Scudo Sports

Uludağ mezarım oluyordu!!

Gürsel abi öncellikle gecmiş olsun diyorum kötü bir kaza yaşanmadan ucuz atlatılmış,bir zamanlar Gt lts ve sts modellerini oldukca begenirdim hatta zamanın dünya downhill şampiyonu Gt takımından Nicolas Vouilloz 'un kullandığı kadroydu ,yaklaşık 12-13 senelik karbon bir kadro üretim hatası mı yoksa zamanın verdiği yıpranmadan dolayı mı oda işin başka bir boyutu.tekrar geçmiş olsun.
 
Scudo
@Hasan Çağrı


adminliği kötüye kullanmak çok ayıp bişey :D admini admine mi şikayet ediyim ayıp yav :D :D
 
@Killer V

Merhaba..Bunlarda üretim hatası olduğu kesin..Zaten bu bisiklet herhalde ilk defa araziye çıktı sanırım.Daha önce yıllarca yatmıştır bir yerlerde..mtbr (Mountain bike review) de okuduğuma göre çok ciddi kazalar yaşanmış. Hatta araziye çıkmadan bile kıranlar var..Ben bunları okumuş, pek de inanmamıştım ama başıma geldi ve inandım artık:)
Selamlar
 
  • Beğen
Tepkiler: Burak S
Gursel,
Cilgin adamsin vallahi :) , oysa ben tirmanislardan daha bir haz aliyorum hem de daha emniyetli.
Aman dikkat bir saniyelik hata gelecek turlarimizi tehlikeye sokmasin, hem Kadikoy'un onca bisikletiyle kim ilgilenecek sonra :) .
Gecmis olsun,
selamlar
 
  • Beğen
Tepkiler: Gürsel A.
Gürsel bey benden de büyük geçmiş olsun .İyiki dikkat etmişsin. Sen bizlere lazımsın. Size ve bütün bisiklet severlere kazasız sürüşler. Sevgilerimle..
 
  • Beğen
Tepkiler: Gürsel A.
büyük geçmiş olsun....karbon kadroların saglam oldugunu bilirdim.....??????
 
Evet gerçekten çok büyük tehlike atlatmışsnz, bende bir arada kadronun iki parcasını (gidon dahil ön teker ve arka taraf) elinde tutarak yolda durmak zorunda kalan birini görmüştüm...
 
  • Beğen
Tepkiler: Gürsel A.
gürsel abı mrb,öncelıkle gecmıs olsun dıyorum,bilgi ve paylaşım ıcınde ayrıca teşekkurler,hoşçakaln
 
  • Beğen
Tepkiler: Gürsel A.
@sportmen

Bu sağlamlık kişiden kişiye çok farkediyor. Gözümün önünde bir arkadaşım iniş esnasında Specialized kadro kırıp çok feci yaralanmıştı :( Hastanaye son anda yetiştirmiştik. Hatta kendisinin özellikle Alu parça kullanmadığını ve nerdeyse kadro dahil tüm parçaları cro-mo seçtiğini hatırlıyorum buna rağmen.

Hocam ucuz kurtulmuşsunuz, olan yalnızca kadroya olsun.
Geçmiş olsun.
 
@sportmen

Merhaba sportmen ..Karbon var karbon var..Ayrıca da bunun hatalı olduğu anlaşılmış durumda..
Şimdi Scott ya da Trek'de 3-5 günde kırılan karbon kadro görülmedi. Kazalar hariç tabi..
Tekrar ediyorum bu kırılma sadece bu bisiklete özgü bir üretim hatası.. GT de bunu kabul ediyor zaten. Yoksa GT nin çok başarılı ve çok sağlam bisikletleri var. (link)yıllardır GT kullanır, atlar, uçar bisikletleri kırılmaz..Zaskar bisikletler hala efsanedir..GT'nin günümüzde yaptığı karbon kadrolarda da hiç bir sorun rapor edilmemiş. Münferit olayları büyütmek doğru değil. Bunlar olduğu zaman GT firması bu olayı görmemezlikten gelip kadroları değiştirmeseydi o zaman firma itibarı gözden düşerdi.

