Scudo Sports

Türkiye Gün/Mesafe Rekoru Projesi İçin Destek Lazım

Edirne' de basın işini hallolmuş sayabilirsin Fatih Abi. ayrıntıları rekor yaklaşınca konuşuruz. hayırlı teskereler abi...
 
Scudo
@athena1

Adaşım athena1, uzun yazılan yazılar eğer boş cümleler içermiyorsa (ki burada içermiyor) karşısındakine verilen değeri gösterir, çünkü o denli önemsiyorsun ve iletişime geçme çabasını gösterir.Bu yüzden uzun ama faydalı yazıları sıkılmadan, zevkle okurum.
Konumuza dönersek, rekor denemesi herkese açık.Aynı bir şehirlerarası tur gibi, güzergahımız üzerindeki şehirlerde yaşayan tüm arkadaşlar bize diledikleri mesafe boyunca eşlik edebilirler.Tabi eğer noter olursa, arkadaşlarımızla biraz mesafeli binmek zorunda kalabiliriz diye tahmin ediyorum.
Tabi tüm yolu bizimle ve aynı tempoda gelmeyi düşünen birileri varsa, şimdiden binmeye başlasın, bol bol uzun turlar yapsın, interval çalışmaları yapsın, tecrübe ve kas kapasitesini artırsınlar.Ayrıca doğru ve etkili beslenme, rüzgarı iyi kullanabilme, etkin vites kullanımı, aerodinamizm gibi başka konularda da kendilerini bilgiyle donatsınlar.
Ben maalesef son 1 ay hazırlanarak deneyeceğim gibi görünüyor.

500km'yi 17 saat gibi bir sürede (salt pedal çevirme süresi-molalar hariç) katetmek için evet 29-30 ortalama ile gitmek gerekiyor.Bu da mtb ler ile çok zor olsa da imkansız değil.Birkaç incelikle mtb'yi hızlı bir meleze dönüştürebilirsiniz.Yine de denememizin başarıyla tamamlanma yüzdesini artırabilmek için yol bisikletleri çok daha faydalı olur.
Yol koşullarını biliyorum da, hava koşulları çok önemli.
Yol ile 1 günde 701km katetmiş Thomas Laussermair'in sözü şöyleydi; "Bütün yol boyu arkamdan esen rüzgarın başarıma faydası çok büyük oldu."
İyi dilekleriniz ve konuya verdiğiniz önem için teşekkürler.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cool_uzak
Yarın Pazar. Sabah caddebostandayım inş. Burak Bey'in gelmesini dört gözle bekliyeceğim. Kendisiyle konuşmam gerekiyor. Kendimi bir şekilde bu km ye hazır hissetmem lazım.

Dilerseniz bundan önce antrenman amaçlı şöyle 2 hafta kala bir bilecik denemesi yapabiliriz. Haftasonu Bir akşam kalıp Pazar günüde trenle veya otobüsle döneriz. Veya yolavaya geçip oradan Feribotla dönebiliriz. Tabiki bu bir öneri.

Cevabınızdan dolayı çok teşekkür ederim. Bol pedallı günler diliyorum tüm okuyanlara.

Fatih Mustafa
 
Bizleri destekleyen arkadaşlara öncelikle çok teşekkür ediyorum. Manevi desteğin bizim için önemi tartışılmaz.

Fatih Mustafa arkadaşım pazar günü gelemedim, yazınıda şimdi gördüm, daha önceden görmüş olsaydım kendimi zorlar gelirdim.

Cumartesi günü 3 arkadaş Yalovadan, Delmece yaylasına pedal bastık.
Toplamda 120 km yaptık, 900 m yüksekliğe çıktığımız düşünülürse 200 km düz yola bedel sayılırdı. Pazar günüde niyetim vardı ama eşimin doğum günü olduğu için cesaret edip gelemedim :)

Bende seninle tanışmak ve antrenman yapmak isterim.
Bu cumartesi uzun yol planlayabiliriz. Biz aslında geçen haftasonu için İzmit planlamıştık ama olmadı. Bu planı bu cumartesi gerçekleştirebiliriz.

Sponsor olayı bizim için gerçekten önemli. Sadece bizim bu hedefimizi gerçekleştirmemize katkısı olması açısından değil aynı zamanda Sponsorluk kavramının yayılması açısından da önemli. Bisiklet sporunun gelişmesi için sponsorluk önemli. Son zamanlarda sponsorların desteğiyle bisiklet sporunda önemli mesafeler katedildi. Dağ bisikletinde Olimpiyatlara sporcu gönderme ihtimalimiz yüksek.
Ayrıca insanların bisikleti bir ulaşım aracı olarak kullanmaya başladıklarını sevinerek gözlemliyorum. Bende artık işime bisiklet ile gidip geliyorum ve işyerindeki birçok arkadaşda benden cesaret alıp bisiklet ile işe gidip gelmeye başladılar

Fatihinde dediği gibi biz sponsor bulamazsakda Dağ bisikletlerimiz ile bu hedefi gerçekleştirmek için elimizden geleni yapacağız.Tabiki dağ bisikleti ile bu hedefi gerçekleştirmek daha zor. Sponsordan istediğimiz yol bisikleti ve yol ayakkabısı. Gerisi bizim azimimiz, sizden gelen manevi destek.

Medya konusuna gelince. Bizim için gerçekten önemli bir unsur. Birincisi sponsor bulmamız konusunda bize yardımcı olacağını düşünüyorum. İkincisi her insan hedeflerini birileriyle paylaşmak ve heleki bu hedeflerini gerçekleştirmiş ise diğer insanlar tarafından duyulmasınıda ister. Bu motivasyon için çok önemlidir. Üçüncüsüde motorlu taşıtlara alternatif ulaşım aracı olarak bisikletin varlığının gösterilmesi.
 
athletic kardeşim ilk önce sana hayırlı tezkereler diliyorum. Bu 500 km.'lik uzunyol denemende Allah yardımcın olsun. Başarılarının daim olmasını dilerim.
 
inşallah hedefine ulaşırsın umarım önünde engel olmaz rüzgar hep arkandan eser
 
selam

öncelikle kolay gelsin zor işe kalkışmısın umarım başarırsın da ben 170 km yaptıgım gun yattığım yeri nerdeyse anımsamıyordum. yolunun bir kısmı balıkesir il sınırlarından geçiyor bu süre içinde gerekli olan tıbbi desteği elimden geldiğince vermekten mutlu olurum. eğer resmi bir deneme olursa haber verirde resmi olarak başvurursan belki ambulans desteğide sağlayabiliriz takip için. uzun yol elektrolit dengesizliklerine yol açacaktır bol şans
 
Fatih şimdi turu tam olarak ne zaman düşünüyorsun. Bisikletin hazır oldu mu? Başlıgı ve 500 km. denemeni takipteyim. Tekrar başarılar dilerim.
 
@ozgurluk_tutkunu

Selamlar,

Athletic, Burak ve bu yolculugu yapmayi planliyan diger arkadaslar, onlcelikle basarilar ve umarim hedefinize ulasir ve daha nice rekor denemelerinde basirili olursunuz..

Size sorum, 500km'lik yolculugunuzun plani nedir? Kac km ortalama hiz, nerelerde konaklama ve en onemlisi tur oncesi/sirasinda ve sonrasi ne tur bir beslenme plani uygulamayi dusunuyorsunuz..

Tesekkurler...
 
@kayhan1907

Teşekür ederim.Doğrudur, zor bir deneme olacak, hatta imkansıza yakın diyebilirim çünkü 250km ye kadar binenler o gün ne hissettiklerini hatırlarlarsa bana hak vereceklerdir.Bunun 2 katını, sadece 20 günlük antrenmanla, üstelik 6 aydır spordan uzak kalmışken, 26" tekerli bisikletlerle, bozuk asfalt ve bol yokuşlu rota ile denemek imkansızı başarmak gibi geliyor ki bizim istediğimiz de bu.
Yolumuzun bir kısmı Balıkesir'den geçiyor ve teklifinize çok sevindim, fakat işin basın/tanıtım/resmiyet kısmında destek bulamadık, bu bilgi sonucunda da sanıyorum bize desteğiniz olsa bile çok sınırlı olacaktır.
Mesai saatiniz değilse, ya da denk getirebilirsek sadece ilinizden geçerken size uğrayıp veya orta bir nokta belirleyip ayaküstü kısa bir kontrolden geçeriz ve yolumuza devam edebiliriz.
Evet uzun yolda hayli elektrolit kaybı olacak bunun için size sorularım olacak.
Çok yüksek terleme oranına sahip bir sporcu olarak saatte 2000mg tuz alımına ihtiyacım oluyor.Peki bunu deneme günü 17 saat bindiğimde 17 x 2000mg = 34.000mg Bunu biraz daha risk azaltarak 30.000mg tuz oranına çekersek bu değerde tuz alımı harcandıktan sonra ne gibi bir risk taşır?

