Scudo Sports

V fren

Legarda'ların frenlerinde metal bir tel parçası fren bacağının arka tarafında bacak boyunca uzanıyor olmalı hatırladığım kadarıyla. Bacağın açık durmasını sağlamak amacıyla varlık gösteriyor kendisi. Hatta o sıktığınız vida da teli ittirerek bacağın açılmasını sağlar.
 
Scudo
@CeRKeZ Öyle bir tel yok maalesef. Önceki bisikletimde vardı öyle bir şey hatırlıyorum da bunda yok. Fren bacağının arkası boş. Vidaları da normal vida değil bu arada 2.5 alyanla ayarlanan cinsten.
 
  • Beğen
Tepkiler: CeRKeZ
Bacağın içinde kadrodaki ayağa sarılı olarak hatırlıyorum ben de sanki. Tektro v fren bulabilirseniz giant tan trek e sedona ya kadar bir çok marka tercih ediyor. Çok basit bir yapısı var.
 
  • Beğen
Tepkiler: ExKyotoo
@CeRKeZ Öyle bir tel yok maalesef. Önceki bisikletimde vardı öyle bir şey hatırlıyorum da bunda yok. Fren bacağının arkası boş. Vidaları da normal vida değil bu arada 2.5 alyanla ayarlanan cinsten.
Evet alyan olanlarında tel yoktu onlara ekstra bir işlem yapılamıyor maalesef ama onlarda hiç bahsettiğiniz problemi yaşamadım açıkçası.
 
  • Beğen
Tepkiler: ExKyotoo
Fotoğraf ekleyeyim;
IMG-1587.JPGIMG-1588.JPG
@CeRKeZ Ben de pek anlam veremedim. Fren ayarı bilmiyorum desem öyle değil. Bir sürü video izledim tek tek adım adım öğrendim. Ne yaptıysam istediğimi alamadım bu ayaklardan. Videolardaki kaliteli bacakların 2 vida hareketiyle ayarlanması beni tav ediyor artık :)
 
Fotoğraf ekleyeyim;
254899 dosyayı görüntüle254900 dosyayı görüntüle
@CeRKeZ Ben de pek anlam veremedim. Fren ayarı bilmiyorum desem öyle değil. Bir sürü video izledim tek tek adım adım öğrendim. Ne yaptıysam istediğimi alamadım bu ayaklardan. Videolardaki kaliteli bacakların 2 vida hareketiyle ayarlanması beni tav ediyor artık :)
Bazen bir taraftaki vidayı ne kadar sıksam da istediğim gibi bir açıklık elde edemiyordum. Ben de bu durumda karşı tarafın vidasını biraz gevşetiyordum problem öyle çözülüyordu. İsterseniz bir de öyle deneyin. Bu arada bahsi geçen tel burada bacağın en altındaki yuvarlak kısmın içerisinde kalıyor ancak ona müdahale edilemiyor maalesef :D
 
@CeRKeZ vida ayarını artık tanıdığım için ince ayar yapabiliyorum o kadar zor olmuyor ama uğraştırıyor. Sol ön bacağı ayarlıyorum sadece o da milimlik ve 1'e 4 gibi bir oranda cevap veriyor. Tabi bu yine de fren kuvvetini düzeltmiyor. Bakalım daha ne kadar gidecek. Hemen değiştirirmiyim bilmiyorum para harcayasım gelmiyor aslında. Diğer yandan da almazsam fiyat avantajını kaçırmış olurum malum fiyatlarımız durmuyor. İkilemdeyim henüz.
 
@CeRKeZ vida ayarını artık tanıdığım için ince ayar yapabiliyorum o kadar zor olmuyor ama uğraştırıyor. Sol ön bacağı ayarlıyorum sadece o da milimlik ve 1'e 4 gibi bir oranda cevap veriyor. Tabi bu yine de fren kuvvetini düzeltmiyor. Bakalım daha ne kadar gidecek. Hemen değiştirirmiyim bilmiyorum para harcayasım gelmiyor aslında. Diğer yandan da almazsam fiyat avantajını kaçırmış olurum malum fiyatlarımız durmuyor. İkilemdeyim henüz.

Alabiliyorsan kesinlikle shimano v fren ayaklarını al. Ben de eskiden no name fren ayakları vardı. Sürekli ayar kaçırır, bir tarafı tutarkan bir tarafı fren yüzeyine sürterdi. Deore lx e yükseldim rahatladım. Artık bir kere ayar yapsam bile ayarı kolay kolay kaçmıyor. Ayrıca fren bacaklarının rijitliğinden dolayı fren kalitesi (fren kolunu çektiğin anda aldığın tepkide) oldukça iyileşme aldım.
 
