Herkese selam,
Dün takımla beraber Galler'deki Newport veledrome una gittim ve 2 saat antrenman yapma fırsatı buldum. Şu ana kadar bisiklet üzerine yaptığım en zevkli birkaç şeyden biriydi, hatta sanırım en iyisiydi. Aklıma geldikçe yüzümden gülümsemeyi silemiyorum
Birkaç resimle beraber antrönörden öğrendiğim birkaç şeyi de size aktarmak istiyorum, resimler sayesinde farklı bir açıdan göstermiş olurum böylece veledromu. Umarım verilen sözler tutulur ve Türkiye'de de 5 6 veledrome yapılır.
Resimlerin aralarında açıklamalarını yapıcam. Kendi resimlerimi henüz alamadım arkadaşımdan, ama bugün yarın alabilirim sanırım, onları da ekleyeceğim sonradan Aslında kask kamerasıyla pistin içinden çekim yapmayı planlamıştım ama bisiklet, sürücü, kask ve eldivenler dışında herşey yasak. Ayrıca bunlar olmadan piste çıkış ta yasak!
http://img5.imageshack.us/img5/3964/dsc09884ei.jpg
Bu gittiğim veledromun girişi. Tam olarak ismi bu.
http://img228.imageshack.us/img228/2895/dsc09885.jpg
Kapıdan girdikten sonra hemen bu bisikletler görülüyor. Güzel bir karşılama
http://img269.imageshack.us/img269/8616/dsc09886a.jpg
Bu da ilk olarak gördüğüm açı, daha içeri girmemize 1 saat var, bizden öncekiler antrenmana devam ediyor. İlk dikkatimi çeken şey dönüşlerin inanılmaz yüksek olması. Televizyondan anlaşılmıyor ama tepesinden aşağı bakınca yaklaşık 6 m yüksekte olduğunuzu anlıyorsunuz. O yükseklik beni ilk bakışta baya korkuttu. Ama üzerinde giderken yukarı aşağı bakma şansı pek yok öndekine konsantre olmak gerekiyor.
http://img194.imageshack.us/img194/2844/dsc09891.jpg
Resimde görüldüğü gibi farklı renkte çizgiler var pist üzerinde. En alttaki açık mavi kısım pist ile aynı eğimde değil, kısmen daha düz, orada alışmak veya ısınmak için turlar atılıyor. İlk 10 15 turu açık mavide attık. Ahşabın üzerinde gitmek inanılmaz güzel, ahşabın kendine has tıkırtısı ve zincirden gelen ses o kadar
İkinci seviye siyah ile kırmızı çizginin arası. Burada artık eğim başlıyor ve hızlanmak gerekiyor. Ve önemli olan hızı koruyup çizgiler arasında kalabilmek. Antrenörün de dediği buydu. Eğer biri sağ sol gitmeye başlarsa direk dışarı alınıyor çünkü eğimdeyken bu çok tehlikeli, özellikle ilk kez girenler için.
Diğer seviye kırmızı ile mavi çizginin arası. Burada giderken gerçekten hızlı olmak gerekiyor çünkü aksi takdirde aşağı kayma riski var. Aynı şekilde belirli bir çizgi üzerinde gitmek gerekiyor çünkü çizgi dışına çıkıldığında kayma riski artıyor. O çizgide kalabilmek için de temponun yüksek tutulması lazım. Resimde pek anlaşılmıyor ama eğer mavi çizginin üzerinde gidiyorsanız, sizin tekerleğinizin yere değdiği kısım, en aşağıdaki açık mavi hattan yaklaşık 2 2,5 m daha yüksekte, oradakilere tepeden bakıyorsunuz. Ben mavinin yaklaşık 1 1.5 m üzerine çıkabildim ama sonradan kayarım korkusu başladı
Birini geçmek için bence en iyi yer (2 saat sonunda kendi fikrim bu) ya düzlükte bir anda sprinte başlamak ya da virajlarda alabildiğine basmak Ama virajlarda geçmek zor çünkü herkes oraya gelince gücü arttırıyor yolda kalabilmek için.
