Arkadaşlar, tekerlek başlığı altında bulunan bilgileri oldukça detaylı olarak inceledim.Ancak aradığımı tam olarak bulamadım. Benim sorum, özellikle mtb yarış ortamında (ortalama zemin şartları diyelim bilmsel araştırma kurallarına uyalım ) daha iyi verim alabilmek adına ortalama ağırlıktaki bir bisiklet (12.5 kg) ve sürücü ile (75 kg) kullanılabiecek en uygun ön arka lastik seçimi hangisidir? Motorsikler yarışlarında ve araştırdığım kadarıyla profesyonel MTB yarışlarında genellikle ön arka farklı lastik tercih ediliyor. Forumda bu şekilde kullanan arkadaşların bazılarının mantık hatası yaparak öne ince ya da daha az dişli arkaya kalın ya da dişli kombinasyon kullandığını ve tam tersi olması gerektiğini düşünüyorum.
Örneğin almanyadaki yarışlarda Absalonun tercihi (çamurlu , nemli ortam)
Julien Absalon, conditions muddy and humid
Front : Hutchinson Toro 2.15 Tubeless Ready, pressure 1.9 bar
Rear : Hutchinson Python 2.0 Tubeless Ready, pressure 1.9 bar
olmuş.
Genelde ön -arka aynı model kullanma eğiliminde olan bir çok bisikletsever, kullanım koşullarına göre, hafif arazi-şehir, sadece şehir, ağır arazi vs koşulları için (tabi aynı lastiklerin hem yağmurda hem kuru ortamda mükemmel performans sergilemesini aynı zamanda hızlı olmasını istemek çok mantıklı değil) Ön-arka tekerlek için doğru tercihi yaparsa hem hız hem yol tutuşu viraj vs konusunda istediğine en yakın verimi elde edecektir diye düşünüyorum.
Konuyla ilgili tecrübesi olan arkadaşlar yorum yaparsa hatta bu konuyla ilgili kaynak olabilecek sitelerin linkini verirse çok sevinirim.
Örneğin almanyadaki yarışlarda Absalonun tercihi (çamurlu , nemli ortam)
Julien Absalon, conditions muddy and humid
Front : Hutchinson Toro 2.15 Tubeless Ready, pressure 1.9 bar
Rear : Hutchinson Python 2.0 Tubeless Ready, pressure 1.9 bar
olmuş.
Genelde ön -arka aynı model kullanma eğiliminde olan bir çok bisikletsever, kullanım koşullarına göre, hafif arazi-şehir, sadece şehir, ağır arazi vs koşulları için (tabi aynı lastiklerin hem yağmurda hem kuru ortamda mükemmel performans sergilemesini aynı zamanda hızlı olmasını istemek çok mantıklı değil) Ön-arka tekerlek için doğru tercihi yaparsa hem hız hem yol tutuşu viraj vs konusunda istediğine en yakın verimi elde edecektir diye düşünüyorum.
Konuyla ilgili tecrübesi olan arkadaşlar yorum yaparsa hatta bu konuyla ilgili kaynak olabilecek sitelerin linkini verirse çok sevinirim.


