Scudo Sports

Vites ve dişli hakkında teknik bilgiler

  • Beğen
Tepkiler: blackeaglerider
Scudo
Merhaba Geotech Air Speed 5 Model bisikletimin fren ve vites kollarını değiştirmek istiyorum linkteki kollar uyumlu olur mu?
(link)
(link)
325342 dosyayı görüntüle
Gidon bandı da değiştirmeniz gerekir. Böyle bi değişiklik yapma zahmetine girmektense bence ikinci el en azından full claris setli bi bisiklet alın tourney yatırım yapmaktansa. Eğer çevrenizde gidip bakarak alabileceğiniz güzel seçenekler varsa tabii.
 
  • Beğen
Tepkiler: blackeaglerider
Yakın zamanda B'Twin Triban 3 aldım bütçem aşırı fazla yok beni biraz idare edebilecek şekilde nasıl bir sistem kullanmam gerekiyor fren kolları dahil.
Aklımda önü sabit dişli yapıp arkayı 10 11 gibi bişey yapmak var vitesi tekli olarak alacağım + fren kollarını alacağım sizce yanlış mı düşünüyorum var mı fikri olan? Yada tourney set yapıp şimdilik böyle kullanacağım.
 
Yakın zamanda B'Twin Triban 3 aldım bütçem aşırı fazla yok beni biraz idare edebilecek şekilde nasıl bir sistem kullanmam gerekiyor fren kolları dahil.
Aklımda önü sabit dişli yapıp arkayı 10 11 gibi bişey yapmak var vitesi tekli olarak alacağım + fren kollarını alacağım sizce yanlış mı düşünüyorum var mı fikri olan? Yada tourney set yapıp şimdilik böyle kullanacağım.
Başlangıç için donanım değil de kondisyonuna (her zaman geçerli) önem ver, zamanla geliştirirsin bisikletini.
 
  • Beğen
Tepkiler: vatan11
Yakın zamanda B'Twin Triban 3 aldım bütçem aşırı fazla yok beni biraz idare edebilecek şekilde nasıl bir sistem kullanmam gerekiyor fren kolları dahil.
Aklımda önü sabit dişli yapıp arkayı 10 11 gibi bişey yapmak var vitesi tekli olarak alacağım + fren kollarını alacağım sizce yanlış mı düşünüyorum var mı fikri olan? Yada tourney set yapıp şimdilik böyle kullanacağım.
Var olan sistem çalışıyorsa elden geçirip bakımlarını yapıp kullanmak daha mantıklı. İlerde bilgin ve performasın arttıkça direkt olarak üst seviye bisiklete geçmeni tavsiye ederim. Eğer uzun yıllar o bisikleti kullacam diyorsan sistemi yenileyebilirsin ama artı ve eksilerini iyi düşün ona göre karar ver.
 
Arkadaşlar ruble vs yeniledim arka aktarıcıyı söküp temizledim de şu vidayı ne kadar sıkmam gerekiyor tam çözemedim. Arka aktarıcı hiç hareket etmeyinceye kadar sıkmalı mıyım yoksa aktarıcının öne ve arkaya hareket edebileceği kadar gevşek mi bırakmalıyım? Tam sıkacamsam aktarıcı hangi pozisyondayken sıkmalıyım? (link) baktım ama bunun ne kadar sıkılacağından bahsetmemiş.

1743867165651.jpeg
 
Attırıcının kulaktaki çıkıntıya dayanmasını sağlayıp (yani attırıcıyı saatin tersi yönde çevirip) öyle sıkmalısın. Çünkü zincir, attırıcıyı o yönde dönmeye zorluyor.
 
Attırıcının kulaktaki çıkıntıya dayanmasını sağlayıp (yani attırıcıyı saatin tersi yönde çevirip) öyle sıkmalısın. Çünkü zincir, attırıcıyı o yönde dönmeye zorluyor.

Kırmızı kadro kulağına bağlanan yer kadro kulağıyla arasında boşluk kalmayacak şekilde montajlı ve tam sıkı.

Mavi ile gösterdiğimde aktarıcı öne ve arkaya salınım yapabiliyor az bir sıkmayla. Sıktıkça bu salınım azalıyor. Ben de diyorum ki bu salınım yapması tam sıkmamam gereken serbest hareket etmesi gereken bir özellik mi yoksa aktarıcıyı belli bir konuma getirip sıkmam gereken bir durum mu? Eğer tam sıkmam gereken bir durumsa aktarıcıyı tam ileri yani ön tekere doğru ittirdikten sonra mı tam sıkmalıyım yoksa daha geri bir pozisyonda mı
1743871315420.jpeg



Bu mavi okla gösterdiğim en ileri pozisyonu.

1743871698871.jpeg




Yeşil ok ile gösterdiğim en geri pozisyonu.


1743871742216.jpeg
 

Dosyalar

  • DM-RARD001-04-TUR.pdf
    620,9 KB · Okunma: 3
Hocam bu kadro kulağına bağlanan kısmı için. Ben ilk fotoda attığım kadro kulağına bağlanan kısmın bir gerisindekini soruyorum.

Yani bisiklete montajlanan kısım olmadığı için çoğu kişi bu vidayı hiç sökmemiştir zaten. Ben temizlik yaparken bunu da sökmüştüm ama serbest şekilde oynuyor muydu yoksa tam sıkımıydı hatırlayamıyorum.
 
