Scudo Sports

Uygun fiyatlı karbon bisiklet topiği

İkinci el sitelerinde en uygun karbon Mosso Wizard 7.8 link paylaşmadım . Arama yaparsanız birçok Mosso Wizard 7.8 ile karşılaşırsınız. Önceki sayfalarda yazdığım konuya tekrar değineyim 3000-3500 bandında nasıl kullanıldığı sürüncemede olan bir ikinci el bisiklet alacağıma aynı fiyat aralığında üst setli bir alüminyum bisiklet alırdım. Bizim oralarda bir laf vardır eşeğini sağlam kazığa bağla kurt yese bile semeri ile yuları kalır kaybolmaz diye. Alüminyumda kadro kırılsa bile ki bence çok daha zor, elinizde üst seviye jant ve grupset kalır. Bu arada ikinci el alımlardan bahsettiğimi belirteyim.
 
Scudo
@Ozan k. 'ya ızdırap olması için açılmış bir başlık sanki :p

Bu arada Kudret abi senin Giant giriş seviyesi karbonları denize döker benden söylemesi :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Ozan k.
@trainspotting35


karbondan mesele gider karbonun dayanıklı olmamasına ,en yakın örnek gider kime, froome ' a
karbon çatalı çatladı,
ben konuları geniş anlatırım, farklı üslübüm vardır ,bir konu genişledikçe ufkunuz aynen açılır ,ayrıca ucuzdur vardır illeti , bir mal ucuzlar ise ondan şüphe duyacaksın ,ucuz mallar çok kullandım aynen eskidi ,yoğun kullananlar için durum budur ,ama bir kere pahalı mal alırsın sana uzun gider kompenantları ,gelelim fısfısa resimler ile yakalandı froome ,eğimde fısfıs çektiği zaman çiğerlere hava gider o zaman kondüsyon artarmı artmazmı, ona bakacağız diğer yarışçılar bunu yapmıyor ama ben hakem değilim tabi,kendisinin astımlı olması bence ayrı bir sorun.
açıkça alnının teri ile dopingsiz kim yarış kazanmış ise o kraldır ,adı şahibeye karışan bir çok bisiklet yarışçısı malesef gerçektir ha burada froome 'a ne diyeceğiz o tartışılır tabi ,konu başka merciye gider ,bir başka konu açarak bu konuyu gündeme getirebilirim.

@Bora Kıraç


biliyorum bora yalnız çatal karbon ,sıkıntı orada ,onun için froome 'ın akibeti gerçek iken ,aynen dikkat edeceğiz ,bu karbon çatal öylede bir çatlarki amaniiiinde amanin yani..:komik::komik::komik::komik:

@mehmetsunu

dostum kan kardeşim en sevdiğim insan mehmet sunu,,

uygun fiat karbon bisiklet hakkında açtığın konu ister istemez insanların kafalarında sorular oluşturabilir,
,ilk soru şudur

- karbon çatlarmı ?

buna cevap ,evet diyeceğiz ,neden çünki yaşanan olaylar var ortada ,ama tabi bunlar sürücü hatalarından kaynaklanmıştır,1000 de bir vaka ise fabrikasyon hatasıdır ,
 
Giant TCR Composite 3 aldım tiagralı, 3750 TL idi dolar heyecanlanmadan önce.
2014 model belki halen bir yerlerde denk gelinebilir.
 
birde mehmet sunu ikinci el sitelerinden karbon bisiklet alacakların yanlarında aynen bu işten anlayan birinin olması lehlerine ,biliyorsun benim eski karbon mtb 'yi dostum ta balıkesirden geldi kadroyu gördü tek çatlakta yok idi ,yalnız epey km yedi tabi ,
yarış koşmadım onla.....
 
@Kudret Kurtcebe

Kudret abi bu karbon mevzu forumun kadim meselelerinden biridir. Çok konuşuldu çok tartışıldı, artık bu mevzuyu aştığımızı düşünüyorum. Karbona kolay kolay bir şey olmaz. Bu karbon korkusundan millet doğru dürüst bisiklete binemez oldu. Mesela şöyle bir örnek vereyim. Ben çocukken aman tereyağ yemeyin tereyağ yerseniz kalpten ölürsünüz propogandası yapılırdı. Millet o nedenle kaşık kaşık vita yağı yerdi. Sonra anlaşıldıkı sağolsun canankaratay tereyağın bir zararı olmadığını esas zararlı olanın şeker türevleri olduğunu söyledi. Şimdi karbon kırılır şöyle olur böyle olur. Bugün orta sınıf bir karbon ile bir alü bisiklet arasında fiyat farkı kalmamıştır. Senin bisikletin bugünki beher değeri 4000 tl ise ben muadili karbonu 4300 e aldım. Peki karbonun kırıldığı yerde alü yerinde dururmu. Durmaz. Hoş alü yarışların maşada karbon. İş bence bir tek arka maşaya bakıyorki karbon kadronun en hassas kısmı. Çelik bisikletler peki yerinde duruyormu. Olurmu onlarda oksitlenip çürüyorlar. O nedenle karbon korkusunu yenmek gerek. benim artım iki bisiklet olduğu için karbonu kuru havalarda çıkarıp sürmek olacak. Öyle her yola vurmayacağım tabiki.

bunu en iyi senin anlaman gerek scott la 50000 km devirdin.
 
