Scudo Sports

v brake ile yarışlar...

Scudo
V frenler yapısı itibariyle ayarlaması ve arıza durumunda müdehalesi çok kolaydır. Fiyatına göre dagha hafiflerdir. Güzel v fren yanağı bulunan jantla, iyi bir seçim yapılan fren kolu, fren bacağı, fren pabucu ve uzunluğu iyi ayarlanmış fren kaboları içerisinde güzelce yağlanmış tellerle birlikte oldukça dozajlı ve güçlü bir fren sistemi kurabilirsiniz.

Yakın zamana kadar kullandığım sistemi sizinle paylaşayım.

Shimano Xt fren kolları (Servo mekanizma tam açık konumda)
Avid single digit 7 fren bacakları. (Aslında benim tezim altus bacak bile olsa yeterli olacağı)
Avid rimwrangler II fren pabuçları.(Baredine de kullandım. Onlarda güzel fakat bu pabuçlar bana daha iyi frenleme sağladığına inanıyorum)
Shimano kablo ve teller.(İçerisinde shimano göbek gresi kullandım)
Shimano wh-m5045 jant seti. (Jant yanakları oldukça iyiler. Eminim kaliteli jantların hiçbirinde jant yanağından kaynaklanabilecek bir verimsizlik yaşamazsınız.
 
Çok gereksiz bir soru olmuş, zamanında değil disk, v-frenler bile yoktu, Cantileverler ile araziye çıkardık...Kaldıki günümüzde Cyclocross yarışlarında halen geleneksel cantilever sistem kullanılır ve bu yarışlarda son derece çamur patak yarışlardır.

Yukardaki arkadaşlarında söylediği gibi iyi ayarlanmış bir V-Fren seti nin yetmeyeceği bir durum XC yarışlarında sözkonusu değil bana göre. Ben şahsen disk setin vazgeçilmezliğini sadece Downhill yarışlarında savunurum.
 
Şuan ise Avid Juicy 5 fren kullanıyorum. Açıkçası tam olarak neden kullandığımı dahi bilmiyorum. Ortalama bir ay kadar deneyip cidden benim işime yarayıp yaramayacağı konusunda son bir karar verip ya satıcam ya kullanıcam.

2 haftalık kullanım süresi içerisinde yaşadığım bir kaç tecrübeyi paylaşayım. Öncelikle fren ayarı tam bir kabus olabiliyor başınıza. V frende ise akordu yapılmış bir jantta fren ayarlamam 1 dakikayı geçmez. Hidrolik frende ise 3 gündür bozup bozup ayarlıyorum hala tam manasıyla balataların rotora sürtmediği bir ayar gerçekleştiremedim :)
 
@Aytaç Biber

neden cok gereksiz bir soru olmuski.gayette gerekli bir soru.camurlu bir ortamda v-brake frenlerin nasıl bi performans kaybına ugradıgını tecrubelerimle ii biliyorum.kuru ortamda okadarda gerekli degil ama camurlu veya karlı ortamda karda pek surmeyiz ama gerekli olduguna inanıyorum.zamanında diskte v-brakete yoktu gibi bi ornek cok alakasız olmus evet disk yokken pabuclu frenlerle camurlu yarıslarda ne cileler cekildiginide yazmalısın bence.ona kaldıysa eskiden amortisorde pek yaygın degildi duz catalla yarısa giriliyodu bunun nedemek oldugunu duz catalla yarısa girenler veya arazi surusu yapanlar ii bilir.peki disk cıkmadan once downhill yarısları yapılmıyomuydu ozman hangi fren takılıydı.1974te gary fisher tom ritchey ve birkac kisi ilk defa bisikletle inis yapıyor ve bisikletlerinde takılı olan fren sistemi kontrapedaldı.downhillerde peki bu pabuclu frenler tutmuyomuydu.demekki downhilide pabuclu frenlerle yapabiliyolarmıs ozman disk onada gereksiz.kuru ortamlı bir xc yarısında vbrake isi gorur ama camurlu ve ıslak ortamlı bir xc yarısında kesinlikle hidrolik disk fren.ayrıca cycle cross yarıslarının yol bisikletinde hidrolik disk fren olmadıgı icin cantilever frenle yapıldıgını zannediyorum ona kaldıysa o bisikletlerde amortisorde yok.

