Merhaba arkadaşlar ben yeni bir bisiklet aldım fakat sürücülük konusunda herhangi bir deneyimim yok (Ki bunu araba yarışı simülasyonlarında virajı alış şeklimden görebilirsiniz.) Daha demin Carraro'nun bana verdiği el kitabını okuyordum ve virajlar konusuna geldim. Fakat ne yapsam yapayım şu virajı alma şeklini aklıma oturtamıyorum. Sizce virajları nasıl almalıyım? Bunun bir kuralı var mıdır?
Ayrıca el kitabında yazan kuralları aşağıya yazıyorum:
KURALLAR{
Nereye bakıyorsam oraya giderim! Bütün sürücülerin herhalde ilk öğrendikleri kural bu ve bu kural olumlu olumsuz her durumda ve hemen her sporda geçerlidir.
İster bisiklet ister motosiklet isterseniz otomobil kullanın kesinlikle aracınızın yolu tutan ön tarafına değil virajın görülebilen en son uç noktasına bakmanız gereklidir. Bakışı ideal çizgide olan bisikletçinin kendisi de bu çizgide kalır. Virajın dışına bakan bisikletçi virajı içeriden alamaz. Bisikleti götürmek istediğimiz, gitmek istediğimiz yere baktığımız takdirde bisiklet kendiliğinden bakışımızı takip edecektir. Yine bu şekilde bisikletin lastiğinin önü yerine ileriye bakmak satıh değişiminden, engellerden doğacak kötü sürprizlere karşı en iyi çaredir. Gidilecek yere, ileri bakmak sürüş stilini akıcı ve daha verimli yapar.
-Viraja gelmeden zamanında hızı düşürmek, fren yapmak gereklidir.
-Bakışlar virajın içine doğru yöneliyor, ayna kollar yere paralel, zeminin eğimine göre ağırlık noktasını arkaya aktarıyoruz.
-Ön freni hafifçe kullanıyoruz, yavaşlamanın büyük kısmı bu aşamada arka fren aracılığıyla gerçekleşiyor, çünkü yön verecek olan ön tekerleğin serbest dönmesi gerek.
-Bu aşama pek çok bisikletçinin paniğe kapılıp frenleri olanca gücüyle sıktığı an. Yapılması gereken ise aslında çok basit, bakışları gidilecek olan yerden ayırmamak, bisiklet zaten baktığımız noktaya kendiliğinden gidecektir. Sağa, sola bakmamak şart çünkü amacımız virajdan ve yoldan çıkmak değil. Virajın dönüş noktasında bakışlar virajın çıkışına yönelir. Dikkatli olmak ön lastiği kaymaması için gereklidir.
-Virajın rahatça alınacağı anlaşıldığında frenler bırakılır ve rahatlıkla virajdan çıkılır.
}
Ayrıca el kitabında yazan kuralları aşağıya yazıyorum:
KURALLAR{
Nereye bakıyorsam oraya giderim! Bütün sürücülerin herhalde ilk öğrendikleri kural bu ve bu kural olumlu olumsuz her durumda ve hemen her sporda geçerlidir.
İster bisiklet ister motosiklet isterseniz otomobil kullanın kesinlikle aracınızın yolu tutan ön tarafına değil virajın görülebilen en son uç noktasına bakmanız gereklidir. Bakışı ideal çizgide olan bisikletçinin kendisi de bu çizgide kalır. Virajın dışına bakan bisikletçi virajı içeriden alamaz. Bisikleti götürmek istediğimiz, gitmek istediğimiz yere baktığımız takdirde bisiklet kendiliğinden bakışımızı takip edecektir. Yine bu şekilde bisikletin lastiğinin önü yerine ileriye bakmak satıh değişiminden, engellerden doğacak kötü sürprizlere karşı en iyi çaredir. Gidilecek yere, ileri bakmak sürüş stilini akıcı ve daha verimli yapar.
-Viraja gelmeden zamanında hızı düşürmek, fren yapmak gereklidir.
-Bakışlar virajın içine doğru yöneliyor, ayna kollar yere paralel, zeminin eğimine göre ağırlık noktasını arkaya aktarıyoruz.
-Ön freni hafifçe kullanıyoruz, yavaşlamanın büyük kısmı bu aşamada arka fren aracılığıyla gerçekleşiyor, çünkü yön verecek olan ön tekerleğin serbest dönmesi gerek.
-Bu aşama pek çok bisikletçinin paniğe kapılıp frenleri olanca gücüyle sıktığı an. Yapılması gereken ise aslında çok basit, bakışları gidilecek olan yerden ayırmamak, bisiklet zaten baktığımız noktaya kendiliğinden gidecektir. Sağa, sola bakmamak şart çünkü amacımız virajdan ve yoldan çıkmak değil. Virajın dönüş noktasında bakışlar virajın çıkışına yönelir. Dikkatli olmak ön lastiği kaymaması için gereklidir.
-Virajın rahatça alınacağı anlaşıldığında frenler bırakılır ve rahatlıkla virajdan çıkılır.
}