V-Fren uyumsuz maşaya V-Fren takılır mı?

Mert C.

Forum Bağımlısı
Kayıt
14 Ağustos 2013
Başlık
62
Mesaj
1.611
Tepki
461
Bisiklet
Salcano
http://i.imgur.com/O7iqlae.jpg
http://i.imgur.com/ikO0xnfl.jpg
http://i.imgur.com/TQDUamE.jpg

bunun gibi adaptörler ile takılması mümkün müdür?
bu adaptörleri kullanmanın sakıncası var mıdır? sert frenlemelerde sorun çıkartırlar mı?
bunlar yerine alüminyum kaynak ile daha sağlam şekilde yapılabilir mi?
ya da hem bu şekilde adaptör kullanıp hem de adaptörü kaynaklama şansımız var mıdır?
toplamda bu iki parça ne kadar ağırlık ekler?

almayı düşündüğüm maşa Epicon, ancak v-fren uyumu yok. sıfır olarak alacağım eğer çözüm mümkünse. :rolleyes:
 

Mert C.

Forum Bağımlısı
Kayıt
14 Ağustos 2013
Başlık
62
Mesaj
1.611
Tepki
461
Bisiklet
Salcano
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #2
sonuçta sele borusunun üzerindeki yüz kilodan fazla olan yükleri bile tutabilen, kaymayan ve gevşemeyen kelepçe sistemi burada maşaya takılarak freni tutacak. ayrıca iki tarafta da ayrı kelepçeler olduğundan yükü bölüşecekler.
ön fren zaten daha etkili olduğundan arka kadar güç de uygulamıyoruz aşırı hızlı değilsek, ve frende bir sorun olsa bile arka frenle bisikletçiye gidene kadar idare edebiliriz.

alüminyum kaynak ne kadar tutar bu iki parçayı maşaya kaynaklatmak için?
 

Yiğit Dikici

Forum Demirbaşı
Kayıt
27 Mart 2012
Başlık
56
Mesaj
489
Tepki
303
Şehir
Erzurum
Bisiklet
Mosso
Dostum bana soracak olursan hiç bulaşma o işlere :) Sanırım biraz bütçen var. Biraz daha bekle güzel bi hidrolik set ve disk uyumlu maşa al tadını çıkar. İlla alacağım bekleyemem dersen Rockshox Reba'nın bazı eski modellerinde V fren uyumu var. 2. el bulabilirsen onlara bak derim.
 

Mert C.

Forum Bağımlısı
Kayıt
14 Ağustos 2013
Başlık
62
Mesaj
1.611
Tepki
461
Bisiklet
Salcano
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #4
@Yiğit Dikici

epicon'dan daha ağır maşa da, hidrolik disk fren de istemiyorum.
hidrolik disk frene geçmektense şimdiki 2.7kg'lik maşamı kullanmaya devam ederim... bütçeden dolayı değil benim bu işe girmem, v fren kullanmak istiyorum.
zaten 100 liranın üzerinde masraf yapacağım sadece o kelepçelerin çifti için eğer alırsam... ucuz değiller. ikinci ellerin sorunlarıyla uğraşmamak için bu işlere giriyorum.
 

Yiğit Dikici

Forum Demirbaşı
Kayıt
27 Mart 2012
Başlık
56
Mesaj
489
Tepki
303
Şehir
Erzurum
Bisiklet
Mosso
Ha illa hafiflik istiyorsan Mosso sabit maşa var elimde hem V hem disk uyumlu. Onu satabilirim sana :) Sabit maşalı mtb mi olur diyeceksin büyük ihtimal :) Bana sorarsan V frenli mtb de biraz yarım kalmış mtbdir :)
 

Mert C.

Forum Bağımlısı
Kayıt
14 Ağustos 2013
Başlık
62
Mesaj
1.611
Tepki
461
Bisiklet
Salcano
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #6
@Yiğit Dikici

asıl mtb v frenle olur :) hidrolik disk frenden çok daha güvenilir bir sistem.
sabit maşa düşünmüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan Semiz

Yiğit Dikici

Forum Demirbaşı
Kayıt
27 Mart 2012
Başlık
56
Mesaj
489
Tepki
303
Şehir
Erzurum
Bisiklet
Mosso
@Mert C.

Yağmurda çamurda pek kullanmamışsın sanırım bisikletini :) Ayrıca neye göre kime göre güvenilir :) Neyse saygı duyarım yine de.
 

