Ultegra veya 105 yerine Tiagra ya da Claris olsa gerçekten ne değişir?

Işıklar Gazisi

Teşekkürler :)
Kayıt
21 Şubat 2017
Başlık
13
Mesaj
447
Tepki
982
Şehir
Ankara
Bisiklet
Mosso
Yeni bir yol bisikleti bakarken hep daha üst model daha üst model olsun diyoruz,misal:

+ Tiagra mı cık cık cık, 105 varken Tiagra mı kullanılırmış?
+ Claris mi? Ne vites sistemi miymiş o?

Tamam fiyat arttıkça ağırlığı azalıyor ancak yarışçı olmadıktan sonra gerçekten Claris yerine 105 kullanmanın ne gibi bir faydası olacak? Asıl önemli ve performansımızı arttıran kasetler ve dişli oranları değil mi zaten?
 

bacobaba39

Daimi Üye
Kayıt
23 Temmuz 2016
Başlık
1
Mesaj
219
Tepki
196
Şehir
Kırklareli
İsim
Barış
Fren mesafesi zincirin sürtünmesi geçişlerin akıcılığı yeni başlayını tatmin eder claris sora falan ama illaki farkı anlaşılıyor.
 

Özhan Akgöğ

Forum Demirbaşı
Kayıt
22 Temmuz 2010
Başlık
35
Mesaj
522
Tepki
960
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Diğer
Başlangıç için düşünüyorsanız evet Sora-Claris set alabilirsiniz. Bunda sizin için bir sakınca yok. Bu setlerle de gayet güzel sürülür. Biraz daha bakım ister. Şöyle anlatıym bisiklete ilk başladığımda 550 tl ye sora setli 2. el Bianchi aldım. O zaman bakıyorum Dura-ace in bir parçası benim bisiklet fiyatı. Yok ya benim bi bisiklete verceğim maksimum para bu diyordum.(sene 2010) Düşünüyorum o da vites Sora'daki de vites. Dura-ace'deki de fren Sora'daki de fren yani ne farkeder ki. Gidiyor mu gidiyor, duruyor mu duruyor ee?...
Sevdikçe zaten ister istemez yükseltmek istiyorsunuz. Değer mi değmez mi ona siz karar verirsiniz. Ama ben keyif aldıkça bisiklete bir şeyler yapmaya başladım. tiagra hariç bütün setleri yükselte yükselte kullandım. Şu an Dura-ace (7900) serisi kullanıyorum mesela ve evet o zaman bisiklete verdiğim parayı şu an bir vites koluna veriyorum. Bence değiyor, en azından bisikleti sevdikçe motivasyon olarak böyle yükseltmeler sizi daha iyi bir duruma getiriyor. Yani şu an için alın tabi ki durumunuz el verdikçe severseniz zaten siz yükseltmek isteyeceksiniz.
 

Salih Abi

Üye
Kayıt
1 Şubat 2016
Başlık
0
Mesaj
36
Tepki
71
Yaş
37
Şehir
Kırıkkale
İsim
Salih
profesyonel olarak bu işi yapmıyorsanız biraz kişisel bir durum bence. karşılaştırılan sistemler yol setleri, yol bisikletinin amacının da esas itibariyle hız olduğunu düşünürsek aynı bisiklet üzerinde farklı setlerle bir test yapılsa farkı somut olarak ortaya koymaya yardımcı olacaktır.
vites sistemi setleri arasındaki farklar az çok belli; hafiflik, vites sayısı, viteslerin akıcılığı ve fiyat.
kendi adıma hafiflik, vites sayısı ve viteslerin akıcılığı olarak aradaki farklara ödemek isteyeceğim bedelin o kadar olmadığını düşünüyorum.
ama bu bir zevk işidir aynı zamanda. bu nedenle tourney kullanıcısının dura-ace kullanıcısını gereksiz o kadar para harcadığı için; ultegra sahibinin de claris kullanıcısını giriş bile sayılamayacak bir bisiklete bindiği için tabiri caiz ise biraz küçümsemesini doğru bulmuyorum.
 

