Scudo Sports

watt-performans ilişkisi hakkında

@tsahna
Watt değeri pedala uygulanan kuvvet ile kadansın çarpımıdır.
 
Scudo
şöyle bir sorum var arkadaşlar

misal ben şehir bisikletim ile xxx zorlanma derecesiyle 30 kmh ile gidiyorum
yol bisikletine geçtim ve aynı yolu aynı xxx zorlanma derecesiyle ne kadar hıza çıkabilirim
vites oranları değişeceği için devir ve de hızı baz alarak yorumlamak bir işe yaramayacak. powermetre de olmadığı için zorlanmayı nabız ortalamasından takip edeceğim.
yol aynı ve dümdüz olduğu için aynı nabzı yakalayabilirim diye düşünüyorum.
varmak istediğim sonuç, tempomu değiştirmeden şehir bisikletinden yol bisikletine geçmem durumunda yolda geçen süremin ne kadar kısalacağını tahmin etmek :)

bunu nereden ve nasıl öğrenebilirim
 
şöyle bir sorum var arkadaşlar

misal ben şehir bisikletim ile xxx zorlanma derecesiyle 30 kmh ile gidiyorum
yol bisikletine geçtim ve aynı yolu aynı xxx zorlanma derecesiyle ne kadar hıza çıkabilirim
vites oranları değişeceği için devir ve de hızı baz alarak yorumlamak bir işe yaramayacak. powermetre de olmadığı için zorlanmayı nabız ortalamasından takip edeceğim.
yol aynı ve dümdüz olduğu için aynı nabzı yakalayabilirim diye düşünüyorum.
varmak istediğim sonuç, tempomu değiştirmeden şehir bisikletinden yol bisikletine geçmem durumunda yolda geçen süremin ne kadar kısalacağını tahmin etmek :)

bunu nereden ve nasıl öğrenebilirim

En büyük etkiyi duruş pozisyonunuz dolayısıyla hava direncinizin düşmesi yaratır bence. Karşıdan çekilen fotoğraflar ile iki bisiklet arasındaki duruş farkınızın karşıdan görünen alan olarak farkını alıp formüle koyarsanız belki hesaplanabilir. Tabi hava direnci sadece karşıdan görünen alanla belirlenen bir şey değil ama şehir-yol duruş farkını düşünürsek en büyük etki o. Yol bisikleti tekerleklerinin de basıncı daha yüksek olacağı için yuvarlanma direnci daha düşük olur büyük ihtimalle ama o fark anca deneysel olarak bulunabilen bir şey.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ozan_ozaN
şöyle bir sorum var arkadaşlar

misal ben şehir bisikletim ile xxx zorlanma derecesiyle 30 kmh ile gidiyorum
yol bisikletine geçtim ve aynı yolu aynı xxx zorlanma derecesiyle ne kadar hıza çıkabilirim
vites oranları değişeceği için devir ve de hızı baz alarak yorumlamak bir işe yaramayacak. powermetre de olmadığı için zorlanmayı nabız ortalamasından takip edeceğim.
yol aynı ve dümdüz olduğu için aynı nabzı yakalayabilirim diye düşünüyorum.
varmak istediğim sonuç, tempomu değiştirmeden şehir bisikletinden yol bisikletine geçmem durumunda yolda geçen süremin ne kadar kısalacağını tahmin etmek :)

bunu nereden ve nasıl öğrenebilirim

Merhaba,
Benzer bir tecrubeyi ben yasadim, veloviewer verileri ile kendi tecrubemi paylasayim

Screenshot 2019-10-22 at 14.56.45.png


Kara murat isimli bisiklet onde amortisoru, 42 mm lastikleri olan, tahminim 17-18 kiloluk sehir bisikleti. Eskiden onunla ise gidip geliyordum. Ortalamam 17.1 km/s
Daha sonra yol bisikleti kullanmaya basladim ise gidip gelmek icin. O bisiklette 25 mm lastikleri olan 11 kg civari bir bisiklet. Ortalama 20.9 km/s'e yukselmis.

Sure rotaniza gore degisir. Benim rotamda cok fazla kirmizi isik, duraklama, trafik vs. yok. Eger biraz trafik canavarligi yapip isiklarda beklemeden gecersem ayagimi yere dahi koymadan rotayi bitirebiliyorum. Eger sizin rotanizda duraklama/bekleme yapmanizi saglayacak etkenler varsa cok degismeyecektir sureniz.

Bir de temponuz ( hiz diyelim ) degisecek, eforunuzun ( harcadiginiz guc ) degismedigini varsayarsak aradaki fark yine rotaya bagli olarak az da olsa iyilesecektir.

