Scudo Sports

Ultegra veya 105 yerine Tiagra ya da Claris olsa gerçekten ne değişir?

BaiT ve Tekin merhaba
Değerli cevaplarınız için teşekkür ederim.
BaiT; 18 de değil sadece 17 de de aynı hissiyat oluyor yani kadro kulağına pek temaslık değil gibi.

Aslında tam ses değil, tam ifade edemiyorum, sürtme sesi değil hani14-15 vites lerde ve ya daha küçüklerin deki akıcılık yok.
Merhaba 14-15 ve 17-18 derken acaba
2'5-2'6 ve 2'8-2'9 u mu kastediyorsunuz?

Eğer böyle ise 11-12 de de kullanıyorsanız çapraz kullanımdan kaynaklı aşınma olabilir gibi algıladım..

Çünkü 2*9 vitesli bisiklet benim gözümde

10- hadi az çapraza düşsem 12 vites aralığında kullanılır. 1e 1-5 ve 2ye 5-9 şeklinde.

Yanlış anlamayın yargılamak değil merak ettim sadece.
 
Scudo
@alper52 merhaba rica ederım. Çapraz dikkat ediyorum ve hiç öyle kullanmadım. Zaten yeni bisiklet 1 ay oldu. Kastım 2-9 evet. 1-1 bile çapraz a düşürdüğü için kullanmadım hiç yani dikkat ediyorum.
 
Bilgisayar dünyasında şöyle bir olay vardır. Parayı ekran kartına bas.

Ekran kartı = jant seti, işlemci eşittir = grupset. Başlıyoruz.

1080p oyunculuk için hala işin profları 9800x3d + 4060 alacağına 7600x + 4070ti süper al der. Çünkü oyunu oynatan ve görüntü oluşturan ekran kartıdır işlemci değil. Bisiklette de siz jantı ve lastiği çevirmek için grupset kullanıyorsunuz yani aynı bilgisayarda olduğu gibi burda da grupset bir aracı.

Arada atıyorum 30 bin fark olsun. O 30 bin ile çok ciddi jant setleri alınabilir. Etkisini de çok ciddi hisserdersin ama güncel grupsetler claristen itibaren çok iyi zaten, vites sayısı hariç çok bişey hissetmek mümkün değil. İlla grupset fanteziniz varsa sram setlere gözünüzü dikin. Rival aynakolu bir çevirin, rijitlik ve maksimum güç aktarımı nasıl bişey görün 🤟🏻

Şuan Bisan all trail claris kullanıyorum ilk yaptığım upgrade lastik oldu ve çok daha iyi akıyor yolda. İkinci bişey yapacak olsam pahalı bir jant seti alırdım.

La Fontaine mi?
 
  • Hahaha
Tepkiler: Can Çelik
Hocam siz bilgili birine benziyorsunuz yoksa bilgisayar ekran kartini bukadar iyi bir sekilde bisikletle karsilastiramazdiniz.

Peki size söyle bir sorum olacak, "sram setlere gözünüzü dikin. Rival aynakolu bir çevirin, rijitlik ve maksimum güç aktarımı nasıl bişey görün" demissiniz bunun yerine Campagnolo Super Record gibi setler hakkinda neler düsünüyorsunuz. Bunuda cevirsek maksimum güç aktarımı nasıl bişey oldugunu görebilirmiyiz. Bildigimden degil, campagnolo setini duymustum ve baktim da görüntüsü hosuma gittigi icin soruyorum.
Forumda herkes çok pro bisikletçi ya evet haklısınız rival super recorddan iyi he.

Benzetmeyi ve önerileri hobi bisikletçisine yaptığımı düşünerek yapıyorum. Pro bisikletçi ekipman zaten konuşmaz neyin ne olduğunu bilir böyle şeyler içinde kafasını yormaz. Bu seviyede birine akıl vermek ne haddim ne seviyem değil.

Yaptığım önerileri iyi kötü bir alüminyum ya da giriş seviyesi karbon bisikletine para harcamak isteyen birine yaptığım bence gayet açık. Komik duruma düşüyorsunuz sanki ben campy setlerle rival'ı claris'i kiyaslamışım gibi.

