Veledrome da geçirdiğim 1 gün

mcanb

Forum Bağımlısı
Kayıt
16 Aralık 2008
Mesaj
720
Tepki
917
Şehir
İstanbul
Herkese selam,

Dün takımla beraber Galler'deki Newport veledrome una gittim ve 2 saat antrenman yapma fırsatı buldum. Şu ana kadar bisiklet üzerine yaptığım en zevkli birkaç şeyden biriydi, hatta sanırım en iyisiydi. Aklıma geldikçe yüzümden gülümsemeyi silemiyorum :)

Birkaç resimle beraber antrönörden öğrendiğim birkaç şeyi de size aktarmak istiyorum, resimler sayesinde farklı bir açıdan göstermiş olurum böylece veledromu. Umarım verilen sözler tutulur ve Türkiye'de de 5 6 veledrome yapılır.

Resimlerin aralarında açıklamalarını yapıcam. Kendi resimlerimi henüz alamadım arkadaşımdan, ama bugün yarın alabilirim sanırım, onları da ekleyeceğim sonradan :) Aslında kask kamerasıyla pistin içinden çekim yapmayı planlamıştım ama bisiklet, sürücü, kask ve eldivenler dışında herşey yasak. Ayrıca bunlar olmadan piste çıkış ta yasak!
http://img5.imageshack.us/img5/3964/dsc09884ei.jpg
Bu gittiğim veledromun girişi. Tam olarak ismi bu.

http://img228.imageshack.us/img228/2895/dsc09885.jpg
Kapıdan girdikten sonra hemen bu bisikletler görülüyor. Güzel bir karşılama :)

http://img269.imageshack.us/img269/8616/dsc09886a.jpg
Bu da ilk olarak gördüğüm açı, daha içeri girmemize 1 saat var, bizden öncekiler antrenmana devam ediyor. İlk dikkatimi çeken şey dönüşlerin inanılmaz yüksek olması. Televizyondan anlaşılmıyor ama tepesinden aşağı bakınca yaklaşık 6 m yüksekte olduğunuzu anlıyorsunuz. O yükseklik beni ilk bakışta baya korkuttu. Ama üzerinde giderken yukarı aşağı bakma şansı pek yok öndekine konsantre olmak gerekiyor.

http://img194.imageshack.us/img194/2844/dsc09891.jpg
Resimde görüldüğü gibi farklı renkte çizgiler var pist üzerinde. En alttaki açık mavi kısım pist ile aynı eğimde değil, kısmen daha düz, orada alışmak veya ısınmak için turlar atılıyor. İlk 10 15 turu açık mavide attık. Ahşabın üzerinde gitmek inanılmaz güzel, ahşabın kendine has tıkırtısı ve zincirden gelen ses o kadar :)

İkinci seviye siyah ile kırmızı çizginin arası. Burada artık eğim başlıyor ve hızlanmak gerekiyor. Ve önemli olan hızı koruyup çizgiler arasında kalabilmek. Antrenörün de dediği buydu. Eğer biri sağ sol gitmeye başlarsa direk dışarı alınıyor çünkü eğimdeyken bu çok tehlikeli, özellikle ilk kez girenler için.

Diğer seviye kırmızı ile mavi çizginin arası. Burada giderken gerçekten hızlı olmak gerekiyor çünkü aksi takdirde aşağı kayma riski var. Aynı şekilde belirli bir çizgi üzerinde gitmek gerekiyor çünkü çizgi dışına çıkıldığında kayma riski artıyor. O çizgide kalabilmek için de temponun yüksek tutulması lazım. Resimde pek anlaşılmıyor ama eğer mavi çizginin üzerinde gidiyorsanız, sizin tekerleğinizin yere değdiği kısım, en aşağıdaki açık mavi hattan yaklaşık 2 2,5 m daha yüksekte, oradakilere tepeden bakıyorsunuz. Ben mavinin yaklaşık 1 1.5 m üzerine çıkabildim ama sonradan kayarım korkusu başladı

Birini geçmek için bence en iyi yer (2 saat sonunda kendi fikrim bu) ya düzlükte bir anda sprinte başlamak ya da virajlarda alabildiğine basmak :) Ama virajlarda geçmek zor çünkü herkes oraya gelince gücü arttırıyor yolda kalabilmek için.