Diger yandan bana gore sehir bisikleti ise gidip gelmek icin yol bisikletine gore daha pratik. Ise gidip gelmek icin kullandigim yol bisikletini satabilirsem daha hafif, ince tekerlekli, karbon kayisli bir sehir bisikletine gecmek amacim.
 
Son düzenleme:
Merhaba,
Benzer bir tecrubeyi ben yasadim, veloviewer verileri ile kendi tecrubemi paylasayim

211958 dosyayı görüntüle

Kara murat isimli bisiklet onde amortisoru olan, 42 mm lastikleri olan, tahminim 17-18 kiloluk sehir bisikleti. Eskiden onunla ise gidip geliyordum. Ortalamam 17.1 km/s
Daha sonra yol bisikleti kullanmaya basladim ise gidip gelmek icin. O bisiklette 25 mm lastikleri olan 11 kg civari bir bisiklet. Ortalama 20.9 km/s'e yukselmis.

Sure rotaniza gore degisir. Benim rotamda cok fazla kirmizi isik, duraklama, trafik vs. yok. Eger biraz trafik canavarligi yapip isiklarda beklemeden gecersem ayagimi yere dahi koymadan rotayi bitirebiliyorum. Eger sizin rotanizda duraklama/bekleme yapmanizi saglayacak etkenler varsa cok degismeyecektir sureniz.

Bir de temponuz ( hiz diyelim ) degisecek, eforunuzun ( harcadiginiz guc ) degismedigini varsayarsak aradaki fark yine rotaya bagli olarak az da olsa iyilesecektir.

Diger yandan bana gore sehir bisikleti ise gidip gelmek icin yol bisikletine gore daha pratik. Ise gidip gelmek icin kullandigim yol bisikletini satabilirsem daha hafif, ince tekerlekli, karbon kayisli bir sehir bisikletine gecmek amacim.


tam da aradığım karşılaştırma ve yorum
çok teşekkürler

ve hatta tişikkirlir sipirmin
 
@tsahna
Watt değeri pedala uygulanan kuvvet ile kadansın çarpımıdır.

Bu yanlış/eksik olmuş. Kuvvet ile pedalın hızı çarpımı ya da moment (tork) ile açısal hız (kadans) çarpımı doğrusu.
 
Merhaba,
Benzer bir tecrubeyi ben yasadim, veloviewer verileri ile kendi tecrubemi paylasayim

211958 dosyayı görüntüle

Kara murat isimli bisiklet onde amortisoru, 42 mm lastikleri olan, tahminim 17-18 kiloluk sehir bisikleti. Eskiden onunla ise gidip geliyordum. Ortalamam 17.1 km/s
Daha sonra yol bisikleti kullanmaya basladim ise gidip gelmek icin. O bisiklette 25 mm lastikleri olan 11 kg civari bir bisiklet. Ortalama 20.9 km/s'e yukselmis.

Sure rotaniza gore degisir. Benim rotamda cok fazla kirmizi isik, duraklama, trafik vs. yok. Eger biraz trafik canavarligi yapip isiklarda beklemeden gecersem ayagimi yere dahi koymadan rotayi bitirebiliyorum. Eger sizin rotanizda duraklama/bekleme yapmanizi saglayacak etkenler varsa cok degismeyecektir sureniz.

Bir de temponuz ( hiz diyelim ) degisecek, eforunuzun ( harcadiginiz guc ) degismedigini varsayarsak aradaki fark yine rotaya bagli olarak az da olsa iyilesecektir.

Diger yandan bana gore sehir bisikleti ise gidip gelmek icin yol bisikletine gore daha pratik. Ise gidip gelmek icin kullandigim yol bisikletini satabilirsem daha hafif, ince tekerlekli, karbon kayisli bir sehir bisikletine gecmek amacim.

Makul ve akla mantığa uygun olan deneyimlemeniz var diye düşünüyorum.Ben de benzer bir bisiklet değişiminde mümkün olan sabit şartlar(aynı rota, aynı trafik, benzer rüzgar vb) altında sizinle benzer sonuçlara ulaşmıştım.
 
  • Beğen
Tepkiler: umutcelik
Powermetre kullanan birisi olarak şunu söyleyebilirim, ürettiğiniz güç değerleri düz yolda inanılmaz oynak (rüzgar, araçların yarattığı türbülans vs ye bağlı olarak), %7 ve üzeri bir yokuşu aynı kadansla çıktığınız zaman her seferinde hemen hemen aynı gücü üretiyorsunuz.
 