Genel olarak pistte gitmeyi çok yıpratıcı buldum, öyle dümdüz yol basarım gider değil, her düzlükten sonra gücü arttırmak gerekiyor ki virajda çizgiyi koruyabilesin, bu nedenle sanki her 10 15 sn de bir kısa süreli atağa kalkıyormuş gibi gücü arttırmak gerekiyor. Bu arada gidonun üst tarafından tutmak yasak, pist üzerinde her şartta alttan tutmamızı söylediler, ağırlık merkezini düşürerek kontrolü arttırmak için.
Bu arada eğer siyah ile kırmızı arasında çok hızlı gidiyorsanız, üzerinizdeki G kuvvetini hissediyorsunuz, yukarılarda o kadar olmuyor ama aşağıda hızlı gitmek çok eylenceli
http://img163.imageshack.us/img163/6081/dsc09889j.jpg
Bu pistin komple bir görünümü. İleride bir kişi var tam virajın ortasında. Yüksekliği ordan karşılaştırabilirsiniz Bu arada içerideki hava çok kuru, ahşabın korunması içinmiş. 15dk pedal çevirince insanın ağzı burnu kuruyor, durunca da öksürük başlıyor.
http://img683.imageshack.us/img683/4061/dsc09892u.jpg
Bu da pistin altından ortadaki alana geçiş.
Sonuç olarak, veledrome işi inanılmaz zevkli bir iş ve kondisyon için de gördüğüm kadarıyla çoook faydalı. Pist bisikleti ile beraber Yol bisikletçiliğinin de gelişmesi için veledrome yapılması kesinlikle şart. O nedenle bence federasyonun pist bisikleti için yaptığı atılımlar gelecek için çok büyük yatırım. Umarım İsviçre'de madalya kazanan sporcularımız da hedeflendiği gibi Londra 2012 olipmiyatlarına katılabilirler. O zaman futbol, basketbol ve güreşten başka seyredecek şeyimiz olur hem
Eğer merak ettiğiniz şeyler varsa kısa tecrübemden edindiğim bilgilerle cevaplamaya çalışırım
Dün takımla beraber Galler'deki Newport veledrome una gittim ve 2 saat antrenman yapma fırsatı buldum. Şu ana kadar bisiklet üzerine yaptığım en zevkli birkaç şeyden biriydi, hatta sanırım en iyisiydi. Aklıma geldikçe yüzümden gülümsemeyi silemiyorum
Birkaç resimle beraber antrönörden öğrendiğim birkaç şeyi de size aktarmak istiyorum, resimler sayesinde farklı bir açıdan göstermiş olurum böylece veledromu. Umarım verilen sözler tutulur ve Türkiye'de de 5 6 veledrome yapılır.
Resimlerin aralarında açıklamalarını yapıcam. Kendi resimlerimi henüz alamadım arkadaşımdan, ama bugün yarın alabilirim sanırım, onları da ekleyeceğim sonradan Aslında kask kamerasıyla pistin içinden çekim yapmayı planlamıştım ama bisiklet, sürücü, kask ve eldivenler dışında herşey yasak. Ayrıca bunlar olmadan piste çıkış ta yasak!
http://img5.imageshack.us/img5/3964/dsc09884ei.jpg
Bu gittiğim veledromun girişi. Tam olarak ismi bu.
http://img228.imageshack.us/img228/2895/dsc09885.jpg
Kapıdan girdikten sonra hemen bu bisikletler görülüyor. Güzel bir karşılama
http://img269.imageshack.us/img269/8616/dsc09886a.jpg
Bu da ilk olarak gördüğüm açı, daha içeri girmemize 1 saat var, bizden öncekiler antrenmana devam ediyor. İlk dikkatimi çeken şey dönüşlerin inanılmaz yüksek olması. Televizyondan anlaşılmıyor ama tepesinden aşağı bakınca yaklaşık 6 m yüksekte olduğunuzu anlıyorsunuz. O yükseklik beni ilk bakışta baya korkuttu. Ama üzerinde giderken yukarı aşağı bakma şansı pek yok öndekine konsantre olmak gerekiyor.
