Scudo Sports

Volkswagen'in emisyon skandalı

Bu işin içinde bir bit yeniği var ama ben çözemedim. Lakin firma Alman ekonomisinin %10'unu oluşturuyor ve yaptığı satışın karı harici bir gelire ihtiyacı olmadığını düşünüyorum.
Aynı zamanda başka firmaların da inceleme altında olduğu ve otomotiv piyasasında yakında yeni bombaların da patlayacağı konuşuluyor.
Alman Hükümeti'nin, firmanın bu zararına müdahil olacağını ve büyük bir kısmını kompanse edeceğini düşünüyorum. Ancak şu da var, Mülteci sorunu olur, koş Almanya, Yunanistan batar, koş Almanya, Romanya Macaristan gıda krizi yaşar, koş Almanya. Hangi birine yetişecek bu adamlar, Alman halkı çok çalışmasının ve vergisini düzenli ödüyor olmasının cezasını mı çekecek? Bu adamlar isyan etmez mi?
Ayrıca ABD nükleer deneylerle, Dünya'da yarattığı krizlerle, kıtada Kullandıkları 5000 CC araçlarıyla, sanayisiyle, monsanto'suyla, tüketimiyle, yarattığı kirlilikle, petrol şirketleriyle çok mu masum? Bunlar gibi bu saatte aklıma gelmeyen dünya kadar falsosu var ABD'nin. Kendilerini denetleyecek tüm kurumların kendi bünyelerinde olmasının lüksünü dibine kadar yaşıyorlar.
Bu işte kesin başka bir hinlik var ama dedim ya, çözemedim. Ayrıca firma ABD'den topladığı Araçları ve stoklarındakileri (kaldıysa) rahat bir şekilde ülkemize sokar ve indirmsiz normal fiyatıyla satar. Sadece bazı abilerimize vereceği birkaç milyon dolara bakar iş. 10-12 ay Sırada bekleyen insanlar ülkede, sizce bu arkadaşlar volkwagen'i protesto eder mi? Hiç sanmam.

@Volks
Dostum anonymus'un bu bildirimi ile ilgili bir kaynak var mı, ben bulamadım, belki Gözümden kaçmıştır.
 
Scudo
VW is out
Çevremde, çevre duyarlılığı olan insanlara VW düşünüyorlarsa bunu anlatmayı düşünüyorum. Yazık..
 
  • Beğen
Tepkiler: Keşkeler
100 km'de 3.8 litre mazot tüketen bir Citroen C3 sahibi olarak buyrun bu da benim yorumum. Ama bence bunda da bir hayır var, volkswagen'in şişmiş ikinci el fiyatları belki biraz normale döner diye düşünüyorum :)
addtext_com_MDAxMDI3MjQ5NTQ.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusuf !!WOW!!
Göndersinler Türkiye pazarına yok satar ucuz araba diye :D koklarız biz nasılsa fark etmez bizlere:D
 
  • Beğen
Tepkiler: Volks
Adamlar havayı kirletme tehlikesi var diye Volkswagen'i resmen taşlıyor. Yerli üretim otomobilimiz olsa ve aynısını biz de yapsak kimse takmaz. Ne çevre ne de hava umrumuzda değil :/
 
almanlar da böyle dalavereler yapıyorsa biz ölelim.. neyse benim aracım suzuki, ne varsa japonda var :D
 
Avrupalılar , abdliler aldatmaz ama

VW skandalı istisna

Avrupalılar , abdliler rüşvet yemez ama

Fifa skandalı istisna

Avrupada , abd de insan hakları var ama

Suriyeli mültecilere yapılan istisna

Avrupada , abd de taciz olmaz cinsel özgürlük var ama

Vatikandaki çocuk tacizleri istisna

Avrupalılar , abdliler çalmaz ama

Afrikadan çaldıkları altınlar elmaslar istisna

Avrupa, abd temizdir ama

Atmosfere saldıkları sera gazları istisna

Batı hayranı arkadaşlara kapak olsun
 
@Cem Unden
Bu iyiydi. Geriye sadece dünyada Japonlar kalıyor dürüst denebilecek. İnşAllah onlardan da bişey çıkmaz.
 