Bu forumun yüksek egosu ve bilmişliği gerçekten mide bulandırıcı seviyede. Bu forumda buna ilk maruz kalışım değil ama salaklık bende ki bu mecrada bişeyler paylaşıyorum. Gerçekten midemi bulandırıyor ve sinirimi bozuyor sadece bu mecra.

Çok prosunuz yarıştırın setlerinizi jantlarınızı. Bilmediğini sandığınız kişilerle de geçin daşdaşınızı. Tamam sizsiniz. 👋
 
Forumda herkes çok pro bisikletçi ya evet haklısınız rival super recorddan iyi he.
Rival'ın Super Record'dan iyi olduğunu düşünüyosan ironi yaparken tersini söylemen gerekmiyo muydu yav?

"He oldu he. Super Record Rival'dan iyi aynen kanka" gibi.
 
Forumda herkes çok pro bisikletçi ya evet haklısınız rival super recorddan iyi he.

Benzetmeyi ve önerileri hobi bisikletçisine yaptığımı düşünerek yapıyorum. Pro bisikletçi ekipman zaten konuşmaz neyin ne olduğunu bilir böyle şeyler içinde kafasını yormaz. Bu seviyede birine akıl vermek ne haddim ne seviyem değil.

Yaptığım önerileri iyi kötü bir alüminyum ya da giriş seviyesi karbon bisikletine para harcamak isteyen birine yaptığım bence gayet açık. Komik duruma düşüyorsunuz sanki ben campy setlerle rival'ı claris'i kiyaslamışım gibi.

Bu forumun yüksek egosu ve bilmişliği gerçekten mide bulandırıcı seviyede. Bu forumda buna ilk maruz kalışım değil ama salaklık bende ki bu mecrada bişeyler paylaşıyorum. Gerçekten midemi bulandırıyor ve sinirimi bozuyor sadece bu mecra.

Çok prosunuz yarıştırın setlerinizi jantlarınızı. Bilmediğini sandığınız kişilerle de geçin daşdaşınızı. Tamam sizsiniz. 👋
Boş ver, herkesi de kafana takma. :ckskc:
 
  • Muhteşem
Tepkiler: Murat Cömez
Forumda herkes çok pro bisikletçi ya evet haklısınız rival super recorddan iyi he.

Benzetmeyi ve önerileri hobi bisikletçisine yaptığımı düşünerek yapıyorum. Pro bisikletçi ekipman zaten konuşmaz neyin ne olduğunu bilir böyle şeyler içinde kafasını yormaz. Bu seviyede birine akıl vermek ne haddim ne seviyem değil.

Yaptığım önerileri iyi kötü bir alüminyum ya da giriş seviyesi karbon bisikletine para harcamak isteyen birine yaptığım bence gayet açık. Komik duruma düşüyorsunuz sanki ben campy setlerle rival'ı claris'i kiyaslamışım gibi.

Bu forumun yüksek egosu ve bilmişliği gerçekten mide bulandırıcı seviyede. Bu forumda buna ilk maruz kalışım değil ama salaklık bende ki bu mecrada bişeyler paylaşıyorum. Gerçekten midemi bulandırıyor ve sinirimi bozuyor sadece bu mecra.

Çok prosunuz yarıştırın setlerinizi jantlarınızı. Bilmediğini sandığınız kişilerle de geçin daşdaşınızı. Tamam sizsiniz. 👋
Tüh, bizde hoca sandik soru sorduk. Megersem adam 10 ayda forumdan dolmus ve tiksinmis, bizde dozunu vererk patlattik.
Bir de "daşdaşınızı" ne oluyor? :kötü:
 
  • Beğen
Tepkiler: Adı Bende Saklı
Güzel, aklımdaki soruları cevaplayan bir konu.
 
