Scudo Sports

Uzun Yol İçin Bisiklet Önerisi

Ben de uzun süredir tur bisikleti araştırıyorum. Sedona tercih edecek gibiyim. 341 veya 345 olabilir. Bununla birlikte meridanın crossway 300 modeli de hoş duruyor. F/P bakımından, yedek parça, hafiflik ve sağlamlık bakımından değerlendirmek gerekiyor diye düşünüyorum...Forumdaki tecrübeli arkadaşlardan faydalanacağız...
 
Scudo
@ahmetcan44

Noktalama işareti bilmeyen benden çok daha yaşı büyükler'de var bu forum da sevgili ahmetcan44 yada noktalama işaretlerini bilmek'de türkçede olmayan sonradan eklenen kelimeleri özellikle crom-cro-moly kelimelerini krom ve kromoli olararak yazan birinden çok daha akıllıca bir cevap beklerdim neyse..
 
@Oğuz kurt

Krom, karbon gibi kelimeler yazım kılavuzunda mevcuttur. Araştırmaktan acizseniz, aşağıdan bakabilirsiniz.

(link)

(link)

Yarı Türkçe, yarı İngilizce yazmaktan imtina ettiğim bu kelime, bisiklet camiasında "kromoli" haliyle sıkça kullanılır. Sizin gibi sağa sola "carbon, crom" yazmadığım için sıkıntıya düştünüz belli ki. Noktalama işaretlerinin yanlış kullanımlarını ve daha nice hataları her cümlenizde görüyorum. Bana bu hususta akıl verecek son kişi bile değilsiniz, mesajlarımı alıntılamayın boşuna, rica ediyorum.

Not: "Crom" İngilizce sözlükte bile karşılığı olmayan bir kelimedir. "Chrome" demeye çalışıp, onu bile beceremiyorsunuz, bir de akıl veriyorsunuz. Hayret gerçekten.
 
:alkis::alkis::alkis::alkis::alkis::alkis::alkis::alkis::alkis::alkis::alkis::alkis::alkis::alkis:

Valla sizin yazılarınıza attığınız mesajlara bayağı bir baktım sizde şunu gördüm;herkese böyle bir saldırma bazen hakarete varan kelimeler.çok biliyorum çok anlıyorum araştırıyorum modundasınız korkunç bir ''''egonuz var'''' illa sizi pohpohlamak lazım sanırsam özel hayatınızdada bir tatminsizlik ve boşluk var allah sizinle aynı yerde çalışanlara sabır versin.ahmetcan 44 burda'ki 44 yaşınız ise yazık valla benden 6 yaşda büyüksünüz.ama bazı şeyler yaşla olmuyor onuda gördük sayenizde.
 
Öncelikle hemen hemen her fren tutan, pedalı dönen, ortadan amortisörü olmayan bisikletle uzun turlar yapabilirsiniz. Amaca uygun olmayıp sürekli gezen bisiklet amaca uygun ama mağazada bekleyen bisikletten daha iyidir.

Ben amortisörsüz tur bisikletimle (Sedona 321 2011 model - o modelin geometrisi ve parça seçimi tur bisikletine daha yakındı. Yeniler biraz daha şehirli.) yaklaşık 2000 km yol yaptım. Bir sefer bir karış yapış yapış çamurun içinden geçtim. Patikalara da girdim. Hızınızın düşmesinden başka problem yaşatmıyor bu makinalar. O yüzden Türkiye'de yollar bozuk dağ bisikletine binelim saçmalığına kulak asmayın. Her haftasonu araziye gitmeyecekseniz dağ bisikletinden verim alamazsınız.

Dağcılık tecrübeniz olduğuna göre yola hafif çıkmanın avantajlarından haberiniz var. Çantanızda teknik tırmanış malzemesi bir haftalık yemek vs olmayacağı için çanta ağırlığınız 15 kiloyu bulmayabilir bile. Örneğin aşağıdaki malzemelerle 5 gece 6 günlük İsviçre turu yaptım. Bir şeyin eksikliğini de hissetmedim. Hatta iki dağcı arkadaş bir heybeyi ortak kullandık. (link) adresinde turla ilgili bilgiler var.

  • 3 t-shirt
  • 5 çorap
  • yedek iç çamaşırı
  • Yüzme şortu
  • Terlik
  • Havlu
  • Uyku tulumu
  • 4x4m ince tente. (Gerekirse bisikletleri ters çevirip çadır direği gibi kullanarak üçgen çadır yapabiliriz diye almıştık. Hem hafif (bir kilodan az) hem de uygun fiyatlıydı.)
  • Tamir seti (Pompa, yama seti, alyan çakı, yedek iç lastik)
  • Temizlik kiti (Islak mendil, sabun, deodorant) (Küçük bir şampuan alsak güzel olurmuş.)
  • Müzik çalar, fotoğraf makinesi


Daha önce tur bisikletleriyle ilgili bir yazı yazmıştım. Buraya güncelleyerek kopyalıyorum. Belki işinize yarar.

