Scudo Sports

Üst seviye az donanım mı ? Alt seviye üst donanım mı ?

ben kendi derdimi anlatayım sana, ibret al :D
ilk bisikletimin de kadrosuna, yani görüntüsüne aşık olmuştum, öyle almıştım.
ikinciyi de bu sebepten aldım :)

hobicilerin önceliği sence de bu olmamalı mı?
pisikletimize aşık olmalıyız :D

yoksa, sele,gidon boğazı, gidon ayarı ile zaten kendimize uygun hale getiririz bisikleti. ki kaldıki çoğu hobici "aa bunun açısı beni rahatsız etti kardeş" demez :D
selesini azdık yukarı yada aşağı kaldırır, gidonla da biraz oynar, tamamdır :D

sen hoşna giden bir kadro seç.. çok ciddiyim.. iyi bi marka istiyosun, tüm iyi markaların kadrolarına bakmaya çalış internetten, senin bütçen dahilindeki.
ve şanslısın, yurt dışından gelicek! farkına var.. türkiyede 10 model varsa avrupada 100 model var..
CANYON çok asil bisikletler yapıyor.. simsiyah, dehşet modelleri var..
scott'un çizgilerine bayılıyorum, trek aynı şekilde
 
Scudo
@Gökhan Toros
Üst borunun efektif uzunluğunu dikkate almamak genellikle acemilerin sıkça yaptığı bir hata tabi. Fakat benim yanlış kadro seçiminden kastım tam olarak bu değildi. Specialized haricinde başka bir kadro kullandınız mı hiç ? Mesela alın borusu daha kısa, daha agresif bir kadro ?
 
@Serkan Mıstınoğlu

Bak bu çok ilginç olmuş..
İçinde Cavendish geçen bir anımı paylaşayım o zaman :)

3-4 yıl kadar önce ABD NJ 'de bir bisiklet mağazasına girdim. Cebimde ise oradaki en top aleti alacak kadar para.
Gittim bir Felt beğendim. Zipp 404 jantlar ve full DA malzeme. Off ne öyle..
Alıyorum dedim.
Mağaza görevlisi geldi bisikletin üstüne beni çıkardı birkaç ölçtüm filan ve

S: yok olmaz..
Ne ?
S: Bunu sana satamayız.
Haydaaa... Nasıl yani ?
S: Size uygun bir model değil.
İyi de...Bence ölçüsü tam. Üstelik para benim değil mi ? Alıyorum bunu.
S: Sizin anatominize uygun değil, sorun yaşarsınız.
Ne kadar ciddi olabilir ki ? Cavendish ile kapışacak halim yok zaten.
S: O sizin tercihiniz tabi.. Ama bu bisikleti büyük ihtimalle beğenmeyeceksiniz. Akabinde bizi ve de markayı kötülemenizi istemeyiz.
İyi peki siz ne önerirsiniz ?

2-3 saatlik bir maratonun ardından aluminyum bir Cannondale'de karar kıldık. Çok daha ucuz ve büyük ihtimalle kar marjı çok daha düşüktü. Almadım tabi. Neyse dedik çıktık.

Şimdi bizim burada bir dükkana girsek neler olur ?
İlk kez bisiklet alacak 1.85 boyundaki bir arkadaşıma 16" mtb satılır !
Alan arkadaş bilemez ama satıcı hiç utanmaz sıkılmaz. "Nasıl olsa Absalon ile yarışmayacak."

Mağaza sahipleri hiç gücenmesin ama daha kırk fırın ekmek yemeleri gerekiyor. Bence her dükkanda bir bike-fit olması gerekiyor. Ama sorsanız o ne diyecek haldeler.