insanların yazdıkları veya actıkları konulara sacma diyip elestirecegine oraya gorusunu yazıp bilgi ver.konu sacmaysa yazı yazma.
 
@aykut52


Önce biraz haddini bil, karşında uşağın varmış da azarlar gibi çıkış yapma, kendine gel...

Ben görüşümü yazdım, XC de yüksek ağırlıklarından dolayı çok ta gerekli olmadığınıda yazdım, günümüzde Cyclocross yarışlarında hala kullanılan tek sistemin değil V-Brake cantilever olduğunuda yazdım...Disk frenlerin çamurda bir takım avantajları olduğu kadar ağırlıkla, jantın göbeğine ve kadroya binen yüklerle ilgili dezavantajlarıda var...Bunu kullanmak bir mecburiyet değil tercih meselesi, bol tırmanışlı bir XC etabında disk fren kullanmak bu sebebler ile şart değildir. Artık yaygınlığı ve teknolojisinin ucuzlamış olması sebebi ile artık hemen her bisiklette görüyor olmanız onun vazgeçilmez bir ihtiyaç olduğu anlamına gelmiyor. Ve evet soru saçmasapandı çünki cevap gayet açık ve net, V-Frenler i kullanabilirsiniz ve yarışabilirsiniz...

Ayrıca konuşurken şeklini bil, nerede ne yazacağımı senden izin alacak değilim...
 
@Tech. Türk

Bu yazıyı biraz açmak gerekir. Diskin bakımı kolay değildir. Kolay kolay bakım gerektirmez. Tak-unut tarzı frenlerdir. Herhangi bir sebepten dolayı arıza çıkarmadıkları müddetçe padlar bitince değiştirmek ve uzun bir aradan sonra hidrolik sıvısını değiştirmekten başka bir uğraşınız olmaz. Ama bunları haricinde bakımı kolay değildir.... Elinizde yeterli alet edavat ve tezgah olmadan hidrolik disk frenin bakımını yapmak yada sorununu çözmek neredeyse imkansızdır. Fakat v freni bir alyan yardımıyla bir, iki dakika içerisinde ayarlayabilirsiniz.

Jant meselesine gelince jant yamulursa frenleri açarsınız yolunuza devam edersiniz. Rotor yamulursa ya kaliperi yada rotoru sökmekten başka çareniz yok. İki alternatifte v freni açmaktan daha zordur ;)
 
konusurken seklini bilcek burda ben degilim insanların actıkları konuya gereksiz deyip elestirmek pekte guzel bisi degil.biraz saygılı olmalısın.madem bu konu gereksiz o zaman gorusunude yazma.
 
Sende cevap yazarken saygı sınırları içerisinde kalmayı bilmelisin, öyle karşında kim olup olmadığını bilmeden sanki uşağın varmış gibi yapacaksın edeceksin şekli yaklaşımlarda bulunma, benden sana tüm iyi niyetimle nasihat olsun.