20210202_092011.jpg
İyi günler forumdaşlar. Bu pulların sırası doğru mu uzun süredir değişmiyordum unutmuşum. Büyük parçaların düz tabanlı olan kısımlarını doğru yerleştirdim onu biliyorum sadece sırası doğru mu?
 
Fren iç kablosu değiştireceğim. Gres kullanmam gerekiyor mu? Bilgi kirliliğine denk geldim de. Bisiklet kullanımdaysa gres gerekli değil, uzun süre yatacaksa greslenmeli diye bir şey duydum bir de.
Ek olarak fren ayaklarının takıldığı yere de gres lazım mı? Ona göre satın alacağım.
Bir de iç kablo değiştirirken dış kabloyu da değiştirmek gerekli değildir umarım?
 
Fren iç kablosu değiştireceğim. Gres kullanmam gerekiyor mu? Bilgi kirliliğine denk geldim de. Bisiklet kullanımdaysa gres gerekli değil, uzun süre yatacaksa greslenmeli diye bir şey duydum bir de.
Ek olarak fren ayaklarının takıldığı yere de gres lazım mı? Ona göre satın alacağım.
Bir de iç kablo değiştirirken dış kabloyu da değiştirmek gerekli değildir umarım?
Yağlanmasında fayda var shimano wet Lube veya Dry Lube yağlarını kablo içi için tavsiye etmiş ama greste olur.
Ben kullansam da yatsa da yağlı bırakırım. Her iç değişiminde dış şart değil ama arada hepsinin birlikte değişmesinde fayda var.
Würth ün silikon gresini papuçları hariç saydığınız her noktaya uygulayabilirsiniz.
Bu arada bu konuya v frenin hidrolik disk frenden daha mantıklı olduğunu yazmışım daha önce net söylüyorum halt etmişim. Tek avantajı bir nebze hafif olması. Adamlar en üst segment yarış bisikletlerinde bile disk fren tercih ediyor artık.
 
Yağlanmasında fayda var shimano wet Lube veya Dry Lube yağlarını kablo içi için tavsiye etmiş ama greste olur.
Ben kullansam da yatsa da yağlı bırakırım. Her iç değişiminde dış şart değil ama arada hepsinin birlikte değişmesinde fayda var.
Würth ün silikon gresini papuçları hariç saydığınız her noktaya uygulayabilirsiniz.
Bu arada bu konuya v frenin hidrolik disk frenden daha mantıklı olduğunu yazmışım daha önce net söylüyorum halt etmişim. Tek avantajı bir nebze hafif olması. Adamlar en üst segment yarış bisikletlerinde bile disk fren tercih ediyor artık.
Zincir yağı da kullanabiliyorsak hiç gres almakla uğraşmayayım. Açıkçası çok ünlü marka aramıyorum en fazla 15-20 liraya bulursam alırım diyordum. Kendim değiştireceğim için hiç dış kabloya el atmak istemiyorum, iç yeterince uğraştırır beni.
V-Hidrolik karşılaştıracaksak hidrolik için yeni nesil tam teknolojik, verimi yüksek araç, v freni de bildiğimiz tam mekanik, klasik araç diye betimlerdim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Samet M.
Arkadaşlar umarım düşündüğüm şey değildir??? Yardım lazım şu an. Ön freni tertemiz yaptık arkada karşıma çıkan şeye bakın.
IMG-1739.JPG IMG-1738.JPG
 
Arkadaşlar umarım düşündüğüm şey değildir??? Yardım lazım şu an. Ön freni tertemiz yaptık arkada karşıma çıkan şeye bakın.
255583 dosyayı görüntüle 255584 dosyayı görüntüle
@Cambaz
Sorunu çözdüm. Başta kadronun fren yuvası koptu sanmıştım, meğerse fren ayağı yuva vidası, ayak vidasıyla kaynamış aynı anda yerinden çıkmış. Büyük ihtimalle fren ayağı vidasını aşırı sıkmışlar, ki ben de yavaş yavaş asıldım en son tüm gücümü kullandım gibi bir şeydi. Ayak vidası ile ayak yuvası aynı anda dönüp fren yuvasından çıkmışlar. Hazır ayak elimde kalmışken oturdum vidaları bir taraftan penseyle, diğer taraftan alyanla sıkıştırıp açmaya çalıştım olmadı. Ayak vidasının arasında hafif boşluk kalmıştı biraz zincir yağımdan damlatıp beklettim. Daha sonra tekrar denedim en sonunda ayak vidası ile ayak yuvasını ayırabildim. Fren yuvasının vidasını penseyle döndüre döndüre kadroya tekrar sabitledim, yeni fren ayağını üstüne monte ettim. Kadro yuvası koptu sandım panikledim hemen buraya yazayım dedim kusura bakmayın. Büyük bir sorun değilmiş ama başına gelen olursa böyle çözdüm ben, umarım açıklayabilmişimdir.
 
