Scudo Sports

v fren ayarı lütfen yardıım edın

Scudo
Yeni aldıysanız götürün servise 2 dakikada hallederler.. Daha uzun sürmez :).
 
En ıyısı ben daha fazla kurcalamıyım kurcaladım dıye garantı dışı denmesı sözkonusu olabılırmı
 
Bisikleti aldığımdam beri sol ön pabuç arada ötüp duruyor. Bir kaç sefer servis pabuç değiştirdi, bir süre sonra ses tekrar etmeye başladı. Baradine kartuşlu pabuç aldım; taktıktan bir süre sonra ses yine başladı. Geçen ön sol pabucun yamuk eridiğini fark ettim. Her frene bastığımda havalı korna gibi otüyor ağzını yidiğim.

http://img.tapatalk.com/d/14/06/06/6e4a4e5e.jpg
Ön fren

http://img.tapatalk.com/d/14/06/06/u2uzu2us.jpg
Arka fren

Tahminim ön frenin sol kolunda sorun var. Ön ve arkayı yer değistirip deneyeceğim olmazsa yeni fren almaya kadar gideceğim. Bıktım artık...
 
@Tahir Keskin

Aga senin papuclarin bitmiş gözüküyor, sen bence papuçularını değiştir. (Hem on hem arka) Bitmeye başlayınca ses yapar bu velvet. :) Muhtemelen sol fren pabucun yan bastığı için benim resimde gördüğüm kadarıyla ön sağ ve sol biraz yan basıyor. V farenin klasik sorunu. Biten kısımda ses yapıyor.
Birde bazen jantları yikayinca veya yağ gibi birşey bulastirinca da ötme olabiliyor eğer yeni yıkanmissa biraz kullanılıp beklenmeli.

LG-P880 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Pabuclar bitik değil Yasinim. Biraz daha kullanırım. Bunlar kartuşlu zaten. Bitip bitmedigini anlamak kolay.
Bugün frenler dahil her seyi sokeceğim. Temizleyip ters takacagim inşallah.
Bakalim ne olacak.
 
Fren pabuçlarının konumu ayarlarken şöyle bir yöntem uyguluyorum uğraşmak istersem :)

İlk önce fren pabuçlarının yukarı aşağı konumunu ayarlıyorum ki bu en basiti, freni sıktığınızda fren pabuçları frenleme alanından (gri olan alandan) çıkmayacak.
2.si ise biraz daha çetrefilli. Fren pabuçlarının janta ilk değmesi gereken yeri ön tarafları bu yüzden freni sıkarken pabuçların arkasına 1 veya 2 tane (pabucun hamuruna bağlı olarak) 10 veya 25 kuruş koyup vidaları o şekilde sıkıyorum.
Benim parmaklarım biraz köfte parmak olduğu için uğraştırabiliyor bazen. Uğraştırması nedir, vidaları sıkarken yukarı aşağı ayarı bozulabiliyor veya koyduğunuz bozukluklar düşebiliyor, haydi baştan başla oluyor sonunda.
Ayrıca 4 eliniz varsa daha da kolay yapılabilir, 2 elle bayağı zor oluyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Abdullah Cimis
Az evvel fren bacaklarını söktüm. Pabuçlarda görüğüm durum şu (resimde de rahatça anlaşılabiliyor.) Her iki pabuç da tekerin dönüş yönüne doğru açılı olarak erişmiş. Sanırım güzel sıkamadığım için, ya da zamanla oldu bilmiyorum, pabuçlar ileri doğru eğilmiş. :(
 
@Edip Dinçer

edip bey merhabalar, biraz zor yol olmuş sizinki
pabucun konumu için; fren kolundaki vida en sıkı haldeyken, ve fren teli boştayken el ile fren ayaklarından fren fapucu sıkılır janta tam olarak bütün alanı temas eder. sonra fren teli sıkılır, en son fren kolundaki fren ayar vidası tekrar gevşetilir papuçlar janttan uzaklaşır

ek: araya para koymaya gerek yok
 
  • Beğen
Tepkiler: orneken
@ihsangencer

İhsan Bey,
O ayardan sonra bir de pabuçların konumunun ayarlanması gerekiyor :). İnce ayardan kastım oydu aslında.
 
  • Beğen
Tepkiler: ihsangencer
en uyuz olduğum şey bu v fren ayarı. fren pabuçlarını değiştirdim her ne denediysem ses yaptı. bazen malzemeden dolayı da ses yapabiliyor. istediğiniz kadar iyi oturtun malesef bu sese katlanmak zorundayız.
 
Sesten arka frene basamıyorum kamyon kornası gıbı garantısı ınş karşılar
 
v fren ses yapıyorsa yanlış montajdan kaynaklanıyor. papuç vidalarını gevşetin fren telini gevşetmeye gerek yok, frenleri sıkarak papuçları sabitleyin çözüm olacaktır
 
@Tahir Keskin

sorunları olmasa iyi fren aslında :)


 
Bisikleti ilk aldığımda yaşadığım sıkıntıydı. Hatta konu bile açmıştım.
https://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=127040&highlight=

2 çift kaliteli pabuçla sorun çözüldü. Üzerinde gelen pabuçlar genelde düşük kalite oluyormuş.
Ör: (link)

Ayar konusunda da şunu söyleyeyim. Mantığı kavrayıp el de alışınca çok kolay oluyor. Neredeyse sürerken bile ayarlayacağım yakında :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Abdullah Cimis
hidrolik frenciyim :)
hiç bir zaman v-frenin daha verimli (parça fiyatı , montaj kolaylığı vs) olduğunu inkar etmedim ama..
40 postta hala sesi gideremediniz , sanki çıtırdan bazı tezler çürüyormuş gibi gibi gibi :D
 
Aslında işlem bayağı kolay bir işlem. Oktay Bey'in de dediği gibi el alışkanlığı olunca bayağı kolay halledilebiliyor.
Hatta Trek bisikletime yeni taktığım v fren setinde bu sorunu yaşamıştım, evden çıkıp Bakırköy Devlet Hastanesi'ne gelene kadar oldukça dikkat çektim.
Orada uygun bir yerde durup 1 dakika içinde hallettim sorunu, yoluma mutlu mesut devam ettim.
 
Geri