@Koray Uzun

Bagaj
Bu mesajda yazmadığım bir de bagaj mevzusu var. Mutlaka bagaj bağlamaya uygun bisikletler seçilmeli. İdare eder şekilde tutturulan her bagaj sizi yarı yolda bırakacaktır. Kırık bagajlı bisikleti elinizle bile süremeyeceğiniz için en az teker arızası kadar can sıkar. Sele borusuna bağlanan bagajlar da uzun turlarda mutlaka eğilecektir. Bagaj alırken dandiğine kaçmamak gerek. Aynı şekilde fazla yüklememeye de dikkat etmek lazım. Bir haftalık bir tura götürdüğünüz mangal bagajınızı kırarak size pek de keyifli anlar yaşatmayabilir. Ön bagaja Türkiye içine ihtiyacınız olmayacaktır. Ne zaman ki aylarca sürecek bir yolculuğa çıkarsınız her şeyin hazır olması gerekir. Yazlık kışlık kyafetler beraber taşınacaktır. Güneş panelleri vs devreye girer. O zaman ön bagaj alırsınız.
http://img160.imageshack.us/img160/1658/bagajveheybe003gy2.jpg
Bu şekilde arkaya doğru u şeklinde bir çıkıntısı olan bagajlar heybenizi tekerden uzak tutarak heybenizin tekere sürtünüp delinmesini engeller.

Heybeler
Çok çeşitli şekillerde olabilirler. Genelde resimdeki gibi yumuşak malzemeden yapılmış heybeleri tavsiye etmem. içine koyduğunuz şeyler formunu değiştirip tekere sürtmesine sebep olabilirler.
http://1.bp.blogspot.com/-vZ_Cznt2f3U/UOm0UbEXp0I/AAAAAAAADAs/nBGQ0bHRIxg/s1600/konnixbisikletheybesi.jpg

Aşağıdaki gibi iç tarafı sert ve ayar için çengeli bulunan heybeler daha kullanışlıdır. Arkaya taktığınızda ayağınıza çarparsa biraz geri alma şansınız olur. Ve iç kısmı sert olduğu için bagajınızda uzantı olmasa bile tekere değmeyecektir.
http://pedalzamani.files.wordpress.com/2013/05/dsc_1837.jpg

Ağzı torba gibi büzülen cepsiz çantalar maksimum eşya taşıma verimi sağlar. İkinci sırada ağzı dürülerek kapanan çantalar gelir. Küçük çantada çok eşya taşıyabilirsiniz. Akıllı bir yerleştirmeyle bu çantaların her milimetrekaresini kullanabilirsiniz. Cep sayısı arttıkça da düzenli yerleştirme şansınız artar ancak ölü hacimler artacağı için kayıp hacimleriniz çok olur.

Su geçirmezliği pek kafanıza takmamanızı öneririm. Yağmurlu olabilecek turlarda ıslanabilecek eşyalarınızı poşete koyarak çantaya yerleştirmek işinizi görecektir. (Dağcılıktan bu alışkanlığa hali hazırda sahip olduğunuzu düşünüyorum.)

Seyahat süresi ayları bulduğunda da askı kancaları vs kırılabilir. Bununla ilgili yanınızda tamir malzemesi taşımalısınız. Bir parça tel veya 3mm'lik yardımcı ip işinizi idareten görebilir.

Akşam kampı kurduktan sonra hava kararmadan bisikleti gözden geçirmekte de bagaj vidalarını kontrol etmekte fayda var.

Umarım unuttuğum bir şey yoktur. Aklınıza takılan bir şey olursa sorabilirsiniz.
 
Koray kardeşim oldukça faydalı bir yorum oldu benim için, teşekkür ederim. Şimdilik Scott Sub 40 düşünüyorum. Hem Trek'e göre uygun hemde donanım olarak daha iyi olduğu söylüyorlar. Yakın bir zamanda paramı hazırlayıp satın alacağım. Herkese teşekkür ederim.
 
