Scudo Sports

Yağmurlu havada bisiklet kullanma teknikleri

Scudo
@anti panik çamurluk takılan modeller var veya çamurluk için kadroda delik yoksa lastik bant ile takılan çamurluklar var.
Bir de asssaver diye bilinen ve sadece sırta su gelmesini engelleyen plastik küçük bir parça var. Hafif yağmur da iş görüyor.
Ben de trek 1 serisi var. Çamurluk deliği mevcut. Sks bluemels aldım memnunum...
 
Yol bisikleti için "bence" en ideal çamurluk. Bu yorumu görsel açıdan yapıyorum, almayı isteyip sürekli ertelediğim bir ürün kendileri.

(link)
 
@honeybadger DHB'nin ön kaplamasını alacağım. 881 yorumdan 4,5 puan almış. Tam korumayı da DHB klasik alacağım sanırım. DHB'den şaşmayın derim.
 
  • Beğen
Tepkiler: honeybadger
Aranızdaki en bahtsız iki tekerli benim sanırsam. Van'da yaşadığım için kışı şimdiden hissediyorum. Siz tişörtle yollara düşerken ben her sabah iki kat giyinip üstüne de donuyorum. Numaralı gözlüklerle yağmur yağınca yollar 12 şeritli görünüyor. Kışlık ekipmanlarımı şimdiden alıyorum. Spd ayakkabı bize hayal :) trekking botla kışı zor atlatıyoruz. Üste su geçirmez mont, alta içi mikropolarlı pantolon, kalın içlikler, boks eldiveni almayı bile düşünüyorum.

#Tapatalk
 
@Kerem Groims Özel mesajda yazmıştım buradan da yazayım Ön kaplamayı gördüm ama klasik modeli dediğiniz hangisi acaba?
 
@morishej boks eldiveni sözünüze çok güldüm :)))

Keyifli sürüşler, Van'a selamlar.
 
@AnılDemir41 @Kerem Groims
Tutuş azaldıkça aslında lastiğin yere basan alanı daraltilir. Yani otomobillerde böyledir. Ama yol bisikletlerinde birinci amaç yol tutuş değil sürtünme direncidir. Burada amaç genişliği artırmak azaltmak değil hamuru yumuşatmak ve yol tutuşu artırmak olmalı. Çünkü 23mm yaz lastiğini (atıyorum gp4000) yağmur için 25 veya 28e çevirirseniz bir kazanciniz olmaz tersine sert hamurlu lastiğin bir de yere basan alanı artırıp belli bir alan üzerine düşen ağırlığı azaltıp yol tutuşu dusurursunuz.
Bilmiyorum herkes anlıyor mu ama kısacası yağmurda karda vs yol tutuşun azaldığı zamanlarda lastiğin yere basan alanını genişletmek iyi fikir değil. Onun yerine hamuru yumuşatin (4 sasons gibi 4 mevsim lastiği takın) ha kışın çukur taş toprak vs daha fazla olacağından 23 lastik kullananların kışın 25e geçmelerini tavsiye ederim. Ama gidip 28lik yaz lastiği alırsanız viraj performansınız 23luk yol lastiğinden daha iyi olmayabilir...
 
@Ozan k.

Herkese selamlar..:)
Ozan k. Hocama katıldığım ve katılmadığım noktalar var.
Bu arada meslek olarak otomotivciyim.
Araba lastiklerin de kış lastikleri, yaz lastiğine göre tabanı daha dar ve yumuşak hamurludur.
Örnek 205 55 r16 ebad lastik aldığımızda bunun kış tipi ya da piyasa da bilinen adıyla "kar lastiği" taban genişliği yaz lastiğine göre " gözle farkedilir" derecede daha dardır.:)
Ama bu karlı zeminde birim alana daha fazla ağırlık ve tutunma için gereklidir.
Ancak zaten 20-50 mm civarı tabanı olan ve 4 teker yerine 2 tekerden oluşan bisiklet lastiğine ve "ıslak zemine" bu mantığı uygulamanın doğru olmadığını düşünüyorum.
Sebebi: ıslak zemin yere tutunmayı azaltır.
Bunun için geniş ama yağmur kanallı lastik daha mantıklıdır.
Örnek: Formula 1 yarışlarında kullanılan lastikler çok geniştir.
Ama karlı zemin ayrı olay.
Zaten bisikleti karda kullanmak mümkün değil.
Bunun için çok özel lastik takmak gerek.

