Can TOPCU
Üye
- Kayıt
- 17 Şubat 2012
- Mesaj
- 98
- Tepki
- 7
- Yaş
- 27
- Şehir
- Eskişehir
- İsim
- Can Topcu
- Bisiklet
- Carraro
Metallerin genleşmesi ve büzülmesi herkesin küçümsediği bir fiziksel gerçek. Vites ayarındaki kaymalar sıcaklık farkından kaynaklanıyor da olabilir.
Şahsen benim bisiklet kapalı balkonda durduğundan çok ısınıyor ve dışarı çıkınca da ciddi bir sıcaklık farkı ortaya çıkıyor. Bu sıcaklık farkı da kendini vites ayarı bozulması olarak hissettiriyor. Vites kolundaki vidayı sıkıp gevşetmek yeterli oluyor.
İzmirde karasal iklim olmadığından sıcaklık farkları çok olmaz ama yine de etkisi olabilir.
Modele özel işlemlerden biri atlanıyor olabilir. GRX'lerin ayar ve bakımları diğer serilerden oldukça farklı olduğundan genel işlemler yeterli gelmiyor olabilir. Kılavuzlarda öneri ve uyarıları tek tek kontrol etmek atlanan bir nokta varsa bulmayı sağlayabilir:
(link)
(link)
Bende de Mosso grx600 var. İlk satın aldığımda malesef bayi vites ayarlarını iyi yapmadan teslim etti. Tekrar götürüp ayar yaptırdım. Ama istediğim gibi olmamıştı. Arka aktarıcının tel gerginlik vidasını sonuna kadar gevşetmiş olduklarını fark ettim ve vidayı yerine sıkıp, high low ayarlarını da yapınca arka vites sorunu hiç yaşamadım. Ön aktarıcı ise ayar yaptık demelerine rağmen 2 kademeli çalışıyordu, trim çalışmıyordu. Onu da kendim youtubedan öğrenerek yaptım ama arka vites ayarına göre daha zor bence. Çok fazla dikkat gerektiriyor, milimetre ölçüsünde ince ayar lazım, bisiklet stand üzerinde yapılan ayar tutmuyor, ben arka freni kullanarak, aynakol pedal basınç altında iken zincirin durumunu çok dikkatli gözlemleyerek yapmayı başardım. İzlediğim birkaç video
(link)
(link)
(link)


Saptamanız bendeki bir kuşkuyu da doğrulamış oldu. Shimanonun o ince ayar ara ara bağlantısını ben de kullanıyorum. Ayar yaparken hep plastik dış somunun metal iç vidaya vidalanması sırasında tedirgin olurum. Alakasız şekilde diş atlar gibi olur ama sonunda bir şekilde hallederim. Sonrasında da bir sorun çıkmaz. Sanırım sizinkinde o dış plastık somunun dişleri bir şekilde sıyrılıp tam kavrayamaz hale gelmiş ve kısmi bir zorlanmada atmaya başlamış.Bu başlığa ilerde ulaşabilecek başkalarına da yardımcı olması açısından son durumu yazayım istedim.
Sorunu kendim çözemeyince tanıdığım bir bisiklet servisine götürdüm. O tekrar ön-arka vites ayarlarını ve sorun oluşturabilecek yerleri şöyle bir gözden geçirdi. İlk başta yine düzgün çalışıyordu ama birkaç günden sonra tekrar ayar bozuldu.
Kendimce tekrar durumu incelediğimde sorunun kablo üzerine yerleştirilen ince ayar aparatından kaynaklanabileceğini düşündüm. Ama bir yandan da şüpheliyim çünkü sonuçta bir gravel bisiklet ve buna uygun GRX set ile birlikte gelmiş Shimano'nun kendi ayar aparatı var, yani nasıl böyle bir şey olabilir.
Biraz araştırıp Token'ın TK684 ayar aparatını denemeye karar verdim. Bunu seçmemdeki en önemli neden de, açıklamalarında yazan, içinde sarsıntılarda gevşemeyi engelleyecek bir yayın olduğuydu.
Onu alıp arka vites kablosuna taktım, tekrar ayar falan yaptım. Zaten cillop gibi değişiyordu vitesler, sorun yok, ama tabii zamanla bozulduğu için ona 1 hafta süre verdim, bakalım ne olacak diye. Bu bir hafta süre içinde olabildiğince bozuk yollarda zorladım bisikleti, kaldırımlardan indim çıktım vs.
Ve sonuç başarılı.
Sürekli vites ayarının bozulma sebebi işte bu parça :
300756 dosyayı görüntüle
Onun yerine taktığım Token marka parça ise bu :
300757 dosyayı görüntüle
Umarım birilerinin işine yarar.
Yani bütün Shimano sm-ca70 lerde böyle bir sorun var mı bilmiyorum ama benimkinde böyle bir problem çıktı. Bilginize ...