Herkese keyifli forumlar.. Ben de 1-2 anekdot vermek isterim kendi çapımda.. Pazarlama, şekil, modernite,güncelleme,kapitalite... artık ne derseniz, bu konuları bir defa her birimiz geçmeliyiz. Burası Türkiye... Ama nasıl Türkiye?Eski Türkiye yok artık birilerinin deyimiyle.. Öyle... Mesela eskiden iç lastikmiş, rubleymiş, yeni bisiklet almakmış falan, bunlar konu değildi.. Şimdilerde, o aşağılanan eski Türkiye nin zamanının tersine, araba fiyatına grup set, jant seti alacagız neredeyse.. Şimdi böyle bir durumda bu grup set kıyaslamaları boşa çıkıyor. Türkiye'de pek cok profesyonel geçinen takım ya da sporcular bile marjinal kazanımların hesabını yap(a)mıyor... Dura Ace lenmek, belki 3-4 etapta +10 dakikalara varan farklar yaratabilecekken (jant,lastik,kadro,sporcu kondisyonu, vs değişkenleri ultegra ya da altı grup setli değişkenleriyle sabit olmak şartıyla) neden ultegra kullanıyorlar? Ya da daha ulaşılabilir kadrolar, jantlar, lastikler? Dura ace aratalım bakalım kac tane bisiklet ya da kompenent bulabileceksiniz?Ultegra ya da altı arattıgımızda keza kac tane?

Parası olanlara ve showu sevenlere elbette lafım yok, onlar zaten dilediği gibi hayatını yaşıyor, bisikletini diziyor. Esas mevzu sen ben gibi belki ömrü hayatında 1 ya da 2 kez karbon bisiklet alabilecek, grup set ya da jant seti opsiyonu lüksüne sahip olacak kişilerin esas ölçüsü; grup set adı soyadı serisi değil; ''hedef-bütçe-ihtiyaç'' 3 lemesini atlaması. Bir defa kabul edelim , elektronik olmadığı sürece mekaniklerde tiagra ile dura ace arası pek bir değişiklik yok. Elektronik olsun, yine pek bir değişiklik yok. Shimano için konusuyorum tabi.. Fark var mı? Tabi birazcık var, mesela ağırlık. Onun dışında power metre eklentisi. Ama bunun için de basamak 105 ile başlıyor. Soranın aktarıcı mekanizmasının kolunu çıkarın, dura ace e takın, sorun yok. Ayna kol tasarımı keza...SRAM için konusuyor olsaydık, kendi vites grup seti ailesi içinde bile, çok daha fazla fark sayardık, o ayrı. Ama shimano'da işler biraz daha geleneksel, biraz daha gri geçişler söz konusu. Sram'da ise işler daha keskin ve net oluyor. Hele campagnolo dan bahsetmek bile vergiye tabi.. Ne yedek parçasını bulabılıyorsunuz ne rublesını ne ruble sökme anahtarını ya da ona özel jant ureten firmayı ve jantını...Param olsa idi tabi, evimin salonuna astıgım bir italyan kadronun üstünde süper record izlemek büyük keyif verirdi kahvemi yudumlarken... Nyse , Dura ace e çıkana kadar 105, onun sundugu her şeyi(*) sunuyorken, neden dura ace alalım ki? Hala ayna kolu full karbon değil, aktarıcı rulmanları seramik değil, kablosuz diye satılıp kablosuz değil. Power metresi bile hakiki bir hizmet vermekten uzak iken? İşte, işler böyleyken, bizim ülkemizde yukarıda sözünü ettiğim 3 lemeyi düşündüğümüzde, gözümüzdeki perdeler biraz daha kalkmış oluyor. Bisiklet üreticileri, neredeyse fransa turundaki bisiklet kadrolarını, en düşük vites sistemleri ve jantlarla sunmaya çalışıyorlarken, 105 di2 alan ya da alabilen bizler için, ''dura ace ten aşagı kalır yanı yok '' züürt edebiyatları, genel kanı olusturuyorken işin derinine inenler için ise laf salatasından başka bir şey değil. Dura Ace diye bir seçenek sunan Shimano yoksa bu işi bilmiyor mu? Boşuna mı üretiyor bu grup setleri? Hiç sanmıyorum. Farklar var ama Türkiye zihinyeti bu farkları hissedecek raddede değil malesef... O yüzden yedek parça sıkıntısı çekmek istemeyen, iyi-kötü performansı olsun diyen, her yerde yaptırabileceğim bir ustası olsun diye düşünenler için en mantıklı marka shimano, en mantıklı grup setler, yine shimano ama 105-ultegra...