http://img194.imageshack.us/img194/2844/dsc09891.jpg
Resimde görüldüğü gibi farklı renkte çizgiler var pist üzerinde. En alttaki açık mavi kısım pist ile aynı eğimde değil, kısmen daha düz, orada alışmak veya ısınmak için turlar atılıyor. İlk 10 15 turu açık mavide attık. Ahşabın üzerinde gitmek inanılmaz güzel, ahşabın kendine has tıkırtısı ve zincirden gelen ses o kadar
İkinci seviye siyah ile kırmızı çizginin arası. Burada artık eğim başlıyor ve hızlanmak gerekiyor. Ve önemli olan hızı koruyup çizgiler arasında kalabilmek. Antrenörün de dediği buydu. Eğer biri sağ sol gitmeye başlarsa direk dışarı alınıyor çünkü eğimdeyken bu çok tehlikeli, özellikle ilk kez girenler için.
Diğer seviye kırmızı ile mavi çizginin arası. Burada giderken gerçekten hızlı olmak gerekiyor çünkü aksi takdirde aşağı kayma riski var. Aynı şekilde belirli bir çizgi üzerinde gitmek gerekiyor çünkü çizgi dışına çıkıldığında kayma riski artıyor. O çizgide kalabilmek için de temponun yüksek tutulması lazım. Resimde pek anlaşılmıyor ama eğer mavi çizginin üzerinde gidiyorsanız, sizin tekerleğinizin yere değdiği kısım, en aşağıdaki açık mavi hattan yaklaşık 2 2,5 m daha yüksekte, oradakilere tepeden bakıyorsunuz. Ben mavinin yaklaşık 1 1.5 m üzerine çıkabildim ama sonradan kayarım korkusu başladı
Birini geçmek için bence en iyi yer (2 saat sonunda kendi fikrim bu) ya düzlükte bir anda sprinte başlamak ya da virajlarda alabildiğine basmak Ama virajlarda geçmek zor çünkü herkes oraya gelince gücü arttırıyor yolda kalabilmek için.
Genel olarak pistte gitmeyi çok yıpratıcı buldum, öyle dümdüz yol basarım gider değil, her düzlükten sonra gücü arttırmak gerekiyor ki virajda çizgiyi koruyabilesin, bu nedenle sanki her 10 15 sn de bir kısa süreli atağa kalkıyormuş gibi gücü arttırmak gerekiyor. Bu arada gidonun üst tarafından tutmak yasak, pist üzerinde her şartta alttan tutmamızı söylediler, ağırlık merkezini düşürerek kontrolü arttırmak için.
Bu arada eğer siyah ile kırmızı arasında çok hızlı gidiyorsanız, üzerinizdeki G kuvvetini hissediyorsunuz, yukarılarda o kadar olmuyor ama aşağıda hızlı gitmek çok eylenceli
http://img163.imageshack.us/img163/6081/dsc09889j.jpg
Bu pistin komple bir görünümü. İleride bir kişi var tam virajın ortasında. Yüksekliği ordan karşılaştırabilirsiniz Bu arada içerideki hava çok kuru, ahşabın korunması içinmiş. 15dk pedal çevirince insanın ağzı burnu kuruyor, durunca da öksürük başlıyor.
http://img683.imageshack.us/img683/4061/dsc09892u.jpg
Bu da pistin altından ortadaki alana geçiş.
Sonuç olarak, veledrome işi inanılmaz zevkli bir iş ve kondisyon için de gördüğüm kadarıyla çoook faydalı. Pist bisikleti ile beraber Yol bisikletçiliğinin de gelişmesi için veledrome yapılması kesinlikle şart. O nedenle bence federasyonun pist bisikleti için yaptığı atılımlar gelecek için çok büyük yatırım. Umarım İsviçre'de madalya kazanan sporcularımız da hedeflendiği gibi Londra 2012 olipmiyatlarına katılabilirler. O zaman futbol, basketbol ve güreşten başka seyredecek şeyimiz olur hem
Eğer merak ettiğiniz şeyler varsa kısa tecrübemden edindiğim bilgilerle cevaplamaya çalışırım