Hastateker

Yuvarlanıp gidiyor işte
Kayıt
22 Ocak 2016
Başlık
44
Mesaj
898
Tepki
1.037
Şehir
Ankara
İsim
Osman Özgün Yıldız
Bisiklet
Trek
Motivasyon temel neden. Bir ümit bisiklette(yanlış anlaşılmasın kötü değil düsük fiyat) tourney aksamda sürmek var. Trek Madone 9.9 kadroda Dura Ace Di2 kullanmak var.
Tekinde daha fazla sürmek istersiniz.
İkisi de hedefe varır mı? Varır.
Ve de bu motivasyon haricinde tabiki de teknik detaylar var.
Vites geçişlerinin hızlılığı,hafiflik,daha fazla vites kombinasyonu, uzun ömür...

11-34 aralığını 7 dişliye bölmek ile 11 dişliye bölmek arasında ciddi vites kombinasyonu kazandırır
 

SmtTrlk

Üye
Kayıt
13 Kasım 2016
Başlık
1
Mesaj
60
Tepki
44
Yaş
26
Şehir
Bursa-Kocaeli
İsim
Samet
Bisiklet
Focus
275tl'e sıfır aldığım bianchi bir bisiklet vardı ve çok uzun süre kullanmamama rağmen çok sık tamirciye götürmem gerekiyordu. defalarca patlayan ve iç-dış değişen lastik, bozulan jant akordu, sık sık eskiyen fren pabuçları ve sürekli ayarlanmak istenen vites ayarları...
2015'de 2680e sedona deore setli bir tur bisikleti aldım yaklaşık 2000km kullanmışımdır. 1 kez fren balatalarını yenilemek haricinde bisikletçi yüzü görmedi. lastiği bile patlamadı, bindim gezdim sadece...
 

CmlCLK

Tanrı Türk'ü Korusun
Kayıt
28 Nisan 2016
Başlık
4
Mesaj
1.537
Tepki
4.368
Yaş
33
Şehir
France/Caudry Afyonkarahisar/Dinar İzmir
İsim
Cemal ÇELİK
Başlangıç
1992—93
Bisiklet
b'Twin
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
@Salih Abi

Aynen katılıyorum. Biraz da gelir ve öncelikler ile alakalı.

@SmtTrlk 7 sene Optimalp Valezan adında ilkokul karne hediyesi bir ikiteker kullandım. Hiçbir sorunum olmadı. RR 540 aldım, tekerlerini Continental ile değiştirdim, düz yolda giderken tekerim patladı :koptum:
 

mehmet.ali

Forum Bağımlısı
Kayıt
16 Nisan 2014
Başlık
25
Mesaj
1.595
Tepki
3.686
Yaş
34
Şehir
Kayseri
Bisiklet
Lapierre
Vites sayıları önemli. 7-8li vites kullanmakla 11li sistem kullanmak fark ediyor. Vites oranları başlı başına bir farkken birde jant yükseltmek isteyince sıkıntılar başlıyor. İyi bir jant seti artık neredeyse 10lu sistem için bile bulmak zorlaşıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: dodurgalı_06

Sadettin Z.

Forum Bağımlısı
Kayıt
5 Haziran 2014
Başlık
30
Mesaj
1.457
Tepki
6.863
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Cannondale
Forumda benzer içeriğe sahip birçok konu başlığı mevcut, hepsinde de aynı can sıkıcı "hakkını verdi mi, veremedi mi" tartışması standart olarak yer alıyor.

Bırakın insanlar bütçelerinin el verdiği, kendilerini tatmin eden sistem hangisi ise onu kullansınlar. Başkasının bisikletinden elde ettiği performans gelip bize dert olmamalı.

Dura-Ace ile Sora arasında elbette bariz fark var, ama asıl önemli olan motorun yani sürücünün performansındaki fark. Benim 105 setli karbon bisikletimle çıkarken akla karayı seçtiğim rampayı, grubumdaki başka bir arkadaş Sora donanımlı alüminyum kadro bisikletiyle eğlenerek çıkabiliyor.

Ne yani, bu durumda benim "hakkını veremediğim" 105 seti kullanmamı yasaklayıp, o arkadaşı Ultegra sisteme geçmesi için zorlamak mı gerekiyor? Bu tartışmaları çok gereksiz buluyorum açıkçası.
 

alper 76

Forum Bağımlısı
Kayıt
5 Mayıs 2014
Başlık
13
Mesaj
1.913
Tepki
2.200
Yaş
43
Şehir
mersin
Bisiklet
Scott
Ne kadar gerekli ne kadar gerçek payı var... Bunlar ayrı tartışma konusu olsa da
Asıl sorun firmalar ve pazarlama stratejileri neden başlıyor. Araba alırken de beyin ve algilarimiz ile oynanmiyor mu?
Aynı şey, sadece ortadaki mal farklı... Sürekli bir sidik yarışı "daha iyi, daha yeni, daha üstün..."
Başka kapıya....
 