Özetle; tekrar etmek istiyorum,''hedefler/bütçeler/ihtiyaçlar'' ekseninde bir filtre oluşturduktan sonra ''dura ace mi?Ultegra mı?105 mi? Tiagra mı? konusu tartışılabilir diyorum. Bu elbette kişisel düşüncelerim. Herkesin düşüncesine saygı duymak gerekir. Shimano da modeller arasında farklar vardır ama farkları konuşmak, son yıllarda daha da anlamsızlaşıyor.
,
 
Hikayenin özü şu: paranız varsa ve kendinizi iyi hissetmek istiyorsanız, en hafifini, en son piyasaya sürüleni, "en karbon fiber" olanı vs alırsınız, kimse de niye aldın diyemez. Lakin eğer "pro" iseniz en pahalı komponentin sadece pro'larla yarışırken fark yarattığını ve "super bike" kullanan amatörleri katlanır bisikletle de geçeceğinizi bilirsiniz.

(link)
 
Son düzenleme:
"super bike" kullanan amatörleri katlanır bisikletle de geçeceğinizi bilirsiniz.
Sadece örnek olarak güzel bir belirtme ancak ne kadar profesyonel olsa da azıcık idmanlı birini katlanır bisikletle geçebileceğini sanmıyorum.
Tabi benim ki sadece yol bisikleti ve minivélo değerlerimi taban alarak fikrimdir.
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK ve hakano
World tourda yarisan prolarin ortalama ftpsi 410 420 watt civarinda . Pogacar 450 mvdp 460 civari diyorlar. Bu wattlarla tahta bisikletle bile gecerler amatörleri :)
Zone 1- 2 sürseler yeter 😀
 
  • Beğen
Tepkiler: MeTaLioNs
World tourda yarisan prolarin ortalama ftpsi 410 420 watt civarinda . Pogacar 450 mvdp 460 civari diyorlar. Bu wattlarla tahta bisikletle bile gecerler amatörleri :)
Bilmem farkında mısınız ancak o güçleri altlarındaki makinalarla yapıyorlar. Kullanacakları bir B'Twin Tilt bisikletle değil.
Tamam, bu adamlar çocukluktan itibaren bu iş için çalışıyorlar ancak kalkıpta özel tasarlanmış bir katlanır bisiklet vermeyeceğiz bunlara.
Sonuçta o güçleri vermeye kalksalar bile altlarındaki sıradan katlanır bisiklet dayanamayacaktır.
Kesinlikle mükemmel adamlar ancak Tanrı değil, sıradan insanlar.😏
 
Bilmem farkında mısınız ancak o güçleri altlarındaki makinalarla yapıyorlar. Kullanacakları bir B'Twin Tilt bisikletle değil.
Tamam, bu adamlar çocukluktan itibaren bu iş için çalışıyorlar ancak kalkıpta özel tasarlanmış bir katlanır bisiklet vermeyeceğiz bunlara.
Sonuçta o güçleri vermeye kalksalar bile altlarındaki sıradan katlanır bisiklet dayanamayacaktır.
Kesinlikle mükemmel adamlar ancak Tanrı değil, sıradan insanlar.😏
Aiağıdaki videoda philip gilbert vs postacıya karşı.. Bisikletleri değişip tırmanıyorlar. 30 kg bisiklete karşı 7 kg.. Postacı ufak farkla kazanıyor ama tırmanışta sanki postacı basmıyor gibime geldi. 12 senelik video. Günümüzdeki sporcular dahada kuvvetli şuanda.

 
Lakin eğer "pro" iseniz en pahalı komponentin sadece pro'larla yarışırken fark yarattığını ve "super bike" kullanan amatörleri katlanır bisikletle de geçeceğinizi bilirsiniz.
Kuyuya bir taş atayım mı?