@trainspotting35

bu lafa katılıyorum eşeği sağlam kazığa bağla aynen doğru ,kampanyadan düşeş olan 2012 model gıant tcr sram force donanımlı alü kadro yol bisikleti boranın dediği gibi karbonları denize dökmekte ,yalnız tek sorun aynen karbon olan çataldır, önden darbe yemeyecek aynen gider,,,,
 
@mehmetsunu

Merhaba, bahsettiğiniz Salcano ilanını gördüm. Bisikleti kötülemek adına yazmıyorum ancak, belirtmekte fayda var. Dura ace arka aktarıcı rd 7800 serisi, Frenler Ultegra 6600 serisi, Aynakol eski Sram Force. Üretim tarihlerini yazmama gerek yok sanırım. Bisikleti satın alacak olan kişi, sadece kadro olarak düşünse daha mantıklı olacaktır. Üzerindeki grup setin "bence" , en azından Shimano 105 5800 serisi ile yenilenmesi şart. :)
 
@mehmetsunu

aynen 50.000 km ,
mtb karbon ,ama large kadro idi ,ağırlık toplamı 10 kilo 700 gram idi,karbonun daha hafifleride var ama bu karbon ne hikmet ise çatlamadı 2008 model scott scale 30 large kadro mtb,ama sürücü hatası yaptınmı dersen çok şiddetli düşme ve önden vurma asla olmadı ,kadro pul pul döküldü,karbona bir şey tabiki olmaz ,o senin elinde mehmet hocam ,sen hata yapar isen karbonda gider aliminyumda ,hata kabul görmüyor,yeni bir araba al çarp aynı şey ya da motorsiklet,
iş bizde bitmekte iyi sürücü olacağız başka çare yoktur...
bora dostumun eski bisikleti ne oldu biliyormusun yandan çok sert darbe yemiş idi aliminyum kadro içeri göçmüş idi,.
tabi düzeltilmesi zor iş idi,yeni bisiklet aldı,
1 dolar =3,7821 tl
1750 dolar idi benim gıant şu anki parası 6615 lira oldu,,bayağı artmışta ama artık firma 2012 model tasarımdan vazgeçti,,
 
@erdalyilmaz_

salcano xrs 001 den bahsediyorsunuz sanırım. Fiyat 3000 tl idi. Birde link atarsanız belki arkadaşların ilgisini çekebilir.
 
Modern psikopatoloji uzmanları bizim foruma üye olsa literatüre "Karbonofobi" diye yeni bir kavram girerdi.

Her ne maksatla açılmış olursa olsun içeriğinde karbon-fiber den mamül bisiklet kadrolarının geçtiği her başlıkta aynı "karbon korkusu" mevcut. İşin ilginci ise bu korkudan en fazla karbonfiber bir kadro ile hiç deneyimi olmamış kullanıcıların müzdarip olması. Geçmişte çıtayı uzaya taşıyıp, karbon fiber kadrolara kızarmış patates ve çubuk kraker benzetmesi yapanları dahi gördü bu forum.

Psikolojik korkuların tedavisinde sıklıkla başvurulan bir yöntem "maruz bırakma" tedavisidir. Hatta bir belgesel kanalında "korku klübü" isimli bir program bile var. Gelin siz de karbon korkunuzu karbonfiber kadrolu bir bisiklete binip duyduklarınıza göre değil, deneyimlerinize göre karar vererek aşın. :)

Başlığa dönecek olursak "uygun fiyatlı karbon" oksimoron bir ifade olmuş. Aynı "yüzme bilmeyen balık", "köşeli daire", "bomboş metrobüs" gibi. Karbon gibi arzu nesnesi bir materyali günümüz şartlarında ancak "öldürmeyip süründüren" fiyatlara almak mümkün.
 
Bu arada 52 kadro uyuyorsa karbon kadro, dtswiss r24 jantlar, 5800 serisi 105 set. Hidrolik frenli ktm revelator Sky Blue, Pendik efor bisiklette nakite 5000tl. Kadrosu uysa bir dakika düşünmezdim...
 
Birde antiparentez ekliyorum. Karbon bisikleti olmayanlar okusun yorum.yapmasin .ha masası karbonsa
Biraz yorum hakları olmalı, ama komple alüminyum kadro ya sahip ise kişi sadece okumalidir,karbona yorum hakkı olmamalıdır bence :)) alüminyum kadrolu arkadaşların affına sığınarak yazdım.


