Scudo Sports

Uygun tekerlek kombinasyonu!

H.Sages

Daimi Üye
Kayıt
17 Mayıs 2010
Mesaj
260
Tepki
171
Şehir
istanbul
Arkadaşlar, tekerlek başlığı altında bulunan bilgileri oldukça detaylı olarak inceledim.Ancak aradığımı tam olarak bulamadım. Benim sorum, özellikle mtb yarış ortamında (ortalama zemin şartları diyelim bilmsel araştırma kurallarına uyalım ) daha iyi verim alabilmek adına ortalama ağırlıktaki bir bisiklet (12.5 kg) ve sürücü ile (75 kg) kullanılabiecek en uygun ön arka lastik seçimi hangisidir? Motorsikler yarışlarında ve araştırdığım kadarıyla profesyonel MTB yarışlarında genellikle ön arka farklı lastik tercih ediliyor. Forumda bu şekilde kullanan arkadaşların bazılarının mantık hatası yaparak öne ince ya da daha az dişli arkaya kalın ya da dişli kombinasyon kullandığını ve tam tersi olması gerektiğini düşünüyorum.
Örneğin almanyadaki yarışlarda Absalonun tercihi (çamurlu , nemli ortam)

Julien Absalon, conditions muddy and humid
Front : Hutchinson Toro 2.15 Tubeless Ready, pressure 1.9 bar
Rear : Hutchinson Python 2.0 Tubeless Ready, pressure 1.9 bar

olmuş.

Genelde ön -arka aynı model kullanma eğiliminde olan bir çok bisikletsever, kullanım koşullarına göre, hafif arazi-şehir, sadece şehir, ağır arazi vs koşulları için (tabi aynı lastiklerin hem yağmurda hem kuru ortamda mükemmel performans sergilemesini aynı zamanda hızlı olmasını istemek çok mantıklı değil) Ön-arka tekerlek için doğru tercihi yaparsa hem hız hem yol tutuşu viraj vs konusunda istediğine en yakın verimi elde edecektir diye düşünüyorum.

Konuyla ilgili tecrübesi olan arkadaşlar yorum yaparsa hatta bu konuyla ilgili kaynak olabilecek sitelerin linkini verirse çok sevinirim.
 
Scudo
Yorumu olan? Özellikle yarışmalara katılan arkadaşlar...
 
İngilizce biliyorsanız bir okuyun:

Off-Road Issues

Bikes that are used some of the time on loose surfaces often benefit from a wider front tyre, with a fairly agressive tread, coupled with a somewhat narrower, smoother rear tyre.

The wide, knobby front tyre will provide the all-important front wheel traction. If your front tyre skids, it almost always leads to a crash. For riding in soft conditions, such as sand or mud, a wide front tyre is essential. If the front tyre sinks in and gets bogged down, you're stuck. If the front tyre rolls through a soft patch OK, you can generally power the rear through to follow it.

The narrower, smoother rear tyre will have lower rolling resistance. Since most of the weight is carried by the rear tyre, rolling resistance is more important on the rear than the front. If the rear tyre slips, in most cases the worst that will happen is that you'll have to get off and walk.

This is a great idea that developed out of BMX racing.

Some mountain bike tyres come in matched sets, with diffrerent tread front/rear. The front tyres tend to have the knobs set up more or less parallel to the direction of travel, for improved lateral grip and better steering control. The rears tend to have transverse knobs for driving/braking traction.
 
  • Beğen
Tepkiler: H.Sages
@Goflet

Teşekkürler, tam aradığım bilgiler, uygulama örnekleri de varsa bu sitenin linkini alabilirmiyim?
 
örnek yok malesef sadece bu yazı var.
 
O zaman aramaya devam edeceğim demektir. Mutlaka olması gerekir bir yerlerde. Bu kadarını zaten biliyordum açıkçası. Değişik zeminde test edilmiş kombinasyon bilgilerini arıyorum daha çok. Yine de teşekkürler.

Daha detaylı bilgiye , kaynağa sahip olan?
 
Geri