Neyse kendi hikayeme yeniden dönelim.
Aradan 1 yıl kadar geçti. O beğendiğim Felt'e geometrisi çok benzer başka bir bisiklet aldım. Ardından her boy boyun denemeleri, anatomik gidon, setback sele borusu, aynakolda 170mm den 175mm 'e transferler falan filan..
Halen acabalara devam..
Sonra kendime çok alakasız başka bir bisiklet topladım ve üstüne çıkınca jeton düştü.
 
sonuç olarak arkadaşa nasıl yardımcı olucaz Güney bey :) amerikaya mı yollayalım. bir çözüme ihtiyacımız var. nasıl yapalım. nasıl karar verelim hangi tip kadroya ihtiyacı olduğuna
 
@Serkan Mıstınoğlu

Türkiye'de pro. düzeyde bike-fit olayını yapan özel eğitimli insanlar var. Yalnız ücret karşılığı yapıyorlar bu işi. Eğer size yardımcı olacak tecrübeli bir arkadaşınız yok ise 3ün 5in hesabını yapmadan böyle insanlardan yardım alınmalı.
O kişileri şahsen tanımadığım için isim veremiyorum ama biraz sorup soruşturarak ulaşılabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
peki pro takımlardaki tüm sporcuların aynı bisikleti kullanmalarını nasıl yorumluyorsunuz Güney bey?
Örneğin konya torku salcano kullanıyor,
çok beğendiğim ve takip ettiğim bir takım olan katusha "CANYON Aeroad CF 9.0 Team" kullanıyor.

hangisi olabilir?
1- tüm sporculara bike fit işlemi yapılmış ve hepsine uygun olan kadro aynı çıkmış.
2- bike fit yapmamışlar, konudan uzaklar
 
Serkan bey,

Pro. takımların tercihleri genellikle sporcu odaklı değildir. Sponsorluk kapsamında kim fazla para/malzeme desteği verirse takım patronu gidip onunla anlaşıyor. Bu nedenle Kathuha sporcuları için en iyi bisiklet Canyon mudur ? Pek zannetmiyorum. Hatta aralarından bazıları CF 9.0 dan nefret bile ediyordur. Peki Konya Torku 'da durum nasıl? Memleketimizin takımı. En güzeli fırsatını bulduğunda gidip sporcusuna sormak. Yalnız ilginç cevaplar alabilirsin. Ben sormuştum mesela :)

Örnekler çok.. Astana takımı Trek'den Specialized'e geçtiğinde Contador resmen "ohh be" demişti. Specialized böyle iyi, şöyle rijit, daha iyi tırmanıyorum vs diye öve öve bitirememişti. Ekmek parası işte. Bir dönem demek ki o Trek'lere binmek zorunda kalmış gariban. Fabian Cancellera 'da Specialized-Trek kıyaslamasında tam tersini yönde konuşmuştu mesela.

Bir diğer nokta takımlarda her sporcu aynı modeli kullanmıyor. Mesela Lotto Belissol'ün Ridley Helium'ları arasındaki Andre Greipel'in Ridley Noah Fast'i gibi. Greipel'in neden Noah Fast'i tercih ettiğine dair netde güzel bir yazı vardı. Denk gelirsen oku.

Sonuç olarak takımların kullandığı malzemeler ışığında tercih yapmak çok sağlıklı bir yol değil.
 
forumda şimdiye dek bin tane soru okudum, binlerce de cevap.
genellikle yeni başlayanlar çok soru soruyor. bunları çoğu bisiklet tavsiyesi oluyor. bütçeleri max 2bin lira genellikle.

ve ben de bundan 2 yıl kadar önce bisiklet tavsiyesi istemiştim. bütçem 1000 lira gibi bişeydi.
ve yazılan cevapların çoğunu anlayamamıştım :) lügatım yetmemişti. halen anlayamadığım yazılar var. çünkü çok üst düzey bilgiler veriliyor, biz gibi amatörler için. biz gibi hobiciler için

yağ oranımız normalin hayli üstündeyken, her birimizin en az 5-10 kile fazlalığı varken, hiçbirşekilde yarışlaya katılmayacağımız ortadayken, bütçemiz de 1-2bin lirayken, bu tip yorumların gelmesi garibime gidiyor sadece :) "anatomine uygun kadro lazım"
kaç kişide anatomisine uygun kadro var şu forumda :) türkiyedeyiz. bike fit olayını yapan 1-2 yer var zaten. onlara da sordum. 250 lira diyor adam. ben o paraya ohooo :) bisiklet zaten 1000 lira.

