25 yıldır teknolojinin içinde olan birisi olarak bu konudaki düşüncelerim:
Çağımız bilgi çağı heleki pandemi ile artık insanlar gerek eğitim olsun gerekse iş hayatı olsun uzaktan bir çok şeyi yapmak zorunda kalıyor. Zaten başka bir alternatifiniz yok. Bugün whatsapp'ın bu kadar açık konuşulmasının nedeni zaten yaptığı birşeyin açık açık beyan edip sözleşme olarak insanlara sunması ve zoraki onay istemesi. Sözleşme olayı olmasa zaten bilgi toplamaya devam edecekti ve halenda devam ediyor değişen birşey yok.
Bugün whatsapp'ı konuşuyoruz ama kimse google'dan bahsetmiyor. Cep telefonu veya bilgisayarı olupta google, gmail, youtube vs. kullanmayan mı var? eee onlarda verini topluyor. Hangi aramaları yapmışsın, beğendiğin beğenmediğin videolar, müzikler vs.vs.
Yerli, milli Bip:
(link)
Instagram:
(link)
Pandemi döneminde eğitimin olmazı olan zoom:
(link)
Telegram:
(link)
google, facebook, o, bu, şu vs.vs.
Bir ton uygulama kurupta sözleşmeyi okumadan, kabul et bas geç yapıyoruz sonra vay şerefsizler bilgi topluyorlarmış demek komik
Hadi sözleşmeyi okudun ettin veri topladığın öğrendin ne yapacaksın? iki seçeneğin var tabiki 1) kullanma 2) kullan
Artık çağımızın yeni dünya düzeni bu şekilde, bu kurallara uymuyorsan tuşlu cep telefonu kullan

veya dikkat etmek istiyorsan ona göre hareket et, aklında her zaman birisi beni gözetliyoru unutma
Youtube: şaka, komik videolar
Instagram: ünlüleri takip, kahve fincanı, yemek vb. paylaşımlar
vs.vs.
Bunları yapıp, kendini mit ajanı gibi sanan kişilerde var
Hem neyden korkuyorsun ki?
Senin kıçı kırık ne önemli verilerin olacak ki adamlar alacak senin bilgilerini kullanacak
- Whatsapp'a resim göndermem artık, başkalarının eline geçer.
Sanki devlet sırrı
Veri toplama konusuna gelirsek:
Toplanan veriler, 3. şahışlara verilir mi edilir mi hiç kimse bunun cevabını veremez. Vermiyorum dese bile gizli gizli verse haberin olmaz.
Bu şerefsizler niye topluyorlar bu verileri derseniz, çok basit. Herkesin dediği gibi birşey bedava ise ortadaki mal sizsiniz (mal ticari anlamda

)
Firmaların 1. gelir kaynakları reklam. Reklam verenlerin 1. önceliği reklamın en hızlı şekilde doğru kişiye ulaşması.
Eskiden bakkallar vardı, Ahmet efendi gelirdi bana 1 kalıp beyaz peynir, 1 kilo siyah zeytin ver derdi.
Bakkal sürekli alış veriş yapan Ahmet efendiyi yıllardır tanırdı, hangi beyaz peynir, hangi zeytini sevdiğini ve istediğini bilirdi. Uygulamalarda aynı mantıkla her şeyimizin verisini topluyor. Senin neleri sevdiğini, sevmediğini, hobilerini vs.vs. bir çok bilgini biliyor.
Bisiklet ile hiç işi olmayan birilerine bisiklet reklamı göstermek komik olmaz mı?
veya İstanbul'da oturan birisine Kars'daki bisiklet mağazasının reklamını göstermek.
Bunlar işin masum tarafları, bu veriler ile toplumu yönlendirme vb. her şey yapılabilir, yapıldı da, internette belgeselide var.
Sonuçta işin içinde insan var, aynı internet gibi. internet'e gidip kitap okursun vb. kendini geliştirirsin, kimisi de gider absürük videolar izler güler, eder. Yani nereye çekersen oraya gider. Firmaların, devletlerin vs.vs. bu verileri ne yapacağını kimse bilemez.
Unutmadan, whatsapp geri adım attı... heyoo... savaşı biz kazandık... vs.vs.

hiç bir uygulamada değişen olmayacak yine sizin bilgilerinizi toplamaya devam edecek
vs. vs. uzatmaya gerek yok yeni dünya düzeni böyle maalesef.
Haydi köyümüze dönelim ve bisiklete binelim
Herkese bol şans
