Üst seviye az donanım mı ? Alt seviye üst donanım mı ?

Road_Runner

Road Runner
Kayıt
24 Nisan 2010
Mesaj
5.999
Tepki
25.898
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Cervélo
konumuz bağlamında sormuştum, hatta soruş amacım hsnsylk'e yardımcı olalım diyeydi
alamanyalara mı gönderecez şimdi onu :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Tahir Keskin
Scudo

Emre G.

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Mart 2012
Mesaj
1.558
Tepki
797
Şehir
Ankara
İsim
Emre Gulen
Başlangıç
2016—17
Bisiklet
Diğer
Benim anlamadığım herkes parçaları ilerde yükseltebilirsin diyor . Kadro sabit bir parçamı oda yükseltilebilir. Bence iyi donanımlı bir bisiklet almak daha mantıklı . Kullana kullana iyi olup olmadığını görerek ona göre kadro yükseltmeye gerek olursa yapabilirsiniz ama hiç şans vermeden direk ucuz olan bisiklet dandiktir mantığı ile tercih yapmak yanlış bence.
 

Doruk.

Daimi Üye
Kayıt
3 Ocak 2012
Mesaj
297
Tepki
40
Şehir
istanbul
bana göre öncelik her zaman kadrodur sonra jant seti en son donanımdır, fakat sizin bütçenizde işler biraz daha karışık, illa sıfır olacak diye bir takıntınız yok ise temiz bir ikinci el sizi daha çok memnun edebilir düşüncesindeyim. ben 105 set ile çok yarışa girdim ama kadrom karbon du çokta memnundum halimden. fakat mumkunse soranın altına düşmemeniz daha iyi olur zira sürekli vites ayarları yaptırmak zorunda kalabilirsiniz. ama kesinlikle doğru kadro boyu herşeyden önemlidir en üst kompanentli bir bisikletle yanlış ölçülerde sürüş yapmak hiç verimli olmaz. benim düşüncem euronun yüksek olduğu şu donemde ikinci ellere bakmanız
 
  • Beğen
Tepkiler: Ömer KARAN

yoğurtcu

Forum Demirbaşı
Kayıt
26 Temmuz 2013
Mesaj
467
Tepki
247
Şehir
istanbul
Bisiklet
Diğer
bence alt seviye üst donanım. değiştireceğiniz tek şey kadro. diğer türlü jant,fren,vites vb hepsini yükseltmek masraflı olur bence
 

Road_Runner

Road Runner
Kayıt
24 Nisan 2010
Mesaj
5.999
Tepki
25.898
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Cervélo
ilkkez yol bisikleti alanlar genellikle 2. ele pek sıcak bakamıyor, işin içinde olmadıkları için güvenemiyorlar gözlemlediğim kadarıyla.
ilk seçenek tabiki 2. el aslında.

bisikleti şu şekilde 3e ayıracak olursak
-vites sistemi
-jant
-kadro
olarak, bu 3ü arasından sürücüyü en çok etkileyecek olan kadro bence.. kadroya yatırım yapmak bana hep mantıklı gelir. paranız azar azar biriktikçe yenilersiniz..
ama kadroyu öyle şak diye yenileyemezsiniz :) güzel bir kadroya terfi etmek isteseniz cebinizden 2 bin liradan fazla para çıkması gerekecek, yanlış bilmiyorsam

fakat parça değişimi daha ekonomik.. bisikletinizi kullanırken yavaştan parça araştırırsınız forumlarda, interbette. bir ruble beğenirsiniz. hem sizin rublenizden performanslıdır, hem 50 gr daha hafiftir, 200 liraya alırsınız rubleyi, 100 liraya satarsınız kendi rublenizi.
sonra arka aktarıcıyı üst seviyeye çıkarmak istersiniz belki, yine 200 250 liraya iyi bir arka aktarıcı bulursunuz, sizinkini 100 150ye satarsınız, size maliyeti yine 100 lira..
aynakol bulursunuz aynı şekilde, 400 500 liraya, kendi aynakolunuzu zatarsınız 200 300 liraya neyse artık. cebinizden çıkacak para yine 200 300 lira en fazla
gidonu, boğazı, seleyi bu şekilde ufak sıçrayışlarla yenilersiniz..
bütçenizi de çok sarsmaz..
bunlardan sonra / yada önce size kalmış, jant setini yenilersiniz.. o biraz sarsabilir bütçenizi :) jantta üst nokta yok çünkü siz de biliyosunuz
fakat performansı gayet iyi, hafif sayılabilecek ve iyi marka bir jantı da hemen hemen 1000 liraya bulmanız mümkün. kendi jant setinizi de 300 lira gibi bir fiyata elden çıkarırsınız diyelim. bütçenizi en çok jant sarsacak, ki zaten o da size kalmış. mavicin çok güzel jantları var 500 liraya 700 liraya.

yarış falan koşmicaz sonuçta :) zipp 808 almicağımıza göre, jantı da bütçenize göre ayarlarsınız.
bence önemli olan tüm bu parçaların kaliteli bir kadroyla birlikte kullanılması..

