Scudo Sports

Uludağ'a Kartopu Oynamaya Gidiyoruz 5 Şubat 2011 Cumartesi

@RSY Ersoy

Sevgili Ersoy 2 nedenle Pazar gitmiyoruz. Birincisi insanların bu soğukta o kadar efor sarf ettikten sonra arkadaşlarımızın Pazar günü sıcak evlerinde dinlenebilmeleri için. İkinci ve en önemli neden Pazar günü Bursaya ilk feribotun 13:20 olması.
İlk gittiğimizde Pazar günü 7:30 feribotu ile günü birlik gitmiş ve oteller bölgesine kadar çıkıp dönüşte Köfteci Yusufta yemeklerimizi yiyerek 20:30 feribotu ile dönmüştük.
Programı yaparken Cumartesi dönüş feribotunun 18:00 de olduğunu görünce Otellere kadar çıkıp kara ayak basabilmek amacı ile Pazar tarifesine baktım. Ama saatlerin uygun olmadığını görünce Cumartesi tercihimizi değiştirmedim, turu Uludağ yerine Milli Park olarak revize ettim.
Umarım bu yıl Temmuzdaki tura katılabilirsin.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ahmet ERTAN
Scudo
Tura katılacak arkadaşların dikkatine,
dün size sözünü ettiğim sevgili Dinçer ve Sercanın Uludağ turunun gezi anlatımını aşağıdaki linkten izleyebilirsiniz. Mutlaka izlemişsinizdir ama izlemeyenler izlesinler ve yorumları baştan sona okusunlar. Bu turda nelerle karşılaşacağımız hakkında bir fikriniz olabilecek. Daha öncede söylediğim gibi soğuktan korunmak için gerekli önlemlerinizi alın. Bu uyarıyı dikkate almazsanız ciddi sonuçlarla karşılaşabilirsiniz. Soğuğun şakası yok. Özellikle ayaklarınızın ve ellerinizin korunmasına önem verin. Hiç spd ayakkabı kullanmadığım için bu tür ayakkabıların soğuğa karşı ne derece bir koruma sağlayacağı konusunda bir fikrim yok. Eğer koruyucu özelliği yoksa ya pedallarınızı ve ayakkabınızı değiştiriniz yada tura katılmayı yeniden gözden geçirin. Ben bu turda bot giyeceğim.
Turun çok zevkli ve yıllardır kar yüzü görmeyen biz İstanbullular için sıra dışı bir macera olacağını biliyorum ama uygun giysileri olmayan arkadaşlar ya bu eksiklerini saptayıp tamamlasınlar yada katılım kararlarını yeniden gözden geçirsinler.
Bizim çıkmayı hedeflediğimiz yer Sercan ile Dinçer'in çay içtikleri Milli Park 5 km tabelasının ilerisidir. Buyurun tur anlatımının linki.
https://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=78627
 
Aman Orhan abi dönüş çok soğuk oluyor dikkat edin lütfen ben bu kadar olacağını tahmin etmiyordum. Sıkı giyinmek lazım özellikle eller ve ayaklar çok üşüyor bundan emin olabilirsiniz. Geziye gelecek arkadaşlar ve abilerim bunu dikkate alsın Lütfen. Şimdiden sabırsızlanıyorum Uludağ' a toplu halde çıkmak için herkeze selamlar Görüşmek üzere :D Saygılarımla...
 
  • Beğen
Tepkiler: Orhan Kılıç
Gelmeyi çok isterdim, fakat Cuma günü dedemi kaybettik. Bu Cuma'ya kadar Mersin'de kalıyorum ailemle bu nedenden dolayı.
Cuma günü yola çıkacakmışız buradan, fakat bi 12 saatlik yol var en azından. O yüzden söz veremiyorum.
Gelmeye çalışacağım, fakat söz veremiyorum.
 
Başın sağolsun, Allah rahmet eylesin diyelim deden için... Yazın da kamplı yapacağız aynı turu, kısmet olursa o zaman gelirsin...
 
@Gökhan Toros

Gökhancığım başınız sağ olsun. Başka bir gün daha değişik turlarda birlikte oluruz. Baharda Trakya yollarında olacağım.
 
