Uygun bütçeyle teker örme ve akort ayarı

keremcicek

Üye
Kayıt
18 Mart 2016
Başlık
3
Mesaj
15
Tepki
3
Yaş
34
Şehir
SAKARYA
İsim
KEREM
Bisiklet
Salcano
Evet sehpanın tam ölçüleri belirtilse yapmış olan birisi tarafından iyi olurdu.

Redmi Note 2 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Ervin

Aktif Üye
Kayıt
27 Ağustos 2016
Başlık
2
Mesaj
103
Tepki
117
Yaş
39
Şehir
Bulgaria
İsim
Ervin B
Bisiklet
Giant
güzel bir anlatım olmuş fakat daha yolun başındayız bu şekilde yapamayız ilk seferde epey oğraşmamız lazım bu işi tam yapabilmek için
 

ahmtbag

Daimi Üye
Kayıt
14 Eylül 2016
Başlık
4
Mesaj
225
Tepki
371
Yaş
42
Şehir
mersin
İsim
Ahmet
Bisiklet
Scott
işte olay budur, bilgi paylaşıldıkça güzeldir, süper çalışma elinize,emeğinize sağlık, başarılar dilerim
 
Kayıt
1 Haziran 2010
Başlık
0
Mesaj
2
Tepki
6
Şehir
Kayseri
Yazıyı hazırlayan Burçak Bey e ve katkıda bulunana diğer arkadaşlara teşekkürler.
Bu akort işinin bu kadar karmaşık olduğunu tahmin etmemiştim.
sorunum şu:
uğraş dur yanal sapma, dikey sapma, tel gerginliği. her şey tamam .gel gör ki, bisiklet, kadrodaki arka yerine oturtunca jant tam ortada durmuyor.
yaklaşık 3 mm. solda.
jantı kadrodaki yerinde tam ortada durması için tekrar bütün tel başlarını eşit oranda çevirdim. Tekrar bütün akortlar kaçtı.
Sorum şu henüz akort sehpasında iken yukarıda bahsettiğim sorun giderilebilir mi.
Teşekkürler.
 
  • Beğen
Tepkiler: sahibiminsesi

Kuzey Ege

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Temmuz 2015
Başlık
56
Mesaj
2.934
Tepki
8.031
Şehir
İstanbul
İsim
Murat Gökhan
Başlangıç
1980—81
Bisiklet
Trek
Bisiklet türü
Şehir - Tur
@Gültekin Becermiş
Hepsi solda degildir, bir bölümü soldadir. Solda kalan kismin tek baslarini biraz gevsetince otomatikman jant kendini saga cekecek ve ve kadroya ortalayacaktir.
Bu islemi janti akord sehpasindan alip kadroya takinca yaparsaniz daha kolay sonuc alirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: sahibiminsesi

Yavuz.M

Üye
Kayıt
23 Nisan 2012
Başlık
3
Mesaj
84
Tepki
197
Şehir
İstanbul / Kütahya
Bisiklet
Trek
@Gültekin Becermiş


Yanal ve dikey akordu yapsanız bile jantı taktığınızda tam ortada durması ve tam olarak akort yaptım diyebilmeniz için dishing ayarı yapmanız ,bunun için de bir alet kullanmanız gerekir.Bu aleti basit bir kartondan kendiniz de yapabilirsiniz.
'Bike dishing adjusment' diye aratırsanız videolarda probleminizin tam çözümünü görebilirsiniz.Bu konuda Türkçe bir videoya rastlamadım maalesef.Dishing ayarı önemli bir ayardır ve bu ayarı yapmadan tam olarak akort ayarı yapılmış sayılmaz. Tekeri taktığınızda kenar maşa boşluklarının aynı olmaması bu yüzden.Konuyu tekrar gözden geçirirseniz Burçak Bey zaten bu durumu açıklamış ve kullanılacak aleti ölçüleriyle birlikte göstermiş.Umarım faydalı olabilmişimdir :)
 