Gelelim diğer meseleye, ben konuya gereksiz demedim, doğası itibari ile soru saçma olmuş dedim. Neden öyle düşündüğümüde yazdım, gereksiz olmadığını düşündüğüm için bir cevap yazdım. Çünki bu konuda genç ve az tecrübesi bulunan pek çok arkadaş bu mevzuda çoğu zaman tamamen üstünkörü ve genellemeler üzerinden karar veriyorlar. şu bir gerçek ki artık bisiklete MTB ile başlayan gençlerin çoğu ilk bisikletlerinde disk frenler ile tanışıyorlar ve kafalarındaki bisiklet ve bisiklet freni nasıl olmalı kavramıda bu yaşadıklları örnek üzerinden şekilleniyor. Ama ben bunun aslının böyle olmaması gerektiğini anlatmaya çalışıyorum. Burda sorulan soru pek çok gencin kafasını çoğu yerde kurcalayan bir soru. Cyclocross yarışlarınıda bu yüzden örnek verdim, Scyclocross yarışlarında üreticiler bisikletlere amortisör takamadıklarından yada disk fren takamadıklarından dolayı cantilever kullanmıyorlar...İhtiyaç o yönde olduğu için cantilever kullanıyorlar, aksi halde 28 boy tekerler içinde disk ve amortisör sistemleri yıllardır pazarda mevcut...Her sistemin kullanım alanı ve amacına yönelik avantaj ve dezavantajları vardır...Tek bir doğru olmadığı gibi her alanın ihtiyaçlarına yönelik farklı doğrular vardır...Yol bisikletide 2 tekerdir MTB de ama yol bisikletinde disk kullanılmaz, peki yol bisikletleri ile kışın yada yağmur altında yarış yapılmıyor mu? Yada Cylocorss yarışlarında ne kadar ağır şartlar altında çamurda patakta balçıkta yarışıldığını hiçmi görmediniz?...Neden kullanılmıyor peki? günümüz teknolojisinin buna müsade etmediğinden dolayımı? Bunu bir düşün, Yukarda disk frenlerin dezavantajları konusunda verdiğim örnekler üzerindende biraz araştır neden saçma bir soru olduğunu düşündüğümede sen cevabını bul...Son olarakta taş yerinde ağardır bunu sakın unutma.
 
@zafer sayin
bu konuda sana çok teşekkür ederim zafer abi senin sayende oldu bu koooooooooollll stoooooooooooppp işi teşekkürler ZAFER SAYIN
 
kardesim ben yazımda ne demisim v-brakeler kuru ortamda diski aratmaz ama camurlu ortamda kesinlikle disk fren.cyclecrosta cantilever fren kullanılma sebebi ise su.ince teker bisikletlerde hidrolik disk fren sistemi yok.cantilever fren sistemi yapısı nedeniyle fren pabucları janta uzak duruyor ve boylece pabuclar janta nekadar uzak olursa okadar az camur topluyor ve pabucun janta surtmesi biraz olsun engelleniyor bunada en iyi c tipi frenler uyuyor.yani v-brake takılı olsa jant camurdan donmicek.cunku v-brakelerde jantla pabuc arasında 1mm oluyor.
 
1. si ben senin kardeşin değilim,
2. si yukardada söyledim, günümüz teknolojisi cylocross bisikletlere hidrolik fren koyamayacak kadar basiretsiz değil...Bunu yeryüzündeki bütün kompenant üreticiler güle oynaya yapabilecek kapasitedeler. Söylediğinin hiçbir mantığı yok.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mithrelios
@Aytaç Biber

Ben o kadar genç ve tecrübesiz birisi değilim.2002 yılında kapadokyada hem düz maşa hemde cantilever freni olan bisikletle koştum derecemden de menmunum ilk ona girdim katagorimde.Konu gereksiz değil bence insanların seçimlerini ve yorumlarını öğrenmemiz lazım.Teşekkür ederim yorumların için.Ayrıca insanların sorularını yargılarsak insanlar soru sormaz olur ve buda toplumda kaosa neden olur.HErkes koyun gibi güdülmeye başlar.
 
saldırgan olmanın, konun ne kadar gereksiz olduğunu belirtmenin sonra da tartişma çikartmanin anlami yok diye düşünüyorum.

yukarida yazildiği gibi, size saçma geliyorsa yazmayin, yaziyorsaniz yardim etmek amaçli yazin.

