Scudo Sports

Ülkemizde bisiklet yolları nasıl olmalıdır?

Bisiklet yollarımız nasıl olmalı ?


  • Toplam katılım
    219
Yol bisikletçileri adına konuşuyorum, bir çoğumuz trafikle iç içe sürmeye alıştığımız için bence bu saatten sonra bisiklet yolu olmasa da olur. Sürücüler biraz duyarlı olsun yeterli.
 
  • Beğen
Tepkiler: Owlknife
Scudo
@Berke Kendini düşünüyorsun biraz. Senden sonra gelecek nesiller ne olacak misal ? Hadi biz öğrendik tehlikeyle mücadele edebiliyoruz ancak bizim yaşadıklarımızı herkes yaşamak zorunda mı ? Bence bu olmamalı. Eğer bisiklet yolu için daha önce fotoğrafını koyduğum şekilde bariyerli bir yol ayrılıp denetlenirse herkes kuralları öğrenmiş olur.
 
Bana kalırsa tarihi alanların, yeşillik, güzelliklerin olduğu bölgelerden geçen karayolundan ayrı ve bu yol güzergahları üstünde kamp ve konaklamanın yapılabileceği, Türkiye'nin büyük bir kısmını dolaşabileceği bir şekilde yapılmasını isterdim fakat bizde sadece sahil kenarında sürmek için yapılıyor. Buna da şükür ama insan istiyor bu tarz şeyleri. Haksız mıyım? Çok mu şey istiyorum?
 
benim şahsi görüşüm şu an 45 yaş üzeri tüm sürücülerin ölmesini beklemeliyiz onlar için artık eğitim zor olacak. geri kalan 20-45 yaş aralığıda bisiklet yolu yapılınca ayak uydurmak zorunda kalıcak. yeni nesil ise zaten haberi olduğu için onlar gerekli eğitimi alacaktır.
eğitim şart tabi. benim teorim budur
 
(link) buranın Türkiye olanı yok mu? Türkiye istatistiği bulabileceğimiz bir site ya da?
 
@Atilla Gobel
Abi sen de bir yerde haklısın ama yol yapmıyor ya da yapamıyorlar yapsalar da yönetemiyorlar. Emirgan'a yaptıkları 500-600 metrelik bir yol var görmüşsündür belki, otoparka döndü orası içeri girip araba park ediyorlar.
 
@Berke Yapılırken geçtim oradan bir kere. Zaten sorun bu noktada başlıyor. Aynı sorun Küçükköy'de oldu Berke. Geldi mobil EDS takır takır ceza yazdı. Bir Allah'ın kulu şu anda o tıklım tıklım ana caddeye araç park etmiyor artık. Örnek vermek gerekirse bak şöyle bir haberin bir fotoğrafı var. Öndeki araç sürücüsünün yaptığı kuralsızlık ancak diğer tarafa bakarsan Küçükköy merkezinde kimsenin o yola park edemediğini göreceksin. Çözümü çok basit bulmuşlar. Mobil EDS geliyor, park edenlerin fotoğrafını çekiyor. Bu mantıklı bir çözüm ve ben etkili olduğuna şahit oldum.

1.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: muhyt
(link)
http://media.treehugger.com/assets/images/2016/01/road.cc.jpg.650x0_q70_crop-smart.jpg
 
Ülkemizde ki bisiklet yolları öyle bir olmalıdır ki bisiklet dışında yayalar için yürüyüş yolu , arabalar için otopark olarak , yazın milletimizin mangal keyfini sürdürmesi için piknik alanı olarak kullanılmalıdır.Ne yazıkki toplum bilinçlenmediği sürece yapacağımız yolların bu yukarıda ki saydıklarımın yerine geçeceğinden hem fikirim bisiklet yolu değil ilk önce toplumun kafası değişmelidir.
 
Üyesi olduğum bazı forumlardan yakınma özetleri:
1- Türkiye'de atletizme önem verilmiyor.
2- Türkiye'de kayak gelişmiyor.
3- Türkiye'de rüzgar sörfü gelişmiyor.
4- Türkiye'de otomobil sporları gelişmiyor.
5- Türkiye'de......

Konuyla direkt bağlantılı değil ama bizdeki bisiklet kullanımı gündelik yaşamdan çok sportif veya recreation (Türkçe'de karşılığı hangi kelime bilemedim) aktivite olarak yapılıyor. Spor başka bir dünyadır. Bunu talep eden yoksa spor da olmaz. Spora hobi olarak baktığımız için oluyor bunlar. 2016 Rio Olimpiyatlarına kaç sporcu ile gideceğiz bir bakın.

Bize su yok su.

Bundan istiyorum ben.
(link)
 
Bence bisiklet yolu olmasa da olur ancak, araç sürücülerinin gerekli saygıyı göstermesi lazım. Olucaksa da yayaların kullanımı için değil bisiklet için olmalı. Burada bir caddenin üstünde yol var yayalardan geçilmiyor.:(
 
@Osman Yener Biliyorum. Ve kasdettiğim performans sürüşü değildi. Yani diğer bi tabirle, bisiklet yolunda performans sürüşü zaten yapamıyoruz ve yapamayız. Bu yüzden bu duruma uygun yollar yapılmalı. Kendi adıma konuşursam 100 km yolu çok rahat giderim ama veledrom da 10 dakika turlayamam. Çok sıkıcı geliyor bana aynı yede dönmek.

Bisiklet yollarında zaten performans yapamayız ve yapılmamalı. Buna uygun şehirler arası yollar olmalı. Yada insanlar bilinçlendirilip motorlu araçlar ile aynı yolu paylaşmalıyız. Lakin insanları o derece bilinçlendirmek bana imkansız geldiği için bisiklet yolunu yapmaları daha kolay.. Ayrıca söylediğim engeller bisiklet yolunda 10-25 km arası hızlarla giden insanlar için daha çok.. Yani o -sözde- bisiklet yollarında daha normal insanlar bile doğru dürüst gidemiyor ki... Gerek belediye gerek insan etkeni hıbicileri bile rahat bırakmıyor bisiklet yollarında..
 
  • Beğen
Tepkiler: Gjankrow
@Atilla Gobel Ben, Berkeye katılıyorum. Eğer bisiklet, motorlu taşıt trafiğinden ayrılırsa bu kez onların arasına hiç giremeyiz, az çok milletimizi kendimden bildiğim için en ufak bir tartışmada sana git kendi yolunda sür der. Bisiklet yolları elbette olmalı ama araç trafiğinden ayrı değil, hep beraber olmalı. Bizim insanımız bilinçsiz olmuyor öyle muhabbetine gerek yok, insanlardan farkında olmadığı yada yeni yeni tanıdığı birşeyin bilincinde olmasını beklememeliyiz. Evet bisiklet yeni birşey değil ama bu kadar popüler olmasının maziside çok eski değil. 8-10 Senedir artık insanlar daha bilinçli şekilde binmeye başladılar.
Bu öyle bir sabah kalktığımızda herkes bizleri farkedecek gibi birşey değil.
Yani kısacası önemli olan yol değil farkedilmek. Kask takmanın kurtarıcı özelliği olmasının yanında farkındalık katma özelliğide var. Kasksız bisiklet kullanan kişi, araç şöförlerinin dikkatini çekmiyor ama kask dikkat çektiriyor. Böyle böyle insanlar alışacak, yani inşallah alışacaklar. :)
 
@mehmet.ali Konunun başında paylaştığım fotoğraftaki uygulama gayet başarılı. Eninde sonunda öğrenecekler bence. Geç ama güç olacak olsun. En azından bizden sonraki nesiller biraz rahat nefes alsınlar.
 
@Atilla Gobel
Çok güzelmiş. İlkin görünce hangi ülkede acaba diye geçti içimden:) Çok şükür bizdeymiş:) Havalar ısınınca bi uğrayayım:)
 
  • Beğen
Tepkiler: Gjankrow
İnsan eğitiminin yanı sıra şehir planlamasınında düzgün yapılması gerektiğini düşünüyorum.Adam yolu yaparken seni düşünmüyor ki.Hem Türkiyede düzgün yol mu var?
 
Bizim ülkemizin isterleri
1) 4 kişilik dobloya 15 kişi binince lazım olan en önemli şeyler
a)Küflü mangal
b) Tavuk kanadı 8 kg (Öldürecek kadar değilde hastanelik yapacak kadar bayat olabilir)
c) Sahilde bir şerit kapatılacak yol (Dobloları park için)
d)25 tane halk ekmek
e)Mangal yakmak için bisiklet yolu
2) Demirden ne işe yaradığı belli olmayan parklarda spor aletine benzeyen cisimler
3)Devrile devrile yürüyen amca ve teyzeler..
 
Herkes inanıyorum ki rüya gibi yollarda bisikletini sürmek istemiştir veya istiyordur.Bu konu başlığı ile sürmekten mutluluk duyacağınız rüya yolları paylaşalım istedim.Yada sürdüğünüz rüya yol kabul ettiğiniz yolunuzun fotoğrafını paylaşın lütfen.
1BE3DDD9-9B89-43A8-8D9F-FED8D5AF1344.jpeg
 
Giro di Lombardia yollarında sürmek isterdim.
195635
 
  • Beğen
Tepkiler: BerkEvren
Geri