Fren pabuçlarınızı, disk fren pedlerinizi de bir kez daha kontrol edin.
Ömrünün sonuna yaklaşmış fren ekipmanlarıyla yola çıkmayı düşünmeyin.
Katılacakların yolu açık olsun, kolay gelsin.
 
@Levent_K


Herkese Selamlar,
Disk fren pedleri ne kadar mesafeden sonra değişimi gereklidir ?
 
@Uğur ŞENCAN

Başın sağolsun Gökhan ... Yazın kamplı güzel olur bencede..
 
bu turun dez anatajları...

1- spd kullananlar için spd ayakkabı kılıfı şart... fakat..
bu pazar spd ayakkabı kılıfı alttan vuran sulara karşı korumasız kalmıştır....
2- su geçirmeyen spd aykakkabı kışlık varsa bunları kullanmış arkadaş bize burda fikir verebilir aşırı sağnak yağmurlarda hiç su geçirmeyen spd ayakkabıların var olduğundan şüpheliyim ayrıca ayakkabı kılıfı içinde aynı durum...
3- kartepe tırmanış sonunda 1640 da kasımın 14 ünde dondurucu soğuk yüzünden dışarıda duramamış bekçinin klübesine sığınmıştık daha yüksek irtifalar için artık siz düşünün ne olacağını ....
4- karanlığa kalınırsa dönüşte ışıkları olmayan bence kaybeder uludağ inişinin tam ışıklandırma varsa sorun değil ama ışıklandırma yoksa zifiri karanlıkta ışık yoksa risktir
5- nitekim ben kartepe de hataya düşmüştüm ama aydınlıkta ineceğimizi hesaplamıştım tabi hesap tutmadı kartepede saat 16.00 da hava karardı aytekinin ve onurun ışıkları ile indim ...
6- 27 aralıkta kapıdağını geçtim ve ayağımda bot vardı ve pedal spd değildi ayak üşümedi ama bot spd kadar rahat değil...
ayrıca saat tam 18.00 de hafif kar serpiştirmeye başlayınca hızımı kestim...
evet bot mantıklı ama kullanışı rahatsız edebiilir...
7- eller için kesin soğuğu geçirmeyen suyu geçirmeyen eldivene gerek var eller tutmaz ise kontrol kaybedilir turun en riskli tarafı iniş olacak gibi gözükmekte
8- yolda kar yok ise sorun yok ama gizli buzlanma kaymaya sebebiyet verebilir iniş çok kontrollü olmalı süratle inilmemeli...
9-kar maskesi şarttır ....gözlük şarttır ve gözlükten içeri hava girmeyecek ve gözleriniz yaşarmayacak aksi takdirde konsantrasyon bi anda bozulur....
10- termal içlikler şart termal pantolon termal atlet onların üzerine bisiklet formaları kalın bisiklet pantolon kalın ...
kalın bisiklet forması üstüne yağmurluk kalın olabilir .......
11-yukardaki malzemeleri tedarik edemeyen artık klasik yöntem kalın giyinecek ....
12- tabiki kask gerekli ........
13- paçalara iki adet bandana soğuk aşağıdan paçalardan girmemeli....
14- bisikletler bi gün öncesinden bakıma girmeli frenleri kontrol vitesler kontrol zincir ve rubleler mazotlanarak kurulanmalı, bisikletin tüm sorunları ortadan kaldırılmalı...
15- vitesler donabilir.......frenler diskli ise donma olabilir sıvı donabilir....somunluda somun sorun çıkartabilir soğuk bisikletin işletim sistemlerine zarar verebilir
16 -tur esnasında en kötü olay tipi kar ve fırtınadır bunun için önceden kesin hava durumunu iyice kontrol edilmesinde ve rüzgarın şiddetinin ne olduğunu bilmekte yarar vardır ...

bu tura katılan arkadaşlara başarılar dilerim
5 şubat- kışın tam ortasında yapılan çetin bir serüven sizi beklemekte....
 
--------------------------------------------------------------------------------
bu turun dez avantajları...

