Scudo Sports

Ultralight İzmir - Akyaka - Bafa - İzmir Yol Bisikleti Turu

Kayıt
31 Ekim 2009
Mesaj
50
Tepki
104
Şehir
İzmir
Bisiklet
Lapierre
Selamlar. Epeydir yapmak istediğimiz Karadeniz Turu'nu tatilin bağlanmamasından dolayı keyfini çıkaramadan bitireceğimizi anlayınca rotamızı civarımıza çevirelim dedik. Tur konsepti olarak üstadı ((link)) gördükten sonra ultralight'ı seçtik. İlk ultralight turumuz olduğu için üstadın yanına yaklaşamamış olsak bile en azından konsepti oturtabilmek için epey uğraştık diyebilirim. Özellikle çantaları bisiklete monte ederken hem çok eğlendik, hem de çok sinirlendik :p

Önce ağırlıklardan ve montajdan bahsedeyim: 4 günlük bir tur planladık ve bu turun ilk 2 gecesini Akyaka'da geçirmeye, 3. geceyi de duruma göre yolda kararlaştırmaya karar verdik. Çanta için hem şeklinin sele altına uyması, hem de hafif olması üzerine Decathlon'un ultralight katlanabilir çantasını tercih ettik. Sem Çanta'nın sele altı için çantalarını takmak daha kolay olacak olsa da hem 400 g civarında olması, hem de 100 TL olması bizi caydırdı :p Çanta 46 gram geldi ve 10 TL'ye aldık, çantaya koyduğum eşyalarsa şöyle: Terlik 215 g, mayo 189 g, 1. koşu t-shirt'ü 99 g, 2. koşu t-shirt'ü 119 g, iç çamaşırı 58 g, Garmin kablosu 18 g, ıslak mendil pakedi 49 g, 2 adet iç lastik 210 g, karbonhidrat ve protein tozları 318 g, telefon şarjı 86 g olmak üzere çanta toplamda 1361 g oldu.

Çantanın kendi saplarını etrafında dolayarak fazlalığı sarıp düzgün bir şekle getirmeye çalıştım. Bunun yanı sıra sele raylarını ve sele borusunu kullanacağım ve bunların hem karbon olması, hem de deforme olmaması için daha önce patlamış bir iç lastiğimi kesip etraflarına sardım. İlk montajımda arkadaşım çantayı selenin altında tutarken önce sele borusunu ve çantayı bağlayan bir iç lastik, sonra arka sele rayıyla çantayı bağlayan bir başka iç lastiği sarıp, arka sele rayından bir kayış vasıtasıyla tekrar sele rayıyla çantayı gerdire gerdire sararak montajı bitirmiştim. Ancak neredeyse ilk 130-140 km'i soğuk asfaltta geçirdiğimiz için titreşimlerden dolayı kaymalar oldu ve memnun kalmadım. Daha sonra önce iç lastikleri boğumlayıp sonra çantayı bu iç lastiklerin arasına yerleştirince çok daha sağlam oldu. Sanırım çanta üzerinden sararken yeterince gerdiremediğim için problem yaşadım. Bir arkadaşım çantayı fixie bisikletinin pedallarından söktüğü kalpiyelerle sabitlerken, diğeri de iç lastik ve çanta askılarının bir başka kombinasyonunu yaparak çantasını sabitledi. Heybelerde herhangi bir denge problemi yaşamadık -ki Sakar Geçidi'ni tersten çıkarken baktık gelmek üzereyiz sprint atmışlığımız bile vardır.

r26443.jpg


aGdvnO.jpg


7N7JJN.jpg


İlginizi çekerse eğer turun yol bilgisi ve yaşadıklarımızla ilgili yazmaya devam edebilirim. Hoşçakalın :)
 
Scudo
Karbon sele borusu vs stresi yaşamamak için, sele altı yerine gidon çantası tercih etmek daha basit olmaz mıydı? aerodinamik nedenle mi istemediniz?
 
  • Beğen
Tepkiler: Manybikedgod
@comfortablynumb Aslında olabilirdi, ama beni bu fikirden caydıran iki konu var: Birincisi bisikletimin gidondan çıkan kabloları hala uzun olduğu için kabloların üzerine yük binmesin istedim, ikincisi de garmin falan var bağlarken çok uğraşırım diye düşündüm. Karbon olsalar da ne sele rayından ne de sele borusundan korkmadım. Zaten yük 1.5 kg falan olacaktı, onun da çok fazla yük bindireceğini düşünmedim. Sardığım iç lastik parçaları sadece kozmetik deformasyonları engellemek içindi. Daha önce bir sele altı çantasının karbon sele borusu verniğini nasıl aşındırdığını gördükten sonra direk bağlamaktan korkuyorum :)

@runawayvulpes çantalarınızı beğendim, çalışmalarınız da gayet kaliteli görünüyor. Daha önceden haberdar olmuş olsak belki düşünürdüm. Şu an sele altı çantasını kaç gram olarak yapabiliyorsunuz?
 
  • Beğen
Tepkiler: comfortablynumb
Arkadaşlar teşekkürler. @Emre Semerci daha önce pek tecrübemiz olmadığı için konaklamayı pansiyonlarda yapalım dedik. 1. ve 2. geceyi Akyaka'da Ege Apart'ta, 3. geceyi Bafa Gölü'nün harika manzarasına sahip Selenes Pansiyon'da geçirdik. Bu arada reklam olarak düşünmeyin hiçbiri bisikletle gittik diye indirim yapmadı :p

İlk gün için planımız Seferihisar - Selçuk - Aydın - Çine - Yatağan üzerinden Akyaka'ya ulaşmaktı. Ortalama 280 km yol alacağımızı ve yaklaşık 3000 metre irtifa alacağımızı sağolsun Strava Route Builder söylemişti. Sıcaklıkla ilgili de bir şeyler söylese çok iyi olurmuş ama maalesef :p Öncelikle yol kalitesinden bahsedeyim: Seferihisar yolu neredeyse İncirliova'ya kadar soğuk asfalttı (yaklaşık 140 km), Aydın'la birlikte Akyaka'ya kadar sıcak asfaltta sürdük. Ancak Aydın'dan sonra Çine - Yatağan arasında sıcaktan gerçekten çok zorlandık. 43 dereceyi o civarda tırmanış yaparken görünce arkadaşlarıma seslendim, aralarından biri "hız mı o" diye cevap verdi :p Neredeyse her benzincide hem soğuk su doldurduk, hem de çoraplarımıza kadar yıkandık. Muğla'ya doğru 700 metreye irtifaya çıkacağımızı ve uzun süreli tırmanacağımızı biliyorduk ama yaşamak başka bir şey. Ben Muğla'dan çıktıktan sonraki Sıtkı Koçman Üniversitesi çıkışını Sakar'ın arka çıkışıyla karıştırınca geldik diyerek tempoyu verdim ama zirvede sürprizle karşılaştım. Daha gidilecek yol varmış :p Sakar Geçidi'ne geldiğimizde 265 km falan olmuştu ve biz geçidin tabelasını gördüğümüzde kendimizi tekrar sprint atmaktan alıkoyamamıştık. Tabelaya geldiğimizdeyse kazanan bendeniz diğer arkadaşlarımı tebrik ettim ve Sakar Geçidi'ni inmeye koyulduk.

Bu arada turda sadece Aydın'da öğle yemeği yemek için oturduk. Onun dışında hep benzincilerde ve bisiklet üzerinde beslendik.

jW8PNj.jpg


29rmoN.jpg


BArmbD.jpg


ZEZgzk.jpg


okjPN7.jpg


dGPzrL.jpg
 
@Batuhan Kalkan bey bravo diyorum. :harika::harika::harika::harika:
Not. Kasklarınızın siyah renkli ve havalandırma deliği sayısının az olduğunu farkettim. En azından beyaz renkli ve farklı bir model olsaydı biraz ferahlatabilirdi. Ama 43 C de nekadar etkisi olur bilmiyorum.
hot-thermometer-e8ykgh.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: Manybikedgod
@Çağdaş78 ya ben aero kask siparişi vermiştim. Tam turun başında gelince bir inceleme yapmak için bu tura çıksam yeterli olur diye düşünerek yeni kaskımla çıktım. Pişman olmak üzere olduğum zamanlar oldu ama idare ettim :)
 
Selam;
Güzel bir tur olmuş, çok beğendim.
21 Ağustos'ta İzmir-Kaş turu yapacağım. Beni en çok ürküten yer Akyaka'ya iniş varyantı.
Mümkünse o kısım hakkında daha detaylı bilgi verebilirseniz çok memnun olurum.
İniş hızınız, yolun durumu, sağda bisiklet için yeterli yol var mı, araç trafiği, vs?
 
  • Beğen
Tepkiler: Manybikedgod
@mete semiz
Akyaka inişi çok dik ve virajlı tehlikeli bir yoldur. (Hatta yakın zamanda bir minibüs kazası oldu) Bir çok dönüşte bisiklet için yeterli kaçış alanı yok bu sebeple kontrollü ve dikkatli bir iniş öneririm. İnişte harika bir manzara var ona dalıp gitmeyin derim. Ama inerken bir seyir alanı var hem mola hem körfezi görmek için harika. 21 Ağustos hafta içine geliyor. Saat olarakta erken bir saate denk getirirseniz nispeten daha az araç trafiği ile inersiniz.
 
Geri