Ali Kılıç 35.5
Çılgın Fixieci (fren yok, vites yok, kural yok)
- Kayıt
- 10 Mart 2015
- Mesaj
- 1.315
- Tepki
- 3.895
- Şehir
- İzmir
- İsim
- Ali Kılıç
- Başlangıç
- 2015—16
- Bisiklet
- Diğer
- Bisiklet türü
- Fixed Gear
@Ali Kılıç 35.5 Seni bir daha alıntıladım diye "bu bana kafayı taktı" diyebilirsin, lütfen demeGözüme batan bi kaç yer oldu sadece.
Yoksa zincir teller ile dişli arasına sıkışıp lockring vidasını yerinden çıkartıyor.
Lockring dişlinin sağında. Zincir, teller ile dişli arasına (yani dişlinin soluna) düşünce lockring nasıl çıkıyor?
Bu işlem sonunda çarpıklık giderilir fakat lastik kadroda tam ortada durmaz. Biraz saga yakin durur.
Zaman verilirse, arka dişli önle kusursuz hizasındayken çemberin kadroyu kusursuz ortalaması sağlanır, neden sağlanmasın. Ayrıca, dişlilerin milimetrik hizası, hem verdiğimiz gücün arka tekere minimum kayıpla iletilmesi, hem de zincir ve diş ömrü için önemli. Zaten çok basit yapılı bir alet kullanıyoruz. Ayda bir ideal ayarlarından kayan vites/fren ayarı gibi dertlerimiz yok. Bir kere yapılıp sonra bana uzun yıllar hizmet edecek bir ayar için zaman vermeyi çok görmüyorum ben şahsen.
Zincir attığında dişli ile tellerin arasına düşüp kendi etrafında dönmeden durursa sıkıntı yok. Şanslısınız. Aynakoldan sıyrılıp kendi etrafında bir tur atarsa dişli ile zincir arasında baskı kurup önce disliye baskı yapıyor sonra da dolayısıyla lockringi yerinden çıkartıyor. Lockring dönerek çıkmıyor, dişleri kırarak çıkıyor. Dolayısıyla göbek çöp oluyor.
Dişli ile aynakol arasındaki çarprazlık giderilmesin , öylece kalsın demedim. Mümkün olduğunca az olsun. Milimetrik olması şart değil bence. Fixie ile yılda 10 bin km yapacağız ki dişlileri yıpratmayı başarabilelim. Bu güne kadar fixiede 30 bin km yol yaptım. Dişli yıpratmayı başaramadım.
Kafaya takılacak kadar önemli bir adam değilim. 😊