Scudo Sports

Uzun turlarda neden tur bisikleti degil de mtb kullaniliyor?

cihataktag

Aktif Üye
Kayıt
16 Nisan 2013
Mesaj
152
Tepki
60
Şehir
Hatay
İsim
CİHAT
Başlangıç
2015—16
Bisiklet
Scott
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Bu yaz ilk bisikletimi almayi dusunuyorum, merida crossway 40v, tur bisikleti. ancak forumda paylasilan gezilerde gordugum kadariyla tur yapanlarin %80i mtb kullaniyor. ben de uzun tur icin bisiklet alacagim. simdi bunlar mtb kullaniyor diye ben de tereddute kapiliyorum. acaba yanlis bisikleti mi seciyorum diye. ama arastirsigimda mtb yerine tur bisikleti alinmasi gerektigini, aralarinda belirgin farklar olsugu soyleniyor. celiski icindeyim. yardim edin:) bu insanlar neden mtb kullaniyor?
 
Scudo
Bence Bu insanlar mtb tutkunu ya da ellerinde öyle bir bisiklet var :)
 
mtb'nin bence yol bisikletinden daha çok tutulmasının sebebi, düz yolda giderken dağa bayıra bozuk yollara girmekte...
 
Aslında Mtb yürüyemeyecek kadar bozuk arazide , kontollü ve devrilmemek için oldukça yavaş kullanılarak sürülmesi zevk veren bir tür .Bundan dolayı mtb de hız yapılması değil sağlamlık ve kullanıcı güvenliği ön planda olması gerekirken , bizler genelde şöyle bir mantık kurarız.

Şehider yollar bozuk, keza mecbur kalınırsa kaldırımlarda çok düzgün değil. Öyle bir bisikletim olsun ki hem bozuk kaldırımda gitsin , hem arazidede kullanayım.hem hoplayıp zıplayayım hemde yağmur çamur demeden kullanayım. Ayırca çokta sağlam olsun. Avrupalı birden fazla türde bisiklet satın alarak bu olayı aşarken bizler ne yazık ki bu duruma en uygun bisikletin mtb olduğunu zannediliyoruz

Devasa amortisörler , arazide size konfor sağlarken yolda extra yük olduğu için eziyettir. . Kocaman , geniş ve dişli lastikler arazide toprağı veya tozu sıkıştırarak size makul bir tutunma alanı sağlarken , asfaltta özellikle yazın erimiş asfaltta extra direnç gösterirler. Birde extra çantalarla sepetlerle donatıp yük taşımaya kalkarsanız tur keyif almaktan çıkar işkenceye dönüşür.Ama ilginçtir Mtb sahipleri bu durumu sever. Bu durum Mazoşistliğin değişik bir boyutu olmalı.

Bu yüzden kullanmayı düşündüğünüz parkurunuza en hitap eden türden bir bisiklet alın.Çok farklı ve çeşitli parkurlarda dolaşmayı düşünüyorsanız biraz masraflı görünsede birden çok bisiklet sahibi olmak , sürüş konforu açısından en mantıklısı.
 
@cömert özen

her ne kadar MTB kullanıcısı olsamda cömert abiye soonuna kadar katılıyorum. fakat benim MTB kullanmamın nedeni şwhir dışı turlara katılmıyorum. iş tempom yoğun haftada 1.5 gün zamanım var ve sadece bu günler kullanabiliyorum. bir gün belgrada gideyim başka bir gün şehir turu yapayım dersen MTB senin tercihin olmalı. fakat 200 km veya üstü için bence tur bisikleti tercih etmelisin.
 
Eğer amacın direk uzun turlara katılmaksa kesinlikle v frenli bir tur bisikleti almalısın, ben sedona 711 V-fren aldım 2 hafta önce dün 160 kmlik bir tura çıktım grupla, çok zorlanmadım fakat tur bisikletli olanlar kadarda rahat değildim malesef.
 
@Red Sterling
tüm dostlar isabetli olarak yazmışlar ..uzun tur ise ,konaklamalı 10 günlük bir tur ise, amortisörsüz şehir bisikleti arkaya bagaj koymak için yeri olan ve 700 x35 teker işinizi gören bi teker olur....28 jant tabi anvantajdır uzun yollar için..mtb arazide işe yarar asfaltta eksta yük ise amortisördür ....
 
bisiklet seçiminde en öncelikli konu amaç bence. alacağım bisikleti ne için kullanacağım sorusunu sormak gerekiyor. cömert bey'in söylediklerine aynen katılıyorum. ilaveten, kendi tercihimi yaparken, hem istanbul asfaltlarında, hem belgrad ormanında hem de uzun turlara katılmak amacıyla ve her kategori için ayrı bisiklet alma imkanım şuan için olmadığından çetrefilli arazide de kullanabileceğim mtb idealdir diye düşündüm. nihayetinde mtb asfaltta da, uzun yolda da gider. uzun yolda eziyet olması konusunda da, zoru severim diyebilirim:)
 
@umut a

umut dostum cyclo cross yol bisikleti sert düz toprakta giden bi bisiklettir ve stabilizede gider ve asfaltta gider teker 28 janttır ve 700 x 32 dir şu an için hız olarak ve 3 yoldada giden tek bisiklet modeli bu model 2008 lerde yoktu ve 2012 de gündeme geldi daha doğrusu firmalar yeni getirdi türkiyede focus var ve birde salcano var ...
 
