Scudo Sports

V fren

Eski fiyatını bilmiyordum, öğrenince çok verdiğimi düşündüm. Seti 420 lira.

Chain Reaction Cycles'taki incelemeler çok olumlu. İyi tercih mi sizce? 650 liraya Deore BT-T610 da vardı Özceylan'da. Alivio gayet iyi göründüğünden onu seçtim. Bir de Hoprider 500'ün üstündeki Promax frenlerden hiç memnun değildim, her türlü iyi bir upgrade olacak.
Hocam selamlar, Bahsettiğiniz Alivio fren setini geçen seneden beri kullanıyorum. Ayar kaçırmıyor ve tutuşu güzel. Mevsimlik kablo gerginlik ayarını yap devam et hesabı bir alet. Yokuş aşağı v fren ne kadar güven verebilirse o kadar güven veriyor gerisi sürücü tekniği.
 
Scudo
Pabuç kurtarmıyor, ben 3 çeşit denedim.
Sorunlar hep aynı, demek ki bu frenler sorunlu. 35 yıldır V fren ayarlıyorum, ilk kez bir freni ayarlayamadığıma sinir oluyorum. Dandik çelik Bisan Sirano'nun ne olduğu belli olmayan frenini bile ilk denemede ayarlayıp pabuç bitene kadar kullanıyorum, B'twin'de sürekli ayar yapıyorum.
Üşenmeyip Legarda'dan çıkan Logan'ları buna takmam lazım.
benim bisiklette markasız stock fren var kaliteli ne önerirsiniz
 
benim bisiklette markasız stock fren var kaliteli ne önerirsiniz

Frende çok fazla seçenek yok.
Shimano Alivio BR-T4000 fren ayakları yeterince iyi: (link)
Popüler satıcıların çoğunda ve platformlarda bulunuyor. Bazı yerlerde (link) olarak satılıyor, bazı yerlerde ayrı ayrı, (link) ya da (link) olanların hangisi ucuzsa hem ön hem arka için alınabilir, ön alınırsa arkaya, arka alınırsa öne takmak için sadece sağ sol pabuçlar yer değiştiriliyor. Fiyatlar bu kadar yükselmeden önce Shimano pabucun iki katı fiyata alınabiliyordu, pabuç yenileme zamanı beraberinde pabuç da geldiğinden fren ayağı yükseltmek için ideal zaman oluyordu ama fark epey açıldı şimdi.
Logan'lar da fena değil ama satan yer bilmiyorum. (link)'lar ((link)) çok hesaplı ama fazla esniyor, frende istediğim netliği sunamıyor. Hesaplı ünlü markalardan (link), (link), (link) var ama hiçbirini kullanmadım. Corelli bazı modellerinde Promax kullanıyor. (link)'un ayakları neredeyse Alivio fiyatına ama kalite olarak Alhonga'nın dengi. Fiyatı çeyreğine düşürseler alternatif olarak görebilirdim.
Pabuçları da diğer konuda yazdım: Kaliteli V fren papucu hangisi?
 
V fren devri bitti mi sizce arkadaşlar ?
Yani bir kaç yıl sonra da parçaları şuan olduğu gibi kolayca bulunacak mı ?
 
V fren devri bitti mi sizce arkadaşlar ?
Yani bir kaç yıl sonra da parçaları şuan olduğu gibi kolayca bulunacak mı ?

Bitmedi
Bulunacak

Yeni bisikletlerde disk frene eğilim mutlaka artacak ama V kullanımının tamamen bitmesi ya da parçalarının ortadan kalkması çok zor, çok uzun zaman ister.
Şu anda çubuk fren malzemeleri de cantilever malzemeleri de bulunuyor mesela. Özellikle bisikleti işi, ulaşımı için kullananlar 10, 15, 20 yıllık bisikletlerini parça sıkıntısı çekmeden kullanıyor.
 
Bitmedi
Bulunacak

Yeni bisikletlerde disk frene eğilim mutlaka artacak ama V kullanımının tamamen bitmesi ya da parçalarının ortadan kalkması çok zor, çok uzun zaman ister.
Şu anda çubuk fren malzemeleri de cantilever malzemeleri de bulunuyor mesela. Özellikle bisikleti işi, ulaşımı için kullananlar 10, 15, 20 yıllık bisikletlerini parça sıkıntısı çekmeden kullanıyor.
Barış abi bu 105 setleri hala üretimi yapılıyor mu? Hangi V fren iyidir kötüdür hiç bir bilgim yok maalesef lakin bir arkadaşım da gaint yol bisikleti mevcut, 105 seti var fakat yakınıyordu kendisi. Bazı insanlar neden V frene bu kadar soğuk bakıyor? Eskiden bildiğim kadarı ile disk frenler bu kadar yayın değildi ve disk fren çıkana kadar kimsenin V fren den şikayet ettiğini hatırlamıyorum.
 
Bitmedi
Bulunacak

Yeni bisikletlerde disk frene eğilim mutlaka artacak ama V kullanımının tamamen bitmesi ya da parçalarının ortadan kalkması çok zor, çok uzun zaman ister.
Şu anda çubuk fren malzemeleri de cantilever malzemeleri de bulunuyor mesela. Özellikle bisikleti işi, ulaşımı için kullananlar 10, 15, 20 yıllık bisikletlerini parça sıkıntısı çekmeden kullanıyor.
Cevapladığınız için teşekkürler
 
MTB alemi çok büyük bir alem. Ekstrem kullanmayan, atlayıp zıplamayan, çamura girmeyen, çok dik yokuşlardan inmeyen, güçlü frenaja ihtiyacı olmayan "tatlı su MTB'cisi" kitle her zaman olacağına göre, ucuz ve ayarlaması basit bir seçenek olarak V-fren varlığını ebediyen korur diye düşünüyorum.