UtkuSener

Forum Demirbaşı
Kayıt
17 Mart 2013
Başlık
22
Mesaj
474
Tepki
682
Şehir
Ankara
Bisiklet
Trek
mutlaka çalışır ama fakat lakin :)

sele borusu gibi düşünme, sele kelepçesi pasif olarak çalışır yani 90 kiloysan 90 kilo basar ve ona göre dayanır. frenlemede çok büyük kuvvetler ortaya çıkar. şöyle anlatırsam daha kolay anlaşılır 100 beygir gücünde standart bir araba düşün 0-130 km hıza 16-17 saniyede çıkar ama 3-4 saniye gibi bir sürede durabilir yani fren gücü aracın motor gücünden 4-5 kat daha fazladır, aynı durumu bisiklete göre düşün ani fren yaptığın anda ortaya çıkan gerilimi sen hesap et ;)

bu tip gerilim çeken mekanizmarda ne kadar az parça kullanılırsa sistem o kadar dayanıklı olur 4 vida ve 2 parçadan oluşan sıkıştırma standı üstüne 3 parçalı (fren bacakları,4numara alyan vida ve bacak gergi yayları) v frenler takılacak. yani doğrudan maşaya aktarılacak yükü vidalı kelepçeli bir sisteme yükleyeceksin.

tutmaz demiyorum ama emin olduğum konu şudur, ne kadar çok parça o kadar çok arıza/sorun ihtimali demektir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mert C.

Mert C.

Forum Bağımlısı
Kayıt
14 Ağustos 2013
Başlık
62
Mesaj
1.611
Tepki
461
Bisiklet
Salcano
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #9
@Yiğit Dikici

sağanak yağmurda da, karda da(yolları tutmamış, yağarken), eksi derecelerde de kullandım. yağmurlu havada ıslak asfalt yokuş da indim... bana şimdiye kadar yetti v-frenlerim.
ayrıca şuanki frenlerim alt seviyeli tektro frenler, xt v-frenlere geçtiğimde bana rahat rahat yeter... 1 parmakla frenleyeceğime 2 parmakla frenlerim. :) v-fren en doğru seçim.

@UtkuSener

ben de o yüzden kelepçeyi kaynaklatmayı düşündüm işte :) tabi mümkünse.
ve aynı mantıkla baktığımızda o büyük gerilimi disk frenlerde de jant telleri çekiyor.
ayrıca tüm tellere eşit dağılmıyor, 8-10 tele ağırlıklı olarak baskı yapılıyor. jant telinin bile dayandığı baskılara(ki daha küçük bir çapta çok daha büyük bir baskı olacaktır) bu kelepçeler rahatlıkla dayanabilmeli.
 
  • Beğen
Tepkiler: Uğur Recep AKGÜL

UtkuSener

Forum Demirbaşı
Kayıt
17 Mart 2013
Başlık
22
Mesaj
474
Tepki
682
Şehir
Ankara
Bisiklet
Trek
@Mert C.

diskin ürettiği frenleme gücü v frenden çok daha fazladır, yükün en güçlü olduğu yerde yani göbekte fren yapmak çemberde fren yapmaktan çok daha fazla güç ister ama fakat lakin :D jant teli her ne kadar gergin ve esnemez gibi görülse de fren anında enerjiyi esneyerek kabul edebilir ve dönme yüzünden sabit şekilde 1 tele aynı yük frenleme boyunca binmez kısa süreli enerji transferi yaparlar. hatta şu şekilde düşün v frenin de tellere verdiği yük disk den aşağı kalmaz, neticede o çember de göbeğe bağlı :)

senin için en iyi önerim kaynak yaptırman olur o konuda da metal bilimi ile ilgilenen arkadaşlar yardımcı olabilirler
 
  • Beğen
Tepkiler: silent_ship

Ali Güven

Aktif Üye
Kayıt
25 Ağustos 2007
Başlık
11
Mesaj
135
Tepki
100
Şehir
İzmit
Bisiklet
Amoeba
Yakın zamanda bu konu benim de kafamı kurcalamıştı ancak sizinki gibi bir çözüme ulaşamıştım.
Bu parça hangi adla anılıyor ve nerelerde bulunabiliyor, paylaşır mısınız?
 