Kayıt
2 Haziran 2016
Başlık
1
Mesaj
45
Tepki
30
Yaş
35
Şehir
Tekirdağ
İsim
Ali Şimsekoğlu
İllaki bir miktar farkı vardır. Ama ben bunların satış politikasından öte birşeyler olduğunu düşünmüyorum adamlar malzemeyi yapıyor sonra bi güzel reklamını yapıyorlar bizde aaa sete bak bisiklete bak falan oluyoruz. Sizi bütçeniz doğrultusunda hangi set tatmin ediyorsa onu kullanın derim. Aksi takdirde sizin olmayan bir para ile (kredi yada kredi kartı) bu tür alışverişlerin insanı hobiden spordan soğuttuğunu düşünüyorum borç yap yüksek donanımlı bir bisiklet al sonra borcu ödemek için daha fazla çalışmak zorunda kal bisiklete bineme. Kısacası nasıl mutlu olacaksanız o şekilde bir set veya bisiklet alınız.
 

Ozan k.

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Haziran 2014
Başlık
15
Mesaj
2.391
Tepki
3.522
Şehir
İstanbul
Bisiklet
KTM
Ben sora, 105, ultegra ve ultegra di2 kullandım. Performans farkı yok gibi bir şey. Sadece ayağa kalktığımda ayna kol rijitliği fatkediyor o kadar.

Ancak sürüş kalitesi de bir o kadar farklı. Vites kolunun hissiyatı, frenler ve ağırlık farkediyor.

Ben bu tecrübelerimden sonra 105 setten üstüne lüks gözüyle bakarım ama ultegra veya durace alana yan gözle bakmam tersine sevinirim. Hobi bu sonuçta bırakın adam zevk alsın...
 
Kayıt
3 Ocak 2017
Başlık
2
Mesaj
51
Tepki
141
Şehir
Konya, TÜRKİYE(Turkey)
İsim
Doğadaki Bisikletli
Bisiklet
Mosso
8-9-10-11 diye giden bir sistem de 8 li demi kadansı etkilemeden vites geçişi olur 11 lide mi? Profesyonel yarışçılar olmasakta benzer performans gerektiren turlar geziler yapınca aranılan bir durum oluyor. 105 set üstü lüks bir durum. Yarışçı değilsen o parayı verip vermeyeceğin tartışılır. Ama parası olanında o hakkı yadırganamaz. İsterse yavaş sürsün. Sonuçta teker dönsün önemli olan bu
 

irfanyazicitunc

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Haziran 2014
Başlık
7
Mesaj
2.520
Tepki
4.499
Yaş
55
Şehir
istanbul
İsim
İrfan
Başlangıç
2012—13
Bisiklet
KTM
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Ben bugün ultegra sistemli bisikletimle tura çıktım, yolda hiç zorlamadan turu bitirdim .o kadar para vermişiz yorulmadan tur bitti.bende sora veya claris set olsaydı bugün çok yorulurdum. :)

SM-N920C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Asfalt Adamı [yt]

Forum Demirbaşı
Kayıt
21 Haziran 2015
Başlık
22
Mesaj
402
Tepki
624
Grupsetler arasındaki farklar kolay anlaşılmaz. Aradaki iyileşme değerleri o kadar küçüktür ki, binde birlik bir kitle hisseder. O kitle de senede 3000 km filan yapanlardan değil 20.000 km üstü yapanlar yani, bu işe hobi yada spor değil de ciddi iş olarak bakanlardır. Haricinde farkı hissettiğini düşünenler yanılıyor, yeni ve üstün herşey daha nitelikli hissettirir mesele bu. Yani psikolojik. Ama şunu anlarım geçiş sesi güzel olur, kollar daha güzel kavrar. Canı çeken alır.

