şöyle bir sorum var arkadaşlar
misal ben şehir bisikletim ile xxx zorlanma derecesiyle 30 kmh ile gidiyorum
yol bisikletine geçtim ve aynı yolu aynı xxx zorlanma derecesiyle ne kadar hıza çıkabilirim
vites oranları değişeceği için devir ve de hızı baz alarak yorumlamak bir işe yaramayacak. powermetre de olmadığı için zorlanmayı nabız ortalamasından takip edeceğim.
yol aynı ve dümdüz olduğu için aynı nabzı yakalayabilirim diye düşünüyorum.
varmak istediğim sonuç, tempomu değiştirmeden şehir bisikletinden yol bisikletine geçmem durumunda yolda geçen süremin ne kadar kısalacağını tahmin etmek
bunu nereden ve nasıl öğrenebilirim
şöyle bir sorum var arkadaşlar
misal ben şehir bisikletim ile xxx zorlanma derecesiyle 30 kmh ile gidiyorum
yol bisikletine geçtim ve aynı yolu aynı xxx zorlanma derecesiyle ne kadar hıza çıkabilirim
vites oranları değişeceği için devir ve de hızı baz alarak yorumlamak bir işe yaramayacak. powermetre de olmadığı için zorlanmayı nabız ortalamasından takip edeceğim.
yol aynı ve dümdüz olduğu için aynı nabzı yakalayabilirim diye düşünüyorum.
varmak istediğim sonuç, tempomu değiştirmeden şehir bisikletinden yol bisikletine geçmem durumunda yolda geçen süremin ne kadar kısalacağını tahmin etmek
bunu nereden ve nasıl öğrenebilirim
Merhaba,
Benzer bir tecrubeyi ben yasadim, veloviewer verileri ile kendi tecrubemi paylasayim
211958 dosyayı görüntüle
Kara murat isimli bisiklet onde amortisoru olan, 42 mm lastikleri olan, tahminim 17-18 kiloluk sehir bisikleti. Eskiden onunla ise gidip geliyordum. Ortalamam 17.1 km/s
Daha sonra yol bisikleti kullanmaya basladim ise gidip gelmek icin. O bisiklette 25 mm lastikleri olan 11 kg civari bir bisiklet. Ortalama 20.9 km/s'e yukselmis.
Sure rotaniza gore degisir. Benim rotamda cok fazla kirmizi isik, duraklama, trafik vs. yok. Eger biraz trafik canavarligi yapip isiklarda beklemeden gecersem ayagimi yere dahi koymadan rotayi bitirebiliyorum. Eger sizin rotanizda duraklama/bekleme yapmanizi saglayacak etkenler varsa cok degismeyecektir sureniz.
Bir de temponuz ( hiz diyelim ) degisecek, eforunuzun ( harcadiginiz guc ) degismedigini varsayarsak aradaki fark yine rotaya bagli olarak az da olsa iyilesecektir.
Diger yandan bana gore sehir bisikleti ise gidip gelmek icin yol bisikletine gore daha pratik. Ise gidip gelmek icin kullandigim yol bisikletini satabilirsem daha hafif, ince tekerlekli, karbon kayisli bir sehir bisikletine gecmek amacim.
@tsahna
Watt değeri pedala uygulanan kuvvet ile kadansın çarpımıdır.
Merhaba,
Benzer bir tecrubeyi ben yasadim, veloviewer verileri ile kendi tecrubemi paylasayim
211958 dosyayı görüntüle
Kara murat isimli bisiklet onde amortisoru, 42 mm lastikleri olan, tahminim 17-18 kiloluk sehir bisikleti. Eskiden onunla ise gidip geliyordum. Ortalamam 17.1 km/s
Daha sonra yol bisikleti kullanmaya basladim ise gidip gelmek icin. O bisiklette 25 mm lastikleri olan 11 kg civari bir bisiklet. Ortalama 20.9 km/s'e yukselmis.
Sure rotaniza gore degisir. Benim rotamda cok fazla kirmizi isik, duraklama, trafik vs. yok. Eger biraz trafik canavarligi yapip isiklarda beklemeden gecersem ayagimi yere dahi koymadan rotayi bitirebiliyorum. Eger sizin rotanizda duraklama/bekleme yapmanizi saglayacak etkenler varsa cok degismeyecektir sureniz.
Bir de temponuz ( hiz diyelim ) degisecek, eforunuzun ( harcadiginiz guc ) degismedigini varsayarsak aradaki fark yine rotaya bagli olarak az da olsa iyilesecektir.