  • Beğen
Tepkiler: erdozdemir

Ahmet Bag

Daimi Üye
Kayıt
24 Ocak 2017
Başlık
8
Mesaj
359
Tepki
845
Yaş
42
Şehir
MERSİN
İsim
ahmet
Bisiklet
Scott
@Burçak Erbil
harika bir paylaşım, devamını temenni ederim
 

Semih34

Üye
Kayıt
26 Ocak 2017
Başlık
0
Mesaj
57
Tepki
27
Şehir
İstanbul
İsim
Semih
Bisiklet
Scott
@Burçak Erbil çok ayrıntılı ve emekli bir çalışma olmuş.Can-ı gönülden sizi tebrik ediyor ve çok teşekkür ediyorum.
 

Semiyun

Üye
Kayıt
14 Şubat 2017
Başlık
0
Mesaj
1
Tepki
0
Yaş
23
Şehir
Antalya
İsim
Mert
Bisiklet
Salcano
Herkese merhaba

Eski bir bianchi bisikletim var ufak ufak parcalari topluyorum.

Jant gobeklerini de degistiricem ama 32 delikli bir gobek buldum benim cember ise 36 delik telleri bu cembere orsem sikinti yasarmiyim acaba ?

Ve bisiklet eski oldugundan haliyle disk fren desteklemiyor ama gobekler disk frenli bu sekilde yapmaya kalksam uyumsuzluk cikarmi

Herkese iyi gunler !
 

Yetkin

EAT- DRİNK -RİDE
Kayıt
14 Eylül 2015
Başlık
5
Mesaj
293
Tepki
412
Şehir
İzmir
İsim
Yetkin K.
Bisiklet
b'Twin
@Semiyun öncelikle merhabalar, 32 delikli göbeği ile 36 delikli çember ile kullanman sağlıklı bir çalişma olmayacaktır.Çünkü tel boylarını tutturman zor. Biri kısa diğeri fazla olacak. En hiç girişmemek. Disk fren konusunda ise kadroya disk kaliperlerin montajı için parça imal edilip kadroya kaynaklanması gerekiyor. İyi bir ustaya yaptırsanız bile sıkıntı çıkarması muhtemel.Forumdaki bir arkadaşımız bunu yapmıştı ancak fren sıktığında kadronun veya kaynaklı parçanın esneme problemiyle karşılaştı.
 

cemalimmm

Üye
Kayıt
1 Mayıs 2016
Başlık
0
Mesaj
1
Tepki
0
Yaş
3
Şehir
Adana
Teşekkür ederim yazı yararlı olmuş. Bize alet ölçülerini yazarmısın
 

Hazar Cengiz

Daimi Üye
Kayıt
15 Ağustos 2013
Başlık
3
Mesaj
310
Tepki
378
Şehir
İstanbul
İsim
Hazar Cengiz
Bisiklet
Kron
Valla çok takdir ettim. Süper olmuş. Size bir sorum olacak.

Bende 26 inch elektrik hublu arka jant var.

Ben bu hubu çıkartıp, 27.5 28 janta entegre etmek istiyorum. amacım bisikleti değiştirip, elektrik hubunu daha büyük tekerde kullanmak. Sizce bu olur mu? Ama arka jantımı çok sağlam kaliteli ürünle örmem lazım.

Şuanki gacır gucur ses yapıyor her nekadar ayarını yapsam da zamanla akordu gidiyor. Ortalama ayda bir kontrol ediyorum akordumu.

Konu ile ilgili yardımlarınızı bekliyorum teşekkürler, elinize sağlık.
 