v-brake kullanmak benim çok hoşuma gidiyor, disk kullanmadim fakat tüm bakimlarini kendimin yapamayacaği teknik olarak karmaşik cihazları bisikletime takacaksam iki kere düşünürüm.

kısacasi benim cevabım, eğer sponsorsuz daha çok zevk için yarışlara katiliyorsanız hiç uğraşilmaz fakat sadece yariştan yarişa kullandiğiniz bisikletiniz, sponsorunuz, bisiklet bakimini sizin için yapan teknikeriniz varsa para sorun değilse neden v fren kullanasınız.
 
Bence hava koşulları ne olursa olsun hidrolik fren derim.Tabi sonuçta tercih meselesidir.V Frenleri ben tercih etmiyorum...Umarım seni yarışda madur etmeyen bir seçim yaparsın...İyi forumlar.
 
@bisikletcanavari

Disk frenleri 1 ay kadar kullandım. Ben diskin sirtmemesi için tam ayarı yapamamıştım bi türlü.Sağolsun Aykut bi ayarladı bir daha disk hiç sürtmedi. 1 ay sonunda diskleri söktüm ve tekrar v frene geri döndüm. Ve işte o an disk fren ile v fren arasındaki performans farkını çok çok iyi idrak ettim ;)

Kısaca bahsetmek gerekirse, kesinlikle kullandığım disk fren v frene nazaran daha hassas ve dozajlamalı fren sağlayabiliyordu. Ve kesinlikle daha az kuvvet uygulayarak yeterli frenleme sağlanabiliyordu. Bunda artık kesinlikle eminim. Fren performansında disk fren bariz önde.

Fakat yarışlarda dahi olsun v fren de yeterli frenleme gücünü sunabiliyor. Disk frenin daha üstün frenlemesi size ekstra bir güven vereceği kesindir. Çıkması olası bir soruna karşın V frene daha çabuk ve kolay müdehale edilebilir ;)

Benim tecrübe edindiklerim bunlar ;) Size uygun özellikleri seçip tercihinizi yapabilirsiniz ;)
 
@sea84


Aynı şartlarda ben de 2003 yılında yarışmıştım :)
cantilever fren neyse de düz maşa ile arazi yarışı apayrı bir macera. 2. gün benim arka fren daha ilk turda kablo sıyırınca sadece ön frenle kaldım, tam macera oldu. Derecemi hatırlamıyorum ama Türk sporcular içinde 4. veya 5. durumda bitirmiştim.

Sadece büyük şehirlerde bisiklet sürüyorsam disk fren olur da biraz medeniyetten uzağa açılacaksam kendi başıma tamir ve bakım yapabileceğim donanımı tercih ediyorum. Düz maşa ve v-fren ile daha güvende hissediyorum. yedek parça ve anahtar takımları olsa bile sürekli yanımda taşıyıp 5-10 dakikada sorunu çözebileceğimden emin değilim. Yolda kalırsam dağda geceleyeceğim bir durumu düşünmek bile istemem doğrusu, o yüzden basit ve sağlam parçalar favorilerim. Örneğin yıllardır kullandığım xtr cantilever frenlerim :)
 
bisikletletle çamura bile bile girerseniz tabiki v fren tutmaz çamur yada ıslaklık janta ses yapar ama yinede çoğunlukla disk öneriliyor yani temiz bakarsanız bakımlı frenlere o zamn hiç bişe olmaz
 
@yusuf bekar
Bakımla ne ilgisi var söylediklerinizin?

Kullandığınız bisiklet mtb ise(disk frenden bahsettiğimize göre), elbetteki çamura gireceksiniz, ıslanacak, kirlenecek. Yol da olsa farketmez, ıslak fren tutmaz diye bir durum söz konusu bile olamaz, iyi bir jant ve balatalarla v frende ıslak şartlarda çok iyi bir performans verebilir.
 
Geri