Yol bisikletinde disk fren ise gereksiz bence. Gereksiz teferruat. Sanırım karbon jant kullananlar kaliper fren kullanmaktan çekiniyorlar. Jantın fren yüzeyleri pürüzlü yapılmışsa yumuşak pabuçlarla çemberleri çok sıkmadan frenlemek mümkün olur aslında.
 
  • Beğen
Tepkiler: StanicEnemy
MTB alemi çok büyük bir alem. Ekstrem kullanmayan, atlayıp zıplamayan, çamura girmeyen, çok dik yokuşlardan inmeyen, güçlü frenaja ihtiyacı olmayan "tatlı su MTB'cisi" kitle her zaman olacağına göre, ucuz ve ayarlaması basit bir seçenek olarak V-fren varlığını ebediyen korur diye düşünüyorum.

Yol bisikletinde disk fren ise gereksiz bence. Gereksiz teferruat. Sanırım karbon jant kullananlar kaliper fren kullanmaktan çekiniyorlar. Jantın fren yüzeyleri pürüzlü yapılmışsa yumuşak pabuçlarla çemberleri çok sıkmadan frenlemek mümkün olur aslında.
Bilmediğim için soruyorum, neden yol bisikletlerin de genellik ile V fren tercih ediliyor?
 
@StanicEnemy Çünkü disk'e kıyasla hafif ve ayarı basit. Yol bisikletleri MTB'ler gibi güçlü frenaja ihtiyaç da duymuyorlar zaten. Yani duyuyorsan orada bir yanlış var demektir. Bir yol bisikletçisi ani frenleme gerekebilecek yerde 40 km/h ile gitmemelidir mesela.

Yol'da disk frenin gerektiği tek durum oluyor, o da yağmur. Pabuçlar ne kadar iyi olursa olsun, ıslanmış fren yüzeyini iyi tutamıyorlar.
 
Barış abi bu 105 setleri hala üretimi yapılıyor mu? Hangi V fren iyidir kötüdür hiç bir bilgim yok maalesef lakin bir arkadaşım da gaint yol bisikleti mevcut, 105 seti var fakat yakınıyordu kendisi. Bazı insanlar neden V frene bu kadar soğuk bakıyor? Eskiden bildiğim kadarı ile disk frenler bu kadar yayın değildi ve disk fren çıkana kadar kimsenin V fren den şikayet ettiğini hatırlamıyorum.

(link) güncel seri olarak hala üretiliyor. Önceki 105'ler ve diğer serilerin frenleri de öyle.
 
  • Beğen
Tepkiler: Can Çelik
V fren devri bitti mi sizce arkadaşlar ?
Yani bir kaç yıl sonra da parçaları şuan olduğu gibi kolayca bulunacak mı ?
V freni ayarlamak için çamaşır mandalı gibi ürünler üretildi, janta mandalı takıyorsunuz fren balatasını gevşettikten sonra, balata mandalın üzerine oturunca doğru şeklini almış oluyor, siz de geri sıkıyorsunuz. Size sadece 1 tane alyan anahtarı gerekiyor. Ayarı çok kolay. Tabii, jant profilinin de düzgün olması gerekiyor ama disk frenle de bozuk akortlu jantın sıkıntısını yaşarsınız, o konuda aralarında çok fark yok.
 
Geçenlerde pro takımların kullandığı seviyede bir "über üst" seviye bisikletle tur atma fırsatım oldu. Hani şu 6.5 kilo olan bisikletlerden.
Üzerinde Duraace set vardı, V frenli. O bisikleti kullanınca V fren hakkında bildiklerimi sorgulamam gerekti :) (bu arada bisiklette geri kalan her şey de muazzamdı)

Hem disk, hem V frenli bisiklet kullanıcısı olarak, disk frenden bile daha iyi tutan böyle bir bisiklet freni görmemiştim.
Her şeyin daha iyisi olabiliyormuş. Halen hatırladıkça şaşırıyorum. Yani V freni kesinlikle gömmemek lazım 🙃
 
Son düzenleme:
Hem disk, hem V frenli bisiklet kullanıcısı olarak, disk frenden bile daha iyi tutan böyle bir bisiklet freni görmemiştim.
Komşu, jantların akortu da iyi olunca fren iyi tutuyor. Disk frende de zaten gevşek akort edilirse tel koparma var. Aslında benzerler ama v frenin kuvvet yolu daha büyük. Bunu Delta'da çalışan eski milli bisikletçi anlatmıştı da zamanında ikna olmamıştım. :)
 
@Özcan Kaliperler iyi ayarlanırsa, jantın fren yüzeyleri pürüzlüyse, pabuçlar yumuşaksa fazla fazla yetecek frenaj sağlanıyor. Kullandığınız bisiklet bu şartları kusursuz sağlıyormuş anlaşılan.
 
  • Beğen
Tepkiler: Özcan
V fren devri bitti mi sizce arkadaşlar ?
Yani bir kaç yıl sonra da parçaları şuan olduğu gibi kolayca bulunacak mı ?
bitmedi, bitmez de.
bitmesin zaten. disk frenin tripleriyle uğraşılmaz. kullanmadım, kullanmam da.
 
Geri