1- spd kullananlar için spd ayakkabı kılıfı şart... fakat..
bu pazar spd ayakkabı kılıfı alttan vuran sulara karşı korumasız kalmıştır....
2- su geçirmeyen spd ayakkabı kışlık varsa bunları kullanmış arkadaş bize burda fikir verebilir aşırı sağnak yağmurlarda hiç su geçirmeyen spd ayakkabıların var olduğundan şüpheliyim ayrıca ayakkabı kılıfı içinde aynı durum...
3- kartepe tırmanış sonunda 1640 da kasımın 14 ünde dondurucu soğuk yüzünden dışarıda duramamış bekçinin klübesine sığınmıştık daha yüksek irtifalar için artık siz düşünün ne olacağını ....
4- karanlığa kalınırsa dönüşte ışıkları olmayan bence kaybeder uludağ inişinin tam ışıklandırma varsa sorun değil ama ışıklandırma yoksa zifiri karanlıkta ışık yoksa risktir
5- nitekim ben kartepe de hataya düşmüştüm ama aydınlıkta ineceğimizi hesaplamıştım tabi hesap tutmadı kartepede saat 16.00 da hava karardı aytekinin ve onurun ışıkları ile indim ...
6- 27 aralıkta kapıdağını geçtim ve ayağımda bot vardı ve pedal spd değildi ayak üşümedi ama bot spd kadar rahat değil...
ayrıca saat tam 18.00 de hafif kar serpiştirmeye başlayınca hızımı kestim...
evet bot mantıklı ama kullanışı rahatsız edebiilir...
7- eller için kesin soğuğu geçirmeyen suyu geçirmeyen eldivene gerek var eller tutmaz ise kontrol kaybedilir turun en riskli tarafı iniş olacak gibi gözükmekte
8- yolda kar yok ise sorun yok ama gizli buzlanma kaymaya sebebiyet verebilir iniş çok kontrollü olmalı süratle inilmemeli...
9-kar maskesi şarttır ....gözlük şarttır ve gözlükten içeri hava girmeyecek ve gözleriniz yaşarmayacak aksi takdirde konsantrasyon bi anda bozulur....
10- termal içlikler şart termal pantolon termal atlet onların üzerine bisiklet formaları kalın bisiklet pantolon kalın ...
kalın bisiklet forması üstüne yağmurluk kalın olabilir .......
11-yukardaki malzemeleri tedarik edemeyen artık klasik yöntem kalın giyinecek ....
12- tabiki kask gerekli ........
13- paçalara iki adet bandana soğuk aşağıdan paçalardan girmemeli....
14- bisikletler bi gün öncesinden bakıma girmeli frenleri kontrol vitesler kontrol zincir ve rubleler mazotlanarak kurulanmalı, bisikletin tüm sorunları ortadan kaldırılmalı...
15- vitesler donabilir.......frenler diskli ise donma olabilir sıvı donabilir....somunluda somun sorun çıkartabilir soğuk bisikletin işletim sistemlerine zarar verebilir
16 -tur esnasında en kötü olay tipi kar ve fırtınadır bunun için önceden kesin hava durumunu iyice kontrol edilmesinde ve rüzgarın şiddetinin ne olduğunu bilmekte yarar vardır ...

bu tura katılan arkadaşlara başarılar dilerim
5 şubat- kışın tam ortasında yapılan çetin bir serüven sizi beklemekte....
 
Kudret Abi, botlarla rahat sürüş olmaz ifadenize katılamıyorum. Ben Cumartesi turumda eşofman altına pijama; altta ince, üste kalın 2 çorap, normal penyenin üzerine eski deri ceket, yün eldivenler, şapka, boynuma atkı ve botlarla bisikletimi sürdüm. Çok ta rahat oldu sürüşüm. Yüz felci riskine karşı yüzüme sürdüğüm kremle önlemimi almıştım. Güzelyalı üzerinden İçmeler'e gidip sahile indiğim turda hiç üşümedim ama rüzgar nedeniyle turu Pendik'in az gerisinde bitirmek zorunda kaldım.
 
