Scudo Sports

Yağmurlu havada bisiklet kullanma teknikleri

@deadlistcach
Ben de merak ediyorum. Gözlükteki buğulanma ve ıslanma sorununu nasıl çözüyorsunuz ? Özellikler düşük hızlarda buğulanma çok oluyor...

@anti panik
Bisikletlerdeki suda kayma olayı otomobillerdeki gibi düşünmemek lazım. Otomobillerde lastik zemine düz bir yüzeyde temas ettiği için suyun gireceği kanallara ihtiyaç vardır. Fakat bisiklet lastiği dairesel kesitte olduğu için zaten suyun lastiğin altında kalması imkansızdır. Dolayısıyla bisiklet lastiklerinde su kanallarının bir mantığı da yoktur. Bunu ben değil continentalin mühendisleri söylüyor...
 
Scudo
@uguryilmaz144

Aynı şeyleri konuştuğumuzu düşünmüyorum.
Siz de yol tipi lastik mi kullanıyorsunuz?

Schwalbe nin sitesinde
  • Tur tipi 47 tane lastik saydım.
Bunlardan 9 tanesi kanalsız yada yivsiz. Oran 9÷47=%19

  • Yol tipi 15 lastik var ve bunlardan 12 si kanalsız veya yivsiz. Oran 12÷15= %80
Yani ince yol lastikleri dediğiniz gibi. Çoğunluğu yivsiz.!!!

  • Dağ bisikleti lastiklerinde yiv yada kanal varmı zaten tartışmaya gerek yok. Yivsiz yada kanalsızların adedi 33 ve yivsiz olanlar =%0.

Buyursun isteyen birde kendisi saysın..baksın.:)

(link)
 
Peki yağmurlu sürüş sonrası çamur ve kum parçalarından arınmak için bisikleti yıkayıp sonra yağlamak uygun mudur?
 
@anti panik
Sebebi dağ bisikletlerinin gevşek zeminde kullanılması olabilir mi acaba? Bu arada mtb lastiklerinde kanal yoktur diş vardır. Bisikletlerin lastik kesiti ve lastik üzerindeki basınç arabalardan daha yüksek olduğu için ve lastik kesiti dairesel olduğu için su tahliye etmek gibi bir dert yoktur, aquaplanning olayı gerçekleşmez. Sizin söylediğiniz su kanallı lastikler ise pazarlama taktiğinden başka birşey değildir. Zaten lastiğin zemine bastığı alan küçük, kanallarla birlikte daha da azalıyor. Keza mtb'lerle yapılan arazi sürüşlerinde kanalların çamurda hiçbir faydası yok. Ha slick olmuş ha kanallı olmuş tutunma olmuyor. Amaç asfalt kullanımıysa lastik slick olacak, yok arazide kullanılacaksa lastik dişli olacak. Lastiklerdeki su kanallı lastiklerin görünüş dışında bir avantajı yoktur. Hatta yuvarlanma direnci ve lastik ömrü olarak slick lastiklere göre dezavantajlı durumdadırlar...
 
neyse sorumun cevabını aldım :)
#bisiklet yıkamak başlığında...
 
@uguryilmaz144

Tamamen şahsi görüş ..içeriğinde hiçbir veri-araştırma yok...
Klavyesi olan yazıyor..:D
Siz ıslak ve çamurlu zeminde silik ve yivsiz lastik kullanın.
Tecrübelerinizi paylaşırsınız..:)
***
Yukarıdaki 3 tip lastik grubu schwalbe modellerinin toplamı 95 adet.
Silik gruba giren yol ve bazı tur modelleri toplamı 21 adet.
Yani lastiklerin çoğunluğu böyle..:):):)
 
  • Beğen
Tepkiler: Hayrettin
@anti panik ben size bilimsel olarak, kendi verdiğiniz linkteki bilgilerle sizin savinizi cokerterek, link vererek acikladim ama hala aynı muhabbeti yapıyorsunuz. Vallahi forum tarihinin en uzun soluklu ve gereksiz trollemesi ile karşı karşıya olabiliriz. :bsmagryr::ckskc:
 
@Ozan k.
hocam bırakın yol lastiklerini övmeyi.
Çökerttiğiniz falan yok.sizin savınız çöktü.
Pahalı özel hamurlu ince lastikleri övmeyi bırakın.
Haa bu işin ticaretini yapıyorsanız o ayrı konu.!
 
@Ozan k.

Yok hocam kimseyle alıp veremediğm yok. Medeni bir şekilde konuştuğumuz / tartışığımız sürece sorun yok.

Herkes hangi lastiği hangi bisiklete takacağına kendisi karar verme özgürlüğüne sahip.
Ben şunu yapın vb gibi yukarıda hiçbir ifade yazmadım.
Şunu tavsiye ediyorum diye de yazmadım.