@Cem Unden

Bu dediklerinizi batı da elbette yapıyor fakat aradaki fark şu batıdaki devlet kurumları yaptıkları dalavereyi yakaladığı zaman dünyayı zindan ediyorlar dalavereyi yapanlara bizde hangi tarihte görülmüş hile hurda yapan birinin katmerli bir şekilde bedel ödediğini nerdeyse teşekkür ediliyor sahtekarlara
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat B. ve Volg
Benzer olaylarda olduğu gibi işin içinde muhakkak çıkar söz konusudur bence.Ama yine çevreyi takmayanlar yaşasın vw fiyatları düştü diyebilirler.
 
Vw nin tam dünyada lider olduğu zaman bunların olması manidar. Lastik lobisi iş başında

Makara bir yana bir bit yeniği var mı acaba
 
Kötü laf sahibine aittir.

Söyler misin lütfen,

Bilim, Sanayi, Spor, Edebiyat, Tıp vs hangi dalda dünyanın gelişmesini sağlıyoruz. Dünyadan ülke olarak yok olsak, diğer gelişmiş ülkelerin pazarının azalması harici bir etkimiz olmaz.

Hani bazılarımız diyor ya çok zenginiz, herşeyimiz var. Ha işte o herşeyi kim bulup geliştiriyor. Biz mi bulmuşuz. Dünya bize kalmış olsa ortaçağda gibi yaşıyor olurduk.

Ayrıca da kimse adamlarda üçkağıt yok demiyor, sapla samanı birbirine karıştırmamak lazım. Avrupalının her kötü olayında kendimizi mi övücez yani. Saçma..


@Cem Unden
 
emisyon değerleri düşürülsün firmalara cezada verilsin ama sadece otomobil ile bitmiyorki komyonlar otobüsler uçaklar gemiler fabrikalar var birde insanlarımızda etrafı kirletmeyi çok sevince otomobil genel toplamın ne kadarını oluşturuyor.
 
Walkswagen hala piyasayi sömürsün bakalım. Passat, Golf çöplüğü oldu ülke.
 
Maalesef büyük firmaların verimliliklerini arttırma adına yapmadıkları canavarlık kalmıyor. Çevre, kalite, inovasyon, marka değeri gibi bir sürü konunun üstüne çizgi çekip sadece satış odaklı para kazanıyorlar. Sadece sattıkları arabalarda çıkan zararlı salınımlara bakmayın "üretim hattında çevreye verdikleri zarar??" milyonlarca varil atığı dünyanın neresine sığdırıyorlar? Avrupa birliğinin fabrika bacalarına taktırdığı bir kaç filtre mi hava kirliğinin önüne geçecek. Çok samimi bir firma olsa çoktan çevre dostu yakıtla çalışan araçları imal ederlerdi. Wv gibi bir üretim devinin bu iş için ayıracağı finansman bütçeside vardır, arge merkezide vardır yeterli sayıda çalışanı ve teknolojisi de vardır. İşte maksat dünyayı daha yaşanabilir hale getirmek değil sahip edindirmekle daha çabuk bitirme. Herkesin fonksiyonel güzel cici araba sahibi olsun logosunu sevsin üreticilerde paralarını saysın. Sonuç her daim daha iyisini isteyen insan oğlu iyilik kavramını bilemeden kaliteli kanserden ölür...
 
Biraz geç kaldım ama yazayım:

Türkiyede olayın fazla dillendirilmemesinin sebebi VWi Doğuş grubunun getiriyor olması ve en büyük medya gruplarından birinin Doğuş olması olabilir mi acaba? Ayrıca VW pek çok basın yayın kuruluşuna reklam vermiyor mu ? Kimse yazamıyor... Mümtaz Türk basını işte..
Türkiyede araç muayene işinin de aynı grupta olması ne kadar etik? Adamlar eksoz emisyon kontrolü yapıyor ama kendi araçları emisyon açısından hileli. Ancak Türkiyeye özgü olabilecek bir durum
Elle tutulacak hiç bir yerimiz yok..

Bu işte elbette VWnin hatası çok ancak kendileri 5 litre 8 litre arabalarla gezen Kyotoyu bile imzalamayan amerikanın, sivil insanların üstüne 2 tane atom bombası atan amerikalıların birdenbire emisyon aşkı neden depreşti dersiniz? Bu işin siyasi bir yönü de vardır ne dersiniz deyin. Ford veya GM olsa bu kadar büyümezdi bu. Ne zaman bir firma en çok satan oluyor Amerikalılar o firmanın canına okuyor. Önce toyotayı arabaların gaz pedalı takılı kalıyor diye indirdiler, şimdi VWi emisyon hilesi var diye indiriyorlar. Nedense Fordda GMde Chrysler da hiç böyler şeyler olmuyor.

Korumak gibi olacak ama VWin burada ne suçu var. Kapasitesiz politikacıların hatasını VW çekiyor. VWin yaptığında illegal bir hiç bir şey yok. Bu işlerle uğraşacağınba üstüne vazife olmayan işlerle uğraşan büyük devletler, kuruluşlar eksoz emisyonu için bir test protokolü belirlemiş. VWde buna uygun bir yazılım yazmış ne var bunda. Neden kimse emisyon ve yakıt tüketimi test protokollerini tartışmıyor. Bakın arabaların hepsi euro NCAP 5 yıldızlı ama sigorta şirketleri bir sürü para ödüyor ölen ve sakatlananlara. Sonra bir sıkıştırıyorlar başka bir test protokolü yapılıyor (small overlap) . İyi dediğimiz tüm araçlar meğerse köfteymiş. Devletlerinn hükümetlerin emsyona zerre taktığı yok tek dertleri nasıl daha fazla vergi alıp bunu nasıl harcarız. Bence VW CEOsu yerine araçların emisyon test protokolünü belirleyen kuruluşun yöneticileri ve bürokratlar istifa etmeliydi. Ben bildim bileli bu arabaların yakıt tüketimleri katalog verisinden fazla denir ve firmalar ABnin test protokolünü bile yayınlar.

Bu kriz gösterdi ki TEST PROTOKOLLERİ GÜNÜMÜZE UYGUN DEĞİL ACİLEN DEĞİŞMELİLER ..

VWyi savunuyor gibi göründüğümün farkındayım ama böyle düşünüyorum. Bir VW sahibiyim ama benimki 1.2 litre benzinli düz vites bir polo . Bir tane de aynı motor şanzıman golfüm vardı (foruma konu da açmıştım) onu satıp ford aldım.
 
Habertürk Otomotiv Editörü'nün sitemizdeki VW'nin yeni durumu ile ilgili ve daha önce ceza alan markalarla ilgili köşe yazıs :)
(link)
 
Almanlar ikinci dünya savaşı'nda tüm Avrupa'ya kafa tuttu, yüzbinlerde kayıp verdi, ülkesinde taş üstünde taş kalmadı. Üstüne bir de Doğu-Batı diye bölündü.
Buna rağmen Savaş'tan 10 sene sonra dünya Pazarına lider olup 15 sene sonra dışarıdan işçi almaya başladı.
Ve bu adamlar 20 senede iki tane dünya Savaşı'ndan yenik ayrıldı. Hatta birinde onların Yüzünden biz de yenik sayıldık :)
Bu adamlar krizi iyi yönetirler ve bu işi yapmaya bayılırlar. Şu an B Plan'ı uygulamaya geçmiştir bile. Hatta c Plan'ı bile hazırdır.
Ayrıca adamlar euro Bölgesinin en güçlü aktörü. Alman ekonomisine gelecek ufak bir darbe, tüm Avrupa'nın Açlıktan ölmesine neden olur. AB bu krizi hemen halleder. En kötü ihtimalle volkswagen'i bitirip hanswagen yaparlar, yine satarlar.
Max 5 yılda eskisinden daha güçlü olurlar. Biz onları bırakalım da zavallı ülkemize bakıp derdimize yanalım. Sonunda ipliği de ithal eder olmuşuz.
Hayrını Görelim inş.
ok kib, bye.
 
image.jpeg

Alman arabalarını severim aslında bizdede var mercedes bunun yanında niye wv ye böyle bir şey yapmışlar anlamadım arabada almanların ve amerikalıların üstüne tanımam zaten
 
Geri