Scudo Sports

Yağmurlu havada bisiklet kullanma teknikleri

25 mm lugano lastıkler var dun sabah ıstanbulda yagmurda 10 km gıttım anı hareketler yapmadıgımız surece ben bır sorun olucagını sanmıyorum ustumde ıslandı nasılsa eve gıdıyorum dıye hızda kesmedım 30 35 surdum ruzgar da azdı daha keyıflı oldu hehehe :D Bugun hava guzeldı ama ruzgarlıgımı gıydım artık hava 4 5 derece dustu ve o ruzgar bızı etkıler hasta oluruz dıkkat edelım ve vapurdan ınerken baktım kı lastık patlamıs nese hemen mudahale ettım ne zaman boyle yagmur yagsa patlıyor lastık oda mazgalları yanında bırıken pıslıklerden bence ama patlayan yere baktım ıc tarafta kalıyor ve benım jantta ıc taraf puruzsuz yanı akort basları gozukmuyor onlar ıcerde kapalı bır alanda kalıyor heralde pıslık felan gırdı orayı patlattı yoksa baska turlu olmaz. Bısıklette cok pıstı gecen gunden butun camur tas pıslık bısıklette kalmıstı :D
 
Scudo
@Cem Ç.

Ben dün "pis ve kalebodur kaplı" meydan da test yaptım.
Tur lastiği sağlam çıktı hocam.
Fayans zemin bile sorun olmadı.. ama henüz çamur zemin tecrübem yok..:)

En kötü ihtimalle mtb lastiklerimi geri takarım.:)
 
@anti panik


23c yol bisikleti lastiği için yazmıştım..

@ElcaSeJawS

hocam ben 23c marathonla şile yolunda ömerli rampasında 3 defa dolu gibi yağan sağanak yağışa yakalandım bırak kaymayı yokuşta tırmanırken patinaj bile çekmedi lastik

şimdi yine 23 c var marathon değil düz yaz lastiği en ufak bir su birikintisinde yokuş çıkarken olduğum yerde lastik patinaj çekiyor hızlı rampadan inerken düşünemiyorum ıslak zeminde
 
  • Beğen
Tepkiler: ElcaSeJawS
@Cem Ç.

Anlamadım hocam.
Tekrar alıntı yaparsanız memnun olurum.:)
 
@anti panik


ben yol bisikletine takılan 23 c hacimde ki swalbe marathon lastiklerin yağmurda doluda kullandığımı kaymadığını yalnız ıslak tahta zeminde frene basınca çok rahat kaydığını bu yüzden düşüp gidonu yamulttuğumu yazmıştım

siz tur lastiği ile kaymadığınızı yazmışşınız turdan kastınız 23 c yol lastiğimi
 
@Cem Ç.

Yok hocam.schwalbe marathon almotion kullanıyorum.
Ebad : 27,5×2,00 yada 584x50 yani 50 mm ama bunları üretici dar yanak üretiyormuş.
Bkz kumpasla genişlik ölçümü 47 mm geliyor.:)

(link)


(link)

Hiç bir arkadaş mesajıma yorum vs..yazmadı..
Herkese iyi geceler..:)
 
Yeri mi bilmiyorum ama malum havalar soğudu askılı kısa tayt almayi düşünüyordum fakat yaz geçtiği için vazgeçtim uzun tayt baktım decathlonda indirime de girmişti almayı düşünüyorum önerir misiniz?

(link)
 
300serisine hic bulasmayin hatta 500serisi bile eh. 520den basliyor bence decathlon

Discovery cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
@honeybadger pantolon modeli nedir? (su geçirmeyen)

Yağmurlu ve kış şartları için ise şu lastiği tercih ettim. Umarım doğru bir tercih olmuştur.
http://www.ozceylanbisiklet.com/myassets/products/086/pr_01_1086.jpg
 
@1dost

"""The tread pattern makes for easier rolling
• The rubber compound gives excellent grip
• The continuous design at the center and the high number of grooves at the shoulders give excellent grip on wet and greasy surfaces

The 1 mm thick anti-puncture reinforcement provides effective protection for everyday use

1-Progressive grooving rate with more grooves at the shoulders for excellent grip on wet and greasy surfaces
2 -Rolling continuity at the center for greater efficiency on the road or track"""

Michelin sitesindeki ve yukarıda koyu yaptığım kendi beyanı:
Omuz kısmında yiv (kanallar) ıslak ve kaygan yüzeyde mükemmel tutunma diyor..:harika:

Kazasız sürüşler..:):)

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Demir Atlı
@Decsan farklı zamanda, aynı mekanda ,aynı sonuç .Üstelik sürekli aklımda olmasına rağmen :(
 
  • Beğen
Tepkiler: Decsan
@anti panik hocam diz neden size verdiğiniz kaynaklara bakip ona göre cevap vermiyorsunuz da sadece kendi savlarinizi ust uste koyuyordunuz? Biz o kanallar ise yaramaz edemiyoruz ki o kanalların amacı başka diyoruz. Lastiğin ortasında sert kenarlarında yumuşak kauçuk kullanırsınız hiç kanal kullanmanıza gerek kalmayabilir. Ya da linkini koyduğunuz lastiklerde olduğu gibi tek bir kauçuk kullanıp kanallar sayesinde yerle temas eden yüzeyi azaltirsiniz böylece birim alan başına düşen ağırlık artar ve tutunmanin az olduğu ortamda daha optimal bir tutuş sağlar. Bu bir. İkincisi ise siz suda kızaklama diyorsunuz ama suda kızaklama düz yolda hızlı giderken su birikintisinden geçerken tekerin yerle temasını kaybetmesidir. Virajda kaymak ise bambaşka bir şeydir. Dolayısıyla kanallar su desarjina yarasa da virajda tutunmayı sağlayan kanal değildir.
 
@Serrchi Kaç Psi düşük basınç?
 
@Kerem Groims yol bisikletlerinde %10a kadar basıncın düşürülmesi tavsiye ediliyor.
 
@Ozan k. 110 psi basıyordum, 100 psi uygun olur mu 100 Kg biri için?
 
@Kerem Groims sizin max basmaniz gerekiyor zaten. Yani 115-120psi. ben olsam yine max basardim. Ben 85kiloyum 115 başlıyorum zaten 1 gun sonra bile biraz düşüyor...
 
  • Beğen
Tepkiler: Groims
@Ozan k.

Hocam merak etmeyin...
Bakmadığım kaynağı burda paylaşmam mümkün mü?
Paylaşımlarımın bir kısmından alıntı yapılıp..herkes kendisine göre doğruolan savını yazıyor.
Tamamına bakılmıyor.

Siz, Bugünkü mesajımı mı.. tam olarak hangi mesajımı kastediyorsunuz?

Benim açımdan: Ben en azından link paylaşıyorum.
Sizin mesajlardaki bilgilerin ise alıntı link..kaynağı yok?:confused:
 
Geri