Hadi, "parça" yı teklif etmeyeyim, alelade bir kelime. "Bileşen" diyemez miyiz komponent yerine? "Component" in nokta atışı karşılığı çünkü, bileşen.
 
Aiağıdaki videoda philip gilbert vs postacıya karşı.. Bisikletleri değişip tırmanıyorlar. 30 kg bisiklete karşı 7 kg.. Postacı ufak farkla kazanıyor ama tırmanışta sanki postacı basmıyor gibime geldi. 12 senelik video. Günümüzdeki sporcular dahada kuvvetli şuanda.

Alelade bir postacı. Sözlerimi çarpıtmayın!
AZ BİR İDMANLA PROFESYONEL BİSIKLETLİ BIR AMATÖR, NORMAL BİR KATLANIR BİSİKLETLİ PROFESYONELE RAHATLIKLA KAFA TUTABİLİR diyorum. Kesinlikle bu şartları savunuyorum. Anlamak bu kadar zor olmasa gerek.
Tamam sizsiniz. Hiç tartışmayacağım, profesyonelleri Tanrı gibi görmeye devam edebilirsiniz. 😌
 
  • Beğen
Tepkiler: Umur Bora
Alelade bir postacı. Sözlerimi çarpıtmayın!
AZ BİR İDMANLA PROFESYONEL BİSIKLETLİ BIR AMATÖR, NORMAL BİR KATLANIR BİSİKLETLİ PROFESYONELE RAHATLIKLA KAFA TUTABİLİR diyorum. Kesinlikle bu şartları savunuyorum. Anlamak bu kadar zor olmasa gerek.
Tamam sizsiniz. Hiç tartışmayacağım, profesyonelleri Tanrı gibi görmeye devam edebilirsiniz. 😌
Estağfurullah sözlerinizi çarpıtan yok, proları ilah olarak görende yok, farklı birşey bahsetmedik mesajda senin tezini destekleyen bir mesajdı ama sen farklı yorumladın.. Neyse herkesin fikrine saygımız var.
 
Konuya şöyle bir desteğim ya da nacizane, yönlendirmem olabilir , eskilerin şampiyonlariyla şimdinin şampiyonlarını, en iyi oldukları zamanları varsayarak ,aynı etaplara koyacak olsaydık ama kendi yıllarının bisikletlerini değiştirecek şekilde, işte o zaman sonuç ne olurdu? Mesela ilk dura ace 1973 lere dayanıyor. Bu süreden 90 larin ortalarına kadar ancak 6 dan 9 vitese yükseldi. 13 -24 ve 53-39 gibi bir dişli ve 10 kg larda gezen bir bisikleti pogiye ya da vinge ye verseydik , onların kullandıklarını da 1973 Fransa turu galiplerine ve aynı etapta yarissalardi, sonuç kimin lehine olurdu? Fransa turunun 1919-1939 yılları arasında ortalama hızi 27,67 km/saat , 1999-2019 yılları arasında ise 40,15 km/saat. 2024 Tour de France'ın ortalama hızı ise 41.82/saat, 1973 teki 20 etapli Fransa turu ortalama hızı 34 km imiş.. Bu farklar elbette dura ace in geliştirilmesi ile açıklanamaz ama büyük ölçüde sporcuların seviyeleriyle izah edilebilir..
 
Yıllara göre ortalama hızın değişimi hem bisiklet teknolojisinin ilerlemesiyle hem de sporcuların daha rasyonel çalıştırılmasıyla, beslenmesiyle gibi farklı etmenlerin iyileştirilmesiyle mümkün olmuştur.

Profesyonel bir bisikletçiye katlanır bir bisiklet, idmanlı bir bisikletçiye pro peloton bisikleti versek, parkur eğimi ve uzunluğuyla da ilgili tabii ancak genel olarak idmanlı bisikletli elbette yarışı daha önde bitirecektir.

Zira katlanır bisikletin sınırları ve oranları belli.
 
  • Beğen
Tepkiler: SerdarCYCoo2Bursa
Geri