Genel olarak pistte gitmeyi çok yıpratıcı buldum, öyle dümdüz yol basarım gider değil, her düzlükten sonra gücü arttırmak gerekiyor ki virajda çizgiyi koruyabilesin, bu nedenle sanki her 10 15 sn de bir kısa süreli atağa kalkıyormuş gibi gücü arttırmak gerekiyor. Bu arada gidonun üst tarafından tutmak yasak, pist üzerinde her şartta alttan tutmamızı söylediler, ağırlık merkezini düşürerek kontrolü arttırmak için.

Bu arada eğer siyah ile kırmızı arasında çok hızlı gidiyorsanız, üzerinizdeki G kuvvetini hissediyorsunuz, yukarılarda o kadar olmuyor ama aşağıda hızlı gitmek çok eylenceli :)

http://img163.imageshack.us/img163/6081/dsc09889j.jpg
Bu pistin komple bir görünümü. İleride bir kişi var tam virajın ortasında. Yüksekliği ordan karşılaştırabilirsiniz :) Bu arada içerideki hava çok kuru, ahşabın korunması içinmiş. 15dk pedal çevirince insanın ağzı burnu kuruyor, durunca da öksürük başlıyor.

http://img683.imageshack.us/img683/4061/dsc09892u.jpg
Bu da pistin altından ortadaki alana geçiş.

Sonuç olarak, veledrome işi inanılmaz zevkli bir iş ve kondisyon için de gördüğüm kadarıyla çoook faydalı. Pist bisikleti ile beraber Yol bisikletçiliğinin de gelişmesi için veledrome yapılması kesinlikle şart. O nedenle bence federasyonun pist bisikleti için yaptığı atılımlar gelecek için çok büyük yatırım. Umarım İsviçre'de madalya kazanan sporcularımız da hedeflendiği gibi Londra 2012 olipmiyatlarına katılabilirler. O zaman futbol, basketbol ve güreşten başka seyredecek şeyimiz olur hem :)

Eğer merak ettiğiniz şeyler varsa kısa tecrübemden edindiğim bilgilerle cevaplamaya çalışırım :)
 
Scudo

Cem Unden

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Şubat 2010
Mesaj
3.436
Tepki
5.370
Şehir
İzmir
Bravo bravo bravo .Sayenizde velodrom tekniği hakkında da bilgi sahibi olduk. ,İngiltere'den bize antremanlarla ilgili daha fazla teknik bilgide verirseniz seviniriz.

Türkiye'ye 8-10 tane beton pist ,Konya ve İzmit'e de birer tane ahşap pist yapsalar yeter sanırım .Anladığım kadarıyla ahşap pistin bakımıda masraflı olacak.Özellikle Paris Bercy'deki tarz çok amaçlı velodromlar yapmaları faydalı olur kanısındayım
 
  • Beğen
Tepkiler: mcanb

mcanb

Forum Bağımlısı
Kayıt
16 Aralık 2008
Mesaj
720
Tepki
917
Şehir
İstanbul
@Ali Gelir

Teşekkürler :) Ekime kadar buradayım, edinebildiğim kadar bilgi edinip aktarmaya devam ederim elimden geldiğince.

Açık havalar betondan yapılabilir ama zaten 3 5 tane yapılacağı için ahşap yapmak en iyi seçim. Eğer standartlara uygun yapılırsa, ve kurallar çok şeyde olduğu gibi esnetilmez ve iyi bakılırsa bakım masrafları düşürülebilir. Hem beton biraz tehlikeli düşen olursa zımpara gibi bütün deri pistin üzerinde kalır.

Adamların kuralları şöyle, bu piste her bisiklet çıkamaz, pistte yamuk hareket eden anında dışarı, antrönörün dediği dışında bişey mi yaptın anında dışarı. En başta söylediği şey de başkalarına şov yapmaya kalkmayın dı :) Bu bizim millet için özellikle önemli olur sanırım.