Sadece Schwalbe'nin ürün portföyünden bahsettim. O konuda da yorum yazan olmadı.:)
 
@anti panik

Ben yağmurda hatta bazen çamurda slik yol lastiği ile kullandım. Strava linki de vereyim havada kalmasın:

(link)

Nasıl kullanmanız gerektiğini biliyorsanız sorun olmuyor.

Bilginizin eksik, tecrübenizin sıfır olduğu konuda ahkam kesmeyi bırakın lütfen.
 
Yağmurlu havada gözlükteki buğulanma sorununa çözüm bulan varsa paylaşsın. Ben en kesin sonucu kontakt lens kullanmakta buldum. Optik gözlük kayıyor, buğulanıyor veya asetat çerçeve kullandığım için terden etkileniyor, çürüyor.

Sadece yağmurlu havada degil, bisiklet kullanma teknikleri konusunda sürüş eğitimlerinin verilmesi gerekiyor. Bunu büyükşehirlerde gönüllü olarak deneyenler oldu ama devamlılık sağlanamadı bildiğim kadarıyla. Çevremden gördüğüm kadarıyla çoğu bisikletçi daha fren kullanımını yahut viraja nasıl girileceğini dahi bilmiyor. Örneğin nadiren katıldığım turlarda viraj içinde frene basıp yere yapışan mutlaka çıkıyor. Tavsiyem en azindan GCN youtube kanalının takip edilmesi. Bisiklet adına hayati değer taşıyan bilgiler mevcut.
 
@anti panik


Yaptığınız bu yorumu okuyunca, hayatınız boyunca kaç tane bilimsel makale okudunuz merak ettim doğrusu. Sayfalar önce @Ozan k. size doğruları anlatmış siz anlamak istememişsiniz. Hala bu işten çıkarınız mı var diyerek insanları zan altında bırakıyorsunuz. Medenice konuşmaktan bahsediyorsunuz ama bana klavyesi olan yazıyor diye karşılık veriyorsunuz. Hem bilmiyorsunuz, hem tecrübeniz yok hem de bilmediğiniz konularda ahkam kesiyorsunuz. Kahvehane tarzında üslubunuz da çabası. Bu saatten sonra sizi ciddiye alarak cevap verecek üye olacağını sanmıyorum...
 
  • Beğen
Tepkiler: Ozan k.
@Murat B.
@uguryilmaz144

Size bol ve keyifli yol lastikli kış sürüşleri dilerim.
Mesajlarınızı bundan sonra muhatap almayacağım.

Benim için konu kapandı.!
The end.

Engelleme listeme eklendiniz.
 
Şu ıslak yol lastik olayına birde ben açıklık getireyim kendimce.
1. Asfalt yolda çamurun ne işi var. Böyle bir yol yok. Asfalt yol ıslanınca çamur olmaz
2. Yol lastiği asfalt yolda mtb lastiği toprak yolda kullanmak içindir. Yol ister ıslak ister kuru olsun.
3. Bisiklet lastiklerinin yerle temas eden yüzeylerine açılan kanalların amacı lastiğin yerle olan temas alanını azaltıp milimetre kareye düşen ağırlıklı yükselmektir. Bisiklet lastiklerinde su tahliye kanalı diye birşey yoktur. Islak yolda iyi bir tutuş istiyorsanız, yumuşak hamurlu lastikleri tercih edin.
Yolunuz açık olsun.
 
  • Beğen
Tepkiler: Emre Özhan
arkadaşlar ben teknik makaleleri biraz geçip kendi tecrübemi paylaşayım tartıştığınız konuda
lastikler 1,5 cst tam slik
P_20141008_155252_1.jpg
1,75 rubena walrus
P_20160125_152755.jpg
ikisinide karda sürdüm sürdüğüm zaman kar yeni tutmaya başladığı zamandı
cst
P_20150106_220456.jpg P_20150106_220443.jpg
rubena
P_20160122_212127.jpg

tecrübe ettiğim olay cst için pedalla bile kalkamadım pedal zincir atmış gibi boşa donüyordu öte yanda seyir halınde iken frenlere dokundugum anda ön ve arkada blokajlar yaşadıgımı hatırlıyorum
rubena için ise pedala bastıgım gibi çok az patinajla kalkmıştım(1sn) yol tutuşu iyiydi ve denemek için frene bastıgımda (%80 ön %20 arka) ön hiç kaymadığı gibi durmaya yakın çok az arkayı bile kaldırmıştı zaten karlı fotoğraflarda da görünüyor lastiğin kar üzerindeki duruşu.
Çamurlu yollarda da benzer bir performans farkı gözlemledim 2 lastik arasında sonuçta cst yi 5500 km walrusu 1000 km civarı her koşulda kullandım
 
Arkadaşlar sormak istediğim bir konu var. Burası uygun sanırım. Kış için tecrübeli olarak sizin düşüncelerinizi de almak istiyorum. Öneriniz nedir ?

Lastik boyutu ; 700X35 Cross
 
Geri