Scudo Sports

Vites ve dişli hakkında teknik bilgiler

Anladığım kadarıyla makara ile ilgili bir soru sormuşsun, Anladığım kadarına cevap vereyim. Eğer sorun bu değilse düzeltmeye çalışalım.
İşaretlediğin yerdeki tansiyon makarasıdır. Bunun sallanması demek kararsız vites geçişleri demektir. Stabilite sorunlarına yol açacağından değişmesi gerekir. Zamanla aşınan bir parça olduğu için belki de ömrünü tamamlamıştır.
Dün bahsettiğim tansiyon makarasının hareketi. Zincirde titreşime sebep olur mu? Direkt m2000 için o makaradan bulamadım. Arkadaki alyanından sıkmaya çalışınca katlanıyor. Bu problem için arka aktarıcıyı değiştirmeli mi? Tekrar teşekkür ederim.


Video değil foto paylaşmışım. Şimdi ekledim video.
 
Scudo
Dün bahsettiğim tansiyon makarasının hareketi. Zincirde titreşime sebep olur mu? Direkt m2000 için o makaradan bulamadım. Arkadaki alyanından sıkmaya çalışınca katlanıyor. Bu problem için arka aktarıcıyı değiştirmeli mi? Tekrar teşekkür ederim.


Video değil foto paylaşmışım. Şimdi ekledim video.
o makaralar genelde 2li set satılıyor bu alttaki işini görür mü?

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
o makaralar genelde 2li set satılıyor bu alttaki işini görür mü?

(link)
Erdoğanların siteye baktım. Arka aktarıcıların model numaraları ile ilişkilendirilmiş bu parçalar. Her aktarıcınınki farklı anladığım kadarıyla. Uyar mı bilemiyorum. Teşekkür ederim.
 
Erdoğanların siteye baktım. Arka aktarıcıların model numaraları ile ilişkilendirilmiş bu parçalar. Her aktarıcınınki farklı anladığım kadarıyla. Uyar mı bilemiyorum. Teşekkür ederim.
altusla deore pulleyler uyumluymuş
 
Erdoğanların siteye baktım. Arka aktarıcıların model numaraları ile ilişkilendirilmiş bu parçalar. Her aktarıcınınki farklı anladığım kadarıyla. Uyar mı bilemiyorum. Teşekkür ederim.
Anladığım kadarı ile yedek parça şu. Ama bunları değiştirmen sorununu çözer mi emin değilim.
Senin sistemdeki boşluk miktarı kadar araya pul koyup bir deneme yapsan belki sorunun çözülebilir.

1750229820700.png
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
Pulun çapına kalınlığına göre cevap değişir. Elinle kontrol ettiğinde serbestçe dönüyorsa bence yavaşlatmaz.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
Dün bahsettiğim tansiyon makarasının hareketi. Zincirde titreşime sebep olur mu? Direkt m2000 için o makaradan bulamadım. Arkadaki alyanından sıkmaya çalışınca katlanıyor. Bu problem için arka aktarıcıyı değiştirmeli mi? Tekrar teşekkür ederim.


Video değil foto paylaşmışım. Şimdi ekledim video.
Video dan gördüğüm kadarıyla tansiyon makarası kullanımdan dolayı aşındığı için o şekilde bir boşluk yapıyor. Çünkü içerisinde herhangi bir bilyeli veya rulmanlı bir düzenek olmadığı için zamanla aşınması ve bu şekilde bir soruna yol açması gayet normal. Altus RD-M2000 için makara bulamazsın ancak (link) bu ürün tam uyumludur. Makara vidaları çok fazla sıkılmaz. Değiştirdiğinde 3Nm ile sıkman yeterli olur.
Tansiyon makarası vites sisteminin önemli bir parçasıdır, vites geçişlerinde tüm yükü üstlenir bu yüzden önce o aşınır. Tabi, zincir devrinden dolayı sürekli yalpaladığı için zincirin titremesine neden olur. Makaraları değiştirdiğinde sorun düzelecektir. :harika:
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
Video dan gördüğüm kadarıyla tansiyon makarası kullanımdan dolayı aşındığı için o şekilde bir boşluk yapıyor. Çünkü içerisinde herhangi bir bilyeli veya rulmanlı bir düzenek olmadığı için zamanla aşınması ve bu şekilde bir soruna yol açması gayet normal. Altus RD-M2000 için makara bulamazsın ancak (link) bu ürün tam uyumludur. Makara vidaları çok fazla sıkılmaz. Değiştirdiğinde 3Nm ile sıkman yeterli olur.
Tansiyon makarası vites sisteminin önemli bir parçasıdır, vites geçişlerinde tüm yükü üstlenir bu yüzden önce o aşınır. Tabi, zincir devrinden dolayı sürekli yalpaladığı için zincirin titremesine neden olur. Makaraları değiştirdiğinde sorun düzelecektir. :harika:
Teşekkür ederim.
Video dan gördüğüm kadarıyla tansiyon makarası kullanımdan dolayı aşındığı için o şekilde bir boşluk yapıyor. Çünkü içerisinde herhangi bir bilyeli veya rulmanlı bir düzenek olmadığı için zamanla aşınması ve bu şekilde bir soruna yol açması gayet normal. Altus RD-M2000 için makara bulamazsın ancak (link) bu ürün tam uyumludur. Makara vidaları çok fazla sıkılmaz. Değiştirdiğinde 3Nm ile sıkman yeterli olur.
Tansiyon makarası vites sisteminin önemli bir parçasıdır, vites geçişlerinde tüm yükü üstlenir bu yüzden önce o aşınır. Tabi, zincir devrinden dolayı sürekli yalpaladığı için zincirin titremesine neden olur. Makaraları değiştirdiğinde sorun düzelecektir. :harika:
(link)