Bu sabah 9:30 dan 15:30 a kadar işim icabı dışarıdaydım. Sokağa ilk çıktığımda yüzüme vuran soğuk bana Uludağ turunu hatırlattı. Burası bu kadar soğuksa Uludağ kim bilir nasıldır dedim ve nereden attım bu tur fikrini ortaya dedim. Dün telefonumdaki hava durumu bildiren program Bursa için Çarşamba 9, Perşembe 11 derece gösteriyordu. Bu gün Cuma günüde göründü, 6 derece yağmurlu görünüyor. Yarın Cumarteside görünecek.
Her halükarda Bursada şehir içi seyahatimiz şu andaki İstanbul şartlarında olacak ama dağ yoluna yönelince sıcaklık düşmeye başlayacak ve şartlar gittikçe zorlaşacak. Bu zorlukları kolayca aşacağız. feribota bindiğinizde bir daha Uludağ mı tövbe, bu fikri kim atmıştı ortaya diyeceksiniz ama emin olun bir süre sonra iyiki gitmişim diyeceksiniz ve ne zaman Uludağa gideceğiz diye soracaksınız. Bunu nereden mi biliyorum? İlk gittiğimde bende bunları söylemiştim.
Bu yazdan itibaren İstanbuldan ve Bursa çevresinden Uludağa günü birlik bisiklet turların daha sık düzenlenecek. Geçen yıl İlk turu düzenlediğimizde bu sıcakta gidilmez diyen arkadaşlarımız oldu gittik. 2. turumuzda Uludağın zirvesine bisiklet ile gideceğiz dedik gidemezsiniz zor diyenler oldu, hatta oraya 1 veya 2 hafta önce treking için giden bir arkadaşımız ben gittim gördüm bisiklet ile bu iş olmaz dedi. Bense gelen her arkadaşımızı en azından Uludağa çıkaracağım dedim. dediğim gibi Uludağa çıkanlarda oldu zirveye çıkanlarda oldu. Dahasında biz 3 kişi daha önce düşündüğüm şekilde dağı aşıp başka bir parkurdan Bursaya indik.
Bu turlarla ben herkesin belirli şeyleri başarabileceklerini göstermek istedim ve bunda da başarılı oldum. O gün ben gidip bizzat gördüm bisiklet ile imkansız diyen arkadaşım bu turda bizimle birlikte pedal çevirecek ve yazın yapacağımız zirve turunu iple çıkıyor.
Bu güne kadar bu işler için büyük yetenek, yüksek performans gerektiğini düşünen ve bu tür turları yapanları gıpta ile izleyen arkadaşlarımız bunu kendilerinin de yapabileceklerini gördüler. Artık onlar sadece maceraları okuyup iç çekmeyecekler maceranın bir parçası olacaklar.
Soğuğa karşı gerekli önlemlerinizi alır ve uyarılara uyarsanız müthiş bir macera yaşarsınız aksini düşünmek bile istemiyorum.
İDO seferleri hava muhalefeti nedeni ile iptal edilmediği sürece tur karda yağsa yapılacaktır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Dinçer ÜNSAL
@Cem Şentin

kapı dağında pek rahat edemedim rampalarda botla malesef ....
çünki ayağıma sanki kaya bağlanmıştı.....
evet spd ayakkabı rampada büyük kolaylık yalnız bu uludağ için su ve soğuğu geçirmeyen kışlık spd ve gene spd ayakkabı kılıfı bence rahatlık tabi varsa bilmiyorum,çünki burda rampa tırmanılacak....botla basa basa çıkmak gücü zorlayacaktır.....bu da zaman kaybına sebebiyet verecektir , gerçi dostların zaman ile sorunları olmayabilir...yavaş yavaş da çıkabilirler..
 
soğukta insan her ne kadar terlemese de sıcak havadan daha fazla enerji harcıyor galiba.Bana da hep garip gelmiştir ama arabamdan biliyorum.Kışın yakışı 0,5 litre artıyor..
 
@Kudret Kurtcebe

Geçen haftaki çıkışımızdan edindiğim tecrübeler sonucunda:
Hayati olanlar
1- ayakkabı
2- eldiven (eldivenlerin windstopper olması yetmiyor.Sercan arkadaşımın eldivenleri windstopper olmasına rağmen parmakları buz tutmuştu.Benim yöntemim ise onunkine göre daha iyi çalıştı.Bisiklet eldiveni üzerine yün eldiven, onların da üzerine eczaneden aldığım ameliyat eldiveni.Ayrıca montu da lastik eldivenin kol kısmından içeri sokmuştum.Böylece koldan içime rüzgar girmesi gibi bir ihtimal ortadan kalkmıştı.)
3- yüzü ve boyunu korumak(gözler de dahil)(Benim kullandığım bandanalar bunun için yeterli oldu.Yalnız inmeye başlamadan önce boynuma bir de atkı sarmıştım.Büyük faydasını gördüm.)
4- içinize rüzgar girmeyecek şekilde giyinmek.(rüzgar geçirmeyen kıyafetler tek başına yeterli değil.kol, boyun, paçalardan içinize rüzgar girerse giydiğiniz kıyafetin bir anlamı kalmıyor.)
5- Doğru lastik ve basınç seçimi
6- Disk fren için balatalar 1 mm.nin altına inmişse bitmiş demektir.Zaten o kalınlıktan sonra balataları gergin tutmaya yarayan yay sürtmeye başlar.Uludağ inişi için balatalarınız en az 2mm kalınlıkta olmalıdır.(şahsen balatalarım sağlam olsa bile Uludağa çıkarken yanıma 1 çift yedek balata almadan yola çıkmam.)


