@Ozan k.
Herkese selamlar..

Ozan k. Hocama katıldığım ve katılmadığım noktalar var.
Bu arada meslek olarak otomotivciyim.
Araba lastiklerin de kış lastikleri, yaz lastiğine göre tabanı daha dar ve yumuşak hamurludur.
Örnek 205 55 r16 ebad lastik aldığımızda bunun kış tipi ya da piyasa da bilinen adıyla "kar lastiği" taban genişliği yaz lastiğine göre " gözle farkedilir" derecede daha dardır.

Ama bu karlı zeminde birim alana daha fazla ağırlık ve tutunma için gereklidir.
Ancak zaten 20-50 mm civarı tabanı olan ve 4 teker yerine 2 tekerden oluşan bisiklet lastiğine ve "ıslak zemine" bu mantığı uygulamanın doğru olmadığını düşünüyorum.
Sebebi: ıslak zemin yere tutunmayı azaltır.
Bunun için geniş ama yağmur kanallı lastik daha mantıklıdır.
Örnek: Formula 1 yarışlarında kullanılan lastikler çok geniştir.
Ama karlı zemin ayrı olay.
Zaten bisikleti karda kullanmak mümkün değil.
Bunun için çok özel lastik takmak gerek.
Özet: bisiklette yumuşak hamurlu ve yağmur kanallı ve geniş lastik güvenlidir.

Ama yumuşak hamur da çabuk aşınır..
Islak özel zemin testi bugün yaptım..
Marathon almotion fayans zemin ıslak test.
Bugün yakınımda bulunan kalebodur kaplı bir meydana gittim.
Hem ıslak ..hem kısmen çamurlu..hemde çok pürüzsüz fayans yüzeyi.
Bu yüzeyde hızlanıp ön arka lastik birden kazık fren yaptım.

Sonra da daha da hızlanıp sert fren yaptım.
Bu da arkalar iyi "ıslık" sesi yaptı. Ama kızaklama olmadı ve sağlam fren tuttu..
Demekki karlı zeminde de umut vadediyor.
(link)