Şu linkte ürünü buldum fakat 10 vites için yazıyor bu. Yine de uyumlu olur mu? Arka aktarıcı 9'lu benim.
 
Son düzenleme:
Teşekkür ederim.

(link)

Şu linkte ürünü buldum fakat 10 vites için yazıyor bu. Yine de uyumlu olur mu? Arka aktarıcı 9'lu benim.
Bu(link) uyumluluk tablosuna da bakabilirsin. Bu makaralar sadece bir model için değil, onlarca modelle uyumlu olurlar. 11T dişli olduğu için 9-10 vitesler ile uyumludur.
İstersen, Erdoğanlar Bisiklet'e sorup teyit edebilirsin.

Uyumluluk: RD-5800-SS/5701/5700-A/5700/4700/4601/4600/3500/3400/R2000/2400/R350/R350-10/RX400/M7000-10/M675/M670/M663/M662/M640/M6000-SGS/M615/M610/M601/M593/M592/M591/M4000/M430/M3000/M390/M370/M2000/T670/T661/T6000/T610/T4000/T3000/F800/CT-S500
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
Bu arada şu ilginç videoyu gördüm. Kendi yağını en basit yöntemle kendisi yapıyor. Tabii ki ben denemedim. Ama dileyen bi bakabilir.

 
Herkese selamlar , bisikletimin modeli peugeot f10-d katlanır bisiklet . Daha yeni aldığım için vites ayarları hem ön de hem de arka çok bozuktu , çok uğraştım ama yapamadım , bir bisikletciye gittim ve sağolsun halletti , vites geçişlerinde hiç bir sorun yok ama yinede şöyle bir kaç problem kaldı.

1.arka ruble en büyük dişli de iken pedalı geri geri çevirirsem bir kaç tur çevirmeden sonra vites bir alt dişliye atıyor , bunu çözemedim . Diğer bütün dişlilerde geri geri çevirebiliyorum hiç bir sorun yok sadece rublenin en büyük dişlisinde bu oluyor. Video ekledim .




2.aynakol en büyük dişli de iken ve ruble de en büyük dişli de iken ( yani dişliler çaprazda iken ) zincir ön vites aktarıcısının iç yüzeyine hafif sürtüyor ve hafif ses yapıyor , H vidasını gevşetirsem ses gidiyor ama bu seferde ruble en küçükte olduğu zaman ön aktarıcının dış yüzeyine hafif sürtüyor ve orda aynı sorun ortaya çıkıyor . Çapraz da bu sorunun olması normalmidir bilmiyorum ama ben genede bir sorayım dedim.
 
Son düzenleme:
@myasins anlattığınızı doğru anladığıysam eğer sizin sorununuz aktarıcı ayarı ile alakalı
H ve L vidaları stopperdir zincirin ruble dışına çıkmasını önler.
Siz vites kolundaki yada var ise arka aktarıcıda ki vidadan gergi ayarı yapacaksınız.
Ön için de ön vidadan.

(link)
 
Herkese selamlar , bisikletimin modeli peugeot f10-d katlanır bisiklet . Daha yeni aldığım için vites ayarları hem ön de hem de arka çok bozuktu , çok uğraştım ama yapamadım , bir bisikletciye gittim ve sağolsun halletti , vites geçişlerinde hiç bir sorun yok ama yinede şöyle bir kaç problem kaldı.

1.arka ruble en büyük dişli de iken pedalı geri geri çevirirsem bir kaç tur çevirmeden sonra vites bir alt dişliye atıyor , bunu çözemedim . Diğer bütün dişlilerde geri geri çevirebiliyorum hiç bir sorun yok sadece rublenin en büyük dişlisinde bu oluyor. Video ekledim .




2.aynakol en büyük dişli de iken ve ruble de en büyük dişli de iken ( yani dişliler çaprazda iken ) zincir ön vites aktarıcısının iç yüzeyine hafif sürtüyor ve hafif ses yapıyor , H vidasını gevşetirsem ses gidiyor ama bu seferde ruble en küçükte olduğu zaman ön aktarıcının dış yüzeyine hafif sürtüyor ve orda aynı sorun ortaya çıkıyor . Çapraz da bu sorunun olması normalmidir bilmiyorum ama ben genede bir sorayım dedim.
Merhabalar,
Benim görüşüm ; Durum zincir dişli uyumsuzluğu ile alâkalı, bu problem sadece zincirin yanal yönde yani çapraz da zorlanmasıyla ilgili bir durumdur.
Her zincirin çaprazda çalışma direnci farklıdır. En iyi zincir de olsa, çapraz da çalışma direnci düşük ise ters pedalda atacaktır.