Hocam bu kadro kulağına bağlanan kısmı için. Ben ilk fotoda attığım kadro kulağına bağlanan kısmın bir gerisindekini soruyorum.
Serbert bir kısım olduğu için 8-10N.m olacak şekilde sıkman yeterli başka yapman gereken birşey yok.
 
Serbert bir kısım olduğu için 8-10N.m olacak şekilde sıkman yeterli başka yapman gereken birşey yok.
Tamam "serbest" ileri ve geri salınım yapabiliyor olması lazım doğru mudur?
Şimdi farkettim bu kısmı hareket etmeyecek kadar sıkarsam zaten "B screw" vidası işe yaramaz hale gelecek.
Ne kadar "serbest" olması gerektiğine de karar verebilirsem tamamdır :D

Tork anahtarım yok maalesef mecburen çoğu vidayı "his"lerime güvenerek sıkıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
Tamam "serbest" ileri ve geri salınım yapabiliyor olması lazım doğru mudur?
Şimdi farkettim bu kısmı hareket etmeyecek kadar sıkarsam zaten "B screw" vidası işe yaramaz hale gelecek.
Ne kadar "serbest" olması gerektiğine de karar verebilirsem tamamdır :D

Tork anahtarım yok maalesef mecburen çoğu vidayı "his"lerime güvenerek sıkıyorum.
Evet doğrudur. 8-10N.m, tork anahtarın yoksa, yaklaşık olarak 1kg'lık kuvvetle sıkman yeterli olur.
 
Bu durumdayken mavi vidayı attırıcı ileri geri oynayamayacak şekilde sıkmalısın.

1743871698871-jpeg.325995
 
  • Beğen
Tepkiler: ratm
Bu durumdayken mavi vidayı attırıcı ileri geri oynayamayacak şekilde sıkmalısın.

1743871698871-jpeg.325995
O kısmı tam sıkarsam "B" vidasının bir fonksiyonu kalmıyor diye yorum yaptım. Hani şu "guide pulley" dedikleri üst makara ile Kasetin en büyük dişlisinin arasındaki mesafeyi ayarlayan vida.

Bu B vidasını çevirince konuda bahsettiğim vidayı oynatarak ayar yapıyor çünkü.

1743876539316.png
 
Bu durumdayken mavi vidayı attırıcı ileri geri oynayamayacak şekilde sıkmalısın.

1743871698871-jpeg.325995
Orasi serbest bir kisim nekadar sikarsan sik gene hareketli kalacak. Hareket etmesin diye cok fazla sikarsan zarar verirsin aktariciya.
 
  • Beğen
Tepkiler: Amanita
Hocam bu kadro kulağına bağlanan kısmı için. Ben ilk fotoda attığım kadro kulağına bağlanan kısmın bir gerisindekini soruyorum.

Yani bisiklete montajlanan kısım olmadığı için çoğu kişi bu vidayı hiç sökmemiştir zaten. Ben temizlik yaparken bunu da sökmüştüm ama serbest şekilde oynuyor muydu yoksa tam sıkımıydı hatırlayamıyorum.
Serbest bir şekilde oynar. Hatta zincir olmadığında beşik gibi sallanır.

Arka tekeri sökerken rubleden kurtarmak için aktarıcıyı geri çektiğinde o noktadan dönüyor , sabit kalması gibi bir durum söz konusu değil.
 
Serbest bir şekilde oynar. Hatta zincir olmadığında beşik gibi sallanır.

Arka tekeri sökerken rubleden kurtarmak için aktarıcıyı geri çektiğinde o noktadan dönüyor , sabit kalması gibi bir durum söz konusu değil.
Ben de bu sonuca vardım. O zaman hareketinin biraz zorlanmaya başladığı noktadan tam serbest salıncak gibi sallanabileceği pozisyona en az şekilde gevşeterek getirip öyle bırakacağım.
 
  • Beğen
Tepkiler: gurkan
Bu durumdayken mavi vidayı attırıcı ileri geri oynayamayacak şekilde sıkmalısın.
Temyiz: Burada "ileri geri" ile, attırıcının teker mili ekseninde oynamaması gerektiğini kastetmek istemiştim. Bisikletin gidiş yönüne ve tersine doğru oynayacak tabii ki.
 
Neyse bunu hallettik var sayıyorum bi hata olursa sürmeye başlayınca ortaya çıkar :D

Yeni aldığım ve waxladığım zincir kısaltma işi kaldı sadece.

Bu şekilde makaralardan geçirmeden, arka ve ön en büyük dişlilere zinciri doladığım zaman referans noktası işaretlediğim yere denk geliyor.
Shimanoya göre iki iç bakla bu şekilde denkgeldiği zaman mavi ile işaretlediğim "referans noktası"ndan 4 pin sayarak kısaltıp quick link ile birleştirmemi söylüyor.
Ama forumlarda ve parktool videosunda referans noktasından itibaren 2 pin sayılmasını söylüyorlar.

Hangisine uymak gerekir bu konuda?
Düzeltme bu görsel MTB içinmiş sanırım.
(link)
1743885217127.png



1743884854297.jpeg
 
Geri