ilkkez yol bisikleti alanlar genellikle 2. ele pek sıcak bakamıyor, işin içinde olmadıkları için güvenemiyorlar gözlemlediğim kadarıyla.
ilk seçenek tabiki 2. el aslında.
bisikleti şu şekilde 3e ayıracak olursak
-vites sistemi
-jant
-kadro
olarak, bu 3ü arasından sürücüyü en çok etkileyecek olan kadro bence.. kadroya yatırım yapmak bana hep mantıklı gelir. paranız azar azar biriktikçe yenilersiniz..
ama kadroyu öyle şak diye yenileyemezsiniz
güzel bir kadroya terfi etmek isteseniz cebinizden 2 bin liradan fazla para çıkması gerekecek, yanlış bilmiyorsam
fakat parça değişimi daha ekonomik.. bisikletinizi kullanırken yavaştan parça araştırırsınız forumlarda, interbette. bir ruble beğenirsiniz. hem sizin rublenizden performanslıdır, hem 50 gr daha hafiftir, 200 liraya alırsınız rubleyi, 100 liraya satarsınız kendi rublenizi.
sonra arka aktarıcıyı üst seviyeye çıkarmak istersiniz belki, yine 200 250 liraya iyi bir arka aktarıcı bulursunuz, sizinkini 100 150ye satarsınız, size maliyeti yine 100 lira..
aynakol bulursunuz aynı şekilde, 400 500 liraya, kendi aynakolunuzu zatarsınız 200 300 liraya neyse artık. cebinizden çıkacak para yine 200 300 lira en fazla
gidonu, boğazı, seleyi bu şekilde ufak sıçrayışlarla yenilersiniz..
bütçenizi de çok sarsmaz..
bunlardan sonra / yada önce size kalmış, jant setini yenilersiniz.. o biraz sarsabilir bütçenizi
jantta üst nokta yok çünkü siz de biliyosunuz
fakat performansı gayet iyi, hafif sayılabilecek ve iyi marka bir jantı da hemen hemen 1000 liraya bulmanız mümkün. kendi jant setinizi de 300 lira gibi bir fiyata elden çıkarırsınız diyelim. bütçenizi en çok jant sarsacak, ki zaten o da size kalmış. mavicin çok güzel jantları var 500 liraya 700 liraya.
yarış falan koşmicaz sonuçta
zipp 808 almicağımıza göre, jantı da bütçenize göre ayarlarsınız.
bence önemli olan tüm bu parçaların kaliteli bir kadroyla birlikte kullanılması..
insan bide alışıyor kadroya
kadro demek, nerdeyse bisiklet demek.
jantı, aynakolu, seleyi yenilerseniz bisikleti yenilemiş gibi hissetmezisiniz kendinizi, yükseltmiş gibi hissedersiniz.
ama kadroyu yenilediğinizde aslında bisikleti değiştirmişsinizdir
bana öyle geliyor en azından. hoşunuza giden bir kadro seçip onunla uzun yıllar mutlu olun bence
zaten bana göre en mantıklısı bu olduğundan, geçtiğimiz günlerde almış olduğum yeni bisiklette paranın %80ini kadroya verdim
geri kalan %20 vites sistemi+jant+sele+gidon
berbat bi jant var bisikletin üzerinde, berbat bi sele var
(yani kadroyla kıyaslandığında berbat
)yenilenecekler yavaş yavaş. öğrenci adamız, part time çalışıyoruz
hayat zor