Önemli olanlar
1- Yiyecek durumunuzu çok iyi ayarlamanız lazım. Geçen hafta ne zaman karnım acıkmaya başlasa vücudum ve ellerim üşümeye başlıyordu. Normal şartlarda bu seviyedeki açlıkla daha onlarca km yol alabilirsiniz.Ancak soğuk ortamda karnınız acıkınca üşümeye başlıyorsunuz. O yüzden karnınız acıkmasa bile sürekli çikolata, fındık vb enerji verici şeyler yenerek yukarı çıkılırsa performans ve üşüme açısından çok daha iyi olur.

2- yedek kıyafet durumu kişiye özel bir durum.Yanıma bir çanta dolusu yedek kıyafet(alet, pijama eşofman, kazak, çorap) almama rağmen bir tanesini bile kullanmadım, boşu boşuna taşımış oldum. Eğer sizin de bisiklet sürerken üst baş değiştirmek adetiniz değilse boşu boşuna yük etmeyin. Ancak önlem için hafif 1 adet alt üst almanızı tavsiye ederim.


Bu arada bizim çıktığımız gün Uludağda en sıcak -8 dereceyi gösteriyordu ki o da öğlen vaktiydi.Bizim gittiğimiz saatlerde sıcaklık -13 -15 dereceydi. Hidrolik sıvısı bu sıcaklıklarda donmadı.Zaten donabileceği aklıma bile gelmemişti. Bence mineral yağ çok çok daha düşük sıcaklıklarda bile donmaz. Bunun deneyini buzluğa bir miktar mineral yağ koyarak yapıcam :)

Ancak vitesler donuyor.Ancak kullanmadıklarınız.Arka vitesim sürekli olarak düzgün çalıştı.Ancak ön vitesi ilk kez inişe başlamadan önce kullanmıştım ve 3. dişliye alırken baya zorladım.
 
Zaman olarak her zamankinden daha çok sorunumuz var nedeni de feribota yetişebilmek için 8 saat zamanımız var. Tek avantajımız bu bir performans turu değil amacımız soğuğu ve zorlukları tadıp macera yaşamak. Şimdiye kadar hiç spd ayakkabı kullanmadığım için botun problem yaşatacağını düşünmüyorum. Ayağımın pedaldan sık sık kaymasına alışığım.
 
dinçer bunlar hayati ve doğru bilgiler teşekkür ederim...


:in:
 
@Orhan Kılıç

İDO da ipler benim elimde olduğu için Hava Muhalefeti sebebiyle İptal sözkonusu :rolleyes: Birazda otobüs firmaları kazansın :) Pastadan payımızı alalım bizde :D :D :D Özelden Mesaj atmayın cevap yazmıyorum. :mad:
 
selamlar orhan abi:
tabiki senin bursaya gelip düzenliyecegin geziye katılmak zevkli ve güzel olacaktır.. şu an milli park kapısından itibaren yani oteller bölgesine 15 km kala kar yagışı başladı.... daha da artabilir ....bu gezi biraz kondisyon , ve enaz 2-4 yıllık bisiklet tecrübesi olan arkadaşların gelmesi gerekir ..çok çetin doga şartlarına karşı bir tur olacagı kesin....herkes yanina sırt cantasına azami kışlık giyim malzemesi koysun her ihtimale karşı....dönüş 35 km pedal cevrilmedigi için çok soguk oluyor.... önemli denen konu gibi hazırlıklı olun.....ve bu tarihlerde yollardaki kar buna yakın...
önemli...... https://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=56216

https://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=56594
görüşmek dilegiyle....
 
Geri