Diger yandan bana gore sehir bisikleti ise gidip gelmek icin yol bisikletine gore daha pratik. Ise gidip gelmek icin kullandigim yol bisikletini satabilirsem daha hafif, ince tekerlekli, karbon kayisli bir sehir bisikletine gecmek amacim.
benim anlamadığım dış faktörler nasıl oluyor da wattı etkiliyor. watt değeri motorun ürettiği güç değil mi? yani bacaktan pedala aktarılan güç. sabit ve ölçülebilir bir değer. rüzgar, ağırlık, eğim, lastikler, parçalardaki sürtünme... bunların hepsi bu gücün ne kadar verimli kullanıldığını etkiler. halbuki insanın pedala uyguladığı kuvvet motorun verimidir. yani o gün kendinizi nasıl hissettiğiniz, açlık durumunuz, kondisyon, kas durumu... bunlar wattı etkilerPowermetre kullanan birisi olarak şunu söyleyebilirim, ürettiğiniz güç değerleri düz yolda inanılmaz oynak (rüzgar, araçların yarattığı türbülans vs ye bağlı olarak), %7 ve üzeri bir yokuşu aynı kadansla çıktığınız zaman her seferinde hemen hemen aynı gücü üretiyorsunuz.
benim anlamadığım dış faktörler nasıl oluyor da wattı etkiliyor. watt değeri motorun ürettiği güç değil mi? yani bacaktan pedala aktarılan güç. sabit ve ölçülebilir bir değer. rüzgar, ağırlık, eğim, lastikler, parçalardaki sürtünme... bunların hepsi bu gücün ne kadar verimli kullanıldığını etkiler. halbuki insanın pedala uyguladığı kuvvet motorun verimidir. yani o gün kendinizi nasıl hissettiğiniz, açlık durumunuz, kondisyon, kas durumu... bunlar wattı etkiler
şimdiye kadar hep yanlış mı biliyordum?
benim anlamadığım dış faktörler nasıl oluyor da wattı etkiliyor. watt değeri motorun ürettiği güç değil mi? yani bacaktan pedala aktarılan güç. sabit ve ölçülebilir bir değer. rüzgar, ağırlık, eğim, lastikler, parçalardaki sürtünme... bunların hepsi bu gücün ne kadar verimli kullanıldığını etkiler. halbuki insanın pedala uyguladığı kuvvet motorun verimidir. yani o gün kendinizi nasıl hissettiğiniz, açlık durumunuz, kondisyon, kas durumu... bunlar wattı etkiler
şimdiye kadar hep yanlış mı biliyordum?
Dedikleriniz doğru fakat aşmanız gereken direnç (eğim, hava direnci, zemindeki bozukluklar vs), dolayısıyla aynı hızı devam ettirmek için gerekli olan kuvvet, düz yolda çok daha düzensiz oluyor kuvveti sabit tutmak icin ya kadansı çok sık değiştireceksiniz ya da vitesi. Aslında anlatmak istediğim şey insanin sahip olduğu güç algısıyla gerçekte uygulanan arasında çok fark olması.benim anlamadığım dış faktörler nasıl oluyor da wattı etkiliyor. watt değeri motorun ürettiği güç değil mi? yani bacaktan pedala aktarılan güç. sabit ve ölçülebilir bir değer. rüzgar, ağırlık, eğim, lastikler, parçalardaki sürtünme... bunların hepsi bu gücün ne kadar verimli kullanıldığını etkiler. halbuki insanın pedala uyguladığı kuvvet motorun verimidir. yani o gün kendinizi nasıl hissettiğiniz, açlık durumunuz, kondisyon, kas durumu... bunlar wattı etkiler
şimdiye kadar hep yanlış mı biliyordum?
Evet ant misuro b denilen alet trainer ın dönen aksamındaki mıknatıstan hız ve buna göre kadans/power değerlerini direkt olarak istenilirse e training (elite in kendi programı), istenilirse km saatine (ben garmin kullanıyorum direkt olarak misuro b ' yi ona tanımladım ve değerleri anlık görüyorum) aktarıyor.@isosel Siz bu bağlantıyı direkt trainerin programından mı strava ya atıyorsunuz. Birde ücretsiz Zwift üyeliği edinin 24 km ücretsiz sürüş veriyor yanlış hatırlamıyorsam oradaki değerlerle tam olarak kıyaslamış olursunuz.
Yanlışlıkla Mil değeri seçili olmasın sistemde km yerine.
konuyu biraz okumak lazım ama kalibrasyonla alakalı herhangi bir problem olmamalı ki zwift kullanmadım hiç. Dışarıda sürüş esnasında alınacak olan power değerinin (dış etkileri göz ardı edersek rüzgar vs. ) zwifte yakın bir değer veriyor olduğu biliyorum.@isosel Merhaba. Trainer kullanmadığım için tam bir bilgim yok ama galiba "Zwift" konusunda böyle bir sorunu olan arkadaş vardı. Trainer kalibrasyon ayarı, Zwift oyun ayarları falan tavsiyeler verilmişti. Bir bakın bence o konuya.