Kendi kişisel görüşüm ki bilimsel bir çalışmaya dayanmıyor , önceki şehir bisikletim olan Salcano City Sport V40 dan sonra ; Triban 500 yol bisikletiyle uzun mesafeleri daha rahat gidip gelebiliyorum ve daha az yorgun oluyorum. Yolda gözlemlediğim , bastığım pedal gücünün yola bariz olarak daha iyi iletildiği ve geri dönüşünün daha az kayıp ile gerçekleşmesi.

Ortalama hızım da 5-7km daha yukarıda bunu net söyleyebilirim. 1 - 2 saat yolculuk yaptığınızda aradaki mesafe farkı da 10-14km aralığında ki bisikletçi için azımsanmayacak bir fark denilebilir .

Kendi gözlemlerim olup sadece beni bağlamaktadır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ozan_ozaN
Powermetre kullanan birisi olarak şunu söyleyebilirim, ürettiğiniz güç değerleri düz yolda inanılmaz oynak (rüzgar, araçların yarattığı türbülans vs ye bağlı olarak), %7 ve üzeri bir yokuşu aynı kadansla çıktığınız zaman her seferinde hemen hemen aynı gücü üretiyorsunuz.
benim anlamadığım dış faktörler nasıl oluyor da wattı etkiliyor. watt değeri motorun ürettiği güç değil mi? yani bacaktan pedala aktarılan güç. sabit ve ölçülebilir bir değer. rüzgar, ağırlık, eğim, lastikler, parçalardaki sürtünme... bunların hepsi bu gücün ne kadar verimli kullanıldığını etkiler. halbuki insanın pedala uyguladığı kuvvet motorun verimidir. yani o gün kendinizi nasıl hissettiğiniz, açlık durumunuz, kondisyon, kas durumu... bunlar wattı etkiler
şimdiye kadar hep yanlış mı biliyordum?
 
benim anlamadığım dış faktörler nasıl oluyor da wattı etkiliyor. watt değeri motorun ürettiği güç değil mi? yani bacaktan pedala aktarılan güç. sabit ve ölçülebilir bir değer. rüzgar, ağırlık, eğim, lastikler, parçalardaki sürtünme... bunların hepsi bu gücün ne kadar verimli kullanıldığını etkiler. halbuki insanın pedala uyguladığı kuvvet motorun verimidir. yani o gün kendinizi nasıl hissettiğiniz, açlık durumunuz, kondisyon, kas durumu... bunlar wattı etkiler
şimdiye kadar hep yanlış mı biliyordum?

Rakamları örnek olarak veriyorum. Rüzgarsız düz bir yolda 20km hız ile 100watt güç uygularken, aynı yolu yine 20km hızla rüzgarlı bir günde 150watt güç uygulayarak gidebiliyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: trainspotting35
benim anlamadığım dış faktörler nasıl oluyor da wattı etkiliyor. watt değeri motorun ürettiği güç değil mi? yani bacaktan pedala aktarılan güç. sabit ve ölçülebilir bir değer. rüzgar, ağırlık, eğim, lastikler, parçalardaki sürtünme... bunların hepsi bu gücün ne kadar verimli kullanıldığını etkiler. halbuki insanın pedala uyguladığı kuvvet motorun verimidir. yani o gün kendinizi nasıl hissettiğiniz, açlık durumunuz, kondisyon, kas durumu... bunlar wattı etkiler
şimdiye kadar hep yanlış mı biliyordum?

yanlış biliyorsunuz.

her zaman işe gittiğiniz sabit bir rotayı ele alalım. 170watt ile 1 saatte gittinizi var sayalım. ertesi gün kafa rüzgarı sizi biraz daha zorlayacak işe yetişmek için biraz daha fazla pedala asılacaksınız ve daha çok watt üretmiş olacaksınız. rüzgar arkanızda oldugunda ise zaten hızlı gittiğiniz için daha az güç watt üretmiş olacaksınız.

benzeri durumu solo sürüş ve peleton sürüşü içinde de görebilirsiniz. solo sürüşünde watt aynı şartlar baz alındıgında daha yüksek çıkacaktır.
 
benim anlamadığım dış faktörler nasıl oluyor da wattı etkiliyor. watt değeri motorun ürettiği güç değil mi? yani bacaktan pedala aktarılan güç. sabit ve ölçülebilir bir değer. rüzgar, ağırlık, eğim, lastikler, parçalardaki sürtünme... bunların hepsi bu gücün ne kadar verimli kullanıldığını etkiler. halbuki insanın pedala uyguladığı kuvvet motorun verimidir. yani o gün kendinizi nasıl hissettiğiniz, açlık durumunuz, kondisyon, kas durumu... bunlar wattı etkiler
şimdiye kadar hep yanlış mı biliyordum?
Dedikleriniz doğru fakat aşmanız gereken direnç (eğim, hava direnci, zemindeki bozukluklar vs), dolayısıyla aynı hızı devam ettirmek için gerekli olan kuvvet, düz yolda çok daha düzensiz oluyor kuvveti sabit tutmak icin ya kadansı çok sık değiştireceksiniz ya da vitesi. Aslında anlatmak istediğim şey insanin sahip olduğu güç algısıyla gerçekte uygulanan arasında çok fark olması.
 
