Scudo Sports

yağmurda lastiklerin kaymaması için ne yapılabilir?

Kayıt
8 Aralık 2008
Mesaj
50
Tepki
7
Şehir
ankara
Malum yağmurlar başladı, Ankara'da bugün tüm gün boyunca yağmur yağdı. Bisikleti ulaşım aracı olarak kullanıyorum. Feci halde ıslanmamın yanı sıra lastiklerin kaydığını adeta hissediyorum. Internette biraz araştırdıktan sonra çivili, zincirli lastikler gördüm. Biraz uçuk ama mantıklı geldi. Ancak ne çeşit bir lastik kullanmam gerektiği konusunda hala kafam karışık.
Bisikletimin kaymaması için ne çeşit lastikler kullanabilirim? Ayrıca neler yapmalıyım? Tavsiyeleriniz nelerdir?
 
Scudo
kalın tırtıklı lastikler takılabilir hız azaltılabilir çok kaygan yerlerde sürülmeyebilir dönüşlerde sert dönülmeyebilir.
 
Lastik kesinlikle önemlidir ama iş bisikleti kullanan kişide biter. Virajlarda tekerinin kaymamasına dikkat edilmeli, yani hızını ona göre ayarlayacaksın. Frenlerken de böyle. Eğer acemi iseniz yavaş yavaş sizde öğrenirsiniz. Zaten yağmurlu bir havada normalmiş gibi gidilemez..
 
Çivili ve zincirli olanları karda ve buzda kullanmak için yapıyorlar. Yağış için en önemli etken lastiğin yapısı. Çivili veya zincirli lastik asfaltta aynen araba gibi, ses ve titreşimden başka bir şey vermez.

Islak zemin lastikleri var, işinizi çok güzel görebilir. Yağmur kanalları falan vardır bunlarda. Kendim kullandığımdan biliyorum: Rubena asfalt lastikleri vardı. Lastik yoldaki suyla iyice ıslandıktan sonra haddinden fazla viraja yatsanız bile çok zor kayıyordu. Ama bu tip yol tutuşuna güvendiğiniz bir lastik yoksa, frenlemeyi viraja girmeden önce yapmanız daha iyi olacaktır. Ayrıca yaya geçidi ve şerit çizgilerinde dikkatli olmakta fayda var. Bunlar boyalı olduğu için ıslandığı zaman çok kaygan hale geliyor... vs.
 
1.95 lik küçük ama sık dişli lastikler olabilir. Büyük dişlerle çamura denk gelip girseniz arası dolar hem lastik yine kayar hemde çamurdan sürtünen bazı şeyler teker döndükçe kadroyu ve maşayı çizer benim önerim 1.95 küçük ama sık dişli lastiktir hem hızdan diğer kalın dişlilere göre daha az ödün vermiş olursunuz hem kadro ve maşanız çizilmez hem de aynı işi görür.
Kolay gelsin..
 
Dostum diş yapısı filan hikaye markasına bakacaksın önemlı olan hamurunun kalitesıdır lastikte.Mesela maxsıs detanatör de hiç diş yok ama butun cst lerden daha iyi yol tutuşu var hem ıslakta hem kuruda.demekki önemlı olan lastıgın markası ve modelı yani hamur olayı içindeki kauçuk miktarı.Önce kalitelı bır lastık alacaksın sonra sürüş tekniğine dıkkat edeceksın gerısı kendılıgınden gelır.
 
Hamur kalitesi de önemlidir tabii ama diş yapısı da olmazsa olmazdır bence kendi kullandığım lastik CST Traveller 1.15 slick lastik bu lastikle çamura (bol miktarda hemde) rahatça girebiliyorsunuz kayma gibi bir durumu olmuyor çünkü kenarında çok ince girintiler var ve bunlar yol tutuşunu aşırı derecede artırıyor ama büyük dişli bir lastikle girerseniz araları olduğu gibi dolar işinizi zorlaştırmaktan başka birşey yapmaz diye düşünüyorum. Ama lastik dümdüz olsa ben o çamura girmeye korkarım.. Bu nedenle arkadaşıma CST Traveller city classic de öneriyorum akıcılık istiyorsa 1.15 daha konfor istiyorsa ve daha çok güven 1.50 hatta 1.75 de olabilir..
 
