Scudo Sports

v fren ve yüksek hız

peki fren yapınca durma mesafesi ne kadar olursa iyidir ne kadar olursa kötüdür bilgisi olan?
bu tabi etkenlere bağlı olacaktır ama mesela 30km hızla giderken şu kadar mesafede şu kadar hızla giderken şu mesafee durabilmek iyidir gibi bi kıyaslama var mı?
 
Scudo
@Mehmet Ergene

fren mesafesi ilk başta arkadaşımızn dediği şeylere bağlıdır fren tekniği lastik vb fren balatalar tek seferde erimez ama Allah kerim fren tutar ya da tutmaz:D fren tek arkaya ya da tek öne basarsan mesafen uzar ama tavsiyem ön ve arkayı kullandıgın zemine bakarak dengeli bi şekilde kullanman olur v fren veya disk ikisi içinde aynı şey geçerli bi tavsiyem daha balata veya çember kenarlarına yağ bulaştırmaman ve temiz tutman... iyi sürüşler
 
ben 14-15 yaşlarımda kanı kaynayan bir veletken, bir anda aynı senin bu dediğin olaya kafayı takmıştım ve shimano v-frenli bisikletimle tırmanıvermiştim bir tepeye. inişte yolun belli bir kısmı dümdüz ve dik bir yokuştu, üstüne bir de rüzgar arkamdan esiyordu. zaten oraya gelene kadar hızlanabildiğim kadar hızlanmıştım, asıl istediğim yere vardıktan birkaç saniye sonra pedal çevirilecek hızı da aşmıştım. iyice öne yattım ve hatta popomu havaya kaldırdım, korkunç bir lastik sesi geliyordu kulağıma. derken bir anda tekrar doğruldum, km sayacında 77 km/h rakamını gördüm ve ağırlığımı mümkün olduğu kadar geriye verip; bisiklet yavaşladıkça fren kollarını daha fazla sıkacak şekilde olabilecek en kuvvetli freni yaptım.

düşündüğümden daha kısa sürede durmuştum, ayrıca arkama baktığımda belli belirsiz bir lastik izi görüyordum. hemen sonrasında jantın sıcaklığını kontrol ettim, öyle abartılacak kadar değildi. lastik biraz daha sıcaktı, ama yaz günü o simsiyah asfaltta normaldi. bir tek fren pabuçları sıcaktı ama yine de elimi yakacak kadar değildi.

2-3 sene sonra önde disk freni olan bir arkadaşımla aynı denemeyi yaptık, çocuk fren diskinin sıcaklığını kontrol ederken parmağını yaktı :D orası sonradan şişip su topladı falan, ciddi ciddi yandı yani. o acıyla bir de balatalara bakmaya cesareti kalmamıştı tabi, onu hiç bir zaman öğrenemedik...

sanırım bunca anlattığım şeyden istediğin cevabı almışsındır artık :)

zaten şimdi paralel linkli jant frenleri ve gayet gelişmiş disk frenler var; ne fren mesafesi ne de ısınma eskisi kadar büyük sorunlar değil. yeter ki sen nasıl fren yapacağını bil ;)
 
jant illaki sısınır ama dandık deilse firen papuçlarına bişey olcağını sanmam en azıdan başıma ole bişey gelmedi .mesafe konusuda arkadaşların dediği gibi kilona ve yolun eğimine göre değişir
 
