebi işte bu parça :

shimano.jpg


Onun yerine taktığım Token marka parça ise bu :

token.jpg

Umarım birilerinin işine yarar.
Yani bütün Shimano sm-ca70 lerde böyle bir sorun var mı bilmiyorum ama benimkinde böyle bir problem çıktı. Bilginize ...
 
Bu başlığa ilerde ulaşabilecek başkalarına da yardımcı olması açısından son durumu yazayım istedim.
Sorunu kendim çözemeyince tanıdığım bir bisiklet servisine götürdüm. O tekrar ön-arka vites ayarlarını ve sorun oluşturabilecek yerleri şöyle bir gözden geçirdi. İlk başta yine düzgün çalışıyordu ama birkaç günden sonra tekrar ayar bozuldu.
Kendimce tekrar durumu incelediğimde sorunun kablo üzerine yerleştirilen ince ayar aparatından kaynaklanabileceğini düşündüm. Ama bir yandan da şüpheliyim çünkü sonuçta bir gravel bisiklet ve buna uygun GRX set ile birlikte gelmiş Shimano'nun kendi ayar aparatı var, yani nasıl böyle bir şey olabilir.
Biraz araştırıp Token'ın TK684 ayar aparatını denemeye karar verdim. Bunu seçmemdeki en önemli neden de, açıklamalarında yazan, içinde sarsıntılarda gevşemeyi engelleyecek bir yayın olduğuydu.
Onu alıp arka vites kablosuna taktım, tekrar ayar falan yaptım. Zaten cillop gibi değişiyordu vitesler, sorun yok, ama tabii zamanla bozulduğu için ona 1 hafta süre verdim, bakalım ne olacak diye. Bu bir hafta süre içinde olabildiğince bozuk yollarda zorladım bisikleti, kaldırımlardan indim çıktım vs.
Ve sonuç başarılı.

Sürekli vites ayarının bozulma sebebi işte bu parça :

300756 dosyayı görüntüle


Onun yerine taktığım Token marka parça ise bu :

300757 dosyayı görüntüle

Umarım birilerinin işine yarar.
Yani bütün Shimano sm-ca70 lerde böyle bir sorun var mı bilmiyorum ama benimkinde böyle bir problem çıktı. Bilginize ...
Saptamanız bendeki bir kuşkuyu da doğrulamış oldu. Shimanonun o ince ayar ara ara bağlantısını ben de kullanıyorum. Ayar yaparken hep plastik dış somunun metal iç vidaya vidalanması sırasında tedirgin olurum. Alakasız şekilde diş atlar gibi olur ama sonunda bir şekilde hallederim. Sonrasında da bir sorun çıkmaz. Sanırım sizinkinde o dış plastık somunun dişleri bir şekilde sıyrılıp tam kavrayamaz hale gelmiş ve kısmi bir zorlanmada atmaya başlamış.
Teşekkürler uyarınız ve paylaşımınız için.
 
Geri