Yorumları okuyunca düşündüm de, belki lastiklerin havasını hafif inik tutmak ta kayganlığa karşı faydalı olabilir
 
O zaman da lastikler daha kolay patlıyor en azından bende öyle oluyor :) Zaten okumuştum bir yerde Sanırım Tarık Kalkan Bey de söylemişti havası inik lastik daha kolay patlar diye..
 
@Dizdar MERT

mert yaşın cok genc daha bence cok tecrubelı degılsın bu konuda ılk önce bır defaya mahsus cst den başka bır lastık kullan sonra tekrar konusalım bu meseleyı bırde 1.15 lik cst ile camura cok rahat gırıyorsunuz büyük dişli lastıklerle gıremezsınız araya camur doluyor gıbı bır cumleyı bır daha kullanmanı tavsıye etmem cok gülerler sana burada.son olarak da dıger arkadaşın söylediği lastıklerın havasını indirmek yada geniş anlamlı lastık ebatlarının yol tutuşu ıle ılgılı sabıt konu var forumumuzda okumakta fayda var cunku sartlara göre değişkenlık gosteren bır durum lastık havası.İnik lastık cabuk patlıyor demişsin birde sana kım soyledıyse senden rıcam benım adımı verırmısın bırde bana acıklarsa cok sevınecegım inik lastık nasıl cabuk patlıyormuş.Bilimsel acıklaması neymiş.
 
  • Beğen
Tepkiler: ali furkan çatma
@ferhat köse
(link) linkte "Sağlamlık" bölümüne bakıverin.
 
@Serden Us

Ses en masum olumsuzluk olacaktır,Çivili bir lastikle asfaltta (sert zeminde) hele yağışlı havalarda tutunma problemleri yaşarsınız...

Dağ bisikletiniz varsa Yüksek profilli dişlere sahip bir lastik kullanın.Sorununuz çözülsün.
 
  • Beğen
Tepkiler: S26
@ferhat köse

Ben kalın dişli lastiklerin çamura giremediğini söylemedim dedim ki arada çamura da denk gelirseniz arası çamur dolar hem zorluk çıkarır hem kadro ve maşaya zarar verir. Yanlış düşündüğümü sanmıyorum.
Lastik havası konusunda Tarık Kalkan Bey'e özel mesaj atabilirsiniz forumu arıyorum belki Tarık Bey değildir bulunca ismini yazarım buraya..
Bu arada ben birinin kendi düşünceme göre yanlış düşündüğünü görünce ona gülmüyorum düzeltmeye çalışıyorum hatasını. Forumda da gülündüğünü görmedim. Siz gülüyorsanız bilmem.
 
dizdar senınle tartışmaya gırmıyeceğim kusura bakma kalbini kırdıysam .Tamam burası bir forum herkez fıkrını söylıyebılır ama bir konudada tam emın olmadan bırseyler yazmak soru soran arkadaşı hataya yöneltir bunada dikkat etmek gerekıyor.Sadece konuyla ilgili olarak şunu bilmenı ısterım Senin söylediğin 1.15 lik lastık hem cst olduğu ıcın hemde çapından ötürü soru soran arkadaşın aradığı lastık değil bu matematıktekı 2 kere 2 nın cevabı kadar net umarım bu sefer kırıcı olmadan anlatabılmişimdir derdimi.
 
cansever yılmazın koydugu lınke kımse tıklamasın pornografık
 
@ferhat köse

(link)
Arkadaş google'ın cache dosyalarından bir link vermiş. Geçmişe ait dosyalardan

(link)
Linkin aslı bu, şuanki hali.

Bayaaa pornografik bir linkmiş bu da :D
 
Geri