Özet: bisiklette yumuşak hamurlu ve yağmur kanallı ve geniş lastik güvenlidir.:)
Ama yumuşak hamur da çabuk aşınır..:)

Islak özel zemin testi bugün yaptım..:)

Marathon almotion fayans zemin ıslak test.:)

Bugün yakınımda bulunan kalebodur kaplı bir meydana gittim.
Hem ıslak ..hem kısmen çamurlu..hemde çok pürüzsüz fayans yüzeyi.
Bu yüzeyde hızlanıp ön arka lastik birden kazık fren yaptım.:)
Sonra da daha da hızlanıp sert fren yaptım.
Bu da arkalar iyi "ıslık" sesi yaptı. Ama kızaklama olmadı ve sağlam fren tuttu..
Demekki karlı zeminde de umut vadediyor.:)

(link)
 
yağmur kanalı dediğimiz şeyin aslında yüzeyle temas eden alanı kuculttugunu kabul ediyor musunuz? o zaman 25 silick lastikle 28lik kanallı lastiğin toplam alanı aynı değil mi?
bisiklet lastiği alanında uzman insanların aslında bisiklet lastiği deseninin bir işe yaramadığını söylüyor.
Sonuçta aynı şeyi söylüyoruz ama siz kanallı lastiğin alanı daralttigini unutuyorsunuz...

Neyse soylediklerimiz aynı, yumuşak hamur iyidir 25c de iyidir. :)
 
@Ozan k.

Hocam çok yakın anlaşmak üzereyiz.:):)

Yağmur kanalı tutunma alanını küçültmez!!!
. Hatta rotasyon yani dönüş sırasında lastiği yere yaklaştırır...
şöyle ki:
Kanallar merkezden hep dışa doğrudur.!!!
Su tahliyesi içindir.
Kanalsız lastik dairesel yuvarlanmaya devam ederken kanallı lastik "ekstra" sürtünme sağlar.
Yani dairesel temas kanallarda "kesintiye"uğrar.
Bunu taban genişliği küçük lastikle yani 28 yerine 25 mm le kıyaslamak doğru değil.:)

Resimde kanal desenine dikkat. Hareket yönüne dikey yönde "kesintisiz kanallar" lastiğin """suda yüzmesini engelleyip""" suyu tahliye eder..!!! :)

(link)
 
Kusura bakmayın anlaşamadık, öncelikle konu yol bisikleti ve 25c kış lastikleri de kanal yok desen var.
İkincisi ben bisiklet lastiği konusunda uzman birine sizden daha çok guvenirim. Otomobil konusunda ben zaten yeterince bilgiliyim. Yine de kibar ve mantık çerçevesinde tartistığımız için mutluyum. Maalesef turkiyede böyle fikir alışverişi imkansıza yakın...

Selamlar, iyi geceler... ;)
 
@Ozan k.
Kanal ya da desen..??
Su ne yöne akacak..tahliye nasıl olacak ona bakarsanız ve resim koyarsanız anlaşırız..:D
 
  • Beğen
Tepkiler: Serdaryildiz
Bisikleti yağmurda kullandıktan sonra arka dişlilerinin arasında çamur veya benzeri şeyler kalmış olabiliyor. (Yağlamadan sonrada toz birikip benzeri bir tabaka oluşturabiliyor.) Düzenli olarak kullandığım zamanlar haftada 1 kez dişlilerimin arasına girecek ancak çok ince olmayan bir ip alıyorum ve ipi dişlilerin arasına geçirip ileri geri yaparak tabakayı temizliyorum. Vites geçişlerinde fark ediyor.
 
(link)

Su tahliyesi gerekli değil, lastik kalinlastikca ve hız arttıkça su tahliyesi ihtiyacı doğar . 25c lastik zaten ip gibi .
 
Geri