Scudo Sports

Vites kolunun çok sert olması (yol bisikleti)

anıl şentürkk

Daimi Üye
Kayıt
17 Şubat 2015
Mesaj
395
Tepki
465
Yaş
30
Şehir
istanbul
İsim
anıl şentürk
Başlangıç
2013—14
Bisiklet
KTM
Bisiklet türü
Yol bisikleti
merhabalar , sol ( ön) vites kolum hem dişli büyütürken hem de küçültürken çok zorluyor beni ki özellikle küçültürken tek parmağımla yapamıyorum o derece sert. sora sti kullanıyorum bu arada. sizce sorun neyden kaynaklı ? ben kabloyu değiştirip birazda ön vitesi detaylı şekilde temizlemeyi düşünüyorum. farklı fikirler alayım diye açtım bu konuyuda
 
Scudo
Temizlemekle falan alakası olduğunu düşünmüyorum , vites ayarını yap en baştan

kablo değil tel bu arada :) (kablodan kastınız koruyucu kısımsa pardon ama onla ilgisi olduğunu sanmıyorum)
 
  • Beğen
Tepkiler: anıl şentürkk
Genelde vites telinin ön vitese yanlış bağlanmasından kaynaklı oluyor.
Söküp, uygun biçimde tekrar takarsanız sorun çözülecektir diye düşünüyorum.
Olmadı tel ve dış kabloları değiştirmek gerekebilir.
 
@E.E tel , kablonun içinden geçiyor hocam ben yalnızca teli değil kabloyu da değiştirmekten bahsettim.

@halil ibrahim duran gökhan beyin dediği gibi bir durum değilse öyle yapacağım sağolun.

@Gökhan Toros deneyeceğim teşekkürler
 
Beylerr bende yeni aldım bisikleti fakat vites değiştiririrken çok sert o yüzden baş parmağım yara bile oldu

Sizce çözüm nedir?
 
@Komando484870
Bisikletin üzerindeki vites marka modeli yüzünden olabilir. A101 de 185 tl den dağ bisikleti 18 vites satıyorlardı. Vitesleri deniyim dedim de ellemez olaydım :)
 
Arkadaşlar merhaba, bisikletimin ön ve arka aktarıcıların ayarlarını YouTube den izlediğim videolar yardımıyla yaptım, vites geçişlerinde bir sorun yok ama vites kolları çok sert oldu. Sebebi ne olabilir?
 
Arkadaşlar merhaba, bisikletimin ön ve arka aktarıcıların ayarlarını YouTube den izlediğim videolar yardımıyla yaptım, vites geçişlerinde bir sorun yok ama vites kolları çok sert oldu. Sebebi ne olabilir?
Tel gerginliği.
 
Arkadaşlar merhaba, bisikletimin ön ve arka aktarıcıların ayarlarını YouTube den izlediğim videolar yardımıyla yaptım, vites geçişlerinde bir sorun yok ama vites kolları çok sert oldu. Sebebi ne olabilir?
Çok sebebi olabilir. Tel gerginliği, yeni parça taktıysanız uyumsuz olması, telin doğru yerlerden geçirilerek aktarıcıya doğru açıyla takılmaması, tel veya hortumların eski veya kirli olması ilk aklıma gelenler.
 
Çok sebebi olabilir. Tel gerginliği, yeni parça taktıysanız uyumsuz olması, telin doğru yerlerden geçirilerek aktarıcıya doğru açıyla takılmaması, tel veya hortumların eski veya kirli olması ilk aklıma gelenler.

Bugün tellerin değişimini (yaklaşık 10.000km sonra) ve vites ayarlarını yaptım. Harika oldu.
 
Arkadaşlar merhaba yol bisikleti kullanıyorum ön viteste sol kol çok sert oldu öyleki elimle tamamını kavramadan geçiremiyorum. Nasıl çözebilirim. Bisikletim henüz yeni telleri kullanılmamış
 
Arkadaşlar merhaba yol bisikleti kullanıyorum ön viteste sol kol çok sert oldu öyleki elimle tamamını kavramadan geçiremiyorum. Nasıl çözebilirim. Bisikletim henüz yeni telleri kullanılmamış

Hem arttıran hem azaltan sert mi?
Tel gevşekken nasıl?
 
  • Beğen
Tepkiler: Mikeymike
Hem arttıran hem azaltan sert mi?
Tel gevşekken nasıl?
Azaltan sert değil. Ancak bastığım anda tak diye atıyor. Arttıran ise çok sert ve fazla ittirmem gerekiyor.
Teli daha da gevşetirsem vites geçmiyor
Azaltan sert değil. Ancak bastığım anda tak diye atıyor. Arttıran ise çok sert ve fazla ittirmem gerekiyor.
Teli daha da gevşetirsem vites geçmiyor
Viteste vidalar ile nasıl ayarlandığı felan biliyorum ancak aktarıcıdan boşta uzanan kablo çok rastgele bağlı bende. Onun uzunluğunu nasıl ayarlamalıyım
 
Azaltan sert değil. Ancak bastığım anda tak diye atıyor. Arttıran ise çok sert ve fazla ittirmem gerekiyor.
Teli daha da gevşetirsem vites geçmiyor