Praxis

Daimi Üye
Kayıt
1 Kasım 2016
Başlık
4
Mesaj
221
Tepki
549
Şehir
Adana
Akord anahtarını çok dikkatli seçmeniz ve kullanmanız lazım. Aldığım akord anahtarının en dar boşluğunu kullanmama rağmen yine de bir tel başını yalama yaptım (muhtemelen doğru anahtar bu değildi). Bir de eğer çok hassas bir jant akordu istiyorsanız akord sehpası şart. Akord sehpası olmadan, işin teorisini kavradıysanız, "idare eder" cinsten bir jant akordu yapmanız mümkün. Ama dediğim gibi, kullandığınız akord anahtarı ile tel başlarınızın ölçüsü tam olarak birbirine uymalı. Tel başları malesef çok da kolay aşınabiliyormuş onu da anladım. Dikkat etmekte fayda var. Teli sıkamıyorsanız, direniyorsa, fazla gerginse, zorlamayın, diğer taraftaki teli gevşetmeyi deneyin. Eğer en ufak bi çekinceniz bile varsa hiç uğraşmayın, sökün tekeri verin ustaya.
 

fahrettin akansu

Daimi Üye
Kayıt
28 Mayıs 2011
Başlık
2
Mesaj
254
Tepki
637
Şehir
İstanbul - Bostancı
Bisiklet
Focus
Kullandığınız sistemin kapasitesini tam bilmesem de iyi birşeyse e-bike onaylı çember ve tel kullanmanız gerekli,
DT Swiss genelde güzel seçim oluyor elektrikteki torkla başa çıkabilmek için,
Alpine jant telleri ve e-bike onaylı 650c veya 700c boyutunda çemberleri de var aynı şekilde.


@Hazar Cengiz
 
  • Beğen
Tepkiler: Hazar Cengiz

musto

Üye
Kayıt
9 Şubat 2017
Başlık
2
Mesaj
17
Tepki
9
Yaş
24
Şehir
iSTANBUL
İsim
Mustafa B.
Bisiklet
Diğer
Ben de yapacağım ama tamamen bozmaktan korkuyorum.
 
Kayıt
25 Mayıs 2017
Başlık
0
Mesaj
30
Tepki
12
Yaş
24
Şehir
izmir-erzurum
İsim
mehmet
Bisiklet
Bianchi
bu emeğe değecek jant teli kullanmak gerek ve şu aralar bunu araştırıyorum ama her marka değiştirdiğimde tekrar tekrar araştırma yapmam gerekiyor bende en basitinden dt swiss tellere odaklandım bunu kullanan arkadaşlardan markanın alt modellerinin anlamlarını yani kullanım yerlerini ve yol bisikleti için hangi daha uygun olur şuanki tellerim ince önerilerinizi bekliyorum
 

eberkol

Aktif Üye
Kayıt
26 Nisan 2016
Başlık
0
Mesaj
139
Tepki
195
Yaş
33
Şehir
Çerkezköy/TEKİRDAĞ
İsim
Emre BERKOL
Başlangıç
2015—16
Bisiklet
Cannondale
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Merhaba, jant çemberimde ufak bir eğilme var bu sebeple çemberimi değiştireceğim. Benim şu an kullandığım göbek 32 telli , uygun fiyata 28 delikli göbek buldum. 32 delikli göbek 28 telle örülebilir mi? Göbeklerim rulmanlı olduğundan değiştirmek istemiyorum.
 

Yetkin

EAT- DRİNK -RİDE
Kayıt
14 Eylül 2015
Başlık
5
Mesaj
293
Tepki
412
Şehir
İzmir
İsim
Yetkin K.
Bisiklet
b'Twin
@eberkol jant örmenin ilk şartı göbek ile jant çemberindeki delik sayısının aynı olması dır
 

Serkan.Sezer

Komedon
Kayıt
17 Mayıs 2013
Başlık
3
Mesaj
198
Tepki
316
Şehir
İzmir
Başlangıç
1982—83
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Şehir - Tur
@Mehmet Bozdağ
Linki tazeleme şansınız var mı?
 
Yukarı Alt