Fatih Kısa
Daimi Üye
- Kayıt
- 27 Aralık 2008
- Mesaj
- 292
- Tepki
- 121
- Yaş
- 41
- Şehir
- İstanbul
- İsim
- Fatih K.
- Başlangıç
- 1990—91
- Bisiklet
- Diğer
İyi bir akord ayarı ve herhangi bir paralel itme fren sistemiyle disk frene yakın bir performans elde edilebilir. Zamanında yarışa girenler v-brake frenleri bile mumla ararlardı. Netice olarak disk fren sistemi eskiye nazaran şu anda daha ucuz ve parçaları ( pad-hortum-sıvı ) rahatça temin edilebilyor. İsteyen istediği fren sistemini kullanır, kişinin hangi sistemle kendini daha rahat hissettiğine bağlı bir durum.
Ama disklerin bakımı sanıldığı kadarda zor birşey değildir. Uzun turlarda yapılabilir disk frenlerle. 30Kg'lık bir tandemi üzerinde 50Kg'ya yakın yükle ve kilolarının ortalaması 170 olan iki sürücüyle yokuş aşağı 50km'le hızla giderken v-brake sistemiyle durdurmayı bırakın yavaşlatmak bile hayal gibi bişey olur heralde. İnsanlar bu fren sistemiyle milletler arası yollarda binlerce kilometre yapıyorlar. Tabi bunların arasında v-brake sistemi kullananlarda var fakat normal tur bisikleti kıvamındaki bisikletler.
Yarış konusu ise, kimisi v-brake sisteminden daha iyi performans alıyordur yağmurda/çamurda da onu kullanır, kimide disk frende istediğini bulmuştur onu kullanır ama illaki çamurda disk fren kullanılır diye birşey yok. Belgrad antreman yarışlarında disk fren kullananlarıda gördük finishe geldiğinde diske sürten şey pad değildi pistonun ta kendisiydi
Tabi jant çemberi değiştirmektense rotor ve pad değiştirmek daha mantıklıdır. Bu sorunun cevabı başlı başına bir paradokstur anlıycağınız
Bu kadar şey yazdım bana sorsanız sen hangisini kulanırdın diye ben bile cevap veremem
İki sisteminde kendine göre artıları/eksileri var. Ona bakarsanız ilk zamanlar fren kablolarında sızdırmazlık olayı da şimdiki kadar iyi değildi. Kışın koşulan bir yarış sonunda kablo ve tellerde çöpe giderdi. Çoğu kişi bu sebepten hidrolik jant freni sistemlerini tercih etti (Magura hs33). Sonralarında sadece tel ve kablo olayının yeterli olmadığını görenler jantın merkezinde ki bir fren sisteminin daha iyi olucağını düşündü ve hidrolik disk frenler çıktı ve bunlar kullanılmaya başlandı. Bisiklet dünya üzerinde en hızlı gelişen teknolojilerden biri neticede. Belki yarın çok daha farklı bir sistem çıkıcak ve biz bu konunun başlığını "X fren sistemimi yoksa hidrolik disk fren sistemimi" diye değiştiricez
O yüzden isteyen istediği fren sistemini kullansın neticede yarışlarda durarak zaman yapılmıyor pedala basmak lazım 
Ama disklerin bakımı sanıldığı kadarda zor birşey değildir. Uzun turlarda yapılabilir disk frenlerle. 30Kg'lık bir tandemi üzerinde 50Kg'ya yakın yükle ve kilolarının ortalaması 170 olan iki sürücüyle yokuş aşağı 50km'le hızla giderken v-brake sistemiyle durdurmayı bırakın yavaşlatmak bile hayal gibi bişey olur heralde. İnsanlar bu fren sistemiyle milletler arası yollarda binlerce kilometre yapıyorlar. Tabi bunların arasında v-brake sistemi kullananlarda var fakat normal tur bisikleti kıvamındaki bisikletler.
Yarış konusu ise, kimisi v-brake sisteminden daha iyi performans alıyordur yağmurda/çamurda da onu kullanır, kimide disk frende istediğini bulmuştur onu kullanır ama illaki çamurda disk fren kullanılır diye birşey yok. Belgrad antreman yarışlarında disk fren kullananlarıda gördük finishe geldiğinde diske sürten şey pad değildi pistonun ta kendisiydi