Ayrıca da bir söylenti çıkarılmış: "Kırılan bisiklet bana ait olan Scott Scale 20 imiş.."Bunları çıkaranların zekasından şüphe ediyorum.. Koskoca fotoğrafını koydum kırılan bisikletin. (Ayrıca da yazdım)Dedikodunun boyutu (salaklığı veya fesatlığı)ne aşamalara gelmiş.:)

Scale 20 o dağdan değil 3-5 kere 5000 kere inse yine de kırılmaz.. Bu zaten Almanya'da testlerde kanıtlanmış bir durum..Büyük firmaların normal kullanımda kırılan karbon kadrosunu ben hatırlamıyorum. Kaldı ki kırılan GT 1998 model. 10 yıl önceki teknolojiyle bu günkü aynı mı? Bir kaç kere yazdım, Trek OCLV karbon kadroyu bir testte çatlatmak için 20-25 küçük balyoz darbesi gerekmişti..

Selamlar
 
  • Beğen
Tepkiler: İslam Gölge
@raven1442
Çok teşekkürler raven..Fakat arkadaşının durumunda tahminen şu olmuştur: Çelik kadrolar alü kadrolar gibi aniden çaat diye ikiye bölünmez.. Önce çatlar, çatlak büyür, ses vs. ile belirti verir en son aşamada artık kırılır. Arkadaşının gözünden kaçtı herhalde..

Tabii bir de şu durum var. Cromoly daha sağlam olur diye bir şey de yok aslında.. Ayrıca özellikle çelik alaşım olunca kötü koşularda saklandığında kadro içeriden paslanıyor. Dışarıdan bakınca bir sorun görünmüyor ama zorlamada ölümcül kırılmalar olabiliyor.. (Yukarıdaki örnekle karıştırmayalım; burada kadronun içeriden zayıflaması var. Bu da bir süreç sonuçta. ama ortaya çıkışı ani oluyor)

Ayrıca her bisikleti ütretiliş amaçları içinde kullanmak lazım. Şehir veya tur için tasarlanmış bir bisikleti sık sık arazide inişte kullanırsanız onun ömrü 5-10 kat azalır. Bu çelik, karbon veya alü olmuş farketmez..
Selamlar
 
Gürsel bey
Geçmiş olsun…
Hani derler ya “verilmiş sadakanız varmış”...
Allah sizi sevenlerinize ve bisikletsever dostlarınıza bağışlamış…

Bu olay üzerine sadece geçmiş olsun deyip , içimden geçenleri yazmadan geçemeyeceğim……

Adrenalin diye diye, kafa –göz yarmak , sakat kalmak ya da candan olmak pahasına , fotoğraftaki gibi taşlı-kayalı yolları 40-45 gibi bi hızla inmeyi düşünen arkadaşlar varsa lütfen iyi düşünsünler…!

1- Kendilerine %100 diyelim, bisiklete ne kadar güveniyorlar..?
Spor aracı, alet, makine, ne derseniz deyin adına ; sağlamlığı ne kadar test edilmiş olursa olsun, sonuçta kırılabilirliği, parçalanabilirliği, kopabilirliği olan parçalardan oluşuyor..!

2-Neyi kanıtlamak istiyorlar…?
(Güç-kuvvetlerini mi..? Dayanıklılıklarını mı..? bunları sadece yokuş aşağı giderek değil, tırmanarak da yapabilirler…riskde yok denecek kadar az.. )

3-(en önemlisi )Sonucuna değer mi..?
Fotoğrafa baktığım da ; o hızla inerken bisikletimin kırıldığını ve dönüşümü bekleyenlerin olduğunu ..düşündüm bi an… Siz de düşünün ….!
Sevenlerinizi , gözü yaşlı, boynu bükük bırakmaya değer mi..?:(

Şimdi bütün adrenalin tutkunları , deli-kanlılar benim yazdıklarıma karşı çıkacaklar, belki de kızacaklar .. :D
Burada söz düellosu yaratmak istemiyorum ben …:p
sadece benim kadın yüreğim, anaç yüreğim böyle hissediyor..
Hiç kimsenin canı yanmasın, sevenleri ağlamasın istiyor..:)

Gürsel bey, daima sizden iyilik-sağlık ,aktivite, gezi-lerinizin haberlerini alalım, bilgi dağarcığımıza ekleyeceğiniz yeni yazılarınızla bilgilenelim diyerek tekrar geçmişler olsun .........:)

Tüm bisikletsever dostlara da kazasız , daima keyifli sürüşler diliyorum….
 
  • Beğen
Tepkiler: Gürsel A. ve five
Geri