Benim bisiklet geldiğinde aynı şekilde arttıran çok sertti, attırıcı üstündeki gerginlik mekanizması fazla sıkıya ayarlıydı ama öyle olmazsa da vites atmıyordu. teli gevşetip attırıcıyı büyük dişliye hizalama işlemini ve sonra vites ayarını başta yapınca düzelmişti.
Ön attırıcının üstünde kendi gerginlik mekanizması varsa ondaki çizgilerin hizasından fazla gergin olup olmadığına bakılabilir.
unknown.png
 
Benim bisiklet geldiğinde aynı şekilde arttıran çok sertti, attırıcı üstündeki gerginlik mekanizması fazla sıkıya ayarlıydı ama öyle olmazsa da vites atmıyordu. teli gevşetip attırıcıyı büyük dişliye hizalama işlemini ve sonra vites ayarını başta yapınca düzelmişti.
Ön attırıcının üstünde kendi gerginlik mekanizması varsa ondaki çizgilerin hizasından fazla gergin olup olmadığına bakılabilir.
unknown.png
Anladım sanırım. Teşekkürler yarın sabah deneyip hemen dönüş yapacağım
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
Benim bisiklet geldiğinde aynı şekilde arttıran çok sertti, attırıcı üstündeki gerginlik mekanizması fazla sıkıya ayarlıydı ama öyle olmazsa da vites atmıyordu. teli gevşetip attırıcıyı büyük dişliye hizalama işlemini ve sonra vites ayarını başta yapınca düzelmişti.
Ön attırıcının üstünde kendi gerginlik mekanizması varsa ondaki çizgilerin hizasından fazla gergin olup olmadığına bakılabilir.
unknown.png

claris R2000 kullanıyorum. Sanırım dediğiniz gibi bir gerginlik ayarı var ancak anlayamadım. Bir bakarsanız sevinirim.
 

Dosyalar

  • 6A7A8CD2-7ABA-4AA2-A0FE-4183171ADB42.jpeg
    6A7A8CD2-7ABA-4AA2-A0FE-4183171ADB42.jpeg
    120,3 KB · Okunma: 57
  • 3C9E0EDA-4667-4463-988E-148A1B271808.jpeg
    3C9E0EDA-4667-4463-988E-148A1B271808.jpeg
    136,1 KB · Okunma: 59
  • 1BBE1E27-1FBE-4DE0-9EA0-E149340F0759.jpeg
    1BBE1E27-1FBE-4DE0-9EA0-E149340F0759.jpeg
    140,9 KB · Okunma: 60
Son fotoğrafta teli yanlış takmışsınız gibi görüyorum, eğer doğru yerden çektirmiyorsa sağlıklı çalışmaz sistem.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mikeymike
claris R2000 kullanıyorum. Sanırım dediğiniz gibi bir gerginlik ayarı var ancak anlayamadım. Bir bakarsanız sevinirim.

Claris'te attırıcı üstünde gerginlik ayar mekanizması yok, ayar kablo üstü vidadan yapılıyor, o yüzden gerginliği kontrol etmek montajın doğru olduğunu anlamamızı sağlamıyor.
Yukarıdaki mesajda bahsedildiği gibi tel yanlış takılmış olabilir, Shimano'nun dokümanında ((link)) doğru geçiş şekli şöyle:
unknown.png


Claris'te kablonun geliş yönüne göre açılıp kapatılması gereken bir dönüştürücü var, "dönüştürücü sonuç aleti" ile birlikte kullanılıyor. Kablo kadronun ortasında bir delikten geliyorsa ve kılavuzdan geliyorsa farklı açılardan geldiği için bu dönüştürücüyle doğru açıda gelmesi sağlanıyor. Belki montaj sırasında dönüştürücü yanlış konumda bırakılmıştır:
unknown.png


Onun nasıl ayarlanacağı yukarıda linkini verdiğim dokümanın 13-17. sayfalarında anlatılıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mikeymike
Son fotoğrafta teli yanlış takmışsınız gibi görüyorum, eğer doğru yerden çektirmiyorsa sağlıklı çalışmaz sistem.
Dediğiniz gibi, yanlış takmışım
Claris'te attırıcı üstünde gerginlik ayar mekanizması yok, ayar kablo üstü vidadan yapılıyor, o yüzden gerginliği kontrol etmek montajın doğru olduğunu anlamamızı sağlamıyor.
Yukarıdaki mesajda bahsedildiği gibi tel yanlış takılmış olabilir, Shimano'nun dokümanında
doğru geçiş şekli şöyle:
unknown.png


Claris'te kablonun geliş yönüne göre açılıp kapatılması gereken bir dönüştürücü var, "dönüştürücü sonuç aleti" ile birlikte kullanılıyor. Kablo kadronun ortasında bir delikten geliyorsa ve kılavuzdan geliyorsa farklı açılardan geldiği için bu dönüştürücüyle doğru açıda gelmesi sağlanıyor. Belki montaj sırasında dönüştürücü yanlış konumda bırakılmıştır:
unknown.png


Onun nasıl ayarlanacağı yukarıda linkini verdiğim dokümanın 13-17. sayfalarında anlatılıyor.
Hocam Dönüştürücü sonuç aleti derken neyden bahsediyor
 
Geri