suat akman
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 30 Mayıs 2013
- Mesaj
- 2.402
- Tepki
- 4.756
- Yaş
- 52
- Şehir
- Muğla - Bodrum
- Başlangıç
- 1985—86
- Bisiklet
- Mosso
- Bisiklet türü
- Dağ bisikleti
@Ömer Kabataş
Onemli noktalara @Sadettin Z. ve @Murat B. aciklama getirmis zaten.
Bisikletiniz Hybrid gibi duruyor. Onden arkaya egimli ust boru (top tube) ve alt boru (down tube) nun alin borusuna birlestigi noktada kalinlasmasi yol bisikleti olmadigini gosterir nitelikte.
Aynakol ve ruble disli sayilari sizin ulasabileceginiz hizlar icin matematiksel olarak fikir verir.
Aynakol ne kadar buyuk ve ruble kucuk disli ne kadar kucukse o kadar hiz yapabilirsiniz. Yani:
3 x 10 sistemde aynakolunuz 42-32-24 rubleniz 11-32 olsun
3 x 8 sistemde aynakolunuz 48-36-26 rubleniz 11-36 olsun
Bu iki duzenekte esit kadans uyguladiginizda 3x8 bisiklet daha hizli olacak, tirmanistaki cekis orani neredeyse 3 x 10 oalana esit olacaktir.
Isterseniz vites oran hesabı - gear calculator sitelerinden inceleyebilirsiniz.
3 x 10 sistemde aynakolunuz 42-32-24 rubleniz 11-32
(link)
3 x 8 sistemde aynakolunuz 48-36-26 rubleniz 11-36
(link)
Ancak yasiniz ve gucunuzde onemli. Aynakol buyudukce cevirmeniz zorlasabilir ve eklemlerinizi zorlayacak tarzda dusuk kadansla kullanirsaniz ileride ciddi eklem ve kas/lif sorunlari yasayabilirsiniz.
Vites modelini yukseltmek daha rahat ve kararli vites gecisleri saglar ancak yaris kosmuyorsaniz size surat avantaji getirmez. Getirdigi milisaniyelerle olculebildigi soylenen avantajlarida siz hissetmezsiniz. Elbette kisisel tatmin saglayacaksa karar sizin
Amac suratse lastik secimi ve lastik basinci da onem kazanir.
Bu konularda daha detayli arastirip icinizden geleni, paranizin yettigini yerlestirin ve basin pedala gitsin.
sonucta amac pedala basip yolda, dagda veya istediginiz yerde olmak
Onemli noktalara @Sadettin Z. ve @Murat B. aciklama getirmis zaten.
Bisikletiniz Hybrid gibi duruyor. Onden arkaya egimli ust boru (top tube) ve alt boru (down tube) nun alin borusuna birlestigi noktada kalinlasmasi yol bisikleti olmadigini gosterir nitelikte.
Aynakol ve ruble disli sayilari sizin ulasabileceginiz hizlar icin matematiksel olarak fikir verir.
Aynakol ne kadar buyuk ve ruble kucuk disli ne kadar kucukse o kadar hiz yapabilirsiniz. Yani:
3 x 10 sistemde aynakolunuz 42-32-24 rubleniz 11-32 olsun
3 x 8 sistemde aynakolunuz 48-36-26 rubleniz 11-36 olsun
Bu iki duzenekte esit kadans uyguladiginizda 3x8 bisiklet daha hizli olacak, tirmanistaki cekis orani neredeyse 3 x 10 oalana esit olacaktir.
Isterseniz vites oran hesabı - gear calculator sitelerinden inceleyebilirsiniz.
3 x 10 sistemde aynakolunuz 42-32-24 rubleniz 11-32
(link)
3 x 8 sistemde aynakolunuz 48-36-26 rubleniz 11-36
(link)
Ancak yasiniz ve gucunuzde onemli. Aynakol buyudukce cevirmeniz zorlasabilir ve eklemlerinizi zorlayacak tarzda dusuk kadansla kullanirsaniz ileride ciddi eklem ve kas/lif sorunlari yasayabilirsiniz.
Vites modelini yukseltmek daha rahat ve kararli vites gecisleri saglar ancak yaris kosmuyorsaniz size surat avantaji getirmez. Getirdigi milisaniyelerle olculebildigi soylenen avantajlarida siz hissetmezsiniz. Elbette kisisel tatmin saglayacaksa karar sizin
Amac suratse lastik secimi ve lastik basinci da onem kazanir.
Bu konularda daha detayli arastirip icinizden geleni, paranizin yettigini yerlestirin ve basin pedala gitsin.
sonucta amac pedala basip yolda, dagda veya istediginiz yerde olmak