SM-N920C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: Çağdaş78
@Sadettin Z. Sadettin Bey yukarıda da yazdığım gibi ikinci bir karbonu yerine koyacak param yoksa ne yazık ki korku dağları önümüzde yükselir. Aynı şey alüminyum içinde geçerli. Alü bisikletim parçalanırsa yerine yenisini koyup ta yoluma devam edecek durumda olduğumdan daha stressiz daha rahat biniyorum. Kırılmaya ikisi de kırılır, parçalanır, çalınır. Bisiklet öyle bir heyecan ki hem elimizdekiler yeterli gelmiyor hemde elimizdekileri kaybetmek istemiyoruz. :)

@irfanyazicitunc Benim maşa karbon onun için bunları yazdım. Full karbonum olaydı görürdünüz siz beni.:)
 
Sürmekle kırılmaz abicim karbon kadro, nereden çıkartıyorsunuz bu hurafeleri?

Kaza yapınca her bisiklet zarar görür, adı üstünde "kaza"...... Karbon gevrektir, kırılır... Aluminyum sünektir, yamulur... Kaza bu, kimsenin başına gelmez inşallah.....

Taşırken kırarım diye yumurta yememeye benzemiş bu hadise.. :)

Haa bir de şunu da eklemek isterim.... Karbon var.... karbon var..... Bu karbonların da kalitesi var, bilmemnesi var.... Dayanıklılık ona göre, darbe sönümleme ona göre, esneme ona göre, vesaire...vesaire... Fiyatları da ona göre tabi..

Nispeten "ucuz" karbon kadro ile nispeten "pahalı" karbon kadronun sürüş dinamiklerinde, k...zın altında hissettiklerinizde, yorulma eşiğinizde, vb dahi o kadar çok fark oluyor ki "Pro" bir yarışçı değilseniz dahi, bu farkları aletleri kullanınca kolayca anlayabiliyorsunuz.....

Bu forumda şu argümana şiddetle karşı çıkıyorum: "Ne işimiz var yaw bizim karbonla marbonla, yarışçı mıyız biz?" Hayır abicim, bu işe bu kadar gönül veren adam varsa bu forum aleminde, herkes sürebildiği en iyi bisikleti sürmek ve bu aktiviteden maksimum haz almak ister...

Adamın parası vardır, gider Bianchi Oltre alır 50 küsür milyara, keyifle kullanır.... Diğerinin bütçesi ancak tiagralı bir aluminyuma müsaittir, o da onu alır aynı keyifle kullanır... Bisikleri hayatınızın neresine koyduğunuz önemlidir..... Kimsenin de "ne gerek var yeaa?" diye bir yaklaşımda bulunup insanların heveslerini kursaklarında bırakmaya hakkı yoktur bence diye düşünüyorum....

Saygılarımı sunuyorum, keyifli sürüşler diliyorum... :)
 
@trainspotting35

Yukarıda benim ve @yyokes Bey'in ifade ettiği gibi korkularınızın çoğu aslında sanal. Evet bir kazada karbon da, alüminyum da, çelik de kırılabilir. Ancak bu mutlaka bu ölçekte bir kaza yaşayacağınız anlamına gelmiyor. Yolda yürürken düşüp kafanızı da kırabilirsiniz, üstelik yenisini parayla alma imkanınız da yok. Öyleyse yolda yürümemeniz mi gerekiyor :)

İlave olarak başınıza büyük bir talihsizlik gelip, kendinizin sağlam, kadronuzun kırık çıktığı bir kaza geçirseniz dahi, Specialized, Canyon, Cannondale gibi büyük firmalar gayet uygun fiyatlara kadronuzu yenileyebiliyor. Ortalama 2 bin TL gibi bir fiyata tekrar bisiklete biniyorsunuz.
 
Ucuz karbon peşinde koşmaktansa pahalı ve kaliteli Alü araştırmak daha doğru geliyor bana.
 
  • Beğen
Tepkiler: trainspotting35
@Kerem Özbayrak


kerem, kerem, kerem ben böyle işi kerem. Böyle bir anlayış olmaz. Bizzatihi bisikletçi deniz dostumuzun almış olduğu alü canyonun seat tube ünden kağıt gibi yırtıldığını gördüm. Alü iyidir ama tur bisikleti olarak iyidir.
Birde karbonda "ucuz" bandı 4000-6000 tl arasıdırki bu bant içine giren markalı bisikletlerin (giant, lapierre, mosso, cube) kalitesiz olduğunu düşünmek gaflettir. Bak buraya benim almış olduğum "ucuz" giant tcr advanced ile ilgili araştırmayı koyuyorum.

(link)

pekte bildiğimiz gibi değilmiş değilmi.
 
@mehmetsunu Ben de böyle cevabı kerem :) Bi daha ki sefere ismimi değiştirip yazacam yorum.

Dediklerin doğrudur hocam, ilk etapta 4000-6000 arası karbon bakana kadar o fiyatlarda alınan inceltilmiş alü kadro daha mantıklı geldi. Alünün tamiri mümkün karbon ise çöp anlayışı vardır ya bu nedenle bu şekilde yazdım yorum. Sonuçta benim de altımda karbon var ama ödüm patlıyo bi yerinden çatlayacak diye. Test edip yırtıldığını gördüyseniz bilemem ben daha önce bisiklet yırtmadım :)
 
  • Beğen
Tepkiler: mehmetsunu
Geri