Scott sub ve trek fx serisi şehir içinde hızlı ulaşım amaçlı bisikletler. Açıları oranları yol bisikletine yakınsar biraz. İkisi de hemen hemen aynı seviyede dünya çapında başarılı bisikletler. Aldığınıza pişman olmazsınız. (Yaşadığınız yerde trek bayisi varsa Trek'in bedava bakım sözü vermesi Trek'i bir adım öne çıkarıyor.) Turlarda da sorun yaşamazsınız. Ancak asıl amacınıza karar verip öyle bisiklet almak lazım. Aldığınız herhangi bir bisikletle tura çıkabilirsiniz.

Eğer asıl amacınız uzun turlar ise aşağıdaki bisiklet daha mantılı bir seçim gibi görünüyor.
(link)

Eğer bir bisikletim olsun her yola süreyim. Haftasonu araziye giden arkadaşlara da takılayım, günlük yollara da gideyim, hem araziye hem asfalta uyum sağlayabileyim derseniz. Aşağıdaki bisiklet + iki çift lastikle çözüme ulaşabilirsiniz. (cyclocross lastik ve tur lastiği)
(link) (Ben de benzer bir bisiklet kullanıyorum. Aşağıda fotolarını alıntıladım.)

"Her haftasonu ormana girerim. Uludağ'ın keşfedilmedik yerini bırakmam." derseniz dağ bisikleti alabilirsiniz.

Gönlünüzde yol bisikleti varsa. "Ben harcadığım eforun karşılığını sonuna kadar almak istiyorum. Günde 300km yapıp eve gelip ayran+soda yapmak istiyorum." derseniz de yol bisikleti alın. Bisikletinize fazladan bir çift lastik ve bir römork ekleyerek tura çıkabilirsiniz. Römork fotoğrafı da var aşağıda. Ayrıca forumdaki ihtiyar abi böyle bir sistem kullanıyor. Özel mesaj atarsanız daha fazla bilgi verebilir bize.

Yukardaki bisikletlerin tur bisikletine dönüşme becerilerini karşılaştıracak olursam: Trek fx > ön amortisörlü > dağ bisikleti > yol bisikleti


@Koray Uzun
 
Tamamen uzun yol amaçlı kullanacağım alacağım bisikleti. Önerdiğiniz fuji bisikletin ne gibi artıları vardır? 1935 türk lirasına denk geliyor. Scot ise 1340 lira. Ben kalan para ile sele vs.. alıp tamamlamayı düşünüyordum.
 
Daha dayanıklı, biraz daha kaliteli aktarım organlarına sahip, aks mesafesi daha uzun (heybelerin pedal çevirme esnasında ayaklara çarpmaması adına önemlidir) ve tur için hazır vaziyette, ek masrafa gerek duymaz. Heybelerinizi alıp, yola koyulacaksınız. Üstelik düz gidon yerine dropbar kullanıyor. Düz gidona kıyasla kat kat rahat, ergonomik. Uzun yolda üzmez, yolun durumuna göre birçok şekilde kullanım imkanı verir.

https://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=124512

Bence paranızı Sub 40'a falan yatırmayın, tur için gerçek bir tur bisikleti alın. Türkiye'de halihazırda daha uygun fiyatlı bir gerçek tur bisikleti bulmak cidden zor.
 
Trek 7.2'yi de hemen hemen aynı fiyata alabilirsin. Donanımı da hemen hemen aynı. Kış dönemi pazarlık gücün daha fazla olacaktır. Bedava bakımı da kullanabileceksen trek'e yönlenebilirsin. Fotoğraflardan gördüğüm kadarıyla sub 40 da ön bagaj deliği yok.

Fuji kadro açıları olsun vites oranları olsun tur bisikleti olarak dizayn edilmiş bir bisiklet. Yarış gidonuna benzer gidonu düz gidonlara göre çok daha konforlu. 36 telli jantlarıyla daha dayanıklı. Üstündeki donanımı da sub 40 ve trek 7.2 ye göre daha yüksek. Bagajının olması ve pedallarının perlonlu olması diğer avantajları.

Bugüne kadar 5 ayrı sele kullandım. Sadece birinde alışamama sorunu yaşadım. O da kıçımı değil bacaklarımın iç kısmını ağrıtıyordu. İyi bir marka alacağınızı da göz önünde bulundurursak bisikletinizin üstünde iyi bir sele gelecektir. Değiştirmeye gerek olacağını sanmıyorum. Piyasadaki çok meşhur bir seleyle ilgili bir efsane var. Bilmem kaç bin kilometrede kıçımızın tam şeklini alıyormuş. Hangi seleye bilmem kaç bin km binseniz o selede rahat etmeye başlarsınız.