Benim seçme sebebimi kısaca özetlemek gerekirse;

Uzun yollarda çukurlu veya kötü yollarda daha rahat ettiğim için ve arada ormanlık alanda kullanmak için harika tecrübe edinmek için. Kalkıpda ince lastik şehir bisikleti ile dağ gidilmez ormanlıkta sürülmez. Tramvay raylarına da girebilir ve çukurlara giremezsiniz. Girerseniz zaten olacakları biliyoruz. :)

Hız konusunda tabii ki şehir bisikletleri harika gider mtbye nazaran. Ama mtb bana daha kullanışlı ve istediğim gibi geldiği için tercih ettim umarım yanlış tercih yapmazsınız başarılar. :)
 
yeni yorumlar bekleniyor
 
Gürkan Genç i tanımayan yok sanırım ? Resim herşeyi anlatıyor yanı önemli olan herşey sizde içinizde bitiyor olması.
http://www.turkbike.com/wp-content/uploads/2011/02/gurkan-genc-bisiklet-ile-dunya-turu.jpg
 
Anladığım kadarıyla birazda cambazlık istiyor bazı yollar bayırlar. Bunun içinde benimde kullandığım mtb çok avantaj sağlıyor sanırım. Birde hoplama zıplama yönünden yani:). Çok doğru.. Düz yol performansı yol lastiği takılarak dahada iyileştirilebilir. Hız konusundada mükemmeldir
 
Tercihiniz kullanım amacınıza bağlı olmalı. İki bisiklet alma imkanı olmadığına göre en çok nerede kullanacaksanız onu tercih edin derim. Benim gittiğim yollar genelde düz ve asfalt, bu yüzden 28" tur bisikleti tercih ettim. Fakat İzmit'te bazı yerlerde arnavut kaldırımı yollar var ki sorma gitsin. Beynim oynuyor resmen :D
 
Aslında MTB den ziyade 26" mi? Yoksa 28" jant mı sorusunu sormak lazım... Bazı tur bisikleti markalarının 26" teker kullandıklarınıda düşünürsek burada dayanıklılık önemli bir etken olarak göze çarpıyor... Ülkemizde 26" tur bisikleti fazla yok, olsada fiyatı yüksek olduğu için MTB kadrolu 26" bisikletleri lastikleri değiştirilerek şehir/tur bisikleti şekline getirilmek isteniyor... Bendede 26" MTB kadro, düz maşa, tur lastiği olan bir bisiklet var...
 
Gürkan Genç'in neden 26" MTB seçtiği herkes tarafından bilinir. Sadece onun değil uzun turlara çıkan birçok insan, uzundan kastım 1000 km'lik turlar değil. Kıtaları ülkeleri kapsayan yıllar süren turlardır. Çünkü yedek parça bulunabilirliği kolaydır. Dış lastiğiniz yarılır, en basit köy bisikletçisinde sizi idare edecek 26" lastik bulabilirsiniz, iç lastikte aynı şekilde. Jant teliniz kırılır, yedeğiniz yoksa bunu da kolay bulabilirsiniz. Ayrıca dayanıklılık bir diğer faktördür. V frenin uzun turlarda disk frene tercih edilmesinin temel nedeni de budur, yedek parçalarının kolay bulunur olması ve tamir kolaylığı.

Fakat sizin uzun turlardan kastınız sanırım 1 haftalık, 10 günlük, 1 aylık ülkemiz içinde geçecek turlar. Bunlar için diğer arkadaşlara katılıyorum kesinlikle 28" V fren bir tur bisikleti almalısın. Ayrıca geçen yıl tanıştığımız Hollandalı bir çift Avustralya-Hollanda turu yapıyorlardı ve 2 yıldır yoldalardı. Kullandıkları bisikletler 28" çelik kadro ve düz maşa Koga Miyata bisikletlerdi.

Tur bisikletiyle raylara girersin, köy yolunda süremezsin gibi eleştirilere kafa takma. Araba giren her yola tur bisikleti ile girebilirsin. Sadece Off-Road diye tabir edilen bol çamurlu ağır arazi koşullarına giremezsin. Ayrıca forumu okursan tramvay raylarına giren arkadaşların birçoğu MTB kullanıcısıdır, lastikler nasıl olsa kalın diyerek dikkat etmezler. Tur bisikletinde ise dikkatli kullandığın sürece böyle bir olay yaşamazsın. 2 yılı aştı tur bisikleti kullanıyorum bir kez bile mazgala, raya sokmadım lastikleri.
 
Geri