dolayısıyla, amatörlere yardımcı olacak yorumlar yazmaya çalışyorum her zaman. zaten ben de amatörüm :)
siz amatör değilsiniz :) kusura bakmayın ama tavsiyeleriniz amatörler için biraz ekstrem kalıyor :)
 
tabiki bende isterim herkes önce bike fittingini yaptırsın sonra bisikletini alsın fakat amerikayla ülkemizi bisiklet konusunda karşılaştırmamak gerekiyor oralarda bu konuda eğitimli çok insan var bisiklet dükkanları buradakilerden çok daha büyük ve imkan daha fazla.fakat burada yeni başlayanlar için temel bazı bilgiler vermemiz gerekiyor az buçukta olsa onlara göre daha tecrübeli olduğumuz için. bana göre bisikletin kalitesini ortaya koyan unsur kadrodur, zaten markayıda kadro belirler. ama bu bütçe için illa şu marka olacak diye bir şart yok. trek giant scott specialized gibi markalar kendilerini ispatlamış markalar, alacağınız zamanki kampanya olur indirim olur o anki donanım/fiyat performansı en yüksek model seçilmelidir bana göre , yada ben olsam öyle yapardım demek daha doğru. mesela benim ilk bisikletim karbon oldu, sonralarında birçok alüminyum kadrolu bisiklet kullandım ve bisikletimi aldığım için çok mutluydum.
 
@Serkan Mıstınoğlu

Aynı model bisikleti kullanıyor olmaları, tamamen aynı geometriyi kullanıyor anlamına gelmez.

Sürücü bisiklete üç noktadan temeas eder; pedallar, sele ve gidon. Bu üç nokta arasındaki uzaklık ve açılar aynı olduğu sürece bisikletçi hangi kadroyu kullanıyorsa kullansın vücudu aynı şekli alacaktır. Bike fittingde yapılan işlem sele ve gidon pozisyonunu değiştirerek sürücü için ideal pozisyonu elde etmektir. Elbette bunun bir sınırı vardır; bacak boyunuza göre büyük ya da çok küçük bir kadro alırsanız seleyi olması gereken yere getiremezsiniz, öne fazla eğilemeyen birisine Pinarello Dogma gibi alın borusu çok kısa bir bisiklet verirseniz bir karış spacer koymanız gerekir.

Kadro geometrisinin sürüş karakteristiğine de etkisi vardır ve bunu değiştiremezsiniz. Örneğin ön tekerleğin ağırlık merkezine ve gidona göre konumu, alt çatalın (chainstay) uzunluğu gibi faktörler viraj ve yokuş performansında az da olsa etkilidir. Bir de esneklik ya da onun tersi olan rijitlik konusu var; ideal bisiklet sizin pedala basmanızla hiç esnemeyen, yoldaki bozukluklara karşı da tamamen esneyip size hiç hissettirmeyendir. Böyle bir bisiklet yapmak mümkün olmadığı için mühendisler farklı noktalarda farklı oranlarda esneyen kadrolar üreterek ikisinin arasındaki dengeyi yakalamaya çalışırlar. Onlarca mühendis çalıştırıp araştırma geliştirmeye milyonlar harcayan Trek, Cannondale, Specialized gibi markaların kadroları ile sıradan firmaların ürettiği kadrolar arasındaki fark en çok bu noktada ortaya çıkar.
 
