Scudo Sports

Vites setleri hakkında

@Ömer Kabataş

Onemli noktalara @Sadettin Z. ve @Murat B. aciklama getirmis zaten.
Bisikletiniz Hybrid gibi duruyor. Onden arkaya egimli ust boru (top tube) ve alt boru (down tube) nun alin borusuna birlestigi noktada kalinlasmasi yol bisikleti olmadigini gosterir nitelikte.
Aynakol ve ruble disli sayilari sizin ulasabileceginiz hizlar icin matematiksel olarak fikir verir.
Aynakol ne kadar buyuk ve ruble kucuk disli ne kadar kucukse o kadar hiz yapabilirsiniz. Yani:
3 x 10 sistemde aynakolunuz 42-32-24 rubleniz 11-32 olsun
3 x 8 sistemde aynakolunuz 48-36-26 rubleniz 11-36 olsun

Bu iki duzenekte esit kadans uyguladiginizda 3x8 bisiklet daha hizli olacak, tirmanistaki cekis orani neredeyse 3 x 10 oalana esit olacaktir.
Isterseniz vites oran hesabı - gear calculator sitelerinden inceleyebilirsiniz.

3 x 10 sistemde aynakolunuz 42-32-24 rubleniz 11-32
(link)

3 x 8 sistemde aynakolunuz 48-36-26 rubleniz 11-36
(link)

Ancak yasiniz ve gucunuzde onemli. Aynakol buyudukce cevirmeniz zorlasabilir ve eklemlerinizi zorlayacak tarzda dusuk kadansla kullanirsaniz ileride ciddi eklem ve kas/lif sorunlari yasayabilirsiniz.

Vites modelini yukseltmek daha rahat ve kararli vites gecisleri saglar ancak yaris kosmuyorsaniz size surat avantaji getirmez. Getirdigi milisaniyelerle olculebildigi soylenen avantajlarida siz hissetmezsiniz. Elbette kisisel tatmin saglayacaksa karar sizin :)

Amac suratse lastik secimi ve lastik basinci da onem kazanir.

Bu konularda daha detayli arastirip icinizden geleni, paranizin yettigini yerlestirin ve basin pedala gitsin.
sonucta amac pedala basip yolda, dagda veya istediginiz yerde olmak ;)
 
Scudo
yorumlarınız için teşekkür ederim ve kondisyonum gayet iyidir yıllardır bisiklet sürüyorum eski sedona dağ bisikletimde baya kondüsyon yapmıştım okulda olmadığından günde 60 km yapabiliyorum o zaman bir sorum daha olacak benim ortalama hızım 26 ının altına düşmüyor fakat bacağımda yanma hissi yaşamıyorum nasıl antrenman yapmalıyım o zaman ?
 
@Ömer Kabataş
Onemli olan hiz degil! Kadans ve kadansiniza uygun kullandiginiz vites orani yani pedal basarken uyguladiginiz guc ve bunu devam ettirdiginiz sure...
 
@Ömer Kabataş

Grup setini değiştirmek yerine hız/kadans ölçer ve bir de nabız ölçer almak doğru bir başlangıç olur. Esasında üçü birarada olan bir cihaz daha faydalı olacaktır ama eğer olmuyorsa, hız/kadans göstergeli km sayacının yanısıra, kol saatine nabız bilgisi gönderen ve ortalama nabız/max nabız uyarı özelliği olan bir saat de işe yarar. Sonrasında ise 4-8 haftalık başlangıç seviyesi antrenman programı doğru adım olur (her hafta 3-4 sürüş: recovery, power interval, tempo, climb vb.). Bu amaçla ücretsiz antrenman programları var ancak önceden bahsettiğim ölçüm cihazları olmadan bu programlara uyum sağlamak zor olur. Çünkü laktat eşik değerin hangi nabız aralığında ise antrenman nabız aralıkları da buna göre hesaplanır. Laktat eşik değerini bulmak için 20-30 dk. boyunca ortalama max nabzın nedir bunu bulmak gerekiyor. Ortalama max nabız nedir dersek, örneğin; düz yolda anlık hızın 50 km/s olabilir ancak 1 saat boyunca ortalama max hızın 30 km/s'lerde gezer, ortalama max nabız da aynı bunun gibi, anlık max nabzın 200 bpm olabilir yani bu nabızda da sürebilirsin ama 1 saat boyunca sürebileceğin max nabzın çok aşağıdadır ve bu laktat eşiğini gösterir.
 
  • Beğen
Tepkiler: suat akman
Geri