Scudo Sports

Yağmurlu havada bisiklet kullanma teknikleri

Siz kendi koydugunuz linkte belli bir taban genişliğinden sonra suda kızaklama olduğunu yazdılar aksini gösteren bir şey yazmadiniz. Ben bicyclerollingresistance.com sitesinden bahsettim bakmadiniz, baktiysaniz da cevap vermediniz. Habire ama bakın bu lastik kanallı dediniz. Biz niye kanal var açıkladık ama cevap vermediniz. Daha yazayım mı?

Suda kızaklama il virajda kayma aynı değil dedim gene cevap vermediniz... Biraz açıklayınca en fazla beni geziyorsunuz edebiyatı yapıp kalıyorsunuz iki gün sonra bakın kanallı lastik buldum buna ne diyeceksiniz vs deyip ortalığı gene karistiriyorsunuz.

İnsanları yanlış bilgilendirmeyin, yağmurda yol tutuş için kanal veya desen şart değildir. Üreticilerin tavsiyeleri ve kullanıcı tecrübelerini dikkate alın.
 
  • Beğen
Tepkiler: sccetin
Scudo
@Ozan k.
bicyclerollingresistance.com
Merak etmeyin burayı çok iyi okuyup araştırdım.
Dün resimlerini koyduğum lastiğimi (marathon almotion) bu sitedeki testleri okuduktan sonra satın aldım.:)

Tur grubunda Marathon almotion 17 W ile listenin lideridir.:)

(link)
 
Ee o siteyi okuduysaniz yağmurda iyi yol tutan slick lastiklerin de olduğunu görürsünüz...
Desenli ama kanallı olmayan lastikleri de gorursunuz. Hatta ben profesyonellere kanallı tek lastik bile görmedim. Hepsi ya duz ya pütürlü. ya da ortası düz kenarları pütürlü.
 
@Ozan k.

Aynen hocam onlara da baktım.
Vittoria corsa speed listenin lideri.
Hatta bunu konuyu forumda başka başlıkta da konuştuk.
Listenin lideri ama çok pahalı bir lastik vb diye konuştuk.:)
 
@Murat B. dikkat ederseniz burada da her üreticinin "görüşü" farklı. çünkü kimisi iki farklı "compound" yani hamur kullanmak istemiyor. Tek compound kullananlar ( maliyet meselesi) daha çok desen kullanıyor ve sert hamura karşın birim alana düşen ağırlığı arttırıyorlar.
Maliyetten kaçmayanlar daha az desen ile kenarlarda daha yumuşak hamur kullanabiliyor. Tamamen tercih meselesi...
 
@Çağdaş78
Sanırım Bostanlı iskele aksiyonu sizinde başınıza geldi.
Geçmiş olsun..
O kısıma dikkat etmek lazım yada direk asfalttan ışıklara doğru gitmeli..
 
  • Beğen
Tepkiler: Hazar Cengiz
@Ozan k.

@Ozan k.
Benim anladığım da bu.
Aynen kanal muhabbeti bu.:D:D

Kanalsızlar çok ince silik ve pahalı lastikler.:)
 
@Ozan k.

Dediğiniz gibi her firmanın görüşü biraz farklı, ve ürettikleri lastikler de bunu yansıtıyor (veya ürettikleri lastiklerin en iyisi olduğunu savunmak için farklı görüş sunuyorlar).

Ancak lastiğin hamuru için tek tip malzeme kullananın daha fazla desen koyduğuna katılmayacağım. Mesela Continental GP4000S tamamen desensiz bir lastik ve tek tip hamurdan üretiliyor. Bu arada, söz konusu yazıda görüş bildirmiş 4 firmanın da lastiklerini kullandım, en başarısız bulduğum GP4000S oldu; desensiz olduğu için değil, hamuru tek tip oluğu için...
 