@Murat B.
Büyük ölçüde katılıyorum. Bisiklet firmalarının bacakları vücutlarına göre kısa olan kişiler, yok kol boyları. normale göre uzun kişileri hedef alarak seri üretim yapacaklarını tahmin etmiyorum. Eğer bu tip model olsaydı kimlere hitap ettiğini ürünün açıklamasında belirtirlerdi. Yol bisikletleri çerçevesinde yazıyorum. Firmaların daha rahat sürüş pozisyonuna izin veren ya da daha sportif kullanıma uygun temel de iki geometride kadroları oluyor, Örn: scott CR1 ile scott Foil. Model zenginliği daha fazla olan firmalarda ara tipler, kısmen turda yapılmaya uygun değişiklikler içeren modeller olabiliyor. Eğer vücudumuz normalden çok farklı oranlarda değilse kullanım amacımıza uygun kadro boyu alıp ; sele yüksekliği ve sele ön-arka ayarı. gidon boynu uzunluğu ya da açısı belkide ayna kol uzunluğu ayarlamaları ile olabildiğince kişiselleştirmek.
Daha özel bir şeyler de yapılabilir muhakkak, Hayatımda bir kez bundan 20 yıl kadar önce sayılı ustalardan birine ayakkabı yaptırmıştım ayak ölçülerimi detaylı olarak alıp çizim yaparak seçme malzemeler kullanarak hazırladı. Çok rahat ve güzel oldu tabi. (Eve girerken çoğu zaman çıkarmayı unutuyordum :p )
 
Arkadaşlar burda yarışlarda ki kadar profesyonellikten bahsetmiyoruz, ona bakarsak fizik yada selle italia firmaları kişiye özel sele üretiyor ama biz normal kullanıcılar bu kdar ayrıntıya dikkat edecek değiliz, yani ben o kadar dikkat etmeye gerek görmüyorum bence öncelik kadro kalitesi, sonra aynakol sonra grupset geliyor.

Bu yüzden de bütçemi biraz zorlayıp s'works yada Trek , Cannondale olan kadro ve marka kalitesi iyi olan üzerinde sora set olan bir bisilet alıp zaman geçtikçe bu bisiklet üzerinde güncelleştirmeler yapmayı düşünüyorum.

BU yurt dışından gelen bisikletler de gümrükte KDV ekleniyor mu ? Birinden hediye dahi gelse
 
Orta seviye kadro, orta seviye donanım. Hayatın her alanında denge kurulmalıdır...
 
Limitlerimi 2.800 e kadar çıkardım arkadaşlar !!!! ?

Orta seviye kadrolar hangileridir ben alüminyüm kadro karbon maşa istiyorum öncelikli kriterlerim bunlar
 
@Güney Tuncer

Bundan önceki kadrom Scott S40'dı. Bi boy küçük olduğu için alın borusu daha kısaydı. Daha uzun gidon boğazını daha yukarı açılı kullanmak zorunda kalıyordum.

56cm ölçüde 16cm'den kısa alın borusu olan kadro ne var ki?
Genelde böyle hep ve tarmac da oldukça agresif bir geometriye sahip.
 
@Serkan Mıstınoğlu

Şu an sıfır düşünüyorum temiz bir kadro üzerine değişiklik yapmak daha mantıklı
 
Şu sıralar Cube bakmaya başladım kalite konusunda trek yada specialized kadar var mıdır ondan emin değilim
 
Cube bu markalarla ayni seviye dedir. Yalniz karsilastirmak istedigin modeller ayni seviye olmasi gerekiyor. Bir alt seviye cube modelini bir üst seviye specialized, yada bir alt seviye specialized bir üst seviye cube ile karsilastiramasin. Bunlarin hem hem ucuz olan modelleri hemde pahali olan modelleri vardir. Ama kalite olarak bu markalar aynidir. Emin olabilirsin.
 
Evet karbon maşa ve Alüminyüm gövdesi olan üzerinde güncelleştirme yapabileceğim kalitede bir kadro istiyorum
 
Geri