Geçen sene hıdrellez şenlikleri kapsamında İlçe Belediyesi Bisiklet yarışı düzenledi(bu senede vardı ama Eshab-ı keyf rampasından bir kere inince ikincisine .öt korkusundan katılmadım)neyse bisikleti alalı 1 hafta oldu..arkadaşla beraber katıldık..Arkadaşın bisikleti 10 yaşında sadece arka v freni var benim frenlerde normal pabuç frenler...Tam 300 metrelik rampayı sadece arka frende indim yolda birazcık bozuktu(ne birazı tam bozuktu) rahat 60 70 vurmuşumdur (100 vurdum diyenler bile vardı)bisikletteki amortisörler bile o kadar yağlamama rağmen tepki vermedi normal düz çatı bisiklet gibi sallandım yarış toplam 18 km filandı(bize denilene göre)gidonu sımsıkı tutuyordum(ön maşa bi halta yaramadı o gün) kollarıma ağrı girdi 300 metrelik rampadan sonra sola keskin viraj bi 100 150 metre daha bozuk yollu rampa ama v fren iyi tepki veriyor,yolda pabuçların eridiğini hissedebilirsiniz..yavaş yavaş fren kollarını sıktım zaten yüklensem zigzak çizerek yere yapışırdım..sadece fren pabuçları eridi o kadar...mekanik disk frenli bisiklette kullandım 40 50 metre sadece arka frene basılı indim (dik rampadan)bir müddet sonra fren boşaldı,disk çok ısındı galiba...
 
denildiği gibi pabuçlara birşey olmaz hiç bir zaman sıkıntı çıkmaz olacak tek şey ki o da eğer hafif iç lastik kullanıyorsanız olur jantın sıcaklıgından dolay lastiğiniz patlayabilir ki yine bunun için 1 2 kilometrelik bir inişi sürekli fren kullanarak inmeniz gerekir. yani rahat rahat basın durun kalkın gidin basın bi daha durun
 
Selam.
Evet Parelel Baskılı V Frenler mükemmel sonuç veriyor. (Hala XTR BR-M970 kullanıyorum XT-760 da çok iyi)
Bu arada hava yerine nitrojen basan varmı? Bilindiği üzere %40 daha az ısınıyor havadan ve lastik ömrünü uzatıyor. Gerçi heryerde bulunmuyor ama..
Kullanan varsa paylaşırsa sevinirim.
Teşekkürler.
 
@ALİ RIZA ATMACA

yarışlara katıl harcanıyorsun buralarda :D biraz yavaş salla be arkadaş bunu neden yaparsınız anlamam 90 km hıza nasıl ulaştın bana onu açıkla ya km saatğn bozuk ya da çok fena sallıyorsun profesyonel adamlar bu hıza anca ulaşıyor konulara gereksiz bilgileri ekleyerek kirletmeyelim lütfen!!!!
 
disk fren ısınınca etrafına zarar vereceğini sanmıyorum ama v fren jant ı ısıtacağı için bir nebzede olsa lastiklere zarar verebilir ama oda yok denecek kadardır
ben daha önce toprak zeminde v fren yüzünden çok düştüm ama disk frenlerle allaha şükür hem çok kısa mesafede hemde kaydırıp düşmeden dura biliyorum en iyisi yani disk frene geç başın ağırmasın bence
 
Hafta sonu arkadaşımla uzun ve dik bir yokuştan iniyorduk. Arkadaşımda hidrolik disk fren vardı, bende v frenler. inişin sonuna doğru onun arka frenleri tutmaz oldu. Diskler aşırı ısınmıştı, klasik olarak o da parmağını yaktı:). Hidrolik basıncı düşmüş gibiydi. Sızdırma falan görmedik. Düz yolda bir süre gidince düzeldi problem.
Bu arada ben avid single digit 7 kullanıyordum. Geçen hafta arka frenin ayar vidasında problem olunca XT paralel baskı taktım arkaya. Avid te Baradin papuc vardı, XT ile kendi orjinal papucunu kullandım. Çok objektif olamayabilirim ama bana Baradin papuçlu bir avid v brake XT den daha iyi gibi geldi.
 
@MehmetErtuğrul doğrusu...hiç durmasan papuçların hiç eskimez
 
@emre karakoç

avid single digit 7 piyasası nedir ve nerden bulabiliriz dostum paralel baskı sistemi vardı sanırım bu v-brake'de
 
Geri