@Murat B. İyi de o yaz lastiği. emin olun yağmurda veya soğukta 4 seasons kadar tutmuyor. Ben sizin lastiği, 4seasons ve Michelin pro4 endurance kullandım. 4000e gore 4seasons net olarak daha yumuşak. Yani ikisi de tek hamurlu ama hamurlar arasında fark net.
Yazın iyice yumuşayıp bu defa biraz tutmamaya başlıyor veya çok yipraniyor ama 3 mevsim harika.

Şimdiki endurance desenibbile yok ama yağmurda çok iyi. Ama soğukta ne kadar tutar bilemiyorum çünkü 4seasons kadar yumuşak değil gibi geliyor bana.... Bakalım kışın izlenimlerini yazarım...
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat B.
Bunlar da Continental in 2017 de piyasaya sunacağı "ciciler"..:):)

Alleskönner dediği Contact plus.. Her işe gelen demek...:D

(link)

Alıntı:
(link)

@Murat B.

Wolf Vormwalde
Tire Product Manager
Specialized Bicycle

Bu amcanın yazısı süpermiş. teşekkürler.:)
 
Merhaba arkadaşlar,
Yağmurlu havada lastiğiniz ne olursa olsun su birikintilerinden uzak durun. Her halükarda kızaklama yapıyor. Ben gittiğim rota dolayısıyla dik yokuşlardan iniyorum. Olabildiğince yavaş bir şekilde kontrollü olarak geçiyorum buraları. Bunun yanı sıra ani manevralardan kaçınmak gerekiyor. Dengenizi kaybetmeniz çok kolaylaşıyor. Bir de tabi aklınızın yolda olması gerekiyor. Dalgın halde kullanmayın. Yağmurlu havalarda hava kapalı olduğu içinde flaşım yanar söner şekilde çalışıyor. Fark edilmem kolaylaşıyor yolda.
Keyifli sürüşler.
 
@Ozan k.


Yok hocam..kanalsız temiz olur..:D
Çamur tutmaz..
Tanesi 20 tl ye de lastik var 300 tl ye de..
O kadar parayı verdikten sonra.:)
"Temiz kanalsızlar"..:D:D
 
Yağmurlu hava da dikkat edilmesi gereken yağmurun ilk yağdığı asfalta her zaman tehlikelidir.Yağmura doymuş asfalt ise çok sorun yaratmaz ancak bu demek ki başımıza bir iş gelmeyeceği belli değil.Ani frenler ve ani kadanslar gene lastiğin kaymasına neden olacaktır.Yol bisikleti kullanıyorsanız bisikleti çok fazla yatırmamak gerekir bir kere böyle kaydım:) Ancak en önemlisi lastiğin kalınlığı ve desenli olması değil lastikte kullanılan hamurun kalitesindedir.O yüzden Bir lastiğe para verirken ucuzuna bakmamalıyız.Yol bisikleti için kışın tavsiye edilen lastikler continantal 4 sezon , michelin power all sezon , vittoria rubino pro control , schwalbe ultremo aqua kaliteli lastiklerdir.
 
Yeni yağmış yağmurda GP 4000S II kullanmayın,hayatta kalırsınız :) Bu lastik on numara kuru zeminde ama ıslak zeminde güven vermiyor.
 
Öneriler oldukça fazla müsait bi zamanda bu konu üzerinde durup bütün önerileri okuyarak kış için en uygun lastiği seçebiliriz :). Fakat genelde yol bisikleti üzerinde ilerledi konu,MTBciler nereye kayboldu yokmu şöyle MTB kültürümüze kültür katacak bi efsane MTBci :))
 
Benim bu konu hakkında tek söyleyebileceğim ''bisikletinizi tanıyın onu her koşulda zorlayın''olacaktır.Herkesin bisikleti değişik çok fazla değişken var bisikletinizin limitlerini,tepkilerini öğrendikten sonra herşey daha kolay olacaktır normal ve agresif sürüşte daha kendinden emin hissediyorsunuz.
 
Geri