Grupsetin uzun yolda fark edeceğini düşünenlere şöyle birşey diyeyim, Ultegralı 7 kg makinesi olan bi arkadaşla 60 km yaptık. Benim makine shimano rd2300 lı ve 14 kg, 42-52 aynakol. Yani bırakın Claris'i o yol seti değil denen Tourney'den bile ilkel bir set. Geri filan kalmadım üstelik 7 km %5'lik rampada bile. Demem o k fark zaten hissedilmiyor, alsanız bile süreleriniz iyileşmeyecek. Bisikleti götüren sizsiniz, grupset değil. Var mı muallakta kalan bi nokta ?
Dura ace filan tabiki üstün ama farkı ciddilerin anladığını da belirttim. Parayı basan alır, lakin gerçek bu.
 

bacobaba39

Daimi Üye
Kayıt
23 Temmuz 2016
Başlık
1
Mesaj
219
Tepki
196
Şehir
Kırklareli
İsim
Barış
Normal bir kullanıcı olsanda grupsetin farkı anlaşılıyor ne olursa olsun akıcılık frenler vites geçişleri falan anlaşılıyor ama ihtiyacınıza bir de tabiiki bütçeniz bağlı olay.
 

Serkan Mıstınoğlu

Road Runner
Kayıt
24 Nisan 2010
Başlık
270
Mesaj
6.186
Tepki
32.474
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Cervélo
Talihsiz bir başlik :(

Fakat bunun sebebi elbetteki gercekten bilmemeniz ve/veya merak etmeniz. Bu yuzden normal :)

Grup setlerdeki en onemli fiyat farki agirliktan kaynaklanir. Ornek, shimanonun en ust seviye setiyle en alt seviye seti arasinda 1kg fark vardir. Bir baska bilindik ornek, dura ace ile ultegra arasindaki asil fark agirliktir, her ikisinin de vites performansi oldukca yakindir.
Fren performansi: ozellikle yabanci sitelerde cok sayida test mevcut. Ayni bisiklete, ayni fren pabucunu kullanarak, ayni parkurda ve ayni hizda, farki fren kaliperleriyle test yapiyorlar. Bir kaliperle 5 metrede duruyorlar, diger kaliperle 6 metrede. Bunlar her ne kadar bilimsellikten uzak olsalar da, aradaki %20lik performans farki bize fikir verme açısından oldukca tatmin edicidir.
STİ kollar; mesela siz, tiagra STİ kol ile, 105 STİ kol aynidir, fark yoktur derseniz size gulerler :) hele dura-ace STİ kol derseniz apayri bir dunya zaten. Vites degistirmek icin harcayacaginiz guc cok ama cok az. Kol cok kolay hareket ettirilebiliyor. Fazla guc harcamiyorsunuz. Ve vites tam olarak "cuk" diye oturuyor disliye. İster ayakta fren degistirin, ister sprintte. Zincir kararsiz kalmiyor, sadece size itaat ediyor ;) ha ultegrada catir-cutur geciyor, dura acede daha sessiz geciyor. Bunlar hep ne kadar ekmek o kadar kofte durumlari.

Frenler, vitesler, agirlik, baski altinda vites degisimi, bunlar hep kofte arkadaslar :)

Baslikta "claris mi, o da ney?" dendigini soylemissiniz. Evet aynen oyle. Claris ne ki? Bundan 3 yil once klaris mi vardi? Soyliyeyim, yoktu :) o zamanlar sora grupset 100 dolardi, en dusuk grupset soraydi. 1000 liraya sorali bisiklet alirdiniz...
Ertesi yil soranin fiyatini 120 dolar yaptilar. Sorali bisikleti de 1100 1200 lira yaptilar. Pek satamadilar. E bir sonraki yil ne yapsinlar? Sora seti 150 dolara yukselttiklerinde sora setli bisikketin fiyati 1500 liraya cikacak. Kim alir? Hemen klaris cikarttilar. Daha az maliyet, daha malzemeden calinmis incecik STİ kollar, daha kalitesiz frenler, vitesler vs. Ona 100 dolar deyip, bu sefer clarisli bisikleti 1000 liraya satmaya basladilar.
Ama piyasa kotuye gitmeye devam etti. Claris setin de fiyatini yukseltmek zorunda kaldilar. Bu kez ayni mantikla daha da seviye dusurerek tourney A070 diye birsey cikardilar, uzerinde tourney olan bisikleti 1000 liraya, clarisli modeli 1200 liraya, sorali modeli 1500 liraya satmaya basladilar... Kalite de dustu, fiyat da dustu.

Claris ne ki? Sorusuna ithafen elimden geldigince cevaplamaya calistim :) claris bu arkadaslar
 
Yukarı Alt