Aynı şeyi söylüyoruz ama tersten. Ben diyorum ki watt sabitse hava ve yola göre hız değişir siz diyorsunuz ki hızı sabit tutmak için hava ve yola göre watt değişir. Sonuç aynı mantığa çıkıyor.
 
Merhaba. 2 senedir elite qubo power fluid ve (kadans/power) ölçüm değerleri için misuro b kullanıyorum. Zwift kullanıcıları artınca şunu farkettim ki normal olması gereken hız değerlerini yakalayamıyorum. kilom 80 ve bisiklet ağırlığı 8,5-9 kg arası.
(link) burada son antrenman değerlerim var ki görünen max watt değeri 271 max hız ise 26,3 km/h. Normal şartlarda sıfır eğim sıfır rüzgar hoodlardan tutunca 37,5 km/h saatlik bir hız değerine tekabül ediyor. Ki zwift kullanıcılarının da aynı watt değerlerinde hızları daha yüksek olduğu görünüyor.
Bu farklılığın neden olur acaba?
 
@isosel Merhaba. Trainer kullanmadığım için tam bir bilgim yok ama galiba "Zwift" konusunda böyle bir sorunu olan arkadaş vardı. Trainer kalibrasyon ayarı, Zwift oyun ayarları falan tavsiyeler verilmişti. Bir bakın bence o konuya.
 
  • Beğen
Tepkiler: İsmail Selçuk
@isosel Siz bu bağlantıyı direkt trainerin programından mı strava ya atıyorsunuz. Birde ücretsiz Zwift üyeliği edinin 24 km ücretsiz sürüş veriyor yanlış hatırlamıyorsam oradaki değerlerle tam olarak kıyaslamış olursunuz.
Yanlışlıkla Mil değeri seçili olmasın sistemde km yerine.
 
  • Beğen
Tepkiler: İsmail Selçuk
@isosel Siz bu bağlantıyı direkt trainerin programından mı strava ya atıyorsunuz. Birde ücretsiz Zwift üyeliği edinin 24 km ücretsiz sürüş veriyor yanlış hatırlamıyorsam oradaki değerlerle tam olarak kıyaslamış olursunuz.
Yanlışlıkla Mil değeri seçili olmasın sistemde km yerine.
Evet ant misuro b denilen alet trainer ın dönen aksamındaki mıknatıstan hız ve buna göre kadans/power değerlerini direkt olarak istenilirse e training (elite in kendi programı), istenilirse km saatine (ben garmin kullanıyorum direkt olarak misuro b ' yi ona tanımladım ve değerleri anlık görüyorum) aktarıyor.
Zwift üyeliğine bir bakayım ne gösterecek merak ettim.
Mil de değil değerlerim, tekrar kontrol ettim km de görünüyor.

@isosel Merhaba. Trainer kullanmadığım için tam bir bilgim yok ama galiba "Zwift" konusunda böyle bir sorunu olan arkadaş vardı. Trainer kalibrasyon ayarı, Zwift oyun ayarları falan tavsiyeler verilmişti. Bir bakın bence o konuya.
konuyu biraz okumak lazım ama kalibrasyonla alakalı herhangi bir problem olmamalı ki zwift kullanmadım hiç. Dışarıda sürüş esnasında alınacak olan power değerinin (dış etkileri göz ardı edersek rüzgar vs. ) zwifte yakın bir değer veriyor olduğu biliyorum.
Elite'e de mail attım ne diyecekler merak ediyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ceyhun Özkan
@isosel Garminde teker çevresi değil silindir çevresini girmeniz gerekiyormuş bu da 47 mm tekabül ediyormuş.
Ne kadar mantıklı bilemedim. Bir de oradan kontrol edin bakalım. Bana pek mantıklı gelmedi yabancı bir forumda okudum.
Siz Garminden atıyorsunuz değil mi stravaya sensör (Hız) silindirin üzerindeyse bu dedikleri doğru.
 
  • Beğen
Tepkiler: İsmail Selçuk
Geri