Malzemeye vereceğiniz paradan alacağınız verim y=x^3 grafiğiyle açıklanabilir. Bu denklemde x konfor katsayısı y ise paradır. 125tl parayla 5 birim konfor satın alırsınız. 125=5^3 (5 üssü 3). Ama 6 birim konfor satın almak isterseniz 6^3=216 birim para ödemeniz gerekir. İki katından fazla para verip paranızın karşılığını alamazsınız yani. Bu yüzden bisikletinizin üstünde gelen 5 konforluk seleyi kullanmaya devam edebilirsiniz.


Bundan sonrası bütçe meselesi. Cebinizdeki parayı en iyi siz bilirsiniz. Tur bisikleti alamıyorsanız en iyi alternatifi yukarda yaptığım sıralamaya göre Sub ya da FX serisi.
 
@Koray Uzun
Bahsettiğimiz fiyatta trek edinebileceğim bildiğiniz bir yer var mı acaba? Yaşadığım şehirde trek bayisi olduğunu sanmıyorum o yüzden bakım işi olmaz büyük ihtimalle.
 
trek 7 serisi ile scott sub serisi arasında hiçbir fark yok.
ikiside aynı amaç için üretilmiş, birbiriyle neredeyse aynı geometride bisikletler.
(benim bisikletin biri scott sub 35 bu arada)
bu yüzden gözünüze hoş gelen beğendiğiniz birini alın geçin.
göbekten vitesi halen tavsiye ederim. pek bilinmesede tur için idealdir.
 
sub 35'de ön bagaj için delikler var mı? Netteki resimlerde göremedim. Maşanın iki kolunda da ortalarda dışa dönük olması gerek.
 
1800 Tl bütçeniz var.Kafanızda belli başlı modeller belirlemişinizdir.Bunlara ek olarak diğer:Merida,Scott,Gıant,Sedona,Carraro,Cube,Ghost vs... markalarıda ekleyin Chrome'de birden fazla sayfa açın her markanın adını yazıp tur modellerinin fiyatını,donanımını ve göze hitap edecek şekilde inceleyin.Bence böyle yaparak daha çok modeli inceleme fırsatınız olur ve iki seçenekle sınırlı kalmazsınız.Burada bir araba modeli karşılaştırmıyoruz ki yok şu model fazla yakıyor yok şu modelin motoru çekmiyor.Sonuçta donanımı üreten firma belli kadroyu üreten firmalar belli.Tavsiyem Shımano'da Aceradan altını Sram'da X4'den altını almayın.Mesela çoğu marka karma sistem yapıyor ön aktarıcı Shımanonun en alt modeli dahi olsa iş görür ama arka aktarıcı ve kollar biraz daha iyi model olmalı.
 
Siz bence Fuji Touring'e bakın, sizin için en uygunu o şu aşamada.
 
@Koray Uzun

geciken cevap için kusura bakmayın. soru sorduğunuz zaman alıntı yaparsanız iyi olur. sitede konudan haberdar olmak meselesi eksik.
evet scott sub 35'te arka ve önde bagaj takmak için yer var. :in:
 
@Mehmetali07

Bilgiler için teşekkür ederim. Bu durumda Sub serisi daha avantajlı görünüyor. Estetik açıdan da daha çok beğeniyorum sub serisini. Hatta ilk bisikletimi alırken Sub 40'ı fazla güzel, fazla dikkat çekiyor yurtta oynarlar diye almamıştım.
 
@Mehmetali07Hocam aynı fikirdeyim de, bir Rohloff hub €900 üzerindeymiş. (wikipedia)

Alfine fiyatını bilmiyorum (çok da farklı olduğunu sanmıyorum) ama onun hem vites aralığı biraz düşük, hem de sağlamlığı hakkında bilgi bulamadım.

Daha aşağısı ise tura gelmez. Gerçi üçlü aynakol kullanılırsa o da olabilir tabi.
 
Yok hocam Shimano göbekten vitesler o kadar pahalı değil.
Nexus 7, Nexus 8, Alfine 8, Alfine 11 diye gidiyor.
fiyatlarıda buna göre 250 dolardan başlıyor.
vites aralığıda sanılanın aksine düşük değil. kullanan az, millet bilmediği için öyle zannediyor.
örneğin bende Shimano Nexus 8 var. diğer bisikletimde 24 vitesli. onun sağladığı bütün hız oranlarını veriyor. :in:
sağlamlığına gelirsek tek kelimeyle taş... zaten kapalı bir sistem. dışardan gelecek bütün darbelere kapalı.
bakım derdi yok, pislik yok, vites geçti geçmedi derdi yok, dururken bile vites değiştirilebiliyor.
@Abdullah.R
 
Geri