Son düzenleme:
@Cambaz
Sorunu çözdüm. Başta kadronun fren yuvası koptu sanmıştım, meğerse fren ayağı yuva vidası, ayak vidasıyla kaynamış aynı anda yerinden çıkmış. Büyük ihtimalle fren ayağı vidasını aşırı sıkmışlar, ki ben de yavaş yavaş asıldım en son tüm gücümü kullandım gibi bir şeydi. Ayak vidası ile ayak yuvası aynı anda dönüp fren yuvasından çıkmışlar. Bir taraftan penseyle, diğer taraftan alyanla sıkıştırıp açmaya çalıştım olmadı. Ayak vidasının arasında hafif boşluk kalmıştı biraz zincir yağımdan damlatıp beklettim. Daha sonra tekrar denedim en sonunda ayak vidası ile ayak yuvasını ayırabildim. Fren yuvasının vidasını penseyle döndüre döndüre kadroya tekrar sabitledim, yeni fren ayağını üstüne monte ettim. Kadro yuvası koptu sandım panikledim hemen buraya yazayım dedim kusura bakmayın. Büyük bir sorun değilmiş ama başına gelen olursa böyle çözdüm ben, umarım açıklayabilmişimdir.
Ne kuvvet varmış sende . Kadroyu koparacakmışsın.
 
  • Beğen
Tepkiler: amasseia
Ne kuvvet varmış sende . Kadroyu koparacakmışsın.
Hocam vidalar sıkışmış meğerse ne yapayım :) Vida ayırmayı fren bacağının üstünde yaptım zaten öyle elde kaldığı için :) böylesini de beklemiyordum tabi. Neyse ki zararsız atlattım şu an.
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
@Cambaz
Sorunu çözdüm. Başta kadronun fren yuvası koptu sanmıştım, meğerse fren ayağı yuva vidası, ayak vidasıyla kaynamış aynı anda yerinden çıkmış. Büyük ihtimalle fren ayağı vidasını aşırı sıkmışlar, ki ben de yavaş yavaş asıldım en son tüm gücümü kullandım gibi bir şeydi. Ayak vidası ile ayak yuvası aynı anda dönüp fren yuvasından çıkmışlar. Hazır ayak elimde kalmışken oturdum vidaları bir taraftan penseyle, diğer taraftan alyanla sıkıştırıp açmaya çalıştım olmadı. Ayak vidasının arasında hafif boşluk kalmıştı biraz zincir yağımdan damlatıp beklettim. Daha sonra tekrar denedim en sonunda ayak vidası ile ayak yuvasını ayırabildim. Fren yuvasının vidasını penseyle döndüre döndüre kadroya tekrar sabitledim, yeni fren ayağını üstüne monte ettim. Kadro yuvası koptu sandım panikledim hemen buraya yazayım dedim kusura bakmayın. Büyük bir sorun değilmiş ama başına gelen olursa böyle çözdüm ben, umarım açıklayabilmişimdir.
Aman diş atlamamaya bak aşırı vida sıkmanın böyle bir riski vardır eğer başına gelirse çözümü helicoildir.
 
  • Beğen
Tepkiler: ExKyotoo
@turbotx150 Vidaları ben aşırı sıkmadım zaten. Frenleri ilk kez yerinden çıkardım. Montajlarken çok sıkmışlar büyük ihtimal o yüzden böyle geldi elime diye düşünüyorum. Yoksa her vidanın bir tork değeri var, her şeyi haşince sıkmanın zararı var. Taktığım vidaları dozunda sıktım şu an sıkıntı görünmüyor. Uzun vadede sorun olmazsa iyi.
 
Benim arka frenin bacakları(v fren) çok yavaş açılıyor ve fren kolunun yanındaki dış kablo, freni bıraktıktan sonra kablo yuvasından çıkıyor bu tam olarak neyden kaynaklı olabilir.
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
Geri