Bu arada bisikletleri 2 saatliğine 7£ a kiraladık. Birkaç kişinin kendi pist bisikletleri vardı onlar hariç herkes kiraladı. 7£ yaklaşık 15 16 tl, hiçbişey değil. Pinarello pist bisikleti kullanmış oldum :) Yani Türkiye de pist yapıldımı makul bir fiyata bisiklet te kiralanabilmeli.

Aslında pist yapılsın da nası olursa olsun :) İstanbul civarında yapılırsa her hafta giderim kesinlikle!!!!
 
Kayıt
10 Haziran 2010
Mesaj
36
Tepki
6
Şehir
Ankara / Eryaman
Arkadaşlar, ben bu forumdaki fotoğrafların hiçbirisini göremiyorum. İşyerinde de aynı, evdeki bilgisayarda da. Bende mi bir sorun var,yoksa forumla ilgili bir şey mi acaba? Büyük bir hevesle açıyorum konuları, sonra büyük hüsran. Bilgilendirirseniz sevinirim, hoşçakalın.
 

Cem Unden

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Şubat 2010
Mesaj
3.436
Tepki
5.370
Şehir
İzmir
Firefox yükle öyle dene. Eğer çalışıyorsa Explorer ayarlarında sorun var demektir.Diğer sitelerde de aynı sorun var mı?
 

mcanb

Forum Bağımlısı
Kayıt
16 Aralık 2008
Mesaj
720
Tepki
917
Şehir
İstanbul
@Umut YALÇIN

Fotoğraflara sağ tıklayıp resimlerin konumlarını kopyalamayı deneyin. Sonra onu site adresi yazar gibi yapıştırın, o zaman görebilirsiniz belki :/ O şekilde görebilirsiniz belki, ben de pek anlamam bu işlerden açıkçası :/
 

mcanb

Forum Bağımlısı
Kayıt
16 Aralık 2008
Mesaj
720
Tepki
917
Şehir
İstanbul
Bu arada unutmuşum yazmayı, bu pist 250m uzunluğundaydı. 250 m olanların viraj eğimi yaklaşık 45 dereceymiş. Pist uzadıkça 33dereceye kadar düşüyormuş 500m uzunluğundaki pistlerde.
 

Raven_35

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Kasım 2006
Mesaj
2.340
Tepki
1.898
250mt pistler sürüş olarak en heyecenlısı olmalı,dediğiniz gibi viraj eğimi daha yüksek ve viraj çemberinin çapı en düşük olan pist türü.Virajlardaki hissedilen g çok güzel olmalı.Bir de virajlarda tahta pistlerde değişik bir ses çıkıyor.Düz giderken değilde ses virajlarda değişiyor.Hem sürmesi hem de izlemesi zevkli bir disiplin.Yazı için teşekkürler.
 

mcanb

Forum Bağımlısı
Kayıt
16 Aralık 2008
Mesaj
720
Tepki
917
Şehir
İstanbul
Yeni resimleri almaya başladım
http://img704.imageshack.us/img704/4425/dsc04779o.jpg
Bu resimde eğim belli oluyor baya, bu arkadaş ta baya hızlı, zemine dimdik basabiliyor :)

http://img692.imageshack.us/img692/6402/dsc04802v.jpg
Bu resimde kırmızı kasklı arkadaş çok iyiymiş diyorlar :p Öndeki arkadaşımın ayaklarındaki kırmızı Converse ayakkabılar var çünkü kiralanan bisikletlerde sadece Look Delta kaller kullanılabiliyordu, yoksa tek çözüm toe clip pedal kullanmak.

http://img256.imageshack.us/img256/1859/dsc04742n.jpg
Bu arkadaşımın kendi bisikleti, çok sade ve çok güzel bir bisiklet. Kadro Dolan, geri kalanlar Campagnolo ve Sugino karışımı
 

serkan hilal

Forum Bağımlısı
Kayıt
17 Haziran 2010
Mesaj
900
Tepki
669
Şehir
İZMİR/Bornova
@mcanb

7€ hiç bişi değil ama o Türkiyede 70€ olur bunuda biliyorsun değilmi... neden adamın orda 1 aylık maaşı ile bizim burda 3 ay krallar gibi tatil yapıyor... Türkiye şartlarında 7€ = 70€ bunu bilerek davranın :D:D
 