Örnek vermek gerekirse, en yeni 1x12 vitesli bir sistemde dişli ve zincir uyumsuzluğundan kaynaklı aynı problemler olabilir.
Bir çok sürücü veya tekniksen bu durumu göz ardı edebilmekte; çünkü ya farkında değildir ya da bilmemektedir.
Anca çaprazda çalıştırıldığında fark edilen bir sorundur :)

Önerim; bisikletçiniz elinde varsa farklı bir zincir takarak aynı sorunun yaşanıp yaşanmadığını denemelidir. Büyük ihtimalle sorun düzelecektir. :harika:
 
  • Beğen
Tepkiler: myasins
Benim görüşüm ; Durum zincir dişli uyumsuzluğu ile alâkalı, bu problem sadece zincirin yanal yönde yani çapraz da zorlanmasıyla ilgili bir durumdur.
Her zincirin çaprazda çalışma direnci farklıdır. En iyi zincir de olsa, çapraz da çalışma direnci düşük ise ters pedalda atacaktır.
Galiba haklısınız , zincir çaprazda olmasa bile vitesin en üst kademesinde zincirde zorlanma mevcut.
Resimde aynakol en küçükte , ruble ise en büyükte , gördüğünüz gibi zincir düz değil , buda zinciri geri çevirdiğimde daha rahat bir açı olan rublenin bir alt kademesine atıyor.
Düz çevirmede hiç bir sorun yok , sadece geri çevirince bu sorun mevcut.

çapraz direnci yüksek olan tavsiye edebileceğiniz bir zincir varmı ?
 

Dosyalar

  • IMG_20250623_143736.jpg
    IMG_20250623_143736.jpg
    59,6 KB · Okunma: 12
Son düzenleme:
Çok dümdüz düşünüp bi de zinciri dişlileri özellikle bi temizleyip güzelce yağlayın demek geliyor içimden.
 
Video dan gördüğüm kadarıyla tansiyon makarası kullanımdan dolayı aşındığı için o şekilde bir boşluk yapıyor. Çünkü içerisinde herhangi bir bilyeli veya rulmanlı bir düzenek olmadığı için zamanla aşınması ve bu şekilde bir soruna yol açması gayet normal. Altus RD-M2000 için makara bulamazsın ancak (link) bu ürün tam uyumludur. Makara vidaları çok fazla sıkılmaz. Değiştirdiğinde 3Nm ile sıkman yeterli olur.
Tansiyon makarası vites sisteminin önemli bir parçasıdır, vites geçişlerinde tüm yükü üstlenir bu yüzden önce o aşınır. Tabi, zincir devrinden dolayı sürekli yalpaladığı için zincirin titremesine neden olur. Makaraları değiştirdiğinde sorun düzelecektir. :harika:
Tansiyon makarasını değiştirdim şimdi. Makaranın üzerinde bir adet ok var. Ok yönünü zincirin akış istikametine bakar şekilde taktım. Zincir okun ucuna doğru dönüyor. Doğrudur herhalde? 3nm sıktım. Götürdüğüm usta araya pul atmıştı. Onu çıkarınca bir vites ayarı yine kaçtı tabii. Kutu icinde gelen diğer makarada bir ok isareti göremedim. Alt tarafa direkt taktım yönüne bakmaksızın. Üzerinde center gibi bir şey yazıyordu. Yalnız şöyle bir durum var. Sanırım bu sefer alttaki makara biraz aktarıcının demirine sürtüyor gibi geldi. Bunu nasıl düzeltebilirim? Penseyle hafif eğsem?
 
  • Beğen
Tepkiler: ALİ@
Tansiyon makarası yazanı alta takacakmışım sanırım. Nette kullanım kılavuzunda öyle yazmışlar. Belki o yönlü olduğu için sola yaslanmayı keser. Akşam gidince yer değiştirip deneyeceğim.
 
  • Beğen
Tepkiler: ALİ@
Tansiyon makarası yazanı alta takacakmışım sanırım. Nette kullanım kılavuzunda öyle yazmışlar. Belki o yönlü olduğu için sola yaslanmayı keser. Akşam gidince yer değiştirip deneyeceğim.
Tansiyon makarası alt bölüme takılacak, bir yön işareti yok ise, yazılar her zaman vida kısmına bakacak şekilde takılır. Yapacağına Eminim.
Endişe etme sorunsuz olacaktır. Kolay gelsin. :harika:
 
Dün zinciri temizleyip yağladım.

Bugün bı 30 km sürüşe çıktım. Aynakol dönerken tam üst tarafa gelirken çıt diye ses çıkıyor. Hep aynı yerde yapıyor. Yanlış anlamadıysam sağ taraftan geliyor ses hep. Bunun sebebi ne olabilir. Yağlamadan önce farketmedim böyle bı ses hiç.
 
Geri