Scudo Sports

V-Fren uyumsuz maşaya V-Fren takılır mı?

Mert C.

Forum Bağımlısı
Kayıt
14 Ağustos 2013
Mesaj
1.582
Tepki
403
Bisiklet
Salcano
http://i.imgur.com/O7iqlae.jpg
http://i.imgur.com/ikO0xnfl.jpg
http://i.imgur.com/TQDUamE.jpg

bunun gibi adaptörler ile takılması mümkün müdür?
bu adaptörleri kullanmanın sakıncası var mıdır? sert frenlemelerde sorun çıkartırlar mı?
bunlar yerine alüminyum kaynak ile daha sağlam şekilde yapılabilir mi?
ya da hem bu şekilde adaptör kullanıp hem de adaptörü kaynaklama şansımız var mıdır?
toplamda bu iki parça ne kadar ağırlık ekler?

almayı düşündüğüm maşa Epicon, ancak v-fren uyumu yok. sıfır olarak alacağım eğer çözüm mümkünse. :rolleyes:
 
Scudo
sonuçta sele borusunun üzerindeki yüz kilodan fazla olan yükleri bile tutabilen, kaymayan ve gevşemeyen kelepçe sistemi burada maşaya takılarak freni tutacak. ayrıca iki tarafta da ayrı kelepçeler olduğundan yükü bölüşecekler.
ön fren zaten daha etkili olduğundan arka kadar güç de uygulamıyoruz aşırı hızlı değilsek, ve frende bir sorun olsa bile arka frenle bisikletçiye gidene kadar idare edebiliriz.

alüminyum kaynak ne kadar tutar bu iki parçayı maşaya kaynaklatmak için?
 
Dostum bana soracak olursan hiç bulaşma o işlere :) Sanırım biraz bütçen var. Biraz daha bekle güzel bi hidrolik set ve disk uyumlu maşa al tadını çıkar. İlla alacağım bekleyemem dersen Rockshox Reba'nın bazı eski modellerinde V fren uyumu var. 2. el bulabilirsen onlara bak derim.
 
@Yiğit Dikici

epicon'dan daha ağır maşa da, hidrolik disk fren de istemiyorum.
hidrolik disk frene geçmektense şimdiki 2.7kg'lik maşamı kullanmaya devam ederim... bütçeden dolayı değil benim bu işe girmem, v fren kullanmak istiyorum.
zaten 100 liranın üzerinde masraf yapacağım sadece o kelepçelerin çifti için eğer alırsam... ucuz değiller. ikinci ellerin sorunlarıyla uğraşmamak için bu işlere giriyorum.
 
Ha illa hafiflik istiyorsan Mosso sabit maşa var elimde hem V hem disk uyumlu. Onu satabilirim sana :) Sabit maşalı mtb mi olur diyeceksin büyük ihtimal :) Bana sorarsan V frenli mtb de biraz yarım kalmış mtbdir :)
 
@Yiğit Dikici

asıl mtb v frenle olur :) hidrolik disk frenden çok daha güvenilir bir sistem.
sabit maşa düşünmüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hâkî.
@Mert C.

Yağmurda çamurda pek kullanmamışsın sanırım bisikletini :) Ayrıca neye göre kime göre güvenilir :) Neyse saygı duyarım yine de.
 
mutlaka çalışır ama fakat lakin :)

sele borusu gibi düşünme, sele kelepçesi pasif olarak çalışır yani 90 kiloysan 90 kilo basar ve ona göre dayanır. frenlemede çok büyük kuvvetler ortaya çıkar. şöyle anlatırsam daha kolay anlaşılır 100 beygir gücünde standart bir araba düşün 0-130 km hıza 16-17 saniyede çıkar ama 3-4 saniye gibi bir sürede durabilir yani fren gücü aracın motor gücünden 4-5 kat daha fazladır, aynı durumu bisiklete göre düşün ani fren yaptığın anda ortaya çıkan gerilimi sen hesap et ;)

bu tip gerilim çeken mekanizmarda ne kadar az parça kullanılırsa sistem o kadar dayanıklı olur 4 vida ve 2 parçadan oluşan sıkıştırma standı üstüne 3 parçalı (fren bacakları,4numara alyan vida ve bacak gergi yayları) v frenler takılacak. yani doğrudan maşaya aktarılacak yükü vidalı kelepçeli bir sisteme yükleyeceksin.

tutmaz demiyorum ama emin olduğum konu şudur, ne kadar çok parça o kadar çok arıza/sorun ihtimali demektir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mert C.
@Yiğit Dikici

sağanak yağmurda da, karda da(yolları tutmamış, yağarken), eksi derecelerde de kullandım. yağmurlu havada ıslak asfalt yokuş da indim... bana şimdiye kadar yetti v-frenlerim.
ayrıca şuanki frenlerim alt seviyeli tektro frenler, xt v-frenlere geçtiğimde bana rahat rahat yeter... 1 parmakla frenleyeceğime 2 parmakla frenlerim. :) v-fren en doğru seçim.

