Scudo Sports

Uzun Yolda Vites Kombinasyonunuz Nedir?

@mariokaldato
Başka bir konuda söylemiştim, gözden kaçtı galiba.Yeni bisikletin hayırlı uğurlu olsun,güle güle kullan :harika:
Benim şanstan olsa gerek Sti kol Trans Türkiye Ultra Bike Race'ten hemen önce bozulmuştu.Yarış boyunca aynakolun büyük yaprağına geçiremedim. 50-34 lük compact aynakolun 34 dişlisinde ömrüm geçti.Zaten yokuş aşağılarda kendimi yerçekimi kuvvetinin kollarına bırakıyordum,yüksek ağırlığımın da etkisiyle gülle gibi iniyordum.Büyük aynakol dişlisine ihtiyacım bile kalmıyordu.Gemlik ,Orhan Gazi Rampalarından inerken Bursa'nın hız rekorlarını alt üst etmiş olabilirim.
 
  • Muhteşem
Tepkiler: mariokaldato
Scudo
Bayır aşağıda mı hiç denk gelmedi sayın @mariokaldato hocam?
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@hamlet2006
Cok sukur ki kazasiz belasiz yuvana döndün baskan o mühim.
@CmlCLK
Dostum hic cesaret edemem öyle ben bayir aşağı bisiklet salmaya.
Güvenli bulmuyorum cunku
 
@hamlet2006
Düşük kadans tabiki.. Yüksek hızlara ulaşmadan düz yolda o devirde çevirmek çok zararlıdır. Dizlere yazık etmeiyn rahat dönüversin gari.
 
50/15-17-19 arasında gidip geliyorum yollar dümdüz olduğu için. 53 kullanan arkadaşlar kaç kadansla gidiyor, hep mi yokuş aşağı gidiyorlar?
53/15'te 90 kadans 41 km/s yapıyor. Ne yiyor ne içiyor bu arkadaşlar?
 
Tur bisikletimde 26-36 gibi bir lüksüm var bisikletin üzerinde 30kg yük varken hayat kurtarıyor, ama inanın insanı tembelliğe alıştırıyor, uzun aradan sonra dün en küçük oranı 34-34 olan şehir bisikletimi kullandım o bile bir garip geldi. Siz yolculara büyük saygı duyuyorum ..
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Bende 53/39 - 11/26 dişli oranları var. Daha 53 e gecemedim desem yeridir. :) büyük dişliden indirmeyenlere helal olsun :)
 
@umutcelik

52 aynakol kullanan biri olarak cevap vereyim, kadansım genelde 70-80 arasında. Zincirin en düz olduğu ve en çok kullandığım vitesler de 52/16 ve 52/15. Bu oranlar ve kadans saatte 30-35 km civarı hızlara denk geliyor.

Ben de grup içinde 80-100W ile konuşa konuşa giderken saat rekoru kıracakmış gibi 100 kadans çevirenleri hiç anlamıyorum çünkü enerjilerini boşa harcıyolar.
 
@Murat B.

Kadans ve oranlar gayet makul, paso 53/11 ile giden arkadaslar var ben onlari merak ediyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat B.
@umutcelik


@Ertan M.
 
@Ertan M.
Hocam mesele 50-53 degil zaten.

Baslik "Uzun yolda vites kombinasyonunuz nedir" ik mesajda da arkadas "stabil bir hız tuturdum tempo" diye belirtmis. Buradaki tempo/stabil hizin surusun buyuk kismini olusturdugunu varsayiyorum tabi.

53 ya da 50 farketmez, arka disli 11'de stabil hiz tutturanlar kac kadansla, kac stabil hiz ( surus temposu diyelim buna ) ile gidiyor, merak ettigim o.
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat B.
@umutcelik
Kendi adıma 38-40 ortalama ile gitmek için 85-90 kadans aralığında sürüyorum. Ama bunu yaparken rüzgar faktörü işin içine girdiği için ve aynı vitesi değil aynı tempoyu korumayı önemsediğim için arada diğer vitesleri de kullanıyorum mecburen.
 
Son düzenleme:
11'li dişlisi olan rublelerin standart kabul edilmesi, bisiklet parçası üreticilerinin bize attığı en büyük kazık olabilir.

2 farklı bisiklet ve boşta duran 2 jant setine takılı toplam 4 rublem var, sadece bir tanesinde 11'li dişli var (diğerleri 12-28, 12-29 ve 12-30). 11-28 olan rublede 11'e kaç defa indim hatırlamıyorum ama kesinlikle 5'ten azdır, galiba 3 kere de 12-x olan rublede en küçük dişlideyken vitesi daha da büyütmeyi deneyip vites kolunu boşa ittiğim oldu. Kendi adıma konuşayım, hobi kullanıcısı için 1000 saatte 1-2 dakika kullanılacak birşey rubledeki 11'li dişli.

Profesyonel yarışçıların 60km/h hızla kaçan grubu kovalarken veya sprint finişinde saatte 80 kilometre hıza çıkmak için ihtiyaç duydukları şeyi onların ürettikleri watt'ın yarısını üretebilen adamlar olarak alıp aynen bisikletimize koymamız saçma ama çoğumuz yapıyoruz...
 
@BerkEvren

Konunun cevabi tam olarak bu.
Kendim icin yazdim yukarida 50/15-17-19 arasinda gidip geliyorum kadans 80-90 arasi, tempo ruzgara gore 30-35 arasinda gidip geliyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: BerkEvren
şimdiye dek hangi kombinasyonu kullandığıma hiç bakmadım. ama kadansım genelde 90-100 civarı olacak şekilde vitesi uygun orana çekerim. karşıdan esen sert bir rüzgar yoksa 37-40km/s hızı koruyabiliyorum düz yolda. internetteki hesaplamalara bakınca 53-19 kombinasyonu gibi görünüyor. (bisiklet 53/39 ve 26/11 kombinasyonlarına sahip)
 
@Murat B.

Arka dislilere surerken ya da temizlerken bakiyorum, 11-13 arasi piril piril. Hic zincir girmemis oralara. 13-15 arasi biraz kirli duruyor 15'ten yukarisini temizlemekle ugrasiyorum genelde. Bu da en cok kullanilan disliler icin sahane gosterge.

Suruse ciktigim bisiklette sacma sapan bir sekilde 11-34 var, inanilmaz verimsiz oldugunu dusunuyorum duz yollar icin. 11-34 oldugu icin 11-13-15-17-19-21 diye gidiyor. Hadi 30 km'ye kadar iyi guzel de onun ustundeki hizlara cikmaya calistigimda 17'den sonra daha yumusak sekilde 16-14 olsa aralarda cok daha verimli olur diye dusunuyorum hep. 11 zaten amator icin fantezi. Forumda konusmustuk hatta sizle, 12-25'e gecicem ama gecemedim bi turlu.

Bol bol tirmanip yokus asagi gozu karartip 50+ ustune cikmayacak arkadaslar icin 11 buyuk gereksizlik.
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat B.
herkes 53/52/50 aynakol kullanmıyor . benim aynakol ikili 28/42 ve 11'li rubleye ihtiyaç oluyor. ama çoğunlukla büyük aynakolu kullanırken 15/17/19 ruble kullanılıyor.
 
benim öyle bir kombinasyonum yok. kadansı 80-90 arasında tutmaya çalışıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: BerkEvren
Geri