  • Beğen
Tepkiler: mcanb

mcanb

Forum Bağımlısı
Kayıt
16 Aralık 2008
Mesaj
720
Tepki
917
Şehir
İstanbul
@serkan hilal

Yok ya 7=70 nerden çıktı :) 70€ para verince Türkiye de 2 günlük araba kiralanıyor, kiralanan bisikletlerin son model karbon olmasına gerek yok, giriş seviye Fuji pist bisikletlerinin fiyatı £ 350 civarı. Federasyon getirtsin hadi vergi falan filan, 400 500€ arası bir paraya. Saatine 70€ ya bisiklet kiralayacaksa boşuna velodrome yapmasın. Istanbul F1 pistine döner orası o zaman. Hem zaten federasyonun amacı kar yapmak değil, yanlış mı?
 
  • Beğen
Tepkiler: bfatih

bislet

Daimi Üye
Kayıt
29 Temmuz 2008
Mesaj
342
Tepki
229
Şehir
türkiye
Pistin neden düz daire değilde köşeli yapıldığını merak ettim.
 

mcanb

Forum Bağımlısı
Kayıt
16 Aralık 2008
Mesaj
720
Tepki
917
Şehir
İstanbul
@bislet

Köşeli derken eğimliyi kasdettiysen nedeni dönüşlerde yavaşlamamak için. Bu sayede düz yoldaki hızını koruyarak dönebiliyorsun.
 

Aziz Özkan

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Mart 2010
Mesaj
792
Tepki
468
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Corratec
keşke burda da olsa böyle şeyler . teşekkürler paylaşım için
 
  • Beğen
Tepkiler: mcanb

serkan hilal

Forum Bağımlısı
Kayıt
17 Haziran 2010
Mesaj
900
Tepki
669
Şehir
İZMİR/Bornova
@mcanb

sen anlamamışsın demek istediğimi... Avrupada ki 7€ luk bir tercih zevk in, Türkiyede de 7€ olacağınımı sanıyorsun!!!... Dostum burası TÜRKİYE yemeden yedirmezler burda... 7€ olması imkansız burada yapmazlar yapamazlar....

unutmayın ki TÜRKİYE sınırlarında yaşıyoruz....
 
  • Beğen
Tepkiler: nuhcan

mcanb

Forum Bağımlısı
Kayıt
16 Aralık 2008
Mesaj
720
Tepki
917
Şehir
İstanbul
@serkan hilal

Ne diyeyim bilemedim, dediğin gibi olsun. Ama olaya bakış açın bence biraz yanlış. 7 olmaz ama 70 hiç olmaz. Ayrıca federasyon ticari kuruluş değil ki.
 
  • Beğen
Tepkiler: bfatih

serkan hilal

Forum Bağımlısı
Kayıt
17 Haziran 2010
Mesaj
900
Tepki
669
Şehir
İZMİR/Bornova
@mcanb

o zaman kardeş şunu düşün... FEDERASYON TİCARİ KURULUŞ DEİL DİYORSUN...

o zaman FUTBOL denilen oyunun bilet fiyatlarınında aynı olması lazım oda bir federasyon

BASKETBOL HENTBOL hepsinin aynı olması lazım...

YOK öyle birşey kardeşşşşş

Avrupada adam 1 aylık maaşı ile senin memleketinde 3 ay 5 yıldızlı otel de paşalar gibi tatil yaparken... fiyatların aynı olmasını bekleme....
 
  • Beğen
Tepkiler: nuhcan

yasin cb

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Haziran 2005
Mesaj
1.144
Tepki
1.568
Şehir
üsküdar
@serkan hilal

Tamamda futbol, basketbol , voleybol gibi karşılaşmaların bilet fiyatlarını federasyonları değil klüpleri belirler. Eğer veledromu işletmek için başkasına vermediği sürece Federasyon kar yapmadan sadece giderlerini karşılayacak şekilde fiyatlarını belirler kanısındayım. Tabii buna Veledromu kullanacak kişi sayısının faktörünü de eklemek lazım, belki 7€ ile çevirmezler ama 70€ da olamaz.

Fotoğrafları ve edindiği tecrübeyi paylaşan arkadaşa teşekkürler. :in: