Scudo Sports

Ülkemizde işe bisikletle gidip gelmenin bedeli 61 tl...

@pedaltutkunu


Bahsi gecen yolun tartismali statusu dikkate alindiginda, tepkinizde sonuna kadar haklisiniz. Yerinizde olsam Istanbul Emniyet Mudurlugu'ne bir mektup yazip, bisikletin cevre icin ifade ettigi anlami kisaca anlatir ve bu cezayi nazik bir dille protesto ederdim. Ayrica mektubun kopyalarini, cevreye onem veren sutun sahibi birkac gazeteciye ve yorumcuya da gonderirdim.
 
  • Beğen
Tepkiler: pedaltutkunu
Scudo
Arkadaşlar velevki eminiyet müdürlüğü bir tüzük vs çıkardı ve bizim otoyol olmadığını iddia ettiğimiz ve kendimizi haklı gördüğümüz alanı da trafiğe kapadı.
malum oluyor bazen böyle şeyler . bir ara bazı dağları tırmanışa kapamışlardı. o dağda üst üste kazalar olunca.
neyse.
şimdi yapılması gereken şu : ( bence :) )
"pozitif ayrımcılık" diye bir şey var bildiğiniz üzere. yani mesela bayan çalışanlara emzirme için gün içinde izin verme, sonra bayan çalışanların maaşlarını yüksek tutma, vb. vb.

bunu trafik polisleri de bisiklete uygulamalıydı.

yani bilerek ve isteyerek bisiklete pozitif ayrımcılık yapılmalı.
daha ön planda tutulmalı.

mesela almanya da yaşıyan eniştem,
kırmızı ışıkta geçen bir bisikletlinin arabasına çarpması üzerine spor honda arabasına dünya kadar masraf yapmak zorunda kaldı. yeşilde geçen eniştem, kırmızı da hemde bsiiklet yolu varken , bisiklet yolundan değil araç yolundan gelip sağ yandan çarpan bisikletli.

normalde karşı taraftan alması gerekiyor parayı.

fakat hakim,
çarpan çocuğun yaşı küçük olduğu ( 16 ) ve hasar oluşturan araç bisiklet olduğu için hasarı hatalı olan taraftan almamış.

yani pozitif ayrımcılık yapmış. Burada da polisler --- a ne güzel bisiklet kullanan birisi var, yardımcı olalım , en azından uyaralım diyeceklerine, ceza yazıyorlar. ve bu insanı bisikletten soğutan bir etki yapıyor.

bilmiyorum derdimi anlatabildim mi ?
 
E-5 ilk yapıldığında otoyol statüsünde bir yoldu. Ve İstanbul'un şehir sınırları dışında kalıyordu. Ama zamanla şehir genişledikçe ve kalabalıklaştıkça, otoyol olmaktan çıkıp şehiriçi bir karayolu görünümüne büründü. Şu anda otoyol olmaktan çok uzak bir yol E-5. Ama kâğıt üstünde halen öyle görünüyor. Şöyle ki: teoride otoyol, pratikte şehir içi karayolu.

Ben ve bazı arkadaşlarım birçok kere E-5'i kullandık ve kullanıyoruz. Gerçekten çok tekin bir yol değil; ama bir bisikletçiye ceza kesilmesini gerektirecek bir yol da değil! Çünkü ona sıra gelene dek o yolda tonla obje ve subje görebilirsiniz :). Kaldı ki otoyol olmayıp da en az o denli tehlikeli bir sürü yol gösterebiliriz İstanbul'da. Ben bunu yalnızca arkadaşın şanssızlığına bağlıyorum. Aslında E-5'in artık otoyol statüsünden çıkarılması gerekiyor. Çünkü otoyoldan başka her şeye benziyor.
 
Bırakın pozitif ayrımclığı, nefret etmeseler yetecek. Bisikleti çocukların oyuncağı sanıyorlar. Sanki binenlede çocukluktan kalma heveslerini yaşayan çocuk ruhlu insanlar gibi davranıyorlar. Bizler (birçoğumuz) büyük insanlarız, işinde gücünde insanlarız, bir kısmımız önemli mevkilerde görev yapıyoruz, ancak Türk insanı biz bisikletçileri bir türlü içine sindiremedi, sen xxx firmasında xxx müdürü değilmisin, işyerine bisikletle gidince sana ne gözle bakıyorlar diyen çok oldu. Yani sadece polisler değil bir çok araç sürücüsü ve halkımızın bir kısmı bizlere çektiriyorlar, saygıları yok.
 
@Zuhâl

Size çok hakveriyorum,
Ama ben bu durumu, 'yalnızca' arkadaşın şanssızlığına değil,ceza kesen polislerin artniyetine de bağlıyorum.

Pekala Soner Bey'in de dediği gibi pozitif ayrımcılık yapabilirlerdi.Her meslek dalında olabileceği gibi,dünya görüşü ve bakış açısı bizden çok çok farklı bu insanlar ile ,hayatımızın her anında değişik değişik sorunlarla karşılaşabiliyoruz.Ceza kesen bu polis,belki polis olmasada,o an oradan arabasıyla geçen birisi olsa ,bu arkadaşı arabasıyla sıkıştıracaktı.Ya da ne bileyim gördüğü zaman yüzüne gülen ama arkasından bisikleti-kaskı -taytı ile dalga geçen,kendini akıllı sanan iş arkadaşıda olabilirdi.Hepimiz buna benzer şeyler ile karşılaşmışızdır mutlaka.

Yani anlatabildim mi?Şanssızlık tamam bir yere kadar,ama arkadaşımızın esas anlatmak istediği şey 'Bisikletli Şehir Yaşamı'nın ülkemizde ne kadar zor olduğu.Bence burada esas sorun,insanlarımızın bu konuda ki duyarsızlığı,cehaleti!Ben bu noktada, arasında yaşadığımız bu insanların,bisiklete yaklaşım açılarına değil, hayata bakış açılarına da ,onlar adına üzüldüğümü belirtmek isterim.
 
@tanerxc500


Size katılıyorum; ama bu bana artniyet olduğu kadar işgüzarlık gibi de geliyor. Genelinde Türk milletininin, özelinde Türk polisinin karakterini hepimiz üç aşağı beş yukarı biliyoruz, burada ayrıca tartışmaya gerek yok. Benim demek istediğim, burada yaşanan; aşağıdaki linklerde örneklerini verdiğim olaylarda da örtüşüyor. Üzücü olduğu kadar da trajikomik...


https://www.bisikletforum.com/showpost.php?p=150068&postcount=75

https://www.bisikletforum.com/showpost.php?p=150548&postcount=90
 
Hiç gülesim yoktu :)Eklediğiniz linkleri okudum da,üzüleyim mi güleyim mi ,şaşırdım?
 
@Soner Sarihan



Derdinizi değil DERDİMİZİ çok açık bir şekilde anlatabildiniz bence.... Sizi kutluyorum bilginize, anlatamınıza, tecrübenize, zekanıza ve ellerinize sağlık çok teşşekkürler....
 
@suzunkopru

Öncelikle Soner arkadışımızın bahsettiği üzre pozitif ayrımcılığı çevreye zarar vermeden daha farklı imkanlarımızın olmasına rağmen bisikleti bir ulaşım aracı tercih ettiğimiz için hak ediyoruz. Ama malesef toplumumuzda öncelikle bu kaynağı belli olmayan nefreti ortadan kaldırıp sonrasında bisiklet kullanıcılarına saygı duymalarını sağlayacak eylemlerlerde bulunduğumuzda pozitif ayrımcılk kendiliğinden gelecektir. Bunu ise çevra haftasında yapılan etkinliklerde ki gibi farklı zamanlarda bu tarz etkinliklerin saysını artırarak ve yollarda daha fazla görünüp bize küfür eden insanlara bile tebessüm ederek yapa bileceğimiz kanaatindeyim....
 
arkadaşım e-5 bi çevreyoludur... bisikletle girilmesi yasaktır... sen yasakları çiğnemişsin bedelini de ödemişsin... ben ce bundan kendine ders çıkarıp bi daha kurallara uygun şekilde davranırsın...
 
katılıyorum
hatta örnek olarak da araçlarda emniyet kemerinin kullanımıyla ilgili cezaları dikkate alınız sonuçta emniyet kemeri sizin hayatınızı kurtaracak ama takmazsanız cezası var hayat benim değilmi sorumluluk benim deyip geçmek doğru bir davranış değil
benimde bildiğim kadarıyla e-5 bisiklet trafiğine kapalı bir yol ve türkiyeye tur amaçlı gelen yabancılar da bu konuda uyarılıyorlar ve bir başka yola sevk ediliyorlar en azından benim karşılaştığım bir kaç kişi bunu anlatmıştı
ayrıca böyle bir başlık bence çok gereksiz olmuş ülkemizde işe bisikletle gidip gelmenin böyle bir bedeli yok yasalara aykırı davranmanın böyle bir bedeli var sonuçta çoğumuz bisikletli yaşamı tercih etmiş kişileriz ve yasalar derki bisiklet yolu bulunmayan bölgelerde motorlu araçlar için geçerli olan kurallar bisikletler içinde geçerlidir yani kırmızıda geçmek dönüşlerde elle sinyal vermek iki elinizide bırakıp kullanmak bunların hepsi gayet basit ve uyulması gereken kurallar
ve sanmıyorumki işe gidip gelmek için bir başka yol bulunmasın mutlaka vardır evet belki daha uzun bir yoldur ama yine de daha kısa olana oranla daha güvenlidir...
 
@deli kadir

Trafik kanununda "çevre yolu" diye bir tabir yok. bunu biz halk arasında kullanıyoruz sadece.
yani e -5 karayoludur.

trafik kanununa göre :
Karayolu : Trafik için, kamunun yararlanmasına açık olan arazi şeridi, köprüler ve alanlardır.


yani :
2918 sayılı TCK KARAYOLLARI Trafik kanununda Bisiklet için ;
Madde 3 c (10) bendi : Bisiklet motorsuz bir Taşıttır.
Madde 37 Sürücü için Ehliyet ve Taşıt için Plaka gerekmez.
Madde 46 Karayolunda en sağ şeridi kullanır ve diğer taşıtlar ile aynı sorumlulukla hareket eder.
Madde 66 Bisiklet yolu olan yerlerde karayolunda sürülemez.
Madde 66 a) bendi Karayolunda ikiden fazla bisiklet yanyana sürülmez.
Madde 66 b) İşaret verme dışında, çift elle sürülmesi ve genel kurallara uyulması zorunludur.
Madde 66 c) Yük ve eşya taşınamaz.
Madde 37 Bisikleti karayolunda sürmek için 11 yaşını bitirmiş olmak yeterlidir.

yani burada bisiklet sürülmesi yasak değildir.

trafik kanununa göre otoyol :

Erişme kontrollü karayolu (otoyol - ekspresyol) : Özellikle transit trafiğe tahsis edilen, belirli yerler ve şartlar dışında giriş ve çıkışın yasaklandığı, yaya, hayvan ve motorsuz araçların giremediği, ancak, izin verilen motorlu araçların yararlandığı ve trafiğin özel kontrola tabi tutulduğu karayoludur.


yine yazıyorum. üzerinde otobüs durakları olan otoban olur mu . kenarında insanların piknik yaptığı , kurban kestiği , sağı solu tellerle örtülmediği için inek bile giren yol nasıl otoyol olur. dünyada her sabah ve akşam bir şeridi karşıdan gelenlerin geçisine ayrılan ( boğaz köprülerinden bahsediyorum ) otoyol var mı ? köprüden hemen önce ve hemen sonra belediye otobüsünün yanaştığı bir otoban var mı ? şehirler arası otobüs firmalarının binlerce yolcuyu otogarmış gibi bavullarıyla vs yol kenarına indirdiği bir otoban var mı ?
 
e-5 bir otoyol ve yapıldığı dönemde de şehir dışında kenarında otobüs durağı,büfe,v.s bulunmuyordu sanıyorum ceza trafiği tehlikeye sokmaktan dolayı kesilmiştir ki bu konuda orada olmadan polisin art niyetini tartışmak çok anlamsız size göre tehlike olmaması diğer sürücüler için tehlike yaratmadığı anlamına gelmez,
bu konuların bu kadar az olmasının sebebi trafik polislerinin iyi niyetidir yoksa emin olun bir art niyet güdülse her gün çoğumuz bir sürü sebepten dolayı ceza yiyebiliriz
1.ışık ihlali
2.elleri bırakıp kullanmak
3.dönüşlerde işaret vermemek
4.trafiği tehlikeye sokmak

şimdi bence bir düşünün bu yazdıklarımı düzenli uygulayan kaç kişiyiz
ve bunlar ceza kesilebilecek en basit kurallar

@Soner Sarihan
 
@deli kadir

deli kadir arkadaşım bunca sayfaca dolu açıklama sonucunda tüm bu yorumlardan ve özellikle soner ve zuhal arkadaşımızın yaptığı açıklayacı bilgilerden sonra senin anladığın veya algıladığın buysa sana söyleyecek hiç bir lafım yok...
Her gün işe bisikletle gidip geldiğini belirtmişsin istanbulda avrupa yakasında ikamet ediyorsan hiç bir şekilde E-5 kullanmadan işe nasıl gidip geliyorsun çok merak ettim güzergahını...
 
Herkesin bisiklet kullanıcısı olduğunu dikkate aldığımızda , kimsenin art niyetli olarak yazdığını düşünmüyorum.

Kısacası,
Pedal tutkunu nickli arkadaşımıza geçmiş olsun tekrar. 61 ytl ye belki de bisikletine güzel bir ek yapabilirdi.

Konuya katılan tüm arkadaşlara şahsım adına teşekkür ediyorum.

Ortak noktamız olan bisiklet çerçevesinde kalmaya ve konuyu şahsi atışmaya çevirmeden sürdürmeye devam edebilirsek , aslında en büyük derdimizin sadece bize ayrılmış "bisiklet yolları" bulunmaması olduğunu tekrar farkedeceğimizi umuyorum.

Herkese iyi , güvenli , cezasız :) pedallamalar dilerim.
 
@pedaltutkunu

Öncelikle konunun bu forumda paylaşılmasından ve gösterdiğiniz duyarlılıktan dolayı sizi kutlarım.Burada yapılan yorumlar ve yaklaşımlar iki önemli şeyin altını çiziyor.
1.Çeşitli nedenlerden ötürü, bisikletliler olarak günlük yaşamımızı olumsuz yönde etkileyen ve şiddetle çözüm bulunması gereken sorunların varlığı.
2.Bu sorunların çözümüne ilişkin izlenecek yolun ne olması gerektiğine dair ortak açılımın yaratılamaması.
Zaten bu forumda sorunların bu düzeyde ele alınması ve herkesin cesurca fikirlerini sunması çoğunluğu kapsayan ortak bir çözüm noktası yaratacaktır buna inanıyorum.
Bu konuda ve her konuda sorunların çözümünü, bisikletin gelişimini sağlayacak Sivil Toplum Örgütlenmeleri (STÖ) bilinci içerisinde yapacağımız demokratik dayanışma eylemleri ile elde edebileceğimize inanıyorum.Her ne kadar çeşitli aktiviteler ile küçük gruplar olarak bir araya gelsek de,bu beklentilerimizin birileri tarafından karşılanmasına yetecek bir duruş sergilemeyecektir.Bu forumda bir aradayız ve bu çok önemli ama daha önemlisi sorunların çözümünü başkalarına havale etmek alışkanlığını artık bir kenara bırakıp(ki, AB sürecinden bile yararlanmak istesek kimse bizimle yeterince ilgilenmeyecektir) kendi sorunlarımızı çözmenin koşulunun dağınık olarak değil kurumsallaşmış bir STÖ bünyesinde bir arada olabilmeyi becererek başlamalıyız diye düşünüyorum.Sadece bisikletin sorunlarının çözümüne ve bisikletin gelişimi perspektifi ile yola çıkan kurumlar ile bağ kurup gene bisikletliler olarak kendi çıkarlarımız için sorumluluklar almayı da becerebilmeliyiz.Bu anlamda hep sözü geçen etkinliklerden biri olan ve İstanbul Bisikletliler Derneği'nin düzenlediği ve bu yıl gene 7 haziran da düzenlenecek olan çevre haftası sebebi ile Boğaz Köprüsü'nden geçişe yapılacak katılım vb. katılımlar sorunlarımızın çözümünde somut adımlar olacaktır.Kurumsallaşamamış bir topluluk bünyesinde her zaman rekabeti ve kakafoniyi(ahengi olmayan sesleri) barındıracaktır.Artık bizlerin düzenli,niteliği olan bir topluluk olarak bir araya hızla gelmeyi ve konu mankeni olarak değil, birer birey olarak geleceğimiz için kendimizi ortaya koymayı becerebilmeliyiz.Bu gücü oluşturamadığımız sürece demokratik hakların birileri tarafından bize bahşedileceğini beklemek sadece zaman kaybı olacaktır diye düşünüyorum..Sevgiler..
 
@deli kadir

Hepimiz senin nasıl bisiklet kullandığını videolarından biliriz, arkadaşa haketmişsin demen pek şık olmamış. :)
 
@deli kadir
arkadasim galiba sen sahilde yada çocuk parklarında biniyosun? o nebiçim söz a.k adı e5 olabilir ama mahalledeki cad.den farkı yok a.k.y.birde yan yol var servis yolu sen hiç e5 bisiklete bindinmi? binmediysen tavsiye ederim. b.düzü topkapı m.köy arası göreceksin araclardan tek farkımız pedal çeviriyo olusumuz. yoksa gerisi hikaye mademki 2918 sayılı kanun var neden ülkemde tınlayan yok..
TCK KARAYOLLARI Trafik kanununda Bisiklet için ;
Madde 3 c (10) bendi : Bisiklet motorsuz bir Taşıttır.:D
Madde 37 Sürücü için Ehliyet ve Taşıt için Plaka gerekmez.:eek:
Madde 46 Karayolunda en sağ şeridi kullanır ve diğer taşıtlar ile aynı sorumlulukla hareket eder.
Madde 66 Bisiklet yolu olan yerlerde karayolunda sürülemez.:mad:
bu 66 madde,dikkat dikkat bisiklet yolu olmadıgı için karayolunda en sagda sürülür bu benim görüsüm:D
Madde 66 a) bendi Karayolunda ikiden fazla bisiklet yanyana sürülmez. asansör geçişler hariç
Madde 66 b) İşaret verme dışında, çift elle sürülmesi ve genel kurallara :D uyulması zorunludur.
aman dikkat işaret verirken didonu elimizden bırakan arkadaslar var işareti verirken düşenleri lütfen bu konuda uyaralım
Madde 66 c) Yük ve eşya taşınamaz.:cool: uzuntur hariç konaklamalı
Madde 37 Bisikleti karayolunda sürmek için 11 yaşını bitirmiş olmak :eek: yeterlidir.
iyide biz11 yasında degiliz! bilmiyorlarki? 20 li 30 lu 40 lı yaslardayız. dimi ama
 
  • Beğen
Tepkiler: matrixod
@bixekolik

karayolu ve otoyol farklı statülere sahiptir tartışmanın bir anlamı yok ve tekrar tekrar yazmanın da sanırım bir anlamı yok e-5 otoyol statüsündedir ve otoyollarda aksine bir işaret bulunmadıkça motorsuz araçların girişine kapalıdır

trafik kanununa göre otoyol :

Erişme kontrollü karayolu (otoyol - ekspresyol) : Özellikle transit trafiğe tahsis edilen, belirli yerler ve şartlar dışında giriş ve çıkışın yasaklandığı, yaya, hayvan ve motorsuz araçların giremediği, ancak, izin verilen motorlu araçların yararlandığı ve trafiğin özel kontrola tabi tutulduğu karayoludur
 
Geri