insan bide alışıyor kadroya :) kadro demek, nerdeyse bisiklet demek.
jantı, aynakolu, seleyi yenilerseniz bisikleti yenilemiş gibi hissetmezisiniz kendinizi, yükseltmiş gibi hissedersiniz.
ama kadroyu yenilediğinizde aslında bisikleti değiştirmişsinizdir :) bana öyle geliyor en azından. hoşunuza giden bir kadro seçip onunla uzun yıllar mutlu olun bence :)

zaten bana göre en mantıklısı bu olduğundan, geçtiğimiz günlerde almış olduğum yeni bisiklette paranın %80ini kadroya verdim :) geri kalan %20 vites sistemi+jant+sele+gidon :D

berbat bi jant var bisikletin üzerinde, berbat bi sele var :D (yani kadroyla kıyaslandığında berbat :))yenilenecekler yavaş yavaş. öğrenci adamız, part time çalışıyoruz
hayat zor :D
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
Boyum 1.80 bacak uzunluğu içten ölçümle 84 galiba bu şartlarda Trek Fransa ya da başka kaliteli bir markadan da olabilir ablam vasıtasıyla bisiklet alıp kargo yapmayı düşünüyorum. Kargo fiyatları nedir gümrükte durum nedir . Şu an onları araştırmaya başlıyorum bilgisi olan varsa yazabilir mi ? bunları da

Serkan arkdaşa katılıyorum bende kadro kalitesi daha öne çıkıyor yoksa örnek olarak ultegra yada dura ace donanımlı Türk markaları dünya da neden iş yapmıyor çünkü kadro kalitesi gibi geliyor bana

Evet beklemek en mantıklısı kadro kalitesi önemli benim için , Sora yada tiagra olabilir ama ilerde yükseltmek isteyeceğimi biliyorum...
 

Road_Runner

Road Runner
Kayıt
24 Nisan 2010
Mesaj
5.999
Tepki
25.898
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Cervélo
yurt dışından alacaktım ama tırstım son anda vazgeçtim :D 1500 euronun üzerine çıkınca daha farklı bir işlem uygulanıyor sanırım. bilmediğim işe girmek istemedim
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
Sonuçta alınınca ablam ve eniştem gönderecek bisikleti iki parça da gönderemezler mi kadroyu ayrı , tekerlekleri ve seti ayrı her birisi için fatura ayrı mı olması gerekiyor ? Zaten türkiye de 1390 euro olan Trek 1.5 fransa sitesinde 999 euro yazıyor kargo 100 euro olsa bile 290 euro kâr etmiş oluyorum yaklışık 800 Tl yapıyor. Ki trek 1.5 Tiagra lı bir bisiklet

Hatta biraz zorlar ve yılbaşını bekler euro belki düşerse Trek Madone 2.1 bile olabilir 1199 Euro ve üstünde shimano 105 set olan bir bisklet
 

Güney Tuncer

Forum Bağımlısı
Kayıt
21 Temmuz 2008
Mesaj
1.710
Tepki
2.838
Şehir
Ankara
Bisiklet
Giant
Arkadaşlar,
her kadronun geometrisi aynı değil. Burada o kadar çok detay var ki... ama size basit bir örnek vereyim. Mesela iyi bisiklet denilince birileri kesin Specialized markasını söyler. Bu markanın Tarmac ve S-Works SL modellerini ele alalım. Alın boruları nispeten uzun ve ziyadesiyle slope kadro geometrilerine sahipler. Peki iyi mi ? Alberto Contador'a göre iyi olabilir ama bana göre değil.
Bazı kadrolar var ki sele ve gidon boyu uzunluklarıyla maksimum derecede oynasanız daği size uygun hale gelmeyebilir.
Anatomiye uygun kadro doğru bir terimdir öyle uçuk kaçık bir laf değil.
Klasik ve slope geometri, alın borusu uzunluğu ve açısı, zincir mesafesi uzunluğu... gibi terimlerin ne anlama geldiğini ve nelere kadir olduğunu Google 'da birkaç tık ile görebilirsiniz..

Bisiklet araç mı amaç mı tartışılır..
ama doğru aracı kullanmazsanız amaçlarınızdan hızlı sapacağınız kesindir..
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
Keşke hocam istanbul da yaşasam yada Paris gibi bisiklet delisi bi şehre gitme fırsatım olsa hepsini denesem kiralasam ama uzaktan internetten bir yandan çalışıyorken bir yandan hayata devam ederken insanın aklına marka kalitesi geliyor.
 

Road_Runner

Road Runner
Kayıt
24 Nisan 2010
Mesaj
5.999
Tepki
25.898
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Cervélo
@Güney Tuncer

ilk kez yol bisikleti alacak bir arkadaş için bukadar detaylı düşünmemize gerek yok bence :)
seneye cavendishle yarışmayacak sonuçta

@hsnsylk

amacımız belli aracımız belli arkadaş. hobi olarak bisiklet kullanıyoruz ve almışken paramızın yettiği en iyi bisikleti almaya çalışıyoruz :D atom parçalamaya gerek yok
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
Evet konu aynı zevk yada spor önemli değil önemli olan aynı paraya en iyi bisikleti en donanımlı şekilde alabilmek..
 

Road_Runner

Road Runner
Kayıt
24 Nisan 2010
Mesaj
5.999
Tepki
25.898
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Cervélo
keşke benim de yurt dışında bi tanıdığım olsaydı :/ 2012 modelini istiyodum bisikletin, 2013ü vardı türkiyede sadece. mecburen onu aldık
 

Gökhan Toros

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Haziran 2010
Mesaj
4.580
Tepki
7.568
Şehir
Polonya
Başlangıç
2009—10
@Güney Tuncer

Pek de doğru değil düşünceniz.
Kadro sizin dediğiniz gibi Slope da olsa, yol bisikleti kadroları her zaman üst boru uzunluğuna göre ölçülendirilir. (Effective Top Tube Lenght)

56cm tarmac'ı bizim Türk usulü kadro ölçümüne göre ölçtüğümüz zaman kadro 53cm çıkıyor. Fakat 56cm etiketlenmiş, ve 56cm kadro alması gereken biri alıyor bu kadroyu. Çünkü üst borusu 56cm, 53cm değil.
Ayrıca alın boruları dahil diğer bütün ölçüleri klasik 56cm kadro ile aynı, ya da çok yakın. Ne daha uzun, ne daha kısa.