Gökhan Semiz

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Mart 2013
Başlık
25
Mesaj
793
Tepki
379
Şehir
İstanbul / Bahçelievler
Bisiklet
Salcano
Yine mi disk fren ile v fren kapışması var :D Disk fren için ısrar edenler bisikleti alın ters çevirin ön lastiği yüksüz halde çevirin. İlk göbekten tutarak durdurmaya çalışın , sonra birde jantın en dış kısmından yani v fren pabuçlarının bastığı kısımdan durdurmaya çalışın ve sonucu görün başka birşey demiyorum :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Bülent ÖZER

alican33

Üye
Kayıt
19 Haziran 2013
Başlık
15
Mesaj
82
Tepki
7
Şehir
mersin
Bisiklet
Salcano
v fren kullanıcısıyım yağmurda sadece ses yapıyo oda papuçlar ıslandıysa çamurda kullanmadım ama janta bulaşmadığı sürece çamur fren işlevini gösterecektir.Ama yağmurda kesinlikle sorun olmuyor.
 

VolkanS

Daimi Üye
Kayıt
30 Ocak 2014
Başlık
5
Mesaj
338
Tepki
119
Şehir
adıyaman
Bisiklet
Ghost
@Yiğit Dikici


@Mert C.

Yazışmalarınızdan aklıma neşeli günler filminden bir sahne geldi:)
Bağlantıyı görüntüleyebilmek için üye girişi yapmalısınız.
 
Kayıt
28 Ocak 2014
Başlık
5
Mesaj
89
Tepki
111
Yaş
26
Şehir
Esenler/İstanbul
İsim
Ufuk ALTINKAYNAK
Başlangıç
1999—00
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Diğer
Bu olay bana pek mantıklı gelmedi,benim görüşüm ;sert frenlemelerde içten dışarı doğru esneme yapabilir jant ile pabuçların arasındaki mesafeyi açıp frenleme yapmaz diye düşünüyorum.
 

Sanberk E

Forum Bağımlısı
Kayıt
4 Haziran 2013
Başlık
43
Mesaj
2.268
Tepki
2.366
Şehir
Kocaeli
Bisiklet
Pinarello
@Yiğit Dikici

aynen öyle :)

@Mert C.

Mert yanılıyosun, geçen ay bol çamurlu ve yağmurlu havada dağa çıktık.

Arkadaşın mtb'si senin bisiklet ile aynıydı.

Jantlara kadar çamur geldiği için (maşanın v fren noktası) ve (arka v fren noktası), çamur pabuçlarda tıkandı ve fren yapamadı, sonuç arkadaş çamura yuvarlandı.

Ama disk fren sistemine sahip mtb'lerde böyle bir sorun yok. İstersen jantın yarısına kadar çamura gir, gene frenlerin çalışır ;)
 

Mert S.

Daimi Üye
Kayıt
9 Ağustos 2013
Başlık
6
Mesaj
351
Tepki
254
Şehir
Ankara
Bisiklet
Carraro
@Ufuk Altınkaynak
bir fikir de benden, bunu önlemek için fren köprüsü eklenebilir diye düşündüm, fakat maşaya/kadroya bağlandığı noktaların da bir o kadar sağlam olması lazım
http://www.sp33dy.com/stuff/gt_outpost_010109_04.jpg
 
Kayıt
28 Ocak 2014
Başlık
5
Mesaj
89
Tepki
111
Yaş
26
Şehir
Esenler/İstanbul
İsim
Ufuk ALTINKAYNAK
Başlangıç
1999—00
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Diğer
@Mert S.
İşte sorunda orada zaten maşaya/kadroya bağlantı noktaları sağlam değil görüşündeyim.Ben olsam bunu yapmam.Bisiklete ekstradan ağırlık yüklemek de doğru değil.Bunlarla uğraşana kadar hidrolik disk frene geçmek daha iyi.
 

Mert S.

Daimi Üye
Kayıt
9 Ağustos 2013
Başlık
6
Mesaj
351
Tepki
254
Şehir
Ankara
Bisiklet
Carraro
@Ufuk Altınkaynak

Dağ bisikletlerinde V-fren devri kapandı bence, ama sevdalıları da var :) Durum böyle olunca arkadaşın fikrini değiştirmek yerine yardımcı olmaya çalışmak daha mantıklı bence...
 

avanak_abdi

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Ağustos 2013
Başlık
32
Mesaj
1.087
Tepki
387
Yaş
37
Şehir
Çanakkale
Bisiklet
Specialized
@Mert S.

sevdalıdan çok mantık işliyor bazısında. ben de v-fren kullanıyorum. sırf bakım kolaylığı, parça ucuzluğu vs nedenlerden hd frene geçmeyi düşünmüyorum. ama v-frenin de daha iyi olduğunu söylemek doğru olmaz. benim gibi şehir içinde ve ara sıra şehir dışı ana yol güzergahlarına kullanacaksanız, dağ bayır işim olmaz diyorsanız hd fren boşuna masraftır diye düşünüyorum.
 
Yukarı Alt