@UtkuSener

ben de o yüzden kelepçeyi kaynaklatmayı düşündüm işte :) tabi mümkünse.
ve aynı mantıkla baktığımızda o büyük gerilimi disk frenlerde de jant telleri çekiyor.
ayrıca tüm tellere eşit dağılmıyor, 8-10 tele ağırlıklı olarak baskı yapılıyor. jant telinin bile dayandığı baskılara(ki daha küçük bir çapta çok daha büyük bir baskı olacaktır) bu kelepçeler rahatlıkla dayanabilmeli.
 
  • Beğen
Tepkiler: Uğur Recep AKGÜL
@Mert C.

diskin ürettiği frenleme gücü v frenden çok daha fazladır, yükün en güçlü olduğu yerde yani göbekte fren yapmak çemberde fren yapmaktan çok daha fazla güç ister ama fakat lakin :D jant teli her ne kadar gergin ve esnemez gibi görülse de fren anında enerjiyi esneyerek kabul edebilir ve dönme yüzünden sabit şekilde 1 tele aynı yük frenleme boyunca binmez kısa süreli enerji transferi yaparlar. hatta şu şekilde düşün v frenin de tellere verdiği yük disk den aşağı kalmaz, neticede o çember de göbeğe bağlı :)

senin için en iyi önerim kaynak yaptırman olur o konuda da metal bilimi ile ilgilenen arkadaşlar yardımcı olabilirler
 
  • Beğen
Tepkiler: silent_ship
Yakın zamanda bu konu benim de kafamı kurcalamıştı ancak sizinki gibi bir çözüme ulaşamıştım.
Bu parça hangi adla anılıyor ve nerelerde bulunabiliyor, paylaşır mısınız?
 
  • Beğen
Tepkiler: mansur dağlı
Yine mi disk fren ile v fren kapışması var :D Disk fren için ısrar edenler bisikleti alın ters çevirin ön lastiği yüksüz halde çevirin. İlk göbekten tutarak durdurmaya çalışın , sonra birde jantın en dış kısmından yani v fren pabuçlarının bastığı kısımdan durdurmaya çalışın ve sonucu görün başka birşey demiyorum :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Bülent ÖZER
v fren kullanıcısıyım yağmurda sadece ses yapıyo oda papuçlar ıslandıysa çamurda kullanmadım ama janta bulaşmadığı sürece çamur fren işlevini gösterecektir.Ama yağmurda kesinlikle sorun olmuyor.
 
@Yiğit Dikici


@Mert C.

Yazışmalarınızdan aklıma neşeli günler filminden bir sahne geldi:)
(link)
 
Bu olay bana pek mantıklı gelmedi,benim görüşüm ;sert frenlemelerde içten dışarı doğru esneme yapabilir jant ile pabuçların arasındaki mesafeyi açıp frenleme yapmaz diye düşünüyorum.
 
@Yiğit Dikici

aynen öyle :)

@Mert C.

Mert yanılıyosun, geçen ay bol çamurlu ve yağmurlu havada dağa çıktık.

Arkadaşın mtb'si senin bisiklet ile aynıydı.

Jantlara kadar çamur geldiği için (maşanın v fren noktası) ve (arka v fren noktası), çamur pabuçlarda tıkandı ve fren yapamadı, sonuç arkadaş çamura yuvarlandı.

Ama disk fren sistemine sahip mtb'lerde böyle bir sorun yok. İstersen jantın yarısına kadar çamura gir, gene frenlerin çalışır ;)
 
@Ufuk Altınkaynak
bir fikir de benden, bunu önlemek için fren köprüsü eklenebilir diye düşündüm, fakat maşaya/kadroya bağlandığı noktaların da bir o kadar sağlam olması lazım
http://www.sp33dy.com/stuff/gt_outpost_010109_04.jpg
 
@Mert S.
İşte sorunda orada zaten maşaya/kadroya bağlantı noktaları sağlam değil görüşündeyim.Ben olsam bunu yapmam.Bisiklete ekstradan ağırlık yüklemek de doğru değil.Bunlarla uğraşana kadar hidrolik disk frene geçmek daha iyi.
 
@Ufuk Altınkaynak

Dağ bisikletlerinde V-fren devri kapandı bence, ama sevdalıları da var :) Durum böyle olunca arkadaşın fikrini değiştirmek yerine yardımcı olmaya çalışmak daha mantıklı bence...
 
@Mert S.

sevdalıdan çok mantık işliyor bazısında. ben de v-fren kullanıyorum. sırf bakım kolaylığı, parça ucuzluğu vs nedenlerden hd frene geçmeyi düşünmüyorum. ama v-frenin de daha iyi olduğunu söylemek doğru olmaz. benim gibi şehir içinde ve ara sıra şehir dışı ana yol güzergahlarına kullanacaksanız, dağ bayır işim olmaz diyorsanız hd fren boşuna masraftır diye düşünüyorum.
 
Geri