Scudo Sports

Türkiye'deki bisiklet mağazaları ve bakım servisleri sorunları

@Mehmet Altuğ
@CharlieMcQueen
Muhtemelen yanlışlıkla pistonu dışarı doğru çektiniz, ancak o şekilde yağ boşalmış olabilir.
 
Scudo
Konu hortlamış, ben de 2016 yılında foruma uğramadığımdan görmemiştim ama şimdi çözümü yazayım bari:

Balataya yağ, özellikle de sprey bulaşmasının çok kolay bir çözümü var: Kumlama ve aşırı ısıtma.

Şöyle ki; bulabildiğiniz en yüksek eğimli, uzun bir rampaya tırmanıyorsunuz ve tepeye çıktığınızda yol kenarındaki toz/kum ile rotoru ve balataları güzelce kaplıyorsunuz. Sonra bisikletin yönünü rampa aşağı çevirip, arka freni sürekli sıkıp hiç bırakmadan yavaş yavaş inmeye başlıyorsunuz. Başlarda fren neredeyse hiç tutmuyor, sonra ısınma sesleri duymaya başlıyorsunuz, aşağı doğru yavaş yavaş ilerledikçe ısınma artıyor ve sonunda aşırı miktarda ısınma olduğunu hissettiğinizde bisikleti (gerekirse ön freni kullanarak) durdurup üzerinden iniyorsunuz ve arka freni sıkmadan sadece gözle kontrol ediyorsunuz. Belli belirsiz bir duman çıktığını görüyorsanız iyidir, hiç duman görünmüyorsa ve kaliper elle dokunulmayacak kadar sıcaksa yine doğru yoldasınız. 15-20 saniye kadar soğumasını bekledikten sonra bisikletin üzerine tekrar binerek freni test ediyorsunuz, fren eski performansına ulaşana kadar bu ısıtma-soğutma işlemini tekrar ediyorsunuz.

Bu yöntem ne işe yarıyor, onu da şöyle açıklayayım: Balatalar yağı sünger gibi emer, ama toz toprak sadece yüzeyde kalır ve normal frenleme esnasında kolayca dağılır gider. Yüzeydeki toz toprak yağı emerek kendi üzerinde toplar ve kayganlığını azaltır. Bu halde bisikletle yavaş yavaş rampadan inerken frenler sürekli ısı üretir, normalde rüzgar ile kendilerini soğuturlar ama yavaş indiğiniz için hava akımı da olmayınca aşırı miktarda ısınırlar. Bu da balatanın gözeneklerinde hapsolmuş yağın önce kaynamasını, sonra da yanmasını sağlar. Kaynama sırasında buharlaşan yağ molekülleri, balata gözenekleri arasında bulabildikleri boşluklardan havaya karışırlar. Dışarı çıkamayıp balatanın derinliklerinde hapsolan yağlar ise yanarak kayganlık özelliğini kaybeder.

Bu şekilde üzerine yağ bulaşmış balatalar, orijinal performansının %90'ından fazlasını geri kazanabiliyor. Bu haliyle de aslına bakarsanız kullanım ömrü sırasında üzerine hiç yağ bulaşmamış bir balatanın misal 6 ay kullanımdan sonraki performansından pek de bir farkı olmuyor.

Şahsen şu an bisikletimin üzerinde takılı olan balatalar yaklaşık 1 yıllık ve yarı ömrüne yaklaşmış durumda, 3-4 defa benzer şekillerde yağ bulaşmasından sonra ben de bu şekilde temizledim ve halen kullanmaya devam ediyorum, 80 kilonun üzerinde biri olarak performanslarından gayet memnunum.
 
  • Beğen
Tepkiler: yavz0r
Denizlide gidilecek tek bir yer var BT STORE(ŞAHİN BİSİKLET) amacım adamların marka reklamını yapmak değil kaliteli hzimet güler yüz hoş muhabbet.Forum Çamlığın köşesinde tavsiye ederim
 
Yıllar sonra tekrardan yazayım. O zaman ki mağaza çalışanın hatası üzerine kaynaklana bir sorun. O mağazanın kendi sahibi yokken çalışan elemanının yaptığı bir hata oldu. Daha sonra ki dönemlerde o mağazaya da gittim kendim için olmasa da arkadaşlarım içinde mağaza sahibi ile durumu da konuşmuşluğumuz oldu. Hatta @wakizashi bisikletini bu mağazadan almıştı ve gerçekten bu konuda ilgililer. Şahin Bisiklet/ Bike Store Enes ile önceden tanışıklığımız olduğunda oraya da uğrarım. Ama bisikletimi 2015 yılında Accell Bisikletten aldığım için mümkün olduğunca oraya giderim. Hatta benim bisikletimi aldığım dönemlerde Enes'te orada çalışmaktaydı. Şimdi yan yana 2 farklı mağaza oldular. Ekleme yapayım bisikletin sahibi olan arkadaşım bisikletin hakkını vererek uzun bir zaman kullandı. Kendisi turizm sektöründe çalıştığı için bu sene yurt dışında çalışmaya başladı ve uzun zamandır bisiklet kullanmıyor.
 
Geri