Scudo Sports

Virajları almak

@can onur onur kardeşim kusura bakma senin yorum arada kaynadı:)))
 
Scudo
@Rüzgarınoğluyumben
Çok teşekkür ederim sevgili "Rüzgarın oğlu". 18 yaşındaki bir genç delikanlıdan kardeşim lafını duymak mutlu etti beni.
 
@Anonim

Katılıyorum. Yatırmadan dönmek zaten fiziksel olarak imkansız ancak bahsedilen süratlerde motosikletlerde olduğu gibi yatırmak çok ciddi tehlike yaratabilecek bi kullanım şeklidir. Yani 2 teker olduğu için ikisi de insanlar bazen bisiklet ve motosikleti kıyaslama gafletine düşebiliyor ancak dikkatli olmak lazım. Bisiklette yatırabileceğiniz azami güvenli yatma açısı belki 20-25 derece seviyelerindeyken motosikletle millet 60 derecelerin üzerine çıkıyor, kaskını yere sürtüyor.


Yine motosiklet kullanan arkadaşların bisiklette kontra tekniğiyle viraj dönme üzerine yaptığı yorumlara da pek katılamayacağım açıkçası. Motosiklette bisiklete oranla kontra tekniğine imkan sağlayan en önemli iki faktör ön ve arka tekerlek kalınlıklarının farkı ve hızdır. Bisiklette kontra tekniğiyle dönüş başlatılabilir ki bunun sebebi de ön tekerin eğiklik açısı oluyor, ancak dönüşün devam ettirilmesi çok zor olacaktır.

İsteyen istediği araca binsin istediği kadar yatırsın tabi karışacak değilim ama bir binek otomobille motosiklet arasında ne kadar sürüş farkı varsa doğru dürüst bi motosikletle bisiklet arasında da bi o kadar fark var arkadaşlar, lütfen ikisini kıyaslayarak kolunuzu bacağınızı tehlikeye atmayın, insan kırmadan anlayamıyor önemini.
 
@Anonim

Bisiklet gibi iki tekerlekli araçların viraj alması için dönüş yönüne yatması gerekir. Bunun en güvenli yolu da (tabii ki deneyerek öğrenmenin ardından) kontra viraj tekniğidir.
Bunun dışında bisikleti geleneksel olarak vücudumuzun ağırlığını bir yöne transfer ederek yatırarak da viraj alabiliriz. Ama yokuş aşağı inişlerde çeşitli amaçlarla (yarış vs.) performanslı kullanırken yüksek hızlarda virajı almak için kontra tekniğinin kullanılması gerekir.
Tabii bu tekniği kullanırken yolun niteliği, zemin şartları, kullandığınız lastiğin diş yapısı ve yere tutunma özellikleri de sürüşünüzü etkileyen değişkenlerdir. Tekniği bilmeyenler öğrendikten ve kendi bisikletlerinin bu teknikle viraj alırken tepkilerini test ederek sınırlarını belirledikten sonra etkin bir şekilde kullanabilirler. (Örneğin yol bisikletlerim bu teknikle kusursuz bir şekilde virajı alırken, daha kalın ve kenarları nispeten dişli lastik takılı MTB bisikletimi limitli bir şekilde yatırarak kullanıyorum, fazla yatırırsam yol şartlarına da bağlı olarak ön tekerlek kayma eğilimine giriyor)
 
  • Beğen
Tepkiler: suat akman
@U BoRa Benim motorun arka teker baya kalındı viraja 25 le girdim yine düştüm.
 
Kontra viraj tekniği, kullanmayanların zannettiği kadar karmaşık bir konu değil, güvenli bir alanda bir süre deneme yanılma yoluyla tehlikesizce öğrenilebilir. Sadece mantığa ters gibi geliyor insanlara.
Boş bir yolda veya daha iyisi bir alanda bisikletinizle ortalama bir hızda düz giderken gidonun sağ elciğine ileriye doğru çok hafif bir baskı uygulayın, bisikletin tepkisini gözleyin. Bisiklet sağa doğru yatarak viraj almaya başlayacaktır. Baskıyı sona erdirirseniz bisiklet yine dik duruma gelerek bulunduğu pozisyonda düz gidecektir. Ardından sol elciğe ileri doğru hafif bir baskı uygulayın bu kez de sola doğru viraja girdiğinizi göreceksiniz. Baskıyı artırdığınız nispette bisiklet o yöne yatacak ve dönüşe başlayacaktır. Hız arttıkça baskının da artırılması gerekir ama bisiklette, motosiklet gidonuna yapılan baskıya göre (motosiklet ağır ve daha hızlı olduğundan) çok daha küçük bir baskı virajları almak için yeterli olacaktır.
Sevgiler,saygılar.
 
Kontra tekniğini anlamak için 100'lerce pratik yapmak gerekir.Slalom çok işe yarar.Ancak sakın dişli bir lastik ile kontra tekniği çalışmayın.Sağa kontra vermek için sağ elinizle gidonu yere paralel bir şekilde ittiğinizde dönüş ve yatış başlar ancak yere 3 tırnak basacağı için ön lastiğin yerden kesilmesi çok hızlı gerçekleşecektir.Yol lastiği ve iyi yumuşak bir yol lastiği gerekiyor.

Ancak burda konuştugumuz herşey uçuk şeyler sadece hafif tahtası eksik (Ben) insanlar şurda yatırayım der.Onun dışında bisiklet sürmenin kendisi çok güzel birşey zaten fazla kafaya takmamak gerek tempoyu düşük tutabilirsiniz.

Son olarak Apex mevzusu var ama yarışçımısın sen başımıza diyebilirsiniz :) Eğer çok performanslı sürüş yapacağım diyorsanız kesinlikle performansı teknikle birleştirmek gerekecektir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Fanonn
Teşekkürler arkadaşlar herkesin yorumlarını okudum tecrübelerinizden bir şeyler çıkartacağım. Zaten aşağı yukarı herkesin bildiği doğrular aynı sayılır yorumlara bakarsak :)
 
@cgnkyc123. Mesele, virajı sert ve hızlı girmek değil asıl mesele., sakin ve yere fazla yan yatırmamakta. İşte asıl mesele bu:)
 
Bu kontra teknigini AEAdan duydugum gibi gidip bir okulun bahcesinde denedim kendimce teknigi kavradiktan sonra dersane yolunda 50 km/h ile girilen S seklinde bir viraj var orda bu teknigi kullanmaya basladim eskiden korktugum ve her seferinde 'acaba savrulur muyum, acaba donebilir miyim' dediğim virajdan zevk almaya basladim :D gidonu ters iterek istediginiz gibi yatis acisini ve dolayisiyla dönüş acısını belirleyebiliyorsunuz tabi ki motorlar ile kiyaslandiginda hicbir sey ama yine de gayet kullanisli bir teknik bana gore
 
@Hüseyin Bekiroğlu
Video ismi downhill ve standard dönüşlerden bahsediyor, açıp izlemeniz yeterli
 
Geri