Vites ve dişli hakkında teknik bilgiler

estudiante

Daimi öğrenci
Kayıt
13 Nisan 2008
Başlık
11
Mesaj
473
Tepki
621
Şehir
istanbul
@denizt
199423
Böyle bir tablo var, sizin aktarıcı 5701 ise tiagra 4600 ile çalışır. SL flatbar vites kolu, cs arka dişliler, cn zincir, Rd arka aktarıcı, fh arka göbek

Eski seri olduğundan 4600leri ikinci el bulmak daha kolay. AliExpresste de epey ucuz 4600 kollar vardı. Oraya da bir bakabilirsiniz.
 
Son düzenleme:

denizt

Üye
Kayıt
22 Mayıs 2019
Başlık
3
Mesaj
61
Tepki
28
Şehir
eskişehir
İsim
deniz
Başlangıç
2010—11
Bisiklet
b'Twin
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@estudiante

evet 5701
sanırım uyumlu gibi bi şansımı denicem teşekkürler

edit: ikinci el hiç yok ya
edit2: forumdan buldum az önce :D ama 4700. mecbur aktarıcıyı da değiştiricem
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: slckats

Yalnız Pedal

Forum Bağımlısı
Kayıt
8 Haziran 2013
Başlık
14
Mesaj
1.869
Tepki
3.044
Şehir
Doğu Senegal
Bisiklet
Diğer
Mesaj sahibi tarafından daha uygun bir konuya taşındı.
 

T35

Üye
Kayıt
3 Mayıs 2018
Başlık
0
Mesaj
24
Tepki
15
Şehir
İzmir
Dün akşam Dahon Mariner D8 bisikletimle 15 kilometrelik bir tur yaptım. Sekizinci vitese geçtiğimde sanki zincir bir yere sürtüyormuş gibi hissetmeye başladım ve hafif ses gelmeye başladı. Yedinci vitesteki akıcılık ve pürüzsüzlük yoktu. Birkaç dakika sonra tam gaz sekizinci viteste giderken tam tur olmasa da pedal birkaç kez boşa döndü; acaba zincir mi attı diye düşündüm ama atmamıştı. Bir bisikletçiye göstereceğim fakat ne olabileceğiyle ilgili fikriniz var mı?
 
Kayıt
20 Temmuz 2014
Başlık
1
Mesaj
9
Tepki
14
Yaş
73
Şehir
İstanbul
İsim
Ertan İpekçi
Başlangıç
1959—60
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Sevgili genç arkadaşlar, 9 sayfalık tüm yazıları dikkatli bir şekilde okudum. Öncelikle bu denli farklı seçeneklere sahip olduğunuz için çok şanslısınız. Ben eski bir yarışçıyım. Bisikletimde uzun uğraşılar ile bir campagnolo arka vites bulmuştum, çok sevinmiş ve heyecanla takmıştım. Yine Campagnolo çift vites kolu bulup takmıştım. Benim bulabildiğim ruble 13-15-17-19-22 idi. Ön ayna dislisi ise 51-46 idi. Ön vites ise bulabildiğim simplex idi. Bu bisikletle özellikle inişlerde çok sorum yaşardım çünkü vites oranları yetersiz kaldığında pedal boşa dönerdi. Çok dik yokuşlarda ise birkaç kez ruble zorlanma nedeniyle arka göbek dişlerini bozdu. Sizler ne gerekli ise bugün onu bulabiliyorsunuz bu nedenle çok şanslısınız.
Vites olayını size çok basite indirerek anlatmak isterim. Uygun vites her yolda bacaklarınıza aynı basıncı ya da aynı kuvveti harcatan demektir. Örnek olarak düz yolda bacaklarınız pedala 5 kg basınç uyguluyorsa, iniş aşağı da bacaklarınızın 5 kg basınç uyguladığı vites ya da yokuş çıkarken yine 5 kg uyguladığınız vites doğrudur. Unutmayınız ki 50 beygir motor gücü olan araçta da motor gücü vites kutusu yardımıyla düz yol ya da yokuşta aynı güç harcanarak aracı sürmenizi sağlar. Sadece hız değişkendir. Bu arada bizim vites kollarında sayı yoktu, kolu tecrübenizle çekerek vites atışını sağlardınız. Hepinize mutlu günler dilerim...
 
Yukarı Alt