Tahminimce böbreklerimiz o gün ömrüm boyunca çalışmadığı kadar çalışacaktır.Günlük sodyum alım limiti 2400mg iken, sırf harcıyoruz diye ne kadarlık sodyum alımını önerirsiniz?
Bir de yüksek değerdeki sofra tuzu (sodyum klorür) daha kolay zehirlenme yapabileceğinden, maden suyundan alacağımız saf sodyum (klorürsüz) daha zararsız olacaktır, doğru mu?
Bu sefer de fazla maden suyu tüketimi dolayısıyla gastrointestinal sistemde ne gibi durumlar görülebilir? Fazla karbondioksitten Periton büzüşmesi görülebilir mi? bu yüzden maden sularının çoğunu gazını kaçırtarak mı tüketmeliyiz?

Sorularımı cevaplamaya tüm hekim arkadaşları davet ediyorum.
 
@athletic

Şehir dışında olmamız sebebiyle konuyu geç farkettim. Biraz önce yaklaşık 350 km. lik bir yoldan gelip eve yeni girdim.. (Arabayla tabii:) )

Hemen ayağımın tozu ile ve önceki mesajları okumadan size öncelikle kısacık bir cevap vereyim, daha sonra gerekli olursa detaylara gireriz.

Biz birkaç sene önce 300 km lik gezimizi yaptığımızda havalar çok sıcak değil idi. Ancak yine de su, tuz(elektrolit) ve kalori kaybımız had safhadaydı.
Ancak ilaveten(fazladan) tuz tüketmedik. Tuzlu ayran(Na,Cl ve Ca için), normal tuzlu ekmek(Kalori ve NaCl için) ve krakerler(Kalori ve Nacl için), kayısı(potasyum için) vb. şeyler tükettik.

Havaların serinlemeye başladığı şu günlerde çok fazla bir sıvı-elektrolit dengesizliği yaşayacağınızı zannetmiyorum, halsizlik, kramplar, güçsüzlük hissi başlıca uyarı mekanızmalarıdır. Bu uyarıları teskin edecek şekilde madensuyu, tuzlu ayran vb tüketilmesi bence birgünlük gezi için kısaca ve pratik anlamda yeterli olur kanaatindeyim..

Bu tür uzun gezilerde gıda olarak kaybettiklerinizi yada yaktıklarınızı gramı gramına aktivite esnasında alamayabilirsiniz. Bir kısım da depodan gider ancak gezi bittikten sonra peyderpey vücutta yerine konulur.

Kolay gelsin, şimdiden tebrikler.
 
Evet haklısınz Mesut abi, vücut uzun sürüş sırasında alınan besinleri hemen metabolize edemediği için depolara da mutlaka başvuruyor ve bunun için tur öncesi mutlaka glikojen depolarını doldurmak gerekiyor.
Fakat burada da, tur öncesi zaten antrenmanlar yapılacağı için o depolar hiçbir zaman dolu olmayacak gibi görünüyor :)
Hava koşulları ne olursa olsun burada bünye faktörü de var.Yaz-kış çok kolay ve tuzlu terleyen biri olunca bu tip sorular her zaman için önem teşkil ediyor.
Kuruyemişlerden de önemli oranda protein, sodyum ve demir alacağız artık.
Cevabın için teşekkür ederim Mesut abi.
 
Yol için deryerinde gideceğiniz bir minibüs ayarlanıp size tüm yol boyunca eşilik ederse çok harika olur. Minibüsün kaliteli ve bakımlı ve yandan egzoslu olması gerekir ki egzos dumanı sizi rahatsız etmesin. Minibüsün önündeki yolu görebileceğiniz şekilde bir şey ayarlanırsa yoldaki çukurlardan kaçmak daha güvenli olur..

Ayrıca minibüsün içiyle telsiz bağlantısı çok yararlı olur.

Manevi desteğe hazırım.
 
@athletic

Glikojen deposu tahminimce istirahat modunda geçen en fazla 2-3 gün içinde fullenir.
Önemli olan glikojen deposunun kapasitesi. Bu da yoğun ve düzenli antrenmanlarla artırılabilir. Çok çok iyi bir glikojen deposuyla, uygun tarzda efor sarfedildiğinde bisikletli bir kişinin takviye kalori konusunda abartıya kaçmadan çok rahat 150-200 km yapabileceğini tahmin ediyorum.
(Bizim ekibe arada takılan Yıldırım Hoca, aç karna ve saatte 25-30 km ort. süretle bu km. leri yapabiliyor;) , ama o bir ekstrem)

Yani istersen biraz daha antrenman çalışmalarına devam et. Ama son 2-3 günde kendini kesinlikle çok yorma. Ayrıca düzenli ve yeterli beslenme programını şimdiden başla. (Eğer öyle değilse tabi.)
Bir bisikletçi için çok uzun yada çetin turlarda en güvenilecek hazine, antrenman kapasitesi.
Yeterli derecede antrenmanlı bir sporcu hem fiziki olarak hem de biokimyasal olarak hatta psikolojik olarak dahi çok başarılı mücadedeler ortaya koyabiliyor.

