Manybikedgod
Üye
- Kayıt
- 31 Ekim 2009
- Mesaj
- 50
- Tepki
- 104
- Şehir
- İzmir
- Bisiklet
- Lapierre
Selamlar. Epeydir yapmak istediğimiz Karadeniz Turu'nu tatilin bağlanmamasından dolayı keyfini çıkaramadan bitireceğimizi anlayınca rotamızı civarımıza çevirelim dedik. Tur konsepti olarak üstadı ((link)) gördükten sonra ultralight'ı seçtik. İlk ultralight turumuz olduğu için üstadın yanına yaklaşamamış olsak bile en azından konsepti oturtabilmek için epey uğraştık diyebilirim. Özellikle çantaları bisiklete monte ederken hem çok eğlendik, hem de çok sinirlendik
Önce ağırlıklardan ve montajdan bahsedeyim: 4 günlük bir tur planladık ve bu turun ilk 2 gecesini Akyaka'da geçirmeye, 3. geceyi de duruma göre yolda kararlaştırmaya karar verdik. Çanta için hem şeklinin sele altına uyması, hem de hafif olması üzerine Decathlon'un ultralight katlanabilir çantasını tercih ettik. Sem Çanta'nın sele altı için çantalarını takmak daha kolay olacak olsa da hem 400 g civarında olması, hem de 100 TL olması bizi caydırdı
Çanta 46 gram geldi ve 10 TL'ye aldık, çantaya koyduğum eşyalarsa şöyle: Terlik 215 g, mayo 189 g, 1. koşu t-shirt'ü 99 g, 2. koşu t-shirt'ü 119 g, iç çamaşırı 58 g, Garmin kablosu 18 g, ıslak mendil pakedi 49 g, 2 adet iç lastik 210 g, karbonhidrat ve protein tozları 318 g, telefon şarjı 86 g olmak üzere çanta toplamda 1361 g oldu.
Çantanın kendi saplarını etrafında dolayarak fazlalığı sarıp düzgün bir şekle getirmeye çalıştım. Bunun yanı sıra sele raylarını ve sele borusunu kullanacağım ve bunların hem karbon olması, hem de deforme olmaması için daha önce patlamış bir iç lastiğimi kesip etraflarına sardım. İlk montajımda arkadaşım çantayı selenin altında tutarken önce sele borusunu ve çantayı bağlayan bir iç lastik, sonra arka sele rayıyla çantayı bağlayan bir başka iç lastiği sarıp, arka sele rayından bir kayış vasıtasıyla tekrar sele rayıyla çantayı gerdire gerdire sararak montajı bitirmiştim. Ancak neredeyse ilk 130-140 km'i soğuk asfaltta geçirdiğimiz için titreşimlerden dolayı kaymalar oldu ve memnun kalmadım. Daha sonra önce iç lastikleri boğumlayıp sonra çantayı bu iç lastiklerin arasına yerleştirince çok daha sağlam oldu. Sanırım çanta üzerinden sararken yeterince gerdiremediğim için problem yaşadım. Bir arkadaşım çantayı fixie bisikletinin pedallarından söktüğü kalpiyelerle sabitlerken, diğeri de iç lastik ve çanta askılarının bir başka kombinasyonunu yaparak çantasını sabitledi. Heybelerde herhangi bir denge problemi yaşamadık -ki Sakar Geçidi'ni tersten çıkarken baktık gelmek üzereyiz sprint atmışlığımız bile vardır.
İlginizi çekerse eğer turun yol bilgisi ve yaşadıklarımızla ilgili yazmaya devam edebilirim. Hoşçakalın
Önce ağırlıklardan ve montajdan bahsedeyim: 4 günlük bir tur planladık ve bu turun ilk 2 gecesini Akyaka'da geçirmeye, 3. geceyi de duruma göre yolda kararlaştırmaya karar verdik. Çanta için hem şeklinin sele altına uyması, hem de hafif olması üzerine Decathlon'un ultralight katlanabilir çantasını tercih ettik. Sem Çanta'nın sele altı için çantalarını takmak daha kolay olacak olsa da hem 400 g civarında olması, hem de 100 TL olması bizi caydırdı
Çantanın kendi saplarını etrafında dolayarak fazlalığı sarıp düzgün bir şekle getirmeye çalıştım. Bunun yanı sıra sele raylarını ve sele borusunu kullanacağım ve bunların hem karbon olması, hem de deforme olmaması için daha önce patlamış bir iç lastiğimi kesip etraflarına sardım. İlk montajımda arkadaşım çantayı selenin altında tutarken önce sele borusunu ve çantayı bağlayan bir iç lastik, sonra arka sele rayıyla çantayı bağlayan bir başka iç lastiği sarıp, arka sele rayından bir kayış vasıtasıyla tekrar sele rayıyla çantayı gerdire gerdire sararak montajı bitirmiştim. Ancak neredeyse ilk 130-140 km'i soğuk asfaltta geçirdiğimiz için titreşimlerden dolayı kaymalar oldu ve memnun kalmadım. Daha sonra önce iç lastikleri boğumlayıp sonra çantayı bu iç lastiklerin arasına yerleştirince çok daha sağlam oldu. Sanırım çanta üzerinden sararken yeterince gerdiremediğim için problem yaşadım. Bir arkadaşım çantayı fixie bisikletinin pedallarından söktüğü kalpiyelerle sabitlerken, diğeri de iç lastik ve çanta askılarının bir başka kombinasyonunu yaparak çantasını sabitledi. Heybelerde herhangi bir denge problemi yaşamadık -ki Sakar Geçidi'ni tersten çıkarken baktık gelmek üzereyiz sprint atmışlığımız bile vardır.
İlginizi çekerse eğer turun yol bilgisi ve yaşadıklarımızla ilgili yazmaya devam edebilirim. Hoşçakalın