Sevgili athletic, "Şu" linkin 6. mesajının cevabını da birlikte takip edelim isterseniz.

Selam ve sevgiler.
 
inşallah 500km rekor denemen başarılı bir şekilde hedeflerine ulaşman dilegimle.
senden sonra ben samsun hopa arasını alacagım biliyon.
ama önce sen bende şuan kısa kısa antremanlara başladım hergün 50 km daha ekliyom ...


belirtmiş oldugun bu hedef icin seni yürekden destekliyorum ..
selamlar....
 
@Mesut Girgiç

Bilgiler için teşekkürler hocam, linkin ilk sayfasına o gün bakmıştım, Hakan abi ve siz yorumda bulununca bana gerek yok diye takibi bırakmıştım :)
şimdi tekrar inceledim ve sorular olursa ben de bilgilerimi aktarırım :)

Sağolasın Rahman'cım, darısı senin başına.Biz yapamazsak seni görmek isteriz rekor koltuğunda. :)
 
(link)


Selam Fatih,

bu ilan belki dikkatini çeker diye sana gönderiyorum.Yolda yapacağın rekor denemesi ayağına gelmiş oldu. Senin bunu başaracağına eminim, seni destekliyoruz.

kendine iyi bak,

Atilla Abin



Scott Türkiye'den Yarışma

Alptekin Başkır
18.10.2007


Scott Türkiye, internet sitesinden yaptığı açıklamada, kendi marka tanıtımının yanında bisiklete olan ilgiyi arttırmak adına bir yarışma düzenleyeceğini duyurdu. Yarışmanın adı "Scott'la Sen de Bas Pedala".

Yarışma bir trainera bağlı ekran karşısında yapılıyor. Yapılması gereken 695m'lik mesafeyi en kısa sürede katedebilmek. En iyi dereceyi yapan ilk üç kişiye ödülde verilecek. İsterseniz daha çok detay vermeden yapılan açıklamaya bakalım.

Scott'la Sen de Bas Pedala
"Scott'la Sen de Bas Pedala" yarışması bir bisiklet yarışı simülasyonudur. Yarışmacılar, simülasyonda önceden belirlediğimiz 695 metrelik parkuru en kısa zamanda katedebilmek için gerçek bisiklette pedal çevirecekler. Tüm yarışmacıların (araları en az 1 saat olmak kaydıyla)


3 kez deneme hakkı bulunuyor. 18 yaşını doldurmuş ve sağlık sorunu olmayan herkes katılım formunu doldurduktan sonra, 18 yaşından küçükler ise ebeveynlerinden yazılı izni ile bu yarışmaya katılabilirler. Sizi de bekliyoruz.

YER: İstanbul Ümraniye M1 Meydan Alışveriş Merkezi İntersport Mağazası Önü
ZAMAN: 16-21 Ekim 2007 tarihleri arasında sabah 11.00'den akşam 20.00'ye kadar.

Başvuru formuna buradan ulaşabilirsiniz.

Birincilik Ödülü Scott Voltage YZ 2 Dağ Bisikleti

İkincilik Ödülü Giro E2 Bisiklet Kaskı

Üçüncülük Ödülü Blackburn Delphi 5.0 km Saati
 
size gönülden destek veriyorum,inandıgınız seyi yapmaının karsılıgını alırsınız umarım.sevgiyle...
 
Arkadaşlar, maalesef tahmin ettiğim gibi sponsor bulamadığımız için ve tarih olarak da belirlenen zamanı aştığımız için denemeyi başka bir tarihe ertelemek zorunda kaldık.
Fakat konu hep aklınızda olsun.Sizlerden ricam, çevrenizde ürünlerini tanıtmak isteyip de bunu bir rekor denemesi ile çok büyük kitlelere tanıtmaya müsait girişimciler, işadamları tanıyorsanız, onlara bu denemeden bahsetmeniz olacaktır.
Hepinize